Ministru kabineta rīkojums Nr. 347
Rīgā 2022. gada 24. maijā (prot. Nr. 28 15. §)
Izdarīt Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojumā Nr. 475 "Par valsts pētījumu programmu "Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai"" (Latvijas Vēstnesis, 2021, 130. nr.) šādu grozījumu:
1. Papildināt ar 6.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6.7. latviešu literatūra un tās pētniecība valstiskās identitātes un iekļaujošas sabiedrības perspektīvā. Šā uzdevuma priekšmets ir starpdisciplināra latviešu literatūras un literāro procesu izpēte, kas iekļauj šādus virzienus: (a) literatūras teorija un kultūras studijas: literatūras potenciāls identitāšu pētniecībā un Eiropas piederības veidošanā, atklājot kultūras un varas attiecību dinamiku. Kritisku un starpdisciplināru teoriju pielietojums latviešu literatūras telpā sabiedrībai aktuālu tēmu analīzei un izpratnei. Literatūras loma sabiedriskās domas un politisko naratīvu veidošanā mūsdienās un vēsturiskā skatījumā; (b) tekstoloģija un tehnoloģijas: starpdisciplināri pētījumi par literatūras radīšanu un tulkošanu (tai skaitā par eksperimentālu rakstību, digitālu kopradi, epistolāro, ceļojumu, vēsturisko, biogrāfisko un autobiogrāfisko literatūru un citiem rakstības veidiem un hibrīdiem žanriem). Literatūra digitālo humanitāro zinātņu perspektīvā. Literatūras mediju un izdevējdarbības studijas, literārās gaumes, grāmatu patēriņa un aprites pētniecība, literatūras un periodikas cenzūras un pašcenzūras studijas dažādos vēstures posmos; (c) literatūras izglītība un sabiedriskā zinātne: jauni mācību līdzekļi un digitālie resursi literārās kompetences pilnveidošanai dažādās sabiedrības grupās Latvijā un diasporā: zinātniski pamatoti digitālās lasītprasmes instrumenti izmantošanai digitālajos mācību līdzekļos un daiļliteratūras digitālajos resursos, lai veicinātu lasītprasmes attīstību visos izglītības vecumposmos no piecu gadu vecuma, kas paredz lasītāja dominantā uztveres tipa vajadzību ievērošanu (papildus vizuālajam - audiālais, kinestētiskais), kā arī audiālo un papildinātās realitātes risinājumu pielietojumu specifisku mācīšanās traucējumu ietekmes mazināšanai lasītprasmes jomā (tai skaitā, piemēram, disleksijas, disgrāfijas gadījumos); amatierzinātnes un sabiedrības iesaiste Latvijā un diasporā, literatūrkritika un literatūra mediju telpā. Literatūra un lasīšanas paradumu dinamika, tās pārnese uz citām radošo industriju nozarēm."
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Izglītības un zinātnes ministra pienākumu
izpildītājs ‒
labklājības ministrs G. Eglītis