MARPOL VI
pielikuma grozījumi
(Aizliegums pārvadāt neatbilstošu degvielu, kas paredzēta
dzeniekārtas
vai citas iekārtas darbināšanai uz kuģa)
JŪRAS VIDES AIZSARDZĪBAS KOMITEJA,
ATSAUCOTIES uz Konvencijas par Starptautisko Jūrniecības organizāciju 38. panta a) punktu, kas attiecas uz Jūras vides aizsardzības komitejas funkcijām, kuras tai ir piešķirtas ar starptautiskajām konvencijām par jūras piesārņojuma no kuģiem novēršanu un kontroli;
IEVĒROJOT 16. pantu 1973. gada Starptautiskajā konvencijā par piesārņojuma novēršanu no kuģiem, kas grozīta ar 1978. gada un 1997. gada protokolu (MARPOL), kurā noteikta grozījumu procedūra un Organizācijas attiecīgajai iestādei tiek uzlikts pienākums izskatīt grozījumus, kurus pieņem Puses;
IZSKATOT savā septiņdesmit trešajā sesijā grozījumus, kas ierosināti MARPOL VI pielikumā un kas attiecas uz aizliegumu pārvadāt neatbilstošu degvielu, kura paredzēta dzeniekārtas vai citas iekārtas darbināšanai uz kuģa,
1. PIEŅEM saskaņā ar MARPOL 16. panta 2. punkta d) apakšpunktu MARPOL VI pielikuma grozījumus, kas ir izklāstīti šīs rezolūcijas pielikumā;
2. NOSAKA saskaņā ar MARPOL 16. panta 2. punkta f) apakšpunkta iii) punktu, ka grozījumus uzskata par pieņemtiem 2019. gada 1. septembrī, ja līdz šim datumam vismaz viena trešdaļa Pušu vai tās Puses, kuru kopējais tirdzniecības flotes apjoms ir vismaz 50 % no pasaules tirdzniecības flotes bruto tilpības, nav paziņojušas Organizācijai, ka iebilst pret šiem grozījumiem;
3. AICINA Puses ņemt vērā to, ka saskaņā ar MARPOL 16. panta 2. punkta g) apakšpunkta ii) punktu minētie grozījumi stāsies spēkā 2020. gada 1. martā, ja tie tiks pieņemti saskaņā ar iepriekšminēto 2. punktu;
4. LŪDZ ģenerālsekretāram saskaņā ar MARPOL 16. panta 2. punkta e) apakšpunktu nosūtīt šīs rezolūcijas un tās pielikumā iekļauto grozījumu teksta apliecinātas kopijas visām MARPOL Pusēm;
5. TURKLĀT LŪDZ ģenerālsekretāram šīs rezolūcijas un tās pielikuma kopijas nosūtīt arī tiem Organizācijas biedriem, kas nav MARPOL Puses.
PIELIKUMS
MARPOL VI PIELIKUMA GROZĪJUMI
(Aizliegums pārvadāt neatbilstošu degvielu, kas paredzēta
dzeniekārtas
vai citas iekārtas darbināšanai uz kuģa)
VI
PIELIKUMS
NOTEIKUMI PAR GAISA PIESĀRŅOJUMA NOVĒRŠANU NO KUĢIEM
14. noteikums
Sēra oksīdi (SOX) un cietās daļiņas
Galvenās prasības
1. Šā noteikuma 1. punktu aizstāj ar šādu tekstu:
"1. Sēra saturs degvielā, kas tiek izmantota vai pārvadāta izmantošanai uz kuģa, nedrīkst pārsniegt 0,50 % m/m."
Prasības emisijas kontroles zonās
2. Šā noteikuma 3. punktu aizstāj ar šādu tekstu:
"3. Šajā noteikumā emisijas kontroles zona ir jebkurš jūras rajons, tostarp ostas teritorija, ko Organizācija izraudzījusies saskaņā ar šā pielikuma III papildinājumā noteiktajiem kritērijiem un procedūrām. Saskaņā ar šo noteikumu emisijas kontroles zonas ir:
3.1. Baltijas jūras rajons, kā definēts šīs konvencijas I pielikuma 1.11.2. noteikumā;
3.2. Ziemeļjūras rajons, kā definēts šīs konvencijas V pielikuma 1.14.6. noteikumā;
3.3. Ziemeļamerikas emisijas kontroles zona, kuras koordinātas ir noteiktas šā pielikuma VII papildinājumā, un
3.4. Savienoto Valstu Karību jūras emisijas kontroles zona, kuras koordinātas ir noteiktas šā pielikuma VII papildinājumā."
3. Šā noteikuma 4. punktu aizstāj ar šādu tekstu:
"4. Ja kuģis kuģo emisijas kontroles zonā, sēra saturs degvielā, kas tiek izmantota uz šī kuģa, nedrīkst pārsniegt 0,10 % m/m."
4. Svītro apakšvirsrakstu "Pārskatīšanas noteikums", kā arī 8., 9. un 10. punktu.
I papildinājums
Starptautiskā gaisa piesārņojuma novēršanas (IAPP) apliecības veidlapa (8. noteikums)
Starptautiskā gaisa piesārņojuma novēršanas apliecības (IAPP apliecība) papildinājums
5. Šā papildinājuma 2.3.1. un 2.3.2. punkts tiek aizstāts ar šādu tekstu un tiek pievienots jauns 2.3.3. punkts:
"2.3.1. Ja kuģis kuģo ārpus 14.3. noteikumā noteiktajām emisijas kontroles zonām, tad kuģis izmanto:
1. degvielu, kurā sēra saturs atbilstoši norādītajam degvielas piegādes pavaddokumentā nepārsniedz robežlielumu 0,50 % m/m, un/vai
……………………………….
2. līdzvērtīgu tehnoloģiju, kas, kā uzskaitīts 2.6. punktā, ir apstiprināta saskaņā ar 4.1. noteikumu un kas SOX emisijas samazināšanā ir tikpat efektīva kā degviela, kuras sēra satura robežlielums ir 0,50 % m/m.
……………………………….
2.3.2. Ja kuģis kuģo kādā no 14.3. noteikumā noteiktajām emisijas kontroles zonām, tad kuģis izmanto:
1. degvielu, kurā sēra saturs atbilstoši norādītajam degvielas piegādes pavaddokumentā nepārsniedz robežlielumu 0,10% m/m, un/vai
……………………………….
2. līdzvērtīgu tehnoloģiju, kas, kā uzskaitīts 2.6. punktā, ir apstiprināta saskaņā ar 4.1. noteikumu un kas SOX emisijas samazināšanā ir tikpat efektīva kā degviela, kuras sēra satura robežlielums ir 0,10% m/m.
……………………………….
2.3.3. Kuģim, kam nav līdzvērtīgas tehnoloģijas, kura, kā uzskaitīts 2.6. punktā, ir apstiprināta saskaņā ar 4.1. noteikumu, sēra saturs degvielā, kas tiek pārvadāta izmantošanai uz kuģa, nedrīkst pārsniegt degvielas piegādes pavaddokumentā norādītos 0,50 % m/m."
……………………………….