Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 5
Talsos 2021. gada 28. janvārī (prot. Nr. 1, 23. p., lēmums Nr. 23)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām"
21. panta pirmās daļas 1. punktu
Izdarīt grozījumus Talsu novada domes 2009. gada 9. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 2 "Talsu novada pašvaldības nolikums" (protokols Nr. 3, lēmums Nr. 15) (turpmāk - Noteikumi):
1. Izteikt Noteikumu 6.1 punktu šādā redakcijā:
"6.1 Pašvaldības centrālās administrācijas struktūrvienību nolikumu, to grozījumu sagatavošanu organizē pašvaldības izpilddirektors. Pēc nolikumu saskaņošanas ar attiecīgās jomas pašvaldības izpilddirektora vietnieku, tos ar rīkojumu apstiprina domes priekšsēdētājs.".
2. Izteikt Noteikumu 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Pašvaldības organizatoriskās struktūras shēma tiek publicēta pašvaldības tīmekļvietnē.",
3. Svītrot Noteikumu 10.3. un 10.11. apakšpunktu.
4. Papildināt Noteikumus ar 12.36. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.36. Konkursa "Radi Talsu novadam!" vērtēšanas komisija;",
5. Papildināt Noteikumus ar 12.37. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.37. Konkursa "Ziemassvētku skatlogs Talsu novada pilsētās" vērtēšanas komisija;",
6. Papildināt Noteikumus ar 12.38. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.38. Konkursa "Talsu novada uzņēmēju Gada balva" vērtēšanas komisija;",
7. Papildināt Noteikumus ar 12.39. punktu šādā redakcijā:
"12.39. Konkursa "Dari Talsu novadam!" vērtēšanas komisija".
8. Izteikt Noteikumu 15. punktu šādā redakcijā:
"15. Pašvaldības institūciju darbības tiesiskuma un lietderības kontroli Talsu novada pašvaldībā veic iekšējais auditors, kurš pakļauts Talsu novada pašvaldības Kvalitātes vadības un uzraudzības nodaļas vadītājam."
9. Izteikt Noteikumu II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"II. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA, PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKA, IZPILDDIREKTORA UN IZPILDDIREKTORA VIETNIEKA PILNVARAS".
10. Izteikt Noteikumu 20.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"20.9. regulāri, bet ne retāk kā vienreiz mēnesī, ziņo domei par administrācijas un iestāžu darbu, kā arī pēc domes vai priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem."
11. Izteikt Noteikumu 21. punktu šādā redakcijā:
"21. Pašvaldības izpilddirektoram ir divi vietnieki - pašvaldība izpilddirektora vietnieks administratīvajos un finanšu jautājumos un pašvaldības izpilddirektora vietnieks attīstības plānošanas un nekustamā īpašuma jautājumos. Izpilddirektora vietnieku apstiprina pašvaldības dome. Izpilddirektora vietnieks strādā uz darba līguma pamata atbilstoši Darba likuma nosacījumiem. Darba līgumu ar izpilddirektora vietnieku slēdz izpilddirektors."
12. Papildināt Noteikumus ar 21.1 punktu šādā redakcijā:
"21.1 Pašvaldības izpilddirektora vietnieks administratīvajos un finanšu jautājumos:"
13. Papildināt Noteikumus ar 21.1 1. punktu šādā redakcijā:
"21.1 1. nodrošina Talsu novada pašvaldības funkciju izpildi administratīvajos un finanšu jautājumos atbilstoši pašvaldības funkcijām, Talsu novada domes lēmumiem un Talsu novada pašvaldības rīkojumiem."
14. Papildināt Noteikumus ar 21.1 2. punktu šādā redakcijā:
"21.1 2. plāno, vada un koordinē Talsu novada pašvaldības centrālās administrācijas nodaļu - Kancelejas, Finanšu un grāmatvedības nodaļas, Juridiskās nodaļas, Sabiedrisko attiecību un mārketinga, Dzimtsarakstu nodaļas - darbību atbilstoši nodaļu nolikumiem un Talsu novada pašvaldības nolikumam."
15. Papildināt Noteikumus ar 21.2 punktu šādā redakcijā:
"21.2 Pašvaldības izpilddirektora vietnieks attīstības plānošanas un nekustamā īpašuma jautājumos:"
16. Papildināt Noteikumus ar 21.2 1. punktu šādā redakcijā:
"21.2 1. nodrošina Talsu novada pašvaldības funkciju izpildi attīstības plānošanas un nekustamā īpašuma jautājumos atbilstoši pašvaldības funkcijām, Talsu novada domes lēmumiem un Talsu novada pašvaldības rīkojumiem."
17. Papildināt Noteikumus ar 21.2 2. punktu šādā redakcijā:
"21.2 2. plāno, vada un koordinē Talsu novada pašvaldības centrālās administrācijas nodaļu - Talsu novada būvvaldes, Nekustamā īpašuma nodaļas, Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļas, Attīstības plānošanas un projektu vadības nodaļas, Talsu novada pašvaldības policijas, Informācijas tehnoloģiju nodaļas - darbību atbilstoši nodaļu nolikumiem un Talsu novada pašvaldības nolikumam."
18. Papildināt Noteikumus ar 21.2 3. punktu šādā redakcijā:
"21.2 3. pilda izpilddirektora pienākumus viņa prombūtnes laikā. Veicot izpilddirektora pienākumus uz viņa prombūtnes laiku, izpilddirektora vietniekam ir pirmā paraksta tiesības."
19. Papildināt Noteikumus ar 21.3 punktu šādā redakcijā:
"21.3 Pašvaldības izpilddirektors plāno, vada un koordinē Talsu novada pašvaldības centrālās administrācijas nodaļu - Kultūras un sporta attīstības nodaļas un Kvalitātes vadības un uzraudzības nodaļas - darbību atbilstoši nodaļu nolikumiem un Talsu novada pašvaldības nolikumam."
20. Izteikt Noteikumu 23. punktu šādā redakcijā:
"23. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks un citas vēlētas pašvaldības amatpersonas, kā arī izpilddirektors un citi pašvaldības administrācijas darbinieki saņem atlīdzību par savu pienākumu pildīšanu saskaņā ar Talsu novada pašvaldības institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības nolikumu."
21. Izteikt Noteikumu 27. punktu šādā redakcijā:
"27. Finanšu komitejas pārraudzībā ir Finanšu un grāmatvedības nodaļa, Kanceleja, Juridiskā nodaļa, Kvalitātes vadības un uzraudzības nodaļa, Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļa, Informācijas tehnoloģiju nodaļa, biroja administrators, Ētikas komisija, Iepirkuma komisija, Vēlēšanu komisija, Administratīvā komisija, Licencēšanas komisija, Dzīvojamo māju privatizācijas komisija, Objektu privatizācijas un īpašuma atsavināšanas komisija, Talsu sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija, Apbalvojumu izvērtēšanas komisija, Mantas iznomāšanas komisija, Komisija materiālu izskatīšanai par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusa piešķiršanu, Komisija pilsoņiem nepamatoti atsavinātās mantas vērtības noteikšanai, Stipendiju piešķiršanas komisija, Talsu reģionālā biznesa inkubatora konsultatīvā komisija un SIA "Talsu televīzija."
22. Papildināt Noteikumus ar 30.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"30.7. par vides pieejamības nodrošināšanas plānošanu."
23. Papildināt Noteikumus ar 32.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.5. tūrismu."
24. Svītrot Noteikumu 34.11. un 34.13. apakšpunktu.
25. Aizstāt Noteikumu 35. punktā vārdu "komunālā" ar vārdiem "Saimnieciskā nodrošinājuma".
26. Izteikt Noteikumu 39.2 punkta pirmo daļu šādā redakcijā:
"39.2 Komitejas priekšsēdētājs var noteikt, ka komitejas sēdes norisē tiek izmantota videokonference (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā), ja:
1) komitejas loceklis sēdes laikā atrodas citā vietā un veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ nevar ierasties komitejas sēdes norises vietā;
2) attiecīgajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus.
Komitejas loceklis ne vēlāk kā līdz iepriekšējās darba dienas plkst. 8.30 pirms komitejas sēdes, vai 1 (vienu) stundu pirms ārkārtas komitejas sēdes rakstveidā (e-pasts, iesniegums) informē komitejas priekšsēdētāju šā punkta 1. apakšpunktā minēto apstākļu iestāšanos. Komitejas loceklis būtu uzskatāms par klātesošu komitejas sēdē un ir tiesīgs piedalīties balsošanā, ja viņam ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē ar videokonferences palīdzību un ir nodrošināta elektroniskā balsošana tiešsaistē.
27. Papildināt Noteikumus ar 40.2 punktu šādā redakcijā:
"40.2 Deputātu piedalīšanos komiteju sēdēs reģistrē Kancelejas darbinieks. Komiteju sēdē jāpiedalās pašvaldības izpilddirektoram, izpilddirektora vietniekam, Juridiskās nodaļas, Finanšu un grāmatvedības nodaļas, Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas, Kvalitātes vadības un uzraudzības nodaļas, Informācijas tehnoloģiju nodaļas un Kancelejas pārstāvjiem, lēmumu projektu sagatavotājiem vai to nodaļu vadītājiem. Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību vadītājiem jāpiedalās komiteju sēdēs, kurās tiek izskatīti to atbildības jomā esošie jautājumi. Citu pašvaldības darbinieku piedalīšanos jautājuma izskatīšanā nepieciešamības gadījumā nodrošina attiecīgās iestādes vai centrālās administrācijas struktūrvienības vadītājs."
28. Izteikt Noteikumu 45. punktu šādā redakcijā:
"45. Komitejas darba kārtību, komitejas lēmumu projektus, atzinumus par tiem, izziņas materiālus, deputātu iesniegumus, priekšlikumus un jautājumus nogādā domes deputātiem uz viņu norādītajām elektroniskā pasta adresēm ne vēlāk kā divas dienas pirms komitejas kārtējās sēdes un ne vēlāk kā trīs stundas pirms ārkārtas sēdes."
29. Svītrot Noteikumu 50. punktā vārdus "ar pašvaldības lēmumu".
30. Izteikt Noteikumu 52. punktu šādā redakcijā:
"52. Domes lēmumu projekti jāiesniedz rakstveidā pašvaldības dokumentu pārvaldības sistēmā. Domes lēmumu projektos jānorāda šāda informācija:
52.1. lēmuma projekta nosaukums;
52.2. lēmuma ierosinātājs (iesniegumu, tā reģistrācijas datumu un numuru pašvaldībā);
52.3. esošā situācija par lēmumā regulējamo jautājumu;
52.4. lēmuma projekta pamatojuma daļā jānorāda:
52.4.1. lēmuma nepieciešamību pamatojoša informācija un lietderības apsvērumi;
52.4.2. tiesiskais pamatojums;
52.4.3. informācija par komiteju vai citu institūciju, kurā lēmuma projekts skatīts;
52.4.4. institūcijas, kas dokumentu saskaņojušas, saskaņošanas datumu;
52.4.5. citi argumenti un apsvērumi, kurus lēmuma sagatavotājs vai iesniedzējs uzskata par būtiskiem;
52.5. nolemjošajā daļā jānorāda:
52.5.1. precīzi formulēts nolēmums vai uzdevums;
52.5.2. lēmuma izpildes termiņš, ja tāds nepieciešams;
52.5.3. norāde, no kādiem līdzekļiem tiek paredzēts lēmuma izpildes nodrošinājums, ja lēmuma izpilde saistīta ar pašvaldības budžeta līdzekļu izlietošanu;
52.5.4. lēmuma spēkā stāšanās laiks;
52.5.5. par lēmuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona vai institūcija (ja nepieciešams);
52.5.6. lēmuma pielikumus (ja tādi ir);
52.5.7. lēmuma pārsūdzības kārtību (ja nepieciešams);
52.6. lēmuma projekta sagatavotāja uzvārdu, kontaktinformāciju;
52.7. informāciju, kam dokuments jānosūta (pasta adrese vai elektroniskā pasta adrese) vai jāizsniedz.
Saistošo noteikumu projektam jāpievieno paskaidrojuma raksts domes priekšsēdētāja rīkojumā noteiktajā kārtībā."
31. Izteikt Noteikumu 53. punktu šādā redakcijā:
"53. Domes lēmumu projektus pirms to iekļaušanas sēdes darba kārtībā nodod izskatīšanai un rakstveida atzinuma sniegšanai domes Juridiskās nodaļas darbiniekam un pašvaldības institūcijām vai tās darbiniekiem atbilstoši kompetencei."
32. Izteikt Noteikumu 54. punktu šādā redakcijā:
"54. Lēmumu projekti, kuri nav skatīti atbilstošajās pastāvīgajās komitejās un materiāli, kas izskatāmi domes sēdē, jāreģistrē pašvaldības dokumentu pārvaldības sistēmā un ar plūsmu jāvirza rakstveida atzinuma sniegšanai Juridiskās nodaļas darbiniekam un pašvaldības institūcijām vai tās darbiniekiem atbilstoši kompetencei, ja ir saņemts Domes priekšsēdētāja atzinums.
33. Svītrot Noteikumu 57. punktā vārdus "vai pasta".
34. Aizstāt Noteikumu 58. punktā vārdus "komitejas priekšsēdētājs" ar vārdiem "attiecīgā lēmuma projekta sagatavotājs".
35. Izteikt Noteikumu 70. punktu šādā redakcijā:
"70. Deputātu piedalīšanos domes sēdēs reģistrē Kancelejas darbinieks. Domes sēdē jāpiedalās pašvaldības izpilddirektoram, izpilddirektora vietniekam, Juridiskās nodaļas, Finanšu un grāmatvedības nodaļas, Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas, Kvalitātes vadības un uzraudzības nodaļas, Informācijas tehnoloģiju nodaļas un Kancelejas pārstāvjiem, lēmumu projektu sagatavotājiem vai to nodaļu vadītājiem. Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību vadītājiem jāpiedalās domes sēdēs, kurās tiek izskatīti to atbildības jomā esošie jautājumi. Citu pašvaldības darbinieku piedalīšanos jautājuma izskatīšanā nepieciešamības gadījumā nodrošina attiecīgās iestādes vai centrālās administrācijas struktūrvienības vadītājs."
36. Izteikt Noteikumu 76. punktu šādā redakcijā:
"76. Personām, kuras ir uzaicinātas piedalīties domes sēdēs, pirms domes sēdes nepieciešams reģistrēties pie darbinieka, kurš protokolē domes sēdes."
37. Izteikt Noteikumu 77. punktu šādā redakcijā:
"77. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt domes sēdē, ir tiesības piedalīties debatēs, ja šādu atļauju devis domes sēdes vadītājs. Uzaicinātajai personai nav tiesību traucēt sēdes gaitu.
38. Izteikt Noteikumu 79. punktu šādā redakcijā:
"79. Pašvaldības izpilddirektors pēc kārtējā mēneša domes sēdes darba kārtības izskatīšanas sniedz īsu pārskatu par veikto darbu un par pieņemto lēmumu izpildes gaitu attiecīgajā periodā. Pēc pārskata deputātiem ir tiesības uzdot jautājumus un saņemt atbildes, uz jautājumiem, kuri iesniegti pašvaldības izpilddirektoram elektroniskajā pastā vienu dienu pirms kārtējās domes sēdes."
39. Izteikt Noteikumu 95. punktu šādā redakcijā:
"95. Domes sēdēs pieņemtie lēmumi un protokoli ir brīvi pieejami pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.talsunovads.lv. Informācijas pieejamību nodrošina pašvaldības Kanceleja."
40. Izteikt Noteikumu 99. punktu šādā redakcijā:
"99. Pašvaldības Kanceleja saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu triju darba dienu laikā pēc to parakstīšanas rakstveidā un elektroniskā veidā nosūta atzinuma sniegšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.
Saistošos noteikumus un paskaidrojuma rakstu, kuri saistīti ar de minimis atbalsta jautājumiem, Pašvaldības Kanceleja triju darba dienu laikā pēc to parakstīšanas nosūta atzinuma sniegšanai Finanšu ministrijai.
Ja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinumā nav izteikti iebildumi par pieņemto saistošo noteikumu tiesiskumu vai Domei viena mēneša laikā atzinums nav nosūtīts, Pašvaldības Kanceleja publicē pieņemtos saistošos noteikumus un tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" (vestnesis.lv) vai saistošajos noteikumos noteiktajā termiņā.
Saistošos noteikumus pēc spēkā stāšanās un paskaidrojuma rakstu pašvaldība izvieto redzamā vietā pašvaldības centrālās administrācijas ēkā, pagastu un pilsētu pārvaldēs un publicē pašvaldības informatīvajā izdevumā "Talsu Novada Ziņas".
Pašvaldības saistošos noteikumus pēc to stāšanās spēkā publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.talsunovads.lv. Par Domes saistošo noteikumu pieejamību pagasta vai pilsētas pārvaldē atbild attiecīgās pārvaldes vadītājs."
41. Papildināt Noteikumus ar 110.1 punktu šādā redakcijā:
"110.1 Administratīvos aktus, nosūtāmās pašvaldības vēstules un atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem paraksta:
110.1 1. Domes priekšsēdētājs;
110.1 2. Domes priekšsēdētāja vietnieki;
110.1 3. izpilddirektors;
110.1 4. izpilddirektora vietnieki;
110.1 5. iestāžu vadītāji;
110.1 6. centrālās administrācijas struktūrvienību (nodaļu) vadītāji;
110.1 7. domes izveidoto institūciju (komisiju) vadītāji."
42. Papildināt Noteikumus ar 110.2 punktu šādā redakcijā:
"110.2 Komiteju vadītāji ir tiesīgi parakstīt nosūtāmās vēstules un atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem saistībā ar jautājumiem, kas izskatīti komiteju sēdēs."
43. Papildināt Noteikumus ar 110.3 punktu šādā redakcijā:
"110.3 Centrālas administrācijas struktūrvienību (nodaļu) vadītāji pašvaldības vēstules un atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem paraksta atbilstoši savai kompetencei iekšējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un izdod administratīvos aktus likumā noteiktajos gadījumos."
44. Izteikt Noteikumu 116. punkta otro daļu šādā redakcijā:
"116. Pašvaldības centrālās administrācijas institūciju, amatpersonu un pašvaldības iestāžu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt domē, ja likums neparedz citu apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtību."
45. Izteikt Noteikumu 119. punktu šādā redakcijā:
"119. Domes lēmumus par Pašvaldības centrālās administrācijas amatpersonu faktisko rīcību un pieņemtajiem administratīvajiem aktiem, kā arī Domes priekšsēdētāja un Domes priekšsēdētāja vietnieku parakstītos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā."
46. Papildināt Noteikumus ar 120. punktu šādā redakcijā:
"120. Dome ar saistošajiem noteikumiem var deleģēt tiesības izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos pašvaldības iestādēm un amatpersonām citos jautājumos, ja tas nav pretrunā ar augstāka spēka normatīvajiem aktiem."
Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
Sadaļas nosaukums |
Sadaļas paskaidrojums |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 24. panta otro daļu pašvaldības nolikumā norāda pašvaldības iestādes un komisijas. Lai precizētu izveidoto komisiju sarakstu, nodalītu izpilddirektoru vietnieku atbildības jomas, kā arī noteiktu, kurām amatpersonām pašvaldībā ir tiesības parakstīt administratīvos aktus, nosūtāmās pašvaldības vēstules un atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem ir nepieciešams veikt grozījumu Talsu novada domes 2009. gada 9. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 2 "Talsu novada pašvaldības nolikums". |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošo noteikumu projekts precizē Talsu novada pašvaldībā izveidoto komisiju sarakstu, noteiktas izpilddirektora vietnieku atbildības jomas, kā arī definētas parakstīt tiesīgās personas Talsu novada pašvaldībā. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Nav attiecināms. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Nav attiecināms. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav attiecināms. |
Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone