Ministru kabineta noteikumi Nr. 326
Rīgā 2022. gada 31. maijā (prot. Nr. 29 17. §)
Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 11. panta ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumos Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2006, 35. nr.; 2009, 121. nr.; 2012, 9. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Šie noteikumi neierobežo 1974. gada Starptautiskās
konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras ar tās
1978. un 1988. gada protokoliem un grozījumiem (turpmāk - SOLAS
konvencija) VI nodaļas 7. noteikuma piemērošanu, neattiecas uz
termināļiem, kurus izmanto beramkravu iekraušanai kuģos vai
izkraušanai no tiem tikai ārkārtas apstākļos, kā arī gadījumos,
ja beramkravas iekrauj vai izkrauj, izmantojot tikai attiecīgā
beramkravu kuģa kraušanas iekārtas un kuģa personālu."
2. Izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.1. beramkravu kuģis - saskaņā ar SOLAS
konvencijas IX nodaļas 1. noteikuma 6. punkta definīciju ir kuģis
beramkravu pārvadāšanai, kas atbilst vienam no šādiem
nosacījumiem:
4.1.1. kuģis ar vienu klāju, augšējām balasta cisternām un
piltuves veida balasta cisternām kravu nodalījumā, kas paredzēts
galvenokārt beramkravu pārvadāšanai;
4.1.2. kuģis rūdas pārvadāšanai - jūras kuģis ar vienu klāju, kam
ir divas gareniskas starpsienas un dubults dibens visa kravas
nodalījuma garumā un kas ir paredzēts rūdas kravu pārvadāšanai
tikai vidējās tilpnēs;
4.1.3. kombinētais pārvadātājs, kas ir definēts SOLAS konvencijas
II-2. nodaļas 3. noteikuma 14. punktā;".
3. Izteikt 4.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.6. kuģa pārstāvis - kapteinis, kurš ir
atbildīgs par beramkravu kuģi, vai kapteiņa norīkots kuģa
virsnieks, kuram ir uzdots veikt kuģa iekraušanas vai izkraušanas
operācijas;".
4. Izteikt 4.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.8. informācija par kravu - ziņas par kravu,
kas noteiktas SOLAS konvencijas VI nodaļas 2. noteikuma 2.
punktā;".
5. Izteikt 4.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.9. iekraušanas vai izkraušanas plāns - SOLAS
konvencijas VI nodaļas 7. noteikuma 3. punktā noteiktais plāns,
kura paraugs ir sniegts Starptautiskās Jūrniecības organizācijas
(turpmāk - IMO) 1997. gada 27. novembra rezolūcijas A.862(20)
"Beramkravu kuģu iekraušanas un izkraušanas drošas prakses
kodekss" (turpmāk - BLU kodekss) 2. pielikumā;".
6. Izteikt 4.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.11. beramkravas blīvuma deklarācija -
informācija par kravas blīvumu, kas jāiesniedz saskaņā ar SOLAS
konvencijas XII nodaļas 10. nosacījumu."
7. Izteikt 6.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6.4. terminālim ir ieviesta un tiek uzturēta sertificēta
kvalitātes pārvaldības sistēma, kas auditēta atbilstoši
kvalitātes un vides pārvaldības sistēmas prasībām."
8. Papildināt ar 6.1 punktu šādā
redakcijā:
"6.1 Beramkravu kuģu iekraušana vai izkraušana
Latvijas ostās ir atļauta tikai termināļiem, kuri ir saņēmuši
valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras
administrācija" Kuģošanas drošības inspekcijas (turpmāk -
Inspekcija) izsniegtu atļauju beramkravu termināļa darbībai (12.
pielikums) (turpmāk - atļauja) vai pagaidu atļauju beramkravu
termināļa darbībai (10. pielikums)."
9. Papildināt ar 6.2 punktu šādā
redakcijā:
"6.2 Ja terminālim, uzsākot beramkravu kuģu apstrādi,
ir izstrādāts plāns sertificētas kvalitātes pārvaldības sistēmas
ieviešanai, šo noteikumu 6.4. apakšpunktā minētās prasības
nepiemēro. Inspekcijas inspektori pārbauda termināli un termināļa
pārbaudes rezultātus norāda beramkravu termināļa pārbaudes aktā
(11. pielikums). Ja termināļa pārbaudes rezultāti ir pozitīvi,
Inspekcija izsniedz pagaidu atļauju beramkravu termināļa darbībai
(10. pielikums), kas ir derīga ne ilgāk kā 12 mēnešus."
10. Izteikt 7.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.1. nodrošināt beramkravu kuģa drošu iekraušanu un
izkraušanu;".
11. Izteikt 7.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.2. saskaņā ar normatīvajos aktos paredzētajām formalitātēm,
kas saistītas ar kuģu ienākšanu ostā un iziešanu no ostas, pirms
paredzamā ierašanās laika terminālī rakstiski (izmantojot
internetu, aģenta starpniecību) paziņot terminālim šo noteikumu
3. pielikumā norādīto informāciju;".
12. Izteikt 7.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.3. pirms beramkravas iekraušanas pārliecināties, vai no kravas
nosūtītāja ir saņemta SOLAS konvencijas VI nodaļas 2. noteikuma
2. punktā noteiktā informācija par kravu un beramkravas blīvuma
deklarācija (ja tāda ir paredzēta), iekļaujot šīs ziņas kravas
deklarācijas veidlapā saskaņā ar BLU kodeksa 5. pielikumu;".
13. Izteikt 8.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"8.1. saņemot sākotnējo paziņojumu par paredzamo kuģa ierašanās
laiku (ETA), rakstiski (izmantojot internetu, aģenta
starpniecību) paziņot kuģa pārstāvim šo noteikumu 5. pielikumā
minēto informāciju;".
14. Izteikt 8.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"8.2. nodrošināt, ka kravas deklarācijas veidlapā iekļautā
informācija rakstiski (izmantojot internetu, aģenta starpniecību)
tiek paziņota kuģa pārstāvim pēc iespējas agrāk (vismaz 24
stundas pirms kuģa ienākšanas ostā);".
15. Izteikt 8.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"8.3. nekavējoties rakstiski (izmantojot internetu, aģenta
starpniecību) paziņot kuģa pārstāvim un Inspekcijai par
konstatētajiem trūkumiem uz beramkravu kuģa, ja tie var apdraudēt
beramkravu drošu iekraušanu vai izkraušanu;".
16. Svītrot 8.5. apakšpunktu.
17. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
"9. Pirms beramkravu iekraušanas vai izkraušanas kuģa pārstāvis
ar termināļa pārstāvi vienojas par kravas iekraušanas vai
izkraušanas plānu (7. pielikums) saskaņā ar SOLAS konvencijas VI
nodaļas 7. noteikuma 3. punktā minētajām prasībām. Kravas
iekraušanas vai izkraušanas plānu sastāda pēc BLU kodeksa 2.
pielikumā noteiktā parauga, norādot attiecīgā beramkravu kuģa IMO
numuru. Saskaņoto kravas iekraušanas vai izkraušanas plānu ar
parakstu apstiprina kuģa pārstāvis un termināļa pārstāvis."
18. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Šo noteikumu 9. punktā noteikto saskaņoto iekraušanas vai
izkraušanas plānu un visus turpmāk saskaņotos un pārstrādātos
variantus glabā sešus mēnešus uz kuģa un 12 mēnešus terminālī,
lai nodrošinātu Inspekcijai iespēju tos pārbaudīt."
19. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā:
"12. Pirms beramkravu iekraušanas vai izkraušanas kuģa pārstāvis
un termināļa pārstāvis kopīgi aizpilda kuģa/krasta drošības
kontroles lapu (8. pielikums) un paraksta to saskaņā ar BLU
kodeksa 4. pielikuma pamatnostādnēm."
20. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:
"13. Kuģa pārstāvis un termināļa pārstāvis organizē efektīvu un
nepārtrauktu informācijas apmaiņu starp kuģi un termināli, lai
apmierinātu pieprasījumus pēc informācijas par iekraušanas vai
izkraušanas gaitu, nodrošinot ātru kuģa pārstāvja vai termināļa
pārstāvja norādījumu izpildi, ja ir jāaptur iekraušanas vai
izkraušanas operācijas."
21. Izteikt V nodaļu šādā redakcijā:
"V.
Inspekcijas pienākumi
16. Inspekcija kontrolē, vai ir ievērotas šajos noteikumos
noteiktās prasības termināļu operatoriem, kuģu pārstāvjiem un
termināļu pārstāvjiem.
17. Inspekcijas inspektori veic šādas beramkravu termināļu
pārbaudes:
17.1. sākotnējā pārbaude - pārbaude, lai pirmo reizi novērtētu
termināļa atbilstību šo noteikumu 6. un 8. punktā, kā arī IV
nodaļā noteiktajām prasībām;
17.2. periodiskā pārbaude - pārbaude, ko veic reizi pusgadā,
skaitot no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās pārbaudes
datuma, lai pārliecinātos par šo noteikumu 6. un 8. punktā, kā
arī IV nodaļā ietverto prasību ieviešanu un uzturēšanu;
17.3. nepieteiktā pārbaude - jebkura pārbaude, kas nav šo
noteikumu 17.1. vai 17.2. apakšpunktā minētā pārbaude un ko veic,
lai pārliecinātos par šo noteikumu 6. un 8. punktā, kā arī IV
nodaļā ietverto prasību nepārtrauktu ievērošanu, tai skaitā
pārbaude, kuru veic, pamatojoties uz saņemto ticamo informāciju
no citām personām par termināļa neatbilstību noteiktajām
prasībām.
18. Šo noteikumu 17. punktā minētās pārbaudes laikā Inspekcijas
inspektori pārliecinās par šo noteikumu 7. punktā un IV nodaļā
noteikto prasību ievērošanu. Par beramkravu kuģa
pārbaudes rezultātiem sastāda beramkravu kuģa pārbaudes aktu (9.
pielikums). Par beramkravu termināļa pārbaudes rezultātiem
sastāda beramkravu termināļa pārbaudes aktu (11.
pielikums).
18.1 Ja šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajā
pārbaudē nav konstatēti būtiski pārkāpumi, Inspekcija trīs
darbdienu laikā izsniedz atļauju. Atļauju izsniedz uz pieciem
gadiem, un tā ir derīga ar nosacījumu, ja, veicot šo noteikumu
17.2. apakšpunktā minēto periodisko pārbaudi, netiek konstatēti
būtiski pārkāpumi. Pēc šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās
periodiskās pārbaudes Inspekcija veic atbilstošu apstiprinājumu
izsniegtajā atļaujā. Ja šo noteikumu 17.2. vai 17.3. apakšpunktā
minēto pārbaužu laikā ir konstatēti būtiski pārkāpumi, kā arī
terminālis nav novērsis iepriekšējā pārbaudē konstatētos
nebūtiskos trūkumus noteiktajā termiņā, atļauju anulē.
18.2 Trīs mēnešu laikā pirms atļaujas derīguma termiņa
beigām Inspekcija veic šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minēto
periodisko pārbaudi, lai pārliecinātos par šo noteikumu 6. un 8.
punktā, kā arī IV nodaļā ietverto prasību ieviešanu un
uzturēšanu. Ja pārbaudes laikā nav konstatēti būtiski pārkāpumi,
Inspekcija izsniedz atļauju. Atļaujas derīguma termiņš
nepārsniedz piecus gadus no iepriekš izsniegtās atļaujas derīguma
termiņa beigām. Ja pārbaudes laikā konstatē būtiskus pārkāpumus,
atļauja netiek izsniegta.
19. Šo noteikumu 17. punktā minētās pārbaudes (izņemot
nepieteiktās pārbaudes) saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma 6. panta otro daļu ir maksas pakalpojums.
20. Inspekcija ik pēc trim gadiem sniedz Satiksmes ministrijai
rakstisku ziņojumu par šo noteikumu 17. un 18. punktā minēto
pārbaužu rezultātiem. Ziņojumā izvērtē beramkravu kuģu un
termināļu sadarbības efektivitāti un informācijas apmaiņas
procedūras, kas noteiktas šajos noteikumos. Satiksmes ministrija
minēto ziņojumu nosūta Eiropas Komisijai. Ziņojumu par
iepriekšējo triju gadu laikposmu nosūta līdz kārtējā gada 30.
aprīlim.
21. Neierobežojot kuģa pārstāvja tiesības un pienākumus, kas
noteikti SOLAS konvencijas VI nodaļas 7. noteikuma 5. punktā,
Inspekcija aizliedz uzsākt vai aptur beramkravu iekraušanu vai
izkraušanu, ja šo operāciju veikšana var apdraudēt kuģa vai tā
apkalpes drošību. Operācijas var uzsākt vai atsākt pēc attiecīgo
trūkumu novēršanas.
22. Ja kuģa pārstāvis un termināļa pārstāvis nespēj vienoties par
šo noteikumu IV nodaļā norādīto procedūru piemērošanu un tas var
radīt draudus kuģošanas drošībai vai jūras vides aizsardzībai,
procedūru piemērošanu saskaņā ar šo noteikumu IV nodaļas prasībām
nosaka Inspekcija."
22. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā:
"24. Termināļa pārstāvis rakstiski (izmantojot internetu, aģenta
starpniecību) ziņo kuģa pārstāvim par bojājumiem, kas iekraušanas
vai izkraušanas laikā nodarīti kuģa konstrukcijām vai iekārtām,
un, ja nepieciešams, novērš tos."
23. Izteikt 25. punktu šādā redakcijā:
"25. Ja šo noteikumu 24. punktā minētie bojājumi var ietekmēt
korpusa konstrukciju izturību, ūdensnecaurlaidību vai kuģa
galvenās inženiertehniskās sistēmas, termināļa pārstāvis vai kuģa
pārstāvis rakstiski (izmantojot internetu, aģenta starpniecību)
informē karoga valsts administrāciju vai tās atzīto organizāciju,
kas ir atzīta saskaņā ar atzīto organizāciju darbību regulējošiem
normatīvajiem aktiem (turpmāk - atzīta organizācija), un
Inspekciju. Lēmumu par remontdarbu uzsākšanu vai par to atlikšanu
pieņem Inspekcija, ņemot vērā karoga valsts administrācijas vai
tās atzītās organizācijas, kā arī kuģa pārstāvja viedokli (ja
tāds ir izteikts). Ja remontdarbus nepieciešams uzsākt
nekavējoties, tos veic, pirms kuģis atstāj ostu."
24. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā:
"26. Pieņemot šo noteikumu 25. punktā minēto lēmumu, Inspekcija
var uzticēt atzītai organizācijai veikt bojājumu pārbaudi un
sniegt atzinumu par tūlītēju remontdarbu uzsākšanu vai to
atlikšanu."
25. Svītrot 28. punktu.
26. Izteikt informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības
direktīvām 1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 5. novembra
Direktīvas 2002/84/EK, kas groza direktīvas par kuģošanas drošību
un kuģu izraisītā piesārņojuma novēršanu;".
27. Izteikt informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības
direktīvām 2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 4. decembra
Direktīvas 2001/96/EK, kas nosaka harmonizētas prasības un
procedūras beramkravu kuģu iekraušanai un izkraušanai."
28. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
29. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
30. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums).
31. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (4. pielikums).
32. Izteikt 5. pielikumu jaunā redakcijā (5. pielikums).
33. Izteikt 7. pielikumu jaunā redakcijā (6. pielikums).
34. Izteikt 8. pielikumu jaunā redakcijā (7. pielikums).
35. Izteikt 9. pielikumu jaunā redakcijā (8. pielikums).
36. Izteikt 10. pielikumu jaunā redakcijā (9. pielikums).
37. Izteikt 11. pielikumu jaunā redakcijā (10. pielikums).
38. Papildināt ar 12. pielikumu (11. pielikums).
Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs
‒
ārlietu ministrs E. Rinkēvičs
Satiksmes ministrs T. Linkaits
1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"1. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
Beramkravu kuģis, kas piestāj Latvijas Republikas termināļos,
lai veiktu beramkravu iekraušanu vai izkraušanu, atbilst šādām
prasībām:
1. Ietilpīgas kravas tilpnes ar pietiekami lielām lūku atverēm,
kuru konstrukcija ļauj pienācīgi iekraut, izvietot, izlīdzināt un
izkraut beramkravu.
2. Kravas tilpņu lūkas ir marķētas ar identifikācijas numuriem,
kas atbilst numuriem iekraušanas vai izkraušanas plānā. Šo numuru
izvietojums, izmērs un krāsa ir tāda, lai termināļa iekraušanas
vai izkraušanas iekārtas operators tos varētu viegli saskatīt un
atpazīt.
3. Kravas lūkas, lūku vadības sistēmas un drošības ierīces ir
darba kārtībā, un tās izmanto tikai paredzētiem mērķiem.
4. No kuģa klāja redzamo kuģa sānsveres indikatoru, ja tāds ir,
pārbauda pirms iekraušanas vai izkraušanas un pārliecinās, ka tas
darbojas.
5. Ja uz kuģa ir paredzēts iekraušanas aprēķinu instruments, lai
veiktu slodzes aprēķinus iekraušanas vai izkraušanas laikā, tas
ir sertificēts un darba kārtībā.
6. Galvenie piedziņas mehānismi un palīgmehānismi ir darba
kārtībā.
7. Klāja tauvošanas aprīkojums ir darba kārtībā un labā darba
stāvoklī."
2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"2. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
1. Terminālis pieņem tikai tādus beramkravu kuģus beramkravu
iekraušanai vai izkraušanai, kas var droši pietauvoties pie
iekraušanas vai izkraušanas iekārtas, ņemot vērā ūdens dziļumu
pie piestātnes, maksimāli pieļaujamos kuģa izmērus,
pietauvošanas paņēmienus, fenderus, drošu piekļuvi un visus
iespējamos traucējumus iekraušanas vai izkraušanas operāciju
veikšanai.
2. Termināļa iekraušanas vai izkraušanas iekārtas ir sertificētas
un uzturētas darba kārtībā. Tās apkalpo tikai kvalificēts un
atbilstoši sertificēts personāls.
3. Termināļa personāls atbilstoši kompetencei ir apmācīts, kā
droši iekraut un izkraut beramkravu kuģus. Apmācības mērķis ir
informēt personālu par risku, kas pastāv, iekraujot un izkraujot
beramkravas, un par to, kā nepareizi veiktas iekraušanas vai
izkraušanas operācijas var kaitēt kuģa drošībai.
4. Termināļa personālu, kas piedalās iekraušanas vai izkraušanas
operācijās, nodrošina ar obligāti izmantojamiem individuālajiem
aizsarglīdzekļiem, kā arī garantē atpūtu, lai nepieļautu nelaimes
gadījumus noguruma dēļ."
3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"3. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
1. Lai varētu operatīvi izplānot kuģa apkalpošanu ostā saskaņā
ar kuģa iekraušanas vai izkraušanas plānu, kuģa pārstāvis
terminālim paziņo kuģa plānoto ierašanās laiku (ETA) ostā (ja
nepieciešams, informāciju precizē).
2. Kuģa pārstāvis, paziņojot kuģa plānoto ierašanās laiku (ETA),
vienlaikus sniedz šādu informāciju:
2.1. kuģa vārdu, izsaukuma signālu, IMO numuru, karogu, pieraksta
ostu;
2.2. iekraušanas vai izkraušanas plānu, norādot kravas daudzumu,
sadalījumu pa lūkām, iekraušanas vai izkraušanas secību un
daudzumu, kas iekraujams vai izkraujams vienā paņēmienā;
2.3. ierašanās iegrimi un aiziešanas paredzamo iegrimi;
2.4. laiku, kas nepieciešams balasta regulēšanai;
2.5. kuģa garumu, platumu un kravas nodalījuma garumu no vistuvāk
priekšgalam esošās lūkas priekšgala apmales līdz vistuvāk
pakaļgalam esošās lūkas pakaļgala apmalei, caur kurām jāiekrauj
vai jāizkrauj krava;
2.6. attālumu starp ūdenslīniju un pirmo lūku, caur kuru
paredzēts veikt iekraušanu vai izkraušanu, un attālumu no kuģa
malas līdz lūkas atverei;
2.7. kuģa trapa atrašanās vietu;
2.8. virsūdens maksimālo augstumu;
2.9. kuģa kravas iekārtu (ja ir) parametrus un jaudu;
2.10. pietauvošanās tauvu skaitu un tipu;
2.11. īpašas prasības (piemēram, kravas izlīdzināšana vai
nepārtraukti ūdens satura mērījumi tajā);
2.12. tādu nepieciešamo remontdarbu detalizētu aprakstu, kas var
aizkavēt pietauvošanos, iekraušanas vai izkraušanas uzsākšanu vai
aizkavēt kuģa aiziešanu pēc iekraušanas vai izkraušanas;
2.13. citas ziņas par kuģi, ko pieprasa terminālis."
4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"4. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
Kuģa pārstāvis nodrošina, ka:
1) kravas iekraušanu vai izkraušanu un balasta regulēšanu uzrauga
atbildīgais kuģa virsnieks;
2) kravas un balasta ūdeņu izvietojumu pārrauga visā iekraušanas
vai izkraušanas gaitā, lai novērstu kuģa konstrukciju
pārslodzi;
3) kuģim nav sānsveres vai, ja tehnisku iemeslu dēļ sānsvere ir
nepieciešama, tā ir pēc iespējas mazāka;
4) kuģis ir droši pietauvots, ievērojot vietējos laikapstākļus un
laika prognozi;
5) uz kuģa uzturas nepieciešamais virsnieku un apkalpes locekļu
skaits, lai nodrošinātu tauvu pieregulēšanu, kā arī nepieciešamo
rīcību jebkurā situācijā, ņemot vērā apkalpei nepieciešamo
atpūtas laiku;
6) termināļa pārstāvis ir informēts par kravas izlīdzināšanas
prasībām saskaņā ar procedūrām, kas ir noteiktas IMO 2004. gada
3. decembra rezolūcijā MSC.193(79) "Beramkravu drošas prakses
kodekss" (BC kodekss);
7) termināļa pārstāvis ir informēts par prasībām, kā tiek
saskaņota kuģa balastēšana un kraušana un jebkura novirze no
balastēšanas plāna, kā arī par visiem citiem jautājumiem, kas
ietekmē kravas iekraušanu vai izkraušanu;
8) balasta ūdens tiek izvadīts atbilstoši saskaņotajam kraušanas
plānam, kā arī lai netiktu nopludināta piestātne vai blakus
esošie kuģi (ja balasta ūdens izliešana pilnā apjomā pirms
izlīdzināšanas stadijas kraušanas gaitā ir nelietderīga, kuģa
pārstāvis vienojas ar termināļa pārstāvi par laiku, kad
iekraušana būtu jāpārtrauc, un tās ilgumu);
9) pastāv vienprātība ar termināļa pārstāvi par rīcību lietus
gadījumā vai mainoties laikapstākļiem, ja kravas īpašību dēļ
šādas izmaiņas varētu radīt briesmas;
10) kuģim atrodoties piestātnē, uz klāja vai kuģa tuvumā netiek
veikti karstapstrādes darbi, izņemot gadījumu, ja ir saņemta
termināļa pārstāvja atļauja. Minētos darbus veic saskaņā ar
karstapstrādes darbu veikšanu regulējošiem normatīvajiem
aktiem;
11) iekraušanas vai izkraušanas beigu posmā iekraušanas un
izkraušanas operācijas un kuģis tiek pastiprināti
uzraudzīti;
12) termināļa pārstāvis tiek nekavējoties brīdināts, ja
iekraušanas vai izkraušanas process ir radījis bojājumus, bīstamu
situāciju vai pastāv šāda varbūtība;
13) termināļa pārstāvis ir informēts par to, kad sākas kravas
izlīdzināšana, lai varētu atbrīvot transportiera iekārtu no
kravas;
14) vienas tilpnes izkraušana pie kreisā borta norit vienmērīgi
ar tās izkraušanu pie labā borta, lai nepieļautu kuģa
konstrukciju vērpi;
15) balasta regulēšanas laikā, pirms ir dota atļauja veikt
karstapstrādes darbus tilpņu tuvumā vai virs tām, ir veikti
attiecīgi drošības pasākumi, ņemot vērā, ka no tilpnēm var
izplūst uzliesmojoši tvaiki."
5. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"5. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
1. Piestātnes nosaukums, kurā notiks iekraušana vai
izkraušana, paredzamais pietauvošanās laiks un iekraušanas vai
izkraušanas pabeigšanas laiks.
2. Iekraušanas vai izkraušanas iekārtu parametri, ieskaitot
termināļa nominālo iekraušanas vai izkraušanas jaudu un
izmantojamo iekraušanas vai izkraušanas iekārtu skaitu, kā arī
paredzamo laiku, kas nepieciešams katra iekraušanas vai
izkraušanas posma pabeigšanai.
3. Piestātnes vai muliņa īpatnības, kas jāzina kuģa pārstāvim,
ieskaitot stacionārus un pārvietojamus šķēršļus, fenderus,
polerus un pietauvošanas paņēmienus.
4. Minimālais ūdens dziļums pie piestātnes un kuģu kanālā.
5. Ūdens blīvums pie piestātnes.
6. Maksimālais attālums no ūdens līnijas līdz kravas lūku vākiem
vai apmalei atkarībā no tā, kuram izmēram ir nozīme, veicot
iekraušanas vai izkraušanas operācijas, un maksimālais virsūdens
augstums.
7. Aizborta trapu un piekļuves ceļu izvietojums.
8. Kuģa borts, kuram ir jābūt pie piestātnes.
9. Maksimāli pieļaujamais ātrums, ar kādu drīkst tuvoties
muliņam, velkoņu pieejamība, to veids un jauda.
10. Dažādu kravas partiju iekraušanas secība un citi
ierobežojumi, ja kuģis nevar uzņemt kravu jebkādā secībā un
jebkurā tilpnē.
11. Iekraujamās kravas īpatnības, kuras var radīt briesmas, ja to
novieto kopā ar kuģī esošo kravu vai tās atlikumu.
12. Informācija par paredzamajām iekraušanas vai izkraušanas
operācijām un izmaiņām esošajā iekraušanas vai izkraušanas
plānā.
13. Vai iekraušanas un izkraušanas iekārtas terminālī ir
stacionāras un vai to pārvietošana ir ierobežota.
14. Nepieciešamās pietauvošanās tauvas.
15. Brīdinājums par neparastiem pietauvošanas paņēmieniem.
16. Balasta operāciju ierobežojumi.
17. Kuģa maksimāli pieļaujamā iegrime, kādu ir noteikusi ostas
pārvalde.
18. Cita informācija par termināli, ko pieprasījis kuģa
pārstāvis.
Piezīme. Šī pielikuma 1. un 4. punktā minēto informāciju par paredzamo pietauvošanās un aizbraukšanas laiku un minimālo ūdens dziļumu pie piestātnes sistemātiski precizē un nosūta kuģa pārstāvim pēc kārtējā paziņojuma par gaidāmo ierašanās laiku (ETA) saņemšanas. Atkarībā no apstākļiem informāciju par minimālo ūdens dziļumu kuģu kanālā sniedz terminālis vai ostas pārvalde."
6. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā
7. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"8. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
"
8. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
Latvijas Jūras administrācija
Kuģošanas drošības inspekcija
Rekvizīti _________________________________
osta | Datums | ||
Kuģa vārds
|
Kuģa karogs
|
IMO numurs | Tilpība |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumiem Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" ____.punktu Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas (turpmāk - KDI) inspektori veica kuģa pārbaudi un pārbaudīja šādus objektus:
Nr. p. k. | Pārbaudāmie objekti | Rezultāti |
1. | Beramkravu kuģa stabilitātes informācijas grāmata (saskaņā ar SOLAS konvencijas VI/7; Beramkravas kuģu drošas kraušanas kodeksu) | |
2. | Atbilstības dokuments (piemērojams kuģiem, uzbūvētiem 1984. g. 1. septembrī vai vēlāk) | |
3. | Kuģa/krasta drošības kontroles lapa | |
4. | Iespējas efektīvai informācijas apmaiņai starp termināli un kuģi | |
5. | Informācija par kravu uz kuģa (SOLAS konvencijas noteikums VI/2.2) | |
6. | Pārbaudes lapa kuģa piemērotības noteikšanai iekraušanas/izkraušanas operācijām | |
7. | Iekraušanas/izkraušanas plāns | |
8. | Piemērotas kuģa iekārtas esība (sertificētas datorprogrammas nodrošinājums) lieces momenta (LM) un pārbīdes spēku (PS) noteikšanai iekraušanas/debalastēšanas vai izkraušanas/balastēšanas operāciju konkrētā stadijā | |
9. | Iekraušanas/debalastēšanas vai izkraušanas/balastēšanas operāciju secības saistība ar saskaņoto iekraušanas/izkraušanas plānu |
X | Jā (Atbilst) | - | Nē (Neatbilst) | NP | Nav piemērojams |
Piezīmes:
Atzinums:
Saskaņā ar ___________________________________________ un pamatojoties uz iepriekš minētajiem pārbaudes rezultātiem, secināts:
Lēmumu saskaņā ar Administratīvā procesa likumu var apstrīdēt mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās, iesniedzot iesniegumu Latvijas Jūras administrācijas direktoram. Latvijas Jūras administrācijas direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
Latvijas Jūras administrācijas rekvizīti:
Trijādības iela 5, Rīga, LV-1048, Latvija, tālrunis +371 67062 101, fakss +371 67860 082, e-pasts: lja@lja.lv
Kuģa pārstāvis | |
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Termināļa pārstāvis | |
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
KDI inspektori | |
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Z.v.
Nr. |
MARITIME ADMINISTRATION OF
LATVIA
MARITIME SAFETY INSPECTION
Particulars: _________________________
Port of | Date | ||
Name of ship
|
Flag of ship
|
IMO number | Gross tonnage |
In conformity with Paragraph ___ of Regulation No. 143 of the Cabinet of Ministers of the Republic of Latvia "Safe Stowage of Bulk Carriers" of 14 February 2006, inspectors of the Maritime Safety Inspection of the Maritime Administration of Latvia performed the verification of the ship and inspected the following items.
No | Inspected Items | Results |
1. | Bulk Carrier Booklet (SOLAS 1974 (1996 amdts), reg.VI/7; the Code of Practice for the Safe Loading and Unloading of Bulk Carriers) | |
2. | Document or statement of compliance (applicable to ships constructed on or after 1 September 1984, carried dangerous cargo) | |
3. | Ship/shore safety checklist | |
4. | Effective communication between terminal and ship | |
5. | Cargo information on board (SOLAS 1974 Reg.VI/2.2) | |
6. | Checklist to show suitability for loading/unloading of solid bulk cargoes | |
7. | Loading/unloading plan | |
8. | Ship devices, approved by Classification Societies, (loading instrument) in adequate operation for bending moment (BM) and shear forces (SF) determination in accordance with recent stage of loading/deballasting or unloading/ballasting operation | |
9. | Succession of loading/deballasting or unloading/ballasting operation in accordance with confirmed loading/unloading plan |
Symbols used:
X | Yes (Complies) | - | No (Does not comply) | N/A | Not applicable |
Remarks:
Conclusion:
In conformity with_______________________________________________ and on the basis of the results of verification listed above, concluded:
The decision can be challenged within a month after coming into effect in accordance with the "Administrative Procedure Law" by lodging the application to the director of the Maritime Administration of Latvia. The decision of the director of the Maritime Administration of Latvia can be appealed in court.
Particulars of the Maritime Administration of Latvia:
Trijādības iela 5, Rīga, LV-1048, Latvia, phone + 371 67062 101, fax. +371 67860 082, e-mail lja@lja. lv
Position, signature, transcript of the signature of Ship's representative |
Position, signature, transcript of the signature of Terminal's representative |
Positions, signatures, transcript of the signatures of inspectors of the Maritime Safety Inspection of the Maritime Administration of Latvia |
Seal
No |
9. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
Latvijas Jūras administrācija
Kuģošanas drošības inspekcija
Apliecinu, ka pēc | |
(ostas nosaukums) |
ostas beramkravu termināļa/piestātnes | |
(termināļa/piestātnes nosaukums vai numurs) |
vispārējā stāvokļa pārbaudes konstatēts, ka tā/tās vispārējais stāvoklis un operatīvā darbība atbilst Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumu Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" prasībām.
Terminālis uzrādījis kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanas plānu saskaņā ar standartu.
Ņemot vērā pārbaudes rezultātus (sk. 20___.gada ____. _______________________________ termināļa pārbaudes aktu) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumiem Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi", |
(termināļa/piestātnes nosaukums vai numurs) |
atļauts veikt ar beramkravu pārkraušanu saistītu darbību. |
Pagaidu atļauja derīga līdz | ||
(datums) |
Z.v.
Izdota | ||||
(datums) |
Nr._______
Pilnvarotā persona | ||
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
10. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
Latvijas Jūras administrācija
Kuģošanas drošības inspekcija
Rekvizīti _________________________________
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumiem Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas (turpmāk - KDI) inspektori
20__ gada ___._________ veica | beramkravu termināļa/piestātnes | |
(ostas nosaukums) |
pārbaudi. | |
(termināļa/piestātnes nosaukums vai numurs) |
Adrese |
Reģistrācijas Nr. |
Pārbaudē noskaidrots:
1. Termināļa dokumentācija: | |
1.1. Atļauja beramkravu termināļa darbībai | |
1.2. Terminālī ir izveidota, ieviesta un uzturēta kvalitātes pārvaldības sistēma | |
1.3. Valsts vides dienesta izdota atļauja B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai terminālī | |
1.4. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārvaldes vai inspekcijas sastādīts termināļa | |
ugunsdrošības pārbaudes akts, kas apliecina tā atbilstību normatīvajiem aktiem | |
1.5. Sertificētu organizāciju sastādīts pārbaudes akts, kas apliecina: | |
- iekārtu sertifikāciju, kā arī to stāvokļa atbilstību Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem | |
- termināļa elektroaprīkojuma, kā arī tā izolācijas mērījumu atbilstību normatīvajiem aktiem | |
2. Prasības beramkravu termināļa piemērotībai: | |
2.1. Ir norīkots termināļa pārstāvis sadarbībai ar kuģi | |
2.2. Termināļa personāls ir apmācīts atbilstoši veicamo pienākumu izpildei | |
2.3. Termināļa iekraušanas iekārtas apkalpojošais personāls ir kvalificēts un atbilstoši sertificēts | |
2.4. Termināļa personāls ir nodrošināts ar: | |
- individuālajiem aizsarglīdzekļiem | |
- atbilstošām atpūtas iespējām | |
3. Beramkravu kuģa pārstāvja un termināļa pārstāvja savstarpējo pienākumu izpilde: | |
3.1. Beramkravu kuģa gatavības pārbaude pirms iekraušanas vai izkraušanas darbu sākšanas | |
3.2. Kapteiņa iepazīstināšana ar instrukciju ārkārtējām situācijām | |
3.3. Kuģa pārstāvja informācija terminālim par kuģi - tās apjoma un kvalitātes atbilstība | |
3.4. Termināļa informācija kuģa pārstāvim: | |
- informācija par apjoma un kvalitātes atbilstību | |
- informācija par kravas atbilstību | |
3.5. Beramkravu kuģa uzraudzība beramkravas iekraušanas/izkraušanas laikā | |
3.6. Termināļa gatavība beramkravas iekraušanai/izkraušanai | |
3.7. Termināļa uzraudzības atbilstība beramkravas iekraušanas/izkraušanas laikā |
4. Termināļa un beramkravu kuģa savstarpējo procedūru ievērošana | |
4.1. Termināļa informācijas grāmatas apjoms un atbilstība | |
4.2. Sakaru nodrošinājums informācijas apmaiņai starp termināli un kuģi | |
4.3. Kuģa/krasta kontroles lapas aizpildīšana | |
4.4. Beramkravu kuģu iekraušanas vai izkraušanas plāns: | |
- sākotnējais | |
- koriģētās versijas | |
4.5. Kuģa pārstāvja un termināļa pārstāvja kopīgi parakstīts akts par kuģa iekraušanas atbilstību |
X | Jā (Atbilst) | - | Nē (Neatbilst) | NP | Nav piemērojams | DA | Daļēji atbilst |
Atklātie trūkumi
Secinājums
Ņemot vērā termināļa vispārējā stāvokļa pārbaudes rezultātus, kā arī tā operatīvo darbību Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumu Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" nosacījumu izpildes nodrošināšanā, secināts, ka minētā termināļa vispārējais stāvoklis, kā arī tā operatīvā darbība atbilst/neatbilst (nevajadzīgo svītrot) noteiktajiem kritērijiem.
Atzinums (vajadzīgo atzīmēt ar X)
1 | Terminālim var apstiprināt/apstiprināt pēc trūkumu novēršanas atļauju beramkravu termināļa darbībai | |
2 | Terminālim var izsniegt/atjaunot atļauju beramkravu termināļa darbībai | |
3 | Terminālim nevar izsniegt/nepieciešams anulēt atļauju beramkravu termināļa darbībai | |
4 | Terminālim var/nevar izsniegt pagaidu atļauju beramkravu termināļa darbībai |
Nākamās pārbaudes datums |
Lēmumu saskaņā ar Administratīvā procesa likumu var apstrīdēt mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās, iesniedzot iesniegumu Latvijas Jūras administrācijas direktoram. Latvijas Jūras administrācijas direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
Latvijas Jūras administrācijas rekvizīti:
Trijādības iela 5, Rīga, LV-1048, Latvija, tālrunis +371 67062 101, fakss +371 67860 082, e-pasts: lja@lja.lv
Pārbaudē piedalījās šādas termināļa amatpersonas:
(amats, paraksts un tā atšifrējums) | |
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Pārbaudi veica KDI inspektori:
(amats, paraksts un tā atšifrējums) | |
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Pārbaudē piedalījās šādas ostas amatpersonas:
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Z.v.
Nr. |
11. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 31. maija
noteikumiem Nr. 326
"12. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 143
Latvijas Jūras
administrācija
Kuģošanas drošības inspekcija
Apliecinu, ka pēc | ostas beramkravu termināļa/ | |
(ostas nosaukums) |
piestātnes | vispārējā stāvokļa pārbaudes | |
(termināļa/piestātnes nosaukums vai numurs) |
konstatēts, ka tā/tās vispārējais stāvoklis un operatīvā darbība atbilst Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumu Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi" prasībām.
Ņemot vērā pārbaudes rezultātus (sk. 20___.gada ______. _____________________________ termināļa pārbaudes aktu Nr. _____________) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumiem Nr. 143 "Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi",
(termināļa/piestātnes nosaukums vai numurs) |
atļauts veikt ar beramkravu pārkraušanu saistītu darbību.
Atļauja derīga līdz | |
(datums) |
Atļauja ir derīga ar nosacījumu, ka tā tiek periodiski apstiprināta.
Nākamās apstiprināšanas termiņš | |
(datums) |
Z.v.
Izdota | ||||
(vieta) | (datums) |
Nr. ___________
Pilnvarotā persona | ||
(amats, paraksts un tā atšifrējums) |
Periodiskā apstiprināšana
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds
_________________________________________________
Atļauja tiek apstiprināta, pamatojoties uz periodisko pārbaudi
Pārbaudes akts Nr. ____________________
Nākamās apskates termiņš: _______________
Vieta ____________ Datums _____________
Zīmogs vai spiedogs
Pilnvarotās personas paraksts, uzvārds"