1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Saldus novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) nodevu par Saldus novada Dzimtsarakstu nodaļas oficiālo dokumentu no civilstāvokļa aktu reģistra un apliecinātu to kopiju saņemšanu (turpmāk – nodeva), nodevas maksāšanas kārtību un personas, kuras ir atbrīvojamas no nodevas samaksas.
2. Nodeva tiek piemērota par civilstāvokļa aktu reģistra izdrukas, civilstāvokļa aktu reģistra kopijas vai izziņas saņemšanu no civilstāvokļa aktu reģistra un daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanu. Saistošie noteikumi neattiecas uz normatīvajos aktos noteiktajiem valsts nodevas par civilstāvokļa aktu reģistrāciju objektiem.
4. Nodeva tiek iemaksāta pirms civilstāvokļa aktu ieraksta kopijas, izdrukas vai izziņas no civilstāvokļa aktu reģistra saņemšanas un daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanas.
5. No nodevas samaksas ir atbrīvota (uzrādot attiecīgu statusu apliecinošu dokumentu):
5.1. persona, kura ir sasniegusi pensijas vecumu;
5.2. persona ar I vai II invaliditātes grupu;
5.3. represētā persona;
5.4. persona, kuras mājsaimniecība ir atzīta par trūcīgu vai maznodrošinātu;
5.5. persona, kurai ir piešķirts bezdarbnieka statuss.
Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi nosaka Saldus novada pašvaldības nodevu par Dzimtsarakstu nodaļas oficiālo dokumentu no civilstāvokļa aktu reģistra un apliecinātu to kopiju saņemšanu, nodevas maksāšanas kārtību un personas, kuras ir atbrīvojamas no nodevas samaksas. |
Projekta nepieciešamības pamatojums | Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkts nosaka, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. |
Plānotā projekta ietekme uz pašvaldības budžetu | Neietekmē. |
Uzņēmējdarbības vide pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
Administratīvās procedūras un konsultācijas ar privātpersonām | Jautājums izskatīts un atbalstīts Budžeta un ekonomikas komisijā un Finanšu komitejā. |