Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr. 345

Rīgā 2022. gada 14. jūnijā (prot. Nr. 32 18. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
6. panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 187. nr.; 2011, 13. nr.; 2015, 80. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Ceļu drošības audita (turpmāk - audits) mērķis ir panākt, lai ceļu projekti (arī būvprojekti) un ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojekti tiktu izstrādāti atbilstoši ceļu satiksmes dalībnieku drošības prasībām un lai esošo ceļu tīkls atbilstu satiksmes drošības prasībām, novēršot iespējamos ceļu satiksmes negadījumus."

2. Papildināt ar 7.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.2.4. tiek paredzēts ceļš tikai mazaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem;".

3. Izteikt 9.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"9.2. galvenajiem valsts autoceļiem, kā arī to turpinājumiem pilsētās un apdzīvotās vietās - 1., 2., 3., 4. un 5. audita stadija;".

4. Papildināt ar 9.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"9.7. ceļiem, kuri atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu, izņemot ceļus, kas nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī komersantu un māju ceļus, - 1., 2., 3., 4. un 5. audita stadija."

5. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.1. vai, ņemot vērā sagaidāmo satiksmes intensitāti un ātrumu, paredzētais ceļa tips, plāns un profils garantēs optimālo drošību visām ceļu satiksmes dalībnieku grupām (piemēram, gājējiem, velosipēdu un mopēdu vadītājiem);".

6. Izteikt 18.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.6. vai, ņemot vērā sagaidāmo satiksmes intensitāti, nogriešanās manevrus un mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku skaitu, paredzētie krustojumi garantēs mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošību;".

7. Izteikt 18.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.12. vai projektā tiks paredzēti pasākumi mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošībai;".

8. Papildināt ar 18.15. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.15. vai projektā un projekta skartajā teritorijā tiks paredzēta mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem (gājējiem, velosipēdu vadītājiem un divriteņu mehānisko transportlīdzekļu vadītājiem) nepieciešamā infrastruktūra;".

9. Papildināt ar 18.16. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.16. gājēju un velosipēdu ceļa šķērsojumu blīvumu un izvietojumu;".

10. Papildināt ar 18.17. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.17. vai mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem (gājējiem un velosipēdu vadītājiem) ir paredzēta no ātri braucošiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem atdalīta infrastruktūra vai alternatīvi maršruti pa zemākas nozīmes ceļiem."

11. Izteikt 19.4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.4.2. vai katrai ceļu satiksmes dalībnieku grupai ir paredzēta pietiekama platība;".

12. Izteikt 19.4.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.4.3. vai dažādu ceļu satiksmes dalībnieku grupu platības ir pietiekami atdalītas;".

13. Izteikt 19.6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.6.1. vai ceļu satiksmes dalībnieki redz konfliktsituāciju zonu no visiem virzieniem;".

14. Izteikt 19.6.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.6.4. vai ceļu satiksmes dalībniekiem kustības trajektorijas ir skaidri saskatāmas krustojumā visos virzienos;".

15. Izteikt 19.9.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.9.2. vai ceļu satiksmes dalībnieki laikus redz un izprot krustojumu un ceļa pievienojumu;".

16. Izteikt 19.9.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.9.4. vai ceļu satiksmes dalībniekiem radīti nepārprotami apstākļi, lai sadalošās joslas sākumā apbrauktu saliņu pa pareizo pusi;".

17. Izteikt 20.10.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.10.3. vai seguma maiņas vietas ir izprotamas ceļu satiksmes dalībniekiem un vai tās nevedina uz kļūdainu rīcību;".

18. Izteikt 20.11.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.11.3. vai ceļu satiksmes dalībniekiem radīti nepārprotami apstākļi, lai apbrauktu sadalošo saliņu pa pareizo pusi;".

19. Papildināt ar 20.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"20.14. vai ir paredzēta infrastruktūra mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem (gājējiem, velosipēdu vadītājiem un divriteņu mehānisko transportlīdzekļu vadītājiem)."

20. Izteikt 21.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"21.2. kā drošības pasākumus uztvers ceļu satiksmes dalībnieks - vieglā pasažieru transportlīdzekļa vadītājs, velosipēda vadītājs un gājējs (arī tumsā);".

21. Izteikt 22.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.4. vai ceļu satiksmes dalībnieki nenovieto transportlīdzekļus tā, ka tas var būt bīstami ceļu satiksmei;".

22. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 19.novembra Direktīvas 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību."

Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs ‒
Ministru prezidenta biedrs,
tieslietu ministrs J. Bordāns

Satiksmes ministrs T. Linkaits

18.06.2022