1. Saistošie noteikumi Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Preiļu novadā (turpmāk tekstā – Saistošie noteikumi) nosaka:
1.1. Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību;
1.2. Apdzīvotās vietas Preiļu novada teritorijā, uz kuru teritorijās esošām decentralizētajām kanalizācijas sistēmām attiecas šajos noteikumos noteiktās prasības;
1.3. Minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no septiķiem un notekūdeņu krājtvertnēm, kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas, fekālijas vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumi, ņemot vērā būvju veidu, ūdens patēriņu konkrētajā īpašumā un decentralizētās kanalizācijas sistēmas iekārtu tilpumu (turpmāk – asenizācija);
1.4. Rūpnieciski izgatavotu notekūdeņu attīrīšanas iekārtu, kuru attīrītos notekūdņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, septiķu un notekūdeņu krājtvertņu, kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas, fekālijas vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumu, kontroles un uzraudzības kārtību;
1.5. Prasību minimumu personām, kuras sniedz decentralizētās kanalizācijas izvešanas pakalpojumus (turpmāk – asenizators);
1.6. Administratīvo atbildību par šo noteikumu neievērošanu.
2. Preiļu novada pašvaldības (turpmāk tekstā – Pašvaldība) pienākumi:
2.1. pieņemt lēmumus par asenizatoru reģistrēšanu un anulēt asenizatora reģistrāciju, ja tā darbība neatbilst šo noteikumu prasībām vai pēc asenizatora iesnieguma;
2.2. veidot, uzturēt, aktualizēt un publiskot asenizatoru reģistru;
2.3. savā tīmekļvietnē publicēt informāciju par decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistru;
2.4. Pašvaldības budžetā paredzēt finansējumu decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveidei un uzturēšanai, decentralizēto kanalizācijas sistēmu (turpmāk tekstā – Sistēmas) kontrolei un uzraudzībai.
3. Reģistra uzturētājs – SIA "Preiļu saimnieks" (Preiļu pilsētas teritorijā) un Lauku teritoriju komunālo pakalpojumu daļa (pagastu teritorijās):
3.1. veido, uztur un aktualizē decentralizēto kanalizāciju sistēmu reģistru (turpmāk tekstā – Reģistrs);
3.2. veic notekūdeņu pieņemšanas punktu izbūvi vai ierīkošanu, kā arī to uzturēšanu un apkalpošanu;
3.3. slēdz līgumus ar reģistrētiem asenizatoriem par notekūdeņu pieņemšanu SIA "Preiļu saimnieks" notekūdeņu attīrīšanas iekārtās;
3.4. apkopo informāciju par decentralizētajām kanalizācijas sistēmām, sagatavo un sniedz atskaites valsts un pašvaldības institūcijām;
3.5. veic decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroli un uzraudzību.
4. Asenizatoru reģistrs tiek izvietots publiski pieejamā vietā Pašvaldības administrācijas ēkā, pagastu pārvalžu ēkās, kā arī pašvaldības mājaslapā.
5. Šo noteikumu prasības attiecas uz apdzīvotām vietām Preiļu novada teritorijā: Preiļu pilsēta, Līču ciems, Aizkalnes ciems, Prīkuļu ciems, Pelēču ciems, Aglonas ciems, Jaunaglonas ciems, Riebiņu ciems, Stabulnieku ciems, Silajāņu ciems, Galēnu ciems, Rimicānu ciems, Vārkavas ciems, Vecvārkavas ciems saskaņā ar saistošo noteikumu pielikumu Nr. 6.
7. Īpašnieks, kura īpašumā vai valdījumā esošā Sistēma nav reģistrēta, iesniedz Reģistra uzturētājam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas iesniegumu (5. pielikums).
8. Nekustamā īpašuma atsavināšanas gadījumā vai, ja ir notikušas izmaiņas ziņās par decentralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatāciju (pārbūve, īpašumu pieslēgums centralizētajai sadzīves kanalizācijas sistēmai, tās veida maiņa, izmaiņas plānoto notekūdeņu novadīšanas apjomā, izmaiņas deklarēto vai faktiski dzīvojošo personu sastāvā), īpašnieks, ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc nekustamā īpašuma iegādes vai izmaiņām par decentralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatāciju, iesniedz Reģistra uzturētājam šo noteikumu 7. punktā minēto iesniegumu (5. pielikums).
9. Īpašnieks nodrošina Reģistra uzturētāja pilnvarotajam pārstāvim piekļuvi decentralizētajai kanalizācijas sistēmai, tās tehniskās atbilstības un darbības pārbaudei, kā arī ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei.
10. Līdz kārtējā gada 1. martam īpašnieks iesniedz Reģistra uzturētājam informāciju par ūdens patēriņa mērītāja rādījumiem par iepriekšējo kalendāro gadu.
11. Viena mēneša laikā pēc tehniskās apkopes veikšanas īpašnieks iesniedz Reģistra uzturētājam apkopes veicēja rakstveida apliecinājuma kopiju par veikto decentralizētās kanalizācijas sistēmas tehnisko apkopi, par tās tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijai, ja īpašumā tiek ekspluatēti šādi decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidi: rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē, un to kopējā jauda ir mazāka par 5m3 diennaktī.
12. Pēc pieprasījuma iesniedz Sistēmas uzturētājam decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas pierādošas dokumentācijas apliecinātas kopijas. Par dokumentāciju var kalpot līgums par decentralizētās kanalizācijas sistēmas uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma saņemšanas darījuma apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā norādīta pakalpojuma sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojumu sniegšanas datums, pakalpojuma summa un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti.
13. Par saviem līdzekļiem nekavējoties likvidēt jebkādus decentralizētās kanalizācijas sistēmas bojājumus un avārijas.
15. Nodrošināt, lai notekūdeņi un nosēdumi netiktu novadīti vai pārsūknēti uz lietus kanalizācijas un drenāžas sistēmām, novadgrāvjiem un citām šim nolūkam neparedzētām vietām.
16. Sistēmas uzturētājs informē Pašvaldību par īpašumiem, kuru īpašnieki normatīvajos aktos noteiktajos termiņos un kārtībā:
16.1. nav reģistrējuši decentralizētās kanalizācijas sistēmas;
16.2. nav iesnieguši informāciju par decentralizēto kanalizācijas sistēmu tehnisko apkopi;
16.3. nav nodrošinājuši notekūdeņu un nosēdumu izvešanu šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajā minimālajā biežumā.
17. Prasības asenizatora reģistrācijai:
17.1. Persona, kas vēlas sniegt asenizācijas pakalpojumus Preiļu novadā, reģistrējas Pašvaldībā, iesniedzot reģistrācijas pieteikumu (2. pielikums) un asenizācijas pakalpojumu cenrādi.
17.2. Pašvaldība reģistrē asenizatorus, kas atbilst sekojošām prasībām:
17.2.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrēts Komercreģistrā vai VID kā saimnieciskās darbības veicējs, kā arī reģistrēts VID kā nodokļu maksātājs;
17.2.2. kuram nav pasludināts maksātnespējas process (izņemot gadījumu, kad maksātnespējas procesā tiek piemērots uz parādnieka maksātspējas atjaunošanu vērsts pasākumu kopums), apturēta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
17.2.3. kura īpašumā vai valdījumā ir vismaz viens lietošanas kārtībā esošs asenizācijas transportlīdzeklis, ar kuru faktiski tiks sniegti asenizācijas pakalpojumi, kurš aprīkots ar globālās pozicionēšanas kontroles sistēmu (GPS);
17.2.4. kuram uz pieteikuma iesniegšanas brīdi nav VID vai pašvaldības administrēto nodokļu (nodevu) parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
17.3. Nedēļas laikā no pašvaldības lēmuma par asenizatora iekļaušanu reģistrā, asenizators noslēdz līgumu ar SIA "Preiļu saimnieks" vai jebkuru citu centralizētās sistēmas speciāli izveidotas notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku, valdītāju vai turētāju par notekūdeņu pieņemšanu no Preiļu novada pašvaldības teritorijā esošajiem īpašumiem;
17.4. Mainoties pieteikumā norādītajai informācijai, asenizators iesniedz pašvaldībā atkārtotu pieteikumu.
18. Prasības asenizācijas pakalpojumu sniegšanai un uzskaitei:
18.1. pēc kanalizācijas notekūdeņu savākšanas asenizators noformē pakalpojuma kvīti (4. pielikums) divos eksemplāros.
18.2. vienu pilnībā aizpildītu un parakstītu pakalpojumu kvīts eksemplāru asenizators iesniedz īpašniekam, bet otru glabā savā lietvedībā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
18.3. Kvītis tiek numurētas viena kalendārā gada ietvaros atbilstoši ieraksta kārtas numuram Asenizācijas pakalpojumu reģistrācijas žurnālā.
18.4. Visus sniegtos asenizācijas pakalpojumus atbilstoši kvītīm asenizators reģistrē Asenizācijas pakalpojumu reģistrācijas žurnālā, kas tiek sagatavots elektroniski (3. pielikums).
18.5. No Klienta savāktos kanalizācijas notekūdeņus asenizators nolej tikai pakalpojumu kvītī norādītajā vietā (notekūdeņu attīrīšanas iekārtās vai speciāli izveidotās savākšanas vietās). Noliet notekūdeņus citās vietās kategoriski aizliegts.
18.6. Gadījumā, ja pakalpojuma sniegšanas laikā ir bijuši neparedzēti starpgadījumi, pakalpojumu sniegšana ir atteikta vai nav bijusi iespējama, asenizators par to izdara piezīmi reģistrācijas žurnālā.
19. Prasības norēķiniem par sniegtajiem asenizācijas pakalpojumiem:
19.1. Asenizators par asenizācijas pakalpojumiem ir tiesīgs piemērot tikai tos asenizācijas pakalpojumu tarifus, kuri ir iesniegti Pašvaldībā.
19.2. Ja norēķini par asenizācijas pakalpojumiem tiek veikti ar pēcapmaksu, asenizators kopā ar kvīts eksemplāru vai pēc tam, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc pakalpojuma sniegšanas, izsniedz (nosūta) klientam pakalpojumu rēķinu.
19.3. Ja norēķini tiek veikti pakalpojuma sniegšanas vietā un laikā, skaidrā naudā vai, izmantojot norēķinu karti, asenizators izsniedz maksājuma attaisnojuma dokumentu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
20. Prasības atskaitēm, ko asenizācijas pakalpojumu sniedzējs sniedz Reģistra uzturētājam:
20.1. Katru mēnesi līdz 5. datumam asenizators iesniedz elektroniski pārskatu no GPS kontroles sistēmas par asenizācijas transporta apstāšanās vietām (apstāšanās laiks ilgāks par 5 minūtēm) iepriekšējā mēnesī PDF formātā.
20.2. Asenizators līdz katra gada 1. februārim iesniedz aizpildītā asenizācijas pakalpojumu reģistrācijas žurnāla kopiju, kurā ietverta visa informācija par sniegtajiem asenizācijas pakalpojumiem iepriekšējā gadā. Ja žurnāls tiek vests elektroniskā formā, SIA "Preiļu saimnieks" tiek nosūtīts attiecīgais fails DOC, XLS vai PDF formātos.
21. Par šo noteikumu 1. pielikumā noteikto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas minimālā biežuma neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām no 2 (divām) līdz 70 (septiņdesmit) naudas soda vienībām, juridiskajām personām no 2 (divām) līdz 100 (simts) naudas soda vienībām.
22. Par asenizatoram noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām no 2 (divām) līdz 20 (divdesmit) naudas soda vienībām, juridiskajām personām – no 2 (divām) līdz 200 (divsimt) naudas soda vienībām.
23. Kontroli par šo noteikumu ievērošanu veic Preiļu novada pašvaldības policijas amatpersonas un SIA "Preiļu saimnieks" amatpersonas. Uzsākt administratīvā pārkāpuma procesu ir tiesīgas Preiļu novada pašvaldības policijas amatpersonas.
24. Administratīvo pārkāpumu lietas par šo noteikumu pārkāpumiem izskata Preiļu novada Administratīvā komisija.
25. Ar šo saistošo noteikumu stāšanos spēkā spēku zaudē:
25.1. Preiļu novada domes 29.03.2019. saistošie noteikumi Nr. 2019/04 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Preiļu novadā".
25.2. Aglonas novada domes 31.01.2019. saistošie noteikumi Nr. 2019_03 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Aglonas novada pašvaldībā".
25.3. Riebiņu novada domes 18.09.2018. saistošie noteikumi Nr. 13/2018 "Par kārtību, kādā tiek organizēti centralizētie ūdenssaimniecības pakalpojumi un decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšana Riebiņu novadā".
25.4. Vārkavas novada domes 30.04.2019. saistošie noteikumi Nr. 148 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Vārkavas novada pašvaldībā".
1. Minimālais notekūdeņu izvešanas biežums no krājtvertnēm, ir nosakāms saskaņā ar formulu:
I = BxK/A, kur
I – decentralizētās kanalizācijas tvertnes izvešanas reizes gadā, rezultātu noapaļojot uz veseliem skaitļiem;
A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros;
B – nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā deklarēto personu skaits;
K – personas kopējais ūdens patēriņš gadā:
– ja ūdens patēriņam uzskaitei tiek izmantoti ūdens patēriņa skaitītāji, kopējo patēriņu nosaka pēc šo skaitītāju rādījumiem;
– ja ūdens patēriņa skaitītāji nav uzstādīti, ūdens patēriņu nosaka 12 m3 / gadā vienai personai.
Aprēķina piemēri:
1) Krājtvertnes tilpums (A) ir 5 m³;
2) Dzīvojamā mājā ir deklarētas 4 personas (B)
3) Mājā nav uzstādīti ūdens patēriņa skaitītāji, tātad tiek piemērots patēriņš 12 m³/gadā (K);
4) Aprēķins: Gadā izvedamo reižu skaits (I)=4 x 12/5= 9,6. Noapaļojam uz 10 reizēm gadā.
2. Minimālais notekūdeņu, nosēdumu izvešanas biežums no septiķa ir – viena reize gadā, ar nosacījumu, ja izvedamais apjoms ir vismaz 70% no septiķa darba tilpuma.
2. Minimālais notekūdeņu, nosēdumu vai dūņu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3 /diennaktī, ir nosakāms saskaņā ar iekārtas ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju vai instrukcijām par šo iekārtu ekspluatāciju, vai atbilstoša komersanta rakstveida atzinumu par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem, gadījumos, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav sākotnējās iekārtas tehniskās dokumentācijas.
Preiļu novada pašvaldībai
2. Reģistrācijas numurs – juridiskajai personai vai fiziskajai personai – personas kods
3. Pieteicēja īpašumā vai valdījumā esošie asenizācijas transportlīdzekļi:
Veids | Marka | Mucas tilpums m3 |
4. Asenizācijas pakalpojumu cenas (eiro):
Maksa par 1 tvertni | Maksa par km | Citas cenas sastāvdaļas |
5. Plānotās notekūdeņu noliešanas vietas:
Ar šo apliecinu, ka:
• pieteicējam nav pasludināts maksātnespējas process, apturēta saimnieciskā darbība vai pretendents tiek likvidēts.
• pieteicēja īpašumā vai valdījumā esošie asenizācijas transportlīdzekļi, ar kuriem faktiski tiks sniegti asenizācijas pakalpojumi, ir aprīkoti ar globālās pozicionēšanas kontroles sistēmu (GPS).
Datums: | Atbildīgās personas paraksts: |
Pakalpojumu sniedzējs | Pakalpojuma sniegšanas gads |
Pakalpojuma pieteikums | Pakalpojuma izpilde | Piezīmes | |||
N.p.k. | Klienta adrese | Savākto notekūdeņu daudzums (m³) | Pakalpojuma sniegšanas datums, laiks | Asenizācijas noliešanas vieta | |
1. eksemplārs
Klientam
1. Pakalpojumu sniegšanas adrese | |
2. Savākto notekūdeņu daudzums (m3 ) | |
3. Pakalpojumu sniegšanas datums, laiks | |
3. Asenizatora nosaukums, reģistrācijas numurs, rekvizīti, kontakti | |
5. Asenizators, transporta reģ. numurs | |
6. Notekūdeņu noliešanas vieta (adrese) | |
7. Kopējā summa EUR | |
8. Asenizatora paraksts |
Šī kvīts apliecina decentralizētās kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu, un saskaņā ar MK 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 9. punktu, decentralizētās kanalizācijas īpašniekam tā jāglabā vismaz 2 gadus.
2. eksemplārs
Asenizatoram
1. Pakalpojumu sniegšanas adrese | |
2. Savākto notekūdeņu daudzums (m3 ) | |
3. Pakalpojumu sniegšanas datums, laiks | |
3. Asenizatora nosaukums, reģistrācijas numurs, rekvizīti, kontakti | |
5. Asenizators, transporta reģ. numurs | |
6. Notekūdeņu noliešanas vieta (adrese) | |
7. Kopējā summa EUR | |
8. Asenizatora paraksts |
Šī kvīts apliecina decentralizētās kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu, un saskaņā ar MK 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 9. punktu, decentralizētās kanalizācijas īpašniekam tā jāglabā vismaz 2 gadus.
1. Objekta adrese |
2. Objektā deklarēto iedzīvotāju skaits |
3. Objektā faktiski dzīvojošo iedzīvotāju skaits |
ir | nav |
4.1. Esošais vai prognozējamais (atbilstošo pasvītrot) ūdens patēriņš mēnesī __________m3
4.2. Izvedamais notekūdeņu un nosēdumu vai dūņu nogulšņu apjoms mēnesī __________m3
Krājtvertņu gadījumā esošam vai prognozējamajam ūdens patēriņa apjomam jāsakrīt ar izvedamo notekūdeņu apjomu gadā.
5. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas veids (atzīmēt atbilstošo vai atbilstošos):
rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5 m3 /diennaktī
septiķis ar divām vai vairāk kamerām, kur notekūdeņi pēc septiķa vidē tiek novadīti caur speciāli ierīkotu infiltrācijas sistēmu (filtrācijas laukiem, apakšzemes filtrējošām drenām, smilts grants filtriem, filtrācijas grāvjiem vai akām) un kurš izbūvēts atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem;
notekūdeņu krājtvertne (jebkurš rezervuārs, nosēdaka vai izsmeļamā bedre, pārvietojamā tualete, sausā tualete), kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas vai kanalizācijas sistēmu atkritumi;
Cits | |
(lūdzu, norādiet Jūsu īpašumā esošās decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidu) |
6. Kā īpašumā tiek nodrošināta atbilstoša notekūdeņu apsaimniekošana?
līgums par īpašumā esošo notekūdeņu attīrīšanas iekārtas apkalpošanas un ekspluatācijas pasākumu nodrošināšanu un/vai līgums par uzkrāto septisko tvertņu dūņu un/vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumu izvešanu
līgums par uzkrāto notekūdeņu izvešanu
pēc vajadzības pasūtu nepieciešamos pakalpojumus komersantiem
netiek nodrošināta
7. Decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu/nosēdumu pašreizējais izvešanas biežums:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x 2 mēnešos
1x ceturksnī
1 x gadā un retāk
8. Krājtvertnes tilpums:
< 3m 3
3 līdz 5 m 3
5 līdz 10 m 3
> 10 m
9. Cik bieži tiek veikta regulārā apkope lokālajām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x ceturksnī
1x gadā
retāk nekā 1x gadā
10. Kad veikta iepriekšējā apkope?
(lūdzu norādīt mēnesi un gadu) |
11. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
jā (Ja atbilde ir "Jā", lūdzu, atbildiet uz 12. jautājumu)
nē
12. Kad plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
līdz 20___. gada ________________ (datums)
(decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja vārds, uzvārds) (paraksts) |
1. Preiļu pilsēta
2. Preiļu pagasta Līču ciems
3. Aizkalnes pagasta Aizkalnes ciems
4. Pelēču pagasta Pelēču ciems
5. Saunas pagasta Prīkuļu ciems
6. Aglonas pagasta Aglonas ciems
7. Aglonas pagasta Jaunaglonas ciems
8. Vārkavas pagasta Vārkavas ciems
9. Upmalas pagasta Vecvārkavas ciems
10. Rožkalnu pagasta Rimicānu ciems
11. Riebiņu pagasta Riebiņu ciems
12. Rušonas pagasta Kastīres ciems
13. Silajāņu pagasta Silajāņu ciems
14. Galēnu pagasta Galēnu ciems
15. Stabulnieku pagasta Stabulnieku ciems
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi izstrādāti pēc administratīvi teritoriālās reformas, par pamatu ņemot iepriekš spēkā esošos saistošos noteikumus un ņemot vērā novada robežu izmaiņas, tie ir attiecināmi uz visu jaunā novada teritoriju. Noteikumi nosaka: 1.1. ciemus, uz kuru teritorijās esošām decentralizētajām kanalizācijas sistēmām attiecas noteikumu prasības; 1.2. minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām; 1.3. decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības kārtību; 1.4. prasību minimumu asenizatoriem; 1.5. atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu. |
2. Projekta nepieciešamības pamatojums | Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punkts un piektā daļa nosaka – Vietējās pašvaldības dome izdod saistošos noteikumus, kuros paredz decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību. Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 6. punkts paredz, ko pašvaldība nosaka savos saistošajos noteikumos. Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 17. punkts nosaka decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveides kārtību. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Pašvaldības budžetā paredzēts finansējumu asenizatoru reģistra un decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveidei, uzturēšanai un aktualizācijai, kā arī decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības procesa nodrošināšanai. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Mērķa grupa, uz kuru attiecināms saistošo noteikumu tiesiskais regulējums, ir Preiļu novada pašvaldības aglomerācijā esošo decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieki un valdītāji, tajos ciemos un apdzīvotajās vietās, kurās saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu ir izbūvēti centralizētās kanalizācijas tīkli. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecībā uz mērķa grupu nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Saistošo noteikumu ievērošanu kontrolēs: Preiļu novada pašvaldības deleģēts sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs (SIA "Preiļu saimnieks") savas kompetences ietvaros; Preiļu novada Pašvaldības policijas amatpersonas. Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs tās institūcijas funkcijas un uzdevumus, kura nodrošinās saistošo noteikumu izpildi. Saistošo noteikumu piemērošanā attiecībā uz asenizatoru reģistrēšanu var vērsties Preiļu novada pašvaldībā. Saistošo noteikumu piemērošanā attiecībā uz decentralizētās kanalizācijas sistēmu, reģistrāciju un kontroli var vērsties SIA "Preiļu saimnieks" vai Lauku komunālo pakalpojumu daļā. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Konsultācijas ar privātpersonām netika veiktas. |