1. Noteikumi nosaka nosacījumus un kārtību, kādā administratīvi teritoriālās reformas ietvaros līdz 2021. gada 1. jūlijam pašvaldībām piešķir valsts mērķdotāciju kopīga jaunveidojamā novada pašvaldības administratīvās struktūras projekta izstrādei (turpmāk – projekts).
2. Valsts mērķdotāciju par projekta izstrādi piešķir un izmaksā pašvaldībai (turpmāk – atbildīgā pašvaldība), kurā ir lielākais iedzīvotāju skaits atbilstoši Iedzīvotāju reģistra datiem uz 2020. gada 1. janvāri.
3. Atbildīgā pašvaldība var pretendēt uz mērķdotācijas saņemšanu, ja līdz 2020. gada 30. septembrim iesniedz Valsts reģionālās attīstības aģentūrā (turpmāk – aģentūra) pieteikumu un domes lēmumu par apņemšanos sagatavot projektu. Pieteikumā norāda projekta izstrādes izmaksas norēķinu kontu Valsts kasē. Projekta izstrādes termiņš ir 2021. gada 1. jūnijs.
4. Valsts mērķdotāciju piešķir no ministrijas budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" šim mērķim paredzētiem līdzekļiem 2020. un 2021. gadam, nodrošinot valsts budžeta finansējumu līdz 18 750 euro vienam projektam.
5. Valsts mērķdotācijas izmaksu nodrošina aģentūra, kas apstiprina valsts mērķdotācijas piešķiršanu.
6. Aģentūra divu nedēļu laikā izvērtē šo noteikumu 3. punktā minēto pieteikumu un domes lēmumu:
6.1. ja atbildīgās pašvaldības pieteikuma un domes lēmuma saturs atbilst projekta izstrādes mērķim, aģentūra divu nedēļu laikā pieņem lēmumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu projekta sagatavošanai;
6.2. ja atbildīgās pašvaldības pieteikums ir nepilnīgs vai neatbilst projekta izstrādes mērķim, aģentūra divu nedēļu laikā uzdod pašvaldībai piecu darbdienu laikā precizēt pieteikumu un atkārtoti iesniegt aģentūrā izskatīšanai vai pieņem pamatotu lēmumu par atteikumu piešķirt valsts mērķdotāciju projekta sagatavošanai.
7. Aģentūra pieņemto lēmumu par projekta izstrādi piecu darbdienu laikā paziņo atbildīgajai pašvaldībai un, ja lēmums ir pozitīvs, pārskaita uz atbildīgās pašvaldības norādīto norēķinu kontu 70 % no piešķirtās valsts mērķdotācijas.
8. Atbildīgā pašvaldība projektu izstrādā sadarbībā ar pārējām apvienojamajām pašvaldībām, kuras noteiktas Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā. Apvienojamo pašvaldību domes par sava novada teritoriju iesniedz atbildīgajā pašvaldībā nepieciešamo informāciju, kas ietverama projektā.
9. Projekta izstrādes attiecināmās izmaksas ir personāla atalgojums (darba alga un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) un piesaistīto ekspertu pakalpojumu izmaksas. Projekta izstrādē var iesaistīt apvienojamo pašvaldību darbiniekus.
10. Projektā ietver šādu informāciju:
10.1. apvienojamo pašvaldību iestāžu un struktūrvienību, kapitālsabiedrību, biedrību un nodibinājumu, kā arī citu pašvaldības institūciju darbības raksturojums;
10.2. jaunveidojamā novada pašvaldības iestāžu un struktūrvienību, kapitālsabiedrību, biedrību un nodibinājumu, kā arī citu pašvaldības institūciju turpmākās darbības modelis jaunizveidotajā novadā un, ja nepieciešams, arī informācija par kapitālsabiedrību, biedrību, nodibinājumu un citu pašvaldības institūciju reorganizāciju;
10.3. jaunizveidotā novada domes administrācijas pārvaldes modelis;
10.4. jaunizveidotā novada pašvaldības nolikuma projekts.
11. Atlikušo mērķdotācijas daļu līdz 2021. gada 1. jūlijam pārskaita uz atbildīgās pašvaldības norādīto norēķinu kontu. Atlikušās mērķdotācijas saņemšanai atbildīgās domes priekšsēdētājs aģentūrā iesniedz izstrādāto projektu un pārskatu par projekta izstrādei piešķirtās valsts mērķdotācijas izlietojumu (pielikums).
12. Atbildīgās pašvaldības domes priekšsēdētājs nodrošina saņemtās valsts mērķdotācijas izlietojumu atbilstoši paredzētajam mērķim.
13. Aģentūra var lemt par piešķirtās valsts mērķdotācijas atgūšanu, ja projekts nav izstrādāts un iesniegts aģentūrā minētajā termiņā vai piešķirtā mērķdotācija nav izlietota atbilstoši mērķim un projekts nav izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 10. punktu. Atgūtos finanšu līdzekļus ieskaita valsts budžetā.
14. Jaunā novada pašvaldība pēc 2021. gada pašvaldību domes vēlēšanām 30 dienu laikā pēc pirmās domes sēdes pieņem lēmumu par turpmāko rīcību ar projektu.
1. Valsts mērķdotācijas izlietojuma mērķis |
Novada administratīvās struktūras projekta izstrāde |
2. Kontaktinformācija | ||
(norādīt kontaktinformāciju par valsts mērķdotācijas saņēmēju un personu, kura sagatavojusi pārskatu) | ||
Nosaukums (atbildīgā pašvaldība) | ||
Kontaktinformācija | adrese | |
tālrunis | ||
e-pasts | ||
Par pārskata sagatavošanu atbildīgā persona | vārds, uzvārds | |
amats | ||
tālrunis | ||
e-pasts |
3. Saturiskais pārskats | |
Novadā ietilpstošās teritoriālās vienības | |
Informācija par sagatavoto projektu, tā satura īss apraksts | |
Cita informācija (kas bija būtiska projekta izstrādē) |
4. Izmaksu sadalījums pa galvenajiem komponentiem | ||||
(norādīt piešķirtā valsts finansējuma izlietojumu) | ||||
Nr. p. k. | Izmaksu veids (personāla atalgojums (bruto) un VSAOI vai ārpakalpojuma izmaksas) | Maksājumu pamatojošie dokumenti (rīkojums, algu aprēķins, līgums, pieņemšanas un nodošanas akts, rēķins) | Veiktie maksājumi (maksājuma uzdevuma datums, numurs) | Summa (eiro) |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
…. | ||||
Kopā |
5. Pielikumi |
5.1. Valsts kases konta izdruka uz __ lpp.; 5.2. rēķinu kopijas uz __ lpp.; 5.3. noslēgto darba un pakalpojumu līgumu, darbu nodošanas un pieņemšanas aktu, citu ar piešķirtā finansējuma izlietojumu saistīto dokumentu kopijas uz __ lpp.; 5.4. skaidrojums par piešķirtā finansējuma neizlietošanas iemesliem uz __ lpp. (ja attiecināms). |
6. Paraksts | |
Finansējuma saņēmēja atbildīgā persona | |
vārds, uzvārds | |
amats | |
datums* | |
paraksts* |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. |