Ministru kabineta noteikumi Nr. 312
Rīgā 2022. gada 24. maijā (prot. Nr. 28 14. §)
Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības
likuma
4. panta 7. punktu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumos Nr. 187 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 63. nr.; 2017, 173. nr.) šādus grozījumus:
1.1. izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā divi centri, Rīgas plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā četri centri.";
1.2. izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.1. speciālās izglītības iestāde īsteno šādas izglītības programmas:
4.1.1. vienu speciālās pirmsskolas izglītības programmu izglītojamiem ar redzes, dzirdes, jauktiem attīstības, garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;
4.1.2. vienu speciālās pamatizglītības izglītības programmu izglītojamiem ar garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;"
1.3. izteikt 4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2. nodrošina agrīnu speciālo vajadzību diagnostiku pirmsskolas vecuma bērniem neatkarīgi no izglītības ieguves vietas atbilstoši speciālās izglītības iestādes īstenotajām speciālās izglītības programmām;"
1.4. izteikt 4.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.9. nodrošina, ka konsultatīvo darbu ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām vai viņu likumiskajiem pārstāvjiem un metodisko darbu ar vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem veic speciālās izglītības iestādes pedagogi:
4.9.1. kuriem atbilstoši speciālās izglītības iestādes īstenotajām speciālās izglītības programmām ir ne mazāk kā triju gadu pedagoģiskā darba pieredze darbā ar izglītojamiem ar iegūtiem vai iedzimtiem traucējumiem;
4.9.2. kuri triju gadu laikā vismaz 12 stundu apjomā ir pilnveidojuši savu profesionālo kompetenci jautājumos, kas saistīti ar atbilstošo izglītojamo attīstības traucējumu veidu;
4.9.3. kuri ne retāk kā reizi piecos gados ir piedalījušies starptautiskos vai nacionālos projektos vai pieredzes apmaiņas programmās;"
1.5. svītrot 5. punktu;
1.6. izteikt 6. punktu šādā redakcijā:
"6. Ja iestāde pretendē uz centra statusu, speciālās izglītības iestādes dibinātājs līdz kārtējā gada 15. maijam iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu. Iesniegumam pievieno speciālās izglītības iestādes izstrādātu un ar speciālās izglītības iestādes dibinātāju saskaņotu konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plānu kārtējam mācību gadam un plānā ietverto pasākumu īstenošanu apliecinošus dokumentus, kas apliecina speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām, kā arī informāciju par konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plānu laikposmam no kārtējā gada 1. jūnija līdz 31. augustam.";
1.7. izteikt 7.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.1. no kārtējā gada 15. maija līdz 15. jūnijam pēc šo noteikumu 6. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajiem kritērijiem, ņemot vērā esošo centru ģeogrāfisko izvietojumu;"
1.8. izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Centrs katru gadu līdz 15. jūnijam iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā centra izstrādātu un ar centra dibinātāju saskaņotu informatīvu pārskatu par šo noteikumu 4. punktā minēto kritēriju izpildi laikposmā no iepriekšējā gada 1. jūnija līdz kārtējā gada 31. maijam. Izglītības un zinātnes ministrija izvērtē šajā punktā minēto informatīvo pārskatu pēc kārtējā gada 15. jūnija."
2. Noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. jūnijā.
3. Šo noteikumu 1.2. apakšpunkts stājas spēkā 2022. gada 1. septembrī.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Izglītības un zinātnes ministra pienākumu
izpildītājs ‒
labklājības ministrs G. Eglītis