1. Metodika nosaka kārtību, kādā depozīta sistēmas operators (turpmāk – komersants) aprēķina projektu depozīta sistēmas dalības maksai (turpmāk – dalības maksas projekts), kuru depozīta iepakotājs maksā komersantam par depozīta sistēmas operatora depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu (turpmāk – depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojums).
2. Komersants iesniedz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulators) dalības maksas projektu, kurā iekļauta detalizēta informācija, aprēķini un dalības maksas projekta aprēķinā iekļauto dalības maksu veidojošo izmaksu pamatojošie dokumenti, kas apliecina aprēķinā iekļauto izmaksu, ieņēmumu un apjomu pamatojumu un ir noteikti Regulatora lēmumā par tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
2.1 Dalības maksas projektu komersants aprēķina vienam kalendārajam gadam.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
2.2 Komersants dalības maksas projektu nākamajam gadam iesniedz Regulatoram katru gadu, ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 15.septembrim.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
2.3 Komersants jebkurā laikā var iesniegt dalības maksas projektu, ņemot vērā šīs metodikas 18. un 19.punkta nosacījumus.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
3. Iesniedzot dalības maksas projektu, komersants pievieno aprakstu vai shēmu, kas pa iepakojuma materiāla veidiem un atbilstoši tam, vai iepakojums paredzēts vienreizējai vai atkārtotai lietošanai (turpmāk – lietošanas nosacījumi), attēlo depozīta iepakojuma apsaimniekošanas procesu pa materiālu plūsmām, kā arī informāciju par apsaimniekotā depozīta iepakojuma vienību skaitu, izmaksām un ieņēmumiem iepriekšējā gadā, kārtējā gadā sagaidāmo, kā arī nākamajā gadā plānoto.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
4. Dalības maksas projektu komersants aprēķina euro par vienu depozīta iepakojuma vienību, kas laista tirgū, atbilstoši iepakojuma materiāla veidam un lietošanas nosacījumiem, aprēķinu veicot saskaņā ar metodikas 1.pielikumu, klāt pievienojot iekļauto daudzuma, izmaksu un ieņēmumu skaidrojumu un pamatojošos dokumentus. Komersants var aprēķināt dalības maksas projektu papildus metodikas 1.pielikumā norādītajiem iepakojuma materiāla veidiem, tos sadalot detalizētāk, ja tas ir ekonomiski pamatoti.
5. Komersants lieto izmaksu attiecināšanas modeli, kura pamatprincipus un specifikāciju iesniedz kopā ar dalības maksas projekta pamatojuma dokumentiem. Regulators dalības maksas projekta izvērtēšanas laikā var prasīt komersantam pārskatīt un mainīt izmaksu attiecināšanas modeli.
6. Noteiktā dalības maksa ir spēkā līdz jaunas dalības maksas noteikšanai.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
7. Komersants dalības maksas projektā precīzi un pārskatāmi atspoguļo izmaksas, iekļaujot tajās tikai ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu saistītos aktīvus un darbības.
8. Komersants dalības maksas projektā iekļauj tikai tās tehnoloģiski un ekonomiski pamatotās izmaksas, kas nepieciešamas depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma efektīvai sniegšanai.
9. Komersants samazina depozīta sistēmas nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas par šādiem ieņēmumiem:
9.1. ieņēmumi no galalietotājam neatmaksātās depozīta maksas daļas, kuru tas gūst kā starpību starp depozīta maksu, ko komersantam pārskaita depozīta iepakotājs par tirgū laisto depozīta iepakojumu, un depozīta maksu, ko komersants samaksā depozīta iepakojuma pārdevējam vai citai personai par galalietotājam atmaksāto depozīta maksu, kā arī depozīta maksu, ko komersants pats atmaksājis galalietotājam vai citai personai, kura nodevusi depozīta iepakojumu saskaņā ar līgumu, ieņēmumus koriģējot atbilstoši metodikas 45.punktā noteiktajai tirgus saistību vērtības korekcijai;
9.2. ieņēmumi, kurus tas gūst no savāktā depozīta iepakojuma, kas sagatavots pārstrādei un reģenerācijai, pārdošanas;
9.3. citi ieņēmumi, t.sk. ieņēmumi, kurus tas gūst no depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanai paredzētās infrastruktūras izmantošanas u.tml.
10. Dalības maksas projekta aprēķināšanai komersants izmanto depozīta iepakojuma daudzumu, kuru plānots laist tirgū nākamajā gadā, un depozīta iepakojuma daudzumu, kuru plānots savākt nākamajā gadā.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
11. Komersants dalības maksas projektā iekļauj tikai to depozīta iepakojuma daudzumu, kas saistīts ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanu.
12. Prognozējot depozīta iepakojuma daudzumu, kuru plānots laist tirgū nākamajā gadā, un prognozējot depozīta iepakojuma daudzumu, kuru plānots savākt nākamajā gadā, komersants ņem vērā sagaidāmo kārtējā gada depozīta iepakojuma daudzumu un plānotās izmaiņas nākamajā gadā. Kopā ar dalības maksas projektu komersants iesniedz skaidrojumu un pamatojumu plānotajām tirgū laistā depozīta iepakojuma un savāktā depozīta iepakojuma daudzuma izmaiņām.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
13. Komersants dalības maksas projektā peļņu novērtē kā depozīta sistēmas attīstībai, darbības efektivitātei un apgrozāmo līdzekļu piesaistei nepieciešamos līdzekļus. Peļņa procentuālā izteiksmē nevar pārsniegt fiksētu apgrozījuma rentabilitātes normu, kas noteikta kā pēdējo sešu mēnešu vidējā Latvijas Bankas publicēto nefinanšu sabiedrībām euro valūtā izsniegto kredītu (ar termiņu līdz vienam gadam; jaunajiem darījumiem) mainīgā procentu likme (turpmāk – atļautā procentu likme).
13.1 Ja iepriekšējā perioda dalības maksā iekļautās peļņas novērtējumam prognozētās izmaksas nav bijis nepieciešams izlietot šīs metodikas 13.punktā noteiktajiem mērķiem, komersants, aprēķinot nākamā gada dalības maksas projektu, ar spēkā esošo dalības maksu uzkrāto peļņu novirza reinvestēšanai depozīta sistēmas attīstībā nākamajā gadā, iekļaujot to dalības maksas projektā, ievērojot šīs metodikas 9.3.apakšpunktu.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
13.2 Ja iepriekšējā perioda dalības maksā iekļautā peļņa reinvestēta, iegādājoties jaunus pamatlīdzekļus, komersants, aprēķinot nolietojumu, samazina pamatlīdzekļu sākotnējo vērtību attiecīgi par reinvestētās peļņas apmēru.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
14. Komersants dalības maksas izmaksas (Idal) aprēķina kā starpību starp komersanta plānotajām depozīta sistēmas nodrošināšanai nepieciešamajām izmaksām un saskaņā ar metodikas 9.punktu plānotajiem komersanta ieņēmumiem. Dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (Irent) komersants aprēķina, dalības maksas izmaksām pieskaitot plānoto peļņu.
15. Dalības maksas projekta aprēķinā komersants iekļauj korekciju par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez), iesniedzot atbilstošu aprēķinu un pamatojuma dokumentus.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
16. Komersants dalības maksas projektā uzrāda plānoto saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Rezpl+1), kas vienāds ar dalības maksas projektā plānoto peļņu (Prent), ņemot vērā korekciju par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez).
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
17. Komersants Regulatoram pamato depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanas izmaksas neatkarīgi no tā, vai komersants visus depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanas procesus veic pats vai to izpildei nolīgst citu komersantu (turpmāk – ārpakalpojuma sniedzējs). Ja kāda depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanas procesa veikšanai komersants nolīgst ārpakalpojuma sniedzēju, komersants Regulatoram pamato, ka izvēlēts saimnieciski izdevīgākais risinājums salīdzinājumā ar alternatīviem risinājumiem. Komersants nodrošina pilnīgu informāciju par līgumā ar ārpakalpojuma sniedzēju noteikto maksu (cenu) veidojošām izmaksām vai ieņēmumiem.
18. Ja vairāk nekā par 5% mainās depozīta iepakojuma pieņemšanas un savākšanas izmaksas (mainīgās izmaksas) uz vienu savākto iepakojuma vienību (Imain / Qsav) kādam no materiāla veidiem, komersants var iesniegt Regulatoram dalības maksas projektu kārtējā gada atlikušajam periodam, kas aprēķināts, pamatojoties uz precizētu depozīta iepakojuma daudzumu (Qap un Qsav), precizētām mainīgajām izmaksām un ieņēmumiem katram no depozīta iepakojuma materiāla veidiem. Dalības maksas projektā kārtējā gada atlikušajam periodam komersants saglabā jau izvērtētās fiksētās depozīta sistēmas saimnieciskās darbības izmaksas (Ifiks) un korekciju par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez) tādā pašā apmērā, kā ir iekļauts spēkā esošās depozīta sistēmas dalības maksas aprēķinā, nesniedzot pamatojošos dokumentus par jau izvērtētajām fiksētajām izmaksām.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
19. Ja vairāk nekā par 5% mainās ieņēmumi saskaņā ar šīs metodikas 9.punktu uz vienu tirgū laisto iepakojuma vienību (Ien / Qap) kādam no materiāla veidiem, komersants var iesniegt Regulatoram dalības maksas projektu kārtējā gada atlikušajam periodam, kas aprēķināts, pamatojoties uz precizētu depozīta iepakojuma daudzumu (Qap un Qsav), precizētām mainīgajām izmaksām un ieņēmumiem katram no depozīta iepakojuma materiāla veidiem. Dalības maksas projektā kārtējā gada atlikušajam periodam komersants saglabā jau izvērtētās fiksētās depozīta sistēmas saimnieciskās darbības izmaksas (Ifiks) un korekciju par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez) tādā pašā apmērā, kā ir iekļauts spēkā esošās depozīta sistēmas dalības maksas aprēķinā, nesniedzot pamatojošos dokumentus par jau izvērtētajām fiksētajām izmaksām.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
20. Dalības maksas izmaksas (Idal) komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
I – depozīta sistēmas nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas (EUR);
Ien – ieņēmumi saskaņā ar metodikas 9.punktu (EUR).
21. Depozīta sistēmas nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas (I) komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Imain – depozīta iepakojuma pieņemšanas un savākšanas izmaksas (mainīgās izmaksas) (EUR);
Ifiks – depozīta sistēmas nodrošināšanas saimnieciskās darbības izmaksas (fiksētās izmaksas) (EUR);
Ind – nodevas (EUR);
Inod – nodokļi (EUR).
22. Depozīta iepakojuma pieņemšanas un savākšanas izmaksas (mainīgās izmaksas) (Imain), kas saistītas ar depozīta iepakojuma pieņemšanu no galalietotājiem, to savākšanu un loģistiku, ir atkarīgas no savāktā depozīta iepakojuma daudzuma, un tās aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Iapsaimn – depozīta iepakojuma apsaimniekošanas maksas izmaksas, kas noteiktas atbilstoši iepakojuma materiāla veidam un lietošanas nosacījumiem (EUR);
Inoma – depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksas (EUR);
Isav – depozīta iepakojuma savākšanas un loģistikas izmaksas (EUR);
Iiepak – izmaksas iepakojuma materiāliem un aprīkojumam depozīta iepakojuma uzglabāšanai un savākšanai (EUR);
Iparstr – izmaksas par depozīta iepakojuma transportēšanu uz pārstrādes un reģenerācijas vietu.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
23. Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksas (Inoma) ir izmaksas par minēto automātu nomu, ja tās ir atkarīgas no apsaimniekoto depozīta iepakojuma vienību skaita, bet neatkarīgi no tā, vai automātu, atbilstoši ar komersantu noslēgta līguma nosacījumiem, nomā depozīta iepakojuma pārdevējs vai pats komersants.
24. Depozīta iepakojuma savākšanas un loģistikas izmaksas (Isav) ir izmaksas, kas saistītas ar depozīta iepakojuma savākšanu no personām, kuras noslēgušas ar komersantu atbilstošu līgumu. Izmaksas ietver depozīta iepakojuma pārvadāšanas izmaksas, t.sk. transportlīdzekļu, iekārtu un mehānismu ekspluatācijas, uzturēšanas, tehnisko apkopju un remontu izmaksas; degvielas, tehnisko apskašu un apdrošināšanas izmaksas; izmaksas par transportlīdzekļa, iekārtas vai mehānisma nomu (t.sk. operatīvā līzinga maksājumus un līzinga procentus); izmaksas pakalpojumiem, ko komersants iepērk kā ārpakalpojumu šim mērķim un citas līdzīga veida izmaksas. Minētās izmaksas neietver pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma transportēšanas līdz pārstrādes uzņēmumam izmaksas, kas iekļaujamas 25.1punktā.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
25. Izmaksas iepakojuma materiāliem un aprīkojumam depozīta iepakojuma uzglabāšanai un savākšanai (Iiepak) ietver izmaksas, kas komersantam rodas, nodrošinot transportēšanas iepakojuma materiālus un aprīkojumu depozīta iepakojuma iepakošanai, uzglabāšanai un sagatavošanai pārvadāšanai (maisi, vienreizlietojamās plombas, etiķetes, konteineri, kastes, papildu inventārs u.c.).
25.1 Izmaksas par depozīta iepakojuma transportēšanu uz pārstrādes un reģenerācijas vietu (Iparstr) ietver izmaksas, kas komersantam rodas, šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centrā sagatavoto iepakojumu transportējot uz tālākas pārstrādes un reģenerācijas vietu, kā arī izmaksas par savāktā iepakojuma nodošanu tālākai pārstrādei un reģenerācijai.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
26. Depozīta sistēmas nodrošināšanas saimnieciskās darbības izmaksas (fiksētās izmaksas) (Ifiks), kas nav atkarīgas vai ir daļēji atkarīgas no apsaimniekotā depozīta iepakojuma daudzuma, aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Iaut – depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu izmaksas (EUR);
Inol – depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centra pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums (EUR);
Ikr – kredīta procentu maksājumi (EUR);
Ipers – personāla izmaksas (EUR);
Itehn – depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai tehnoloģisko procesu nodrošināšanas izmaksas (EUR);
Iadm – administrācijas izmaksas (EUR);
Iizgl – sabiedrības informēšanas izmaksas (EUR);
Ic – pārējās izmaksas (EUR).
27. Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu izmaksas (Iaut) aprēķina pēc šādas formulas:
Inol.aut – depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nolietojuma izmaksas (EUR);
Irem.aut – komersanta bilancē esošo depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu remonta un apkopes izmaksas, ja tās nav iekļautas depozīta iepakojuma apsaimniekošanas maksas izmaksās (EUR);
Inoma.aut – depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksas, ja nomas maksa nav atkarīga no iepakojuma vienību skaita (EUR).
28. Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nolietojuma izmaksas (Inol.aut) ietver kapitalizēto depozīta iepakojuma automātu sākotnējo ieguldījumu un uzstādīšanas izmaksas, kā arī automātu nolietojuma izmaksas, ja tie ir komersanta bilancē un izmaksas netiek iekļautas metodikas 23. un 27.punktā paredzētajās depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksās (Inoma) un (Inoma.aut). Ja iepakojuma pieņemšanas automātos lietojamā programmatūra komersanta bilancē tiek uzskaitīta atsevišķi no iepakojuma pieņemšanas automātiem, tad nolietojuma izmaksas uzrāda atsevišķi, dalot tās atbilstoši pamatlīdzekļu nolietojumam un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījumam.
29. Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centra pamatlīdzekļu nolietojumu un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījumu (Inol) aprēķina pēc šādas formulas:
Inol.pam – pamatlīdzekļu nolietojums (EUR);
Inol.nem – nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums (EUR).
30. Pamatlīdzekļu nolietojumu aprēķina atbilstoši katra pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laikam, izmantojot lineāro pamatlīdzekļu nolietojuma metodi. Aprēķins jāveic saskaņā ar grāmatvedības kārtošanas normatīvajos aktos noteiktajiem pamatprincipiem.
31. Veicot pamatlīdzekļa iegādi, komersants izvērtē tā atbilstību normatīvo aktu prasībām un pamatlīdzekļa plānotajai noslodzei. Ja pamatlīdzeklis netiek izmantots depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanai, tad dalības maksas projektā finanšu grāmatvedības vajadzībām aprēķināto nolietojumu attiecīgi koriģē.
32. Nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījumu aprēķina komersanta attīstības izmaksām, koncesiju, patentu, licenču, preču zīmju un citu nemateriālo ieguldījumu izmaksām (izņemot komersanta nemateriālo vērtību), izmantojot lineāro pamatlīdzekļu nolietojuma metodi.
33. Aprēķinot nolietojumu pamatlīdzekļiem, kas finansēti no valsts, pašvaldības, ārvalsts, Eiropas Savienības, citas starptautiskas organizācijas un institūcijas saņemtas finanšu palīdzības vai atbalsta, pamatlīdzekļu vērtību samazina par attiecīgās finanšu palīdzības vai finanšu atbalsta vērtību, kas norādīta komersanta bilances postenī "Nākamo periodu ieņēmumi" un noteikta atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.
34. Komersants dalības maksas projektā iekļauj ilgtermiņa kredīta, finanšu līzinga vai citu finanšu instrumentu (termiņš ilgāks par vienu gadu) procentu maksājumus, ja aizņemtais finansējums izmantots jaunu pamatlīdzekļu izveidošanai saistībā ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanu.
35. Personāla izmaksas (Ipers) aprēķina saskaņā ar darba tiesisko attiecību un sociālās apdrošināšanas jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem. Personāls ir visi depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanā iesaistītie komersanta darbinieki (tajā skaitā administratīvais personāls, darbuzņēmēji un uz nomas līguma pamata nodarbināts darbaspēks). Personāla izmaksas rēķina, pamatojoties uz pilnas slodzes mēneša bruto darba samaksu sadalījumā pa administrācijas un ražošanas personāla izmaksām, lietojot atbilstošo noslodzi uz regulējamo pakalpojumu saskaņā ar komersanta izstrādāto un kopā ar dalības maksas projektu iesniegto izmaksu attiecināšanas modeli.
36. Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai tehnoloģisko procesu nodrošināšanas izmaksas (Itehn), t.sk. izmaksas, ja kādu no pakalpojumiem komersants iepērk kā ārpakalpojumu, ietver šādas izmaksu grupas:
36.1. transportlīdzekļu, iekārtu, mehānismu ekspluatācijas, uzturēšanas, tehnisko apkopju un remontu izmaksas; degvielas un iekārtu darbības nodrošināšanai nepieciešamās elektrības izmaksas; tehnisko apskašu un apdrošināšanas izmaksas; izmaksas par transportlīdzekļa, iekārtas vai mehānisma nomu (t.sk. operatīvā līzinga maksājumus un līzinga procentus); izmaksas materiāliem depozīta iepakojuma apstrādes nodrošināšanai un citas līdzīga veida izmaksas;
36.2. būvju un ēku ekspluatācijas, uzturēšanas un remontu izmaksas; elektrības, siltuma un citu komunālo pakalpojumu izmaksas; būves un ēkas nomas izmaksas un citas līdzīga veida izmaksas;
36.3. (svītrots ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6).
37. Administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos (Iadm), ietver administratīvo telpu nomas un uzturēšanas izmaksas; sakaru un pasta pakalpojumu izmaksas; biroja tehnikas apkalpošanas un informācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksas; gada pārskata sagatavošanas, revīzijas, juridisko un konsultatīvo pakalpojumu izmaksas; finanšu nodrošinājuma kontroles un uzraudzības izmaksas, bankas pakalpojumu izmaksas; kredītlīnijas, pārsnieguma kredīta (overdraft) vai citu īstermiņa aizņēmumu (līdz vienam gadam, ieskaitot) procentu izmaksas, kuras tiek novērtētas, piemērojot komersanta faktisko aizņēmumu likmi vai, ja faktiskā aizņēmuma likme pārsniedz 13.punktā aprakstīto atļauto procentu likmi, tad piemēro atļauto procentu likmi; darbinieku dienesta komandējumu, apmācību un semināru izmaksas; kancelejas, saimniecības, biroja preču un reprezentācijas izmaksas; administratīvā transporta nomas (t.sk. operatīvā līzinga maksājumus un līzinga procentus), remonta, uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas un citas līdzīga veida izmaksas.
38. Sabiedrības informēšanas izmaksas (Iizgl) ietver izmaksas plānotajiem sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumiem saskaņā ar komersanta apstiprinātu plānu. Minēto izmaksu aprēķinam tiek ņemti vērā normatīvajos aktos noteiktie nosacījumi.
39. Pārējās izmaksas (Ic) ietver depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centra izmaksas, kas nav attiecināmas uz konkrētu tehnoloģisko procesu, t.sk. zemes nomas, apsardzes, ugunsdrošības un teritorijas apsaimniekošanas izmaksas; elektroenerģijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos; darba aizsardzības līdzekļu iegādes izmaksas; izmaksas vides stāvokļa kontrolei un aizsardzībai; darbinieku veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanas izmaksas; citas ražošanas izmaksas, kas nav iekļautas 24. un 36.punktā minēto tehnoloģisko procesu izmaksās.
40. Nodevu (Ind) izmaksas ietver valsts nodevu par sabiedriskā pakalpojuma regulēšanu, uzņēmējdarbības riska valsts nodevu, nodevas par piesārņojošās darbības atļauju izsniegšanu un citas līdzīga veida valsts nodevas.
41. Nodokļu (Inod) izmaksas ietver šādus saskaņā ar normatīvajiem aktiem aprēķinātus nodokļus:
41.1. nekustamā īpašuma nodokli par komersanta īpašumā, valdījumā un turējumā esošām ēkām, būvēm un zemi, kas tiek izmantota depozīta iepakojuma pakalpojuma nodrošināšanā;
41.2. dabas resursu nodokli par piesārņojošo vielu emisiju vidē;
41.3. dabas resursu nodokli par plastmasas iepakojumu, kas ir pārstrādājams, bet netika pārstrādāts.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
42. Dalības maksas projekta izmaksās komersants neiekļauj dabas resursu nodokli par iepakojuma apjomu, kas jāmaksā gadījumā, ja komersants nesasniedz kārtējā gadā noteiktos depozīta iepakojuma apsaimniekošanas apjomus atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem depozīta iepakojuma pieņemšanas, savākšanas, pārstrādes, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai un nodošanas atkārtotai izmantošanai mērķiem. Minētās izmaksas postenī (Inod) iekļaujamas komersanta iepriekšējā kalendārā gada faktiskās depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma saimnieciskās darbības finanšu rezultāta (Rezfakt) aprēķinā, kas veikts, iesniedzot Regulatoram ikgadējo pārskatu par depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma iepriekšējo kalendāro gadu saskaņā ar Regulatora lēmumu par vispārējās atļaujas, reģistrēšanas un informācijas iesniegšanas noteikumiem depozīta iepakojuma apsaimniekošanas nozarē.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
43. Ieņēmumus saskaņā ar metodikas 9.punktu (Ien) aprēķina pēc šādas formulas:
Iendep – ieņēmumi no neatmaksātās depozīta maksas (EUR);
Iendep.kor – tirgus saistību vērtības korekcija (EUR);
Ienpard – ieņēmumi no pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma pārdošanas (EUR);
Ienc – citi ieņēmumi (EUR).
44. Komersanta ieņēmumus no neatmaksātās depozīta maksas (Iendep) veido starpība starp depozīta maksu, ko komersantam pārskaita depozīta iepakotājs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajam apmēram par katru depozīta iepakojuma vienību, kurā dzēriens laists tirgū, un depozīta maksu, ko komersants samaksā depozīta iepakojuma pārdevējam vai citai personai par galalietotājam atmaksāto depozīta maksu, kā arī depozīta maksu, ko komersants pats atmaksājis galalietotājam vai citai personai, kura nodevusi depozīta iepakojumu saskaņā ar līgumu.
45. Komersants plānotos ieņēmumus no neatmaksātās depozīta maksas (Iendep) koriģē par tirgus saistību vērtības korekciju (Iendep.kor), ar kuru samazina vai palielina neatmaksātās depozīta maksas ieņēmumus. Komersants saskaņā ar uzņēmuma grāmatvedības politikā noteiktajiem pamatprincipiem veido uzkrājumus depozīta maksas izmaksām par depozīta iepakojuma vienībām, kuras laistas tirgū vienā periodā un par kurām komersants saņēmis depozīta maksu no depozīta iepakotāja, bet kuru izmaksas nevar atzīt šā paša perioda ieņēmumos, jo komersants par tām norēķināsies ar citām personām nākamajā periodā. Tirgus saistību vērtības korekcija (Iendep.kor) raksturo komersanta plānotās tirgus saistību vērtības izmaiņas nākamā kalendārā gada laikā.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
46. Komersanta ieņēmumi no pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma pārdošanas (Ienpard) atbilstoši depozīta iepakojuma materiāla veidam tiek gūti, tirgū realizējot tālākai pārstrādei un reģenerācijai sagatavotus depozīta iepakojuma materiālus, izvēloties saimnieciski izdevīgāko risinājumu pēc iespējas augstākas realizācijas cenas iegūšanai.
47. Komersanta citus ieņēmumus (Ienc) veido ieņēmumi, kurus komersants gūst no depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanai paredzētās infrastruktūras izmantošanas, sniegtajiem pakalpojumiem, soda naudām un līdzīga veida ieņēmumiem.
48. Dalības maksas projektā peļņu (Prent), kas paredzēta metodikas 13.punktā, komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Idal – dalības maksas izmaksas (EUR);
rkred – komersanta izvēlēts apgrozījuma rentabilitātes procents, kas nepārsniedz 13.punktā minēto fiksēto apgrozījuma rentabilitātes normu (%).
49. Dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (Irent) komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
50. Dalības maksas projekta aprēķinam komersants dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (Irent) koriģē par komersanta iepriekšējo periodu faktiskās saimnieciskās darbības no depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma finanšu rezultātu, iegūstot depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas pēc korekcijas, ko aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Idalkor – dalības maksas izmaksas pēc korekcijas (EUR);
Korrez – korekcija par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (EUR)
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
51. Korekciju par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez) komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
Rezsagaid – kārtējā kalendārā gada depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sagaidāmais saimnieciskās darbības finanšu rezultāts, kas aprēķināts, ņemot vērā kārtējā gada sagaidāmos rādītājus (EUR);
Rezpl – kārtējā kalendārajā gadā spēkā esošās dalības maksas aprēķinā plānotais saimnieciskās darbības finanšu rezultāts (EUR);
Rezsagaid-1 – kārtējā kalendārajā gadā spēkā esošās dalības maksas korekcijas aprēķinā iekļautais pagājušā kalendārā gada depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sagaidāmais saimnieciskās darbības finanšu rezultāts (EUR);
Rezfakt – pagājušā kalendārā gada depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultāts, kas aprēķināts saskaņā ar Regulatora lēmumā par vispārējās atļaujas, reģistrēšanas un informācijas iesniegšanas noteikumiem depozīta iepakojuma apsaimniekošanas nozarē noteikto Regulatoram iesniedzamo ikgadējo pārskatu par depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu iepriekšējā kalendārajā gadā (EUR)
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
52. Dalības maksas projektā plānoto saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Rezpl+1) komersants aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
53. Korekcijas par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez) aprēķinam komersants izmanto depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma kārtējā gada sagaidāmo saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Rezsagaid) un pagājušā gada faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu Rezfakt.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
54. Komersants, veicot aprēķinu saskaņā ar metodikas 1.pielikumu, visas izmaksas un ieņēmumus (EUR) uzrāda ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata, aprēķinu noapaļojot līdz veselam skaitlim.
55. Dalības maksu (Mdal) par vienu depozīta iepakojuma vienību (EUR/vien.) komersants aprēķina atbilstoši katram depozīta iepakojuma materiāla veidam un lietošanas nosacījumiem saskaņā ar šādu formulu:
kur
Qap – depozīta iepakojums, kuru plānots laist tirgū atbilstoši depozīta iepakojuma materiāla veidam un lietošanas nosacījumiem.
(Grozīts ar SPRK padomes 01.08.2024. lēmumu Nr. 1/6)
55.1 Ja kādam no depozīta iepakojuma materiāliem dalības maksas izmaksas pēc korekcijas (Idalkor) ir mazākas par nulli, attiecīgā iepakojuma materiāla dalības maksu (Mdal) nosaka vienādu ar nulli, izņemot šīs metodikas 55.2punktā noteiktajā gadījumā. Attiecīgā iepakojuma materiāla apsaimniekošanas izmaksas depozīta sistēmā pilnā apmērā tiek segtas ar plānotajiem komersanta ieņēmumiem saskaņā ar šīs metodikas 9.punktu.
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
55.2 Ja kādam no depozīta iepakojuma materiāliem dalības maksas izmaksas pēc korekcijas (Idalkor) ir mazākas par nulli, kā arī papildus izpildās visi šie nosacījumi:
55.21. depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (Irent) ir mazākas par nulli;
55.22. korekcijas par iepriekšējo periodu depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu (Korrez) un depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (Irent) summa ir lielāka par nulli;
55.23. plānots, ka tiks sasniegti Ministru kabineta noteiktie depozīta iepakojuma pieņemšanas, pārstrādes un nodošanas atkārtotai izmantošanai procentuālie apjomi attiecīgajā periodā,
tad komersants dalības maksu (Mdalneg) par vienu attiecīgā depozīta iepakojuma materiāla vienību (EUR/vien.) aprēķina negatīvu saskaņā ar šādu formulu:
(SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
56. Komersants dalības maksu par depozīta iepakojuma vienību (Mdal) aprēķina ar precizitāti līdz četrām zīmēm aiz komata.
57. Dalības maksas projekta aprēķinam komersants izmanto izmaksu un ieņēmumu uzskaiti, kas atbilst likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" noteiktajam, ka komersants kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram sabiedriskā pakalpojuma veidam. Izmaksu uzskaiti kopējā grāmatvedības uzskaitē komersants nodala, izmantojot kontus, apakškontus vai citas pazīmes, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību.
58. Komersants grāmatvedības uzskaiti kārto tā, lai Regulators varētu izsekot visiem ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu saistītiem saimnieciskajiem darījumiem no to sākuma līdz beigām.
59. Dalības maksas projekta pamatojumam komersants grāmatvedības uzskaitē izdala šādus ieņēmumu kontus:
59.1. ieņēmumi no dalības maksas atbilstoši katram depozīta iepakojuma materiāla veidam;
59.2. ieņēmumi no neatmaksātās depozīta maksas;
59.3. ieņēmumi no pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma pārdošanas;
59.4. citi ieņēmumi saistībā ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu;
59.5. pārējie komersanta pamata saimnieciskās darbības ieņēmumi (komersants dala sīkāk pēc nepieciešamības).
60. Ja komersantam rodas izmaksas, kuras grāmatošanas brīdī nav iespējams tieši attiecināt uz depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojuma sniegšanu, tās sadala, izmantojot izmaksu attiecināšanas metodes, kuras norādītas metodikas 5.punktā noteiktajā izmaksu attiecināšanas modelī.
61. Komersants grāmatvedības politikā saskaņā ar metodikas 2.pielikumu iekļauj informāciju par izmaksu un ieņēmumu kontiem, apakškontiem un citām pazīmēm, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību un kas tiek izmantotas dalības maksas aprēķinā.
62. Metodika stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
(Pielikums SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
Komersanta nosaukums: | |
Reģistrācijas numurs: |
Depozīta sistēmas dalības maksas projekta aprēķins
Nr. | Postenis | Apz. | Mērv. | Maksas projekta aprēķins* | |||||||
Vienreiz lietojamais depozīta iepakojums | Atkārtoti lietojamais stikls | Kopā | |||||||||
PET (caursp.) | PET (krās.) | Metāls (AL) | Metāls (Fe) | Stikls | Universāla dizaina | Individ. dizaina | |||||
1. | Apsaimniekotais depozīta iepakojuma daudzums kalendārajā gadā | Q |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. | Tirgū laisto vienību skaits | Qap | vien. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. | Savākto vienību skaits | Qsav | vien. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. | Depozīta iepakojuma atgriešanas īpatsvars (1.2./1.1.) |
| % |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. | Depozīta iepakojuma pieņemšanas un savākšanas izmaksas (mainīgās izmaksas) | Imain | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. | Depozīta iepakojuma apsaimniekošanas maksas izmaksas | Iapsaimn | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1. | Automatizēta pieņemšanas vieta |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1.1. | ar iepakojuma sapresēšanas funkciju |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1.2. | bez iepakojuma sapresēšanas funkcijas |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.2. | Manuāla pieņemšanas vieta |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. | Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksas | Inoma | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. | Depozīta iepakojuma savākšanas un loģistikas izmaksas | Isav | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. | Izmaksas iepakojuma materiāliem un aprīkojumam depozīta iepakojuma uzglabāšanai un savākšanai | Iiepak | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5. | Depozīta iepakojuma transportēšana uz pārstrādes un reģenerācijas vietu | Iparstr | EUR | ||||||||
3. | Depozīta sistēmas nodrošināšanas saimnieciskās darbības izmaksas (fiksētās izmaksas) | Ifiks | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. | Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu izmaksas | Iaut | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1. | Pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījuma izmaksas | Inol.aut | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1.1. | Pamatlīdzekļu nolietojums |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1.2. | Nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.2. | Remonta un apkopes izmaksas | Irem.aut | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.3. | Nomas izmaksas | Inoma.aut | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. | Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centra pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījuma izmaksas | Inol | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. | Pamatlīdzekļu nolietojums, t.sk.: | Inol.pam | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1.1. | ēkas, būves |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1.2. | iekārtas, mehānismi |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1.3. | pārējie |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.2. | Nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums | Inol.nem | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. | Kredīta procentu maksājumi | Ikr | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4. | Personāla izmaksas | Ipers | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4.1. | Darba samaksa |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4.2. | Sociālās apdrošināšanas izmaksas |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5. | Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai tehnoloģisko procesu nodrošināšanas izmaksas | Itehn | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5.1. | Transporta līdzekļu, iekārtu remonts, uzturēšana |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5.2. | Būvju un ēku uzturēšana, noma, komunālie pakalpojumi |
| EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.6. | Administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos | Iadm | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.7. | Sabiedrības informēšanas izmaksas | Iizgl | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.8. | Pārējās izmaksas | Ic | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. | Nodevas | Ind | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. | Nodokļi | Inod | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. | Depozīta sistēmas nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas (2.+3.+4.+5.) | I | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. | Ieņēmumi saskaņā ar metodikas 9.punktu (7.1.-7.2.+7.3.+7.4.) | Ien | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. | Ieņēmumi no neatmaksātās depozīta maksas | Iendep | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. | Tirgus saistību vērtības korekcija | Iendep.kor | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.3. | Ieņēmumi no pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma pārdošanas | Ienpard | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.4. | Citi ieņēmumi saistībā ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu | Ienc | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. | Depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas (6.-7.) | Idal | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. | Apgrozījuma rentabilitāte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1. | Rentabilitātes procents | rkred | % |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.2. | Peļņa (8.×9.1.) | Prent | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. | Depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas ar rentabilitāti (8.+9.2.) | Irent | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. | Korekcija par iepriekšējo periodu faktiskās saimnieciskās darbības finanšu rezultātu | Korrez | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. | Plānotās saimnieciskās darbības finanšu rezultāts kalendārajā gadā (9.2.-11.) | Rezpl+1 | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. | Depozīta sistēmas dalības maksas izmaksas pēc korekcijas (10.-11.) | Idalkor | EUR |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. | Depozīta sistēmas dalības maksa (13./ 1.1.)** | Mdal | EUR/vien. |
|
|
|
|
|
|
|
|
* dalības maksas projekta aprēķinā iekļautās gala summas tiek atšifrētas detalizētāk pa pozīcijām dalības maksas projekta veidojošo izmaksu pamatojumā
** ja izpildās šīs metodikas 55.2punktā noteiktais, tad Depozīta sistēmas dalības maksa (10./ 1.1.)
Datums _____._____._______________
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu | |
paraksts un atšifrējums |
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
(Pielikums SPRK padomes 01.08.2024. lēmuma Nr. 1/6 redakcijā)
Komersanta nosaukums: | |
Reģistrācijas numurs: |
Depozīta sistēmas dalības maksas projekta aprēķinā izmantotie konti, apakškonti un pazīmes
Nr.p.k. | Maksu veidojošie izmaksu un ieņēmumu posteņi* | Konta, apakškonta Nr. vai citas pazīmes, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību |
1. | 2.1. Depozīta iepakojuma apsaimniekošanas maksas izmaksas | |
2. | 2.1.1. Automatizēta pieņemšanas vieta | |
3. | 2.1.2. Manuāla pieņemšanas vieta | |
4. | 2.2. Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu nomas izmaksas | |
5. | 2.3. Depozīta iepakojuma savākšanas un loģistikas izmaksas | |
6. | 2.4. Izmaksas iepakojuma materiāliem un aprīkojumam depozīta iepakojuma uzglabāšanai pirms savākšanas un savākšanai | |
7. | 2.5. Depozīta iepakojuma transportēšana uz pārstrādes un reģenerācijas vietu | |
8. | 3.1. Depozīta iepakojuma pieņemšanas automātu izmaksas | |
9. | 3.1.1. Pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījuma izmaksas | |
10. | 3.1.2. Remonta un apkopes izmaksas | |
11. | 3.1.3. Nomas izmaksas | |
12. | 3.2. Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai centra pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījuma izmaksas | |
13. | 3.3. Kredīta procentu maksājumi | |
14. | 3.4. Personāla izmaksas | |
15. | 3.5. Depozīta iepakojuma šķirošanas, uzskaites un sagatavošanas pārstrādei un reģenerācijai tehnoloģisko procesu nodrošināšanas izmaksas | |
16. | 3.5.1. Transporta līdzekļu, iekārtu remonts, uzturēšana | |
17. | 3.5.2. Būvju un ēku uzturēšana, noma, komunālie pakalpojumi | |
18. | 3.6. Administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos | |
19. | 3.7. Sabiedrības informēšanas izmaksas | |
20. | 3.8. Pārējās izmaksas | |
21. | 4. Nodevas | |
22. | 5. Nodokļi | |
23. | 7.1. Ieņēmumi no neatmaksātās depozīta maksas | |
24. | 7.2. Tirgus saistību vērtības korekcija | |
25. | 7.3. Ieņēmumi no pārstrādei un reģenerācijai sagatavotā depozīta iepakojuma pārdošanas | |
26. | 7.4. Citi ieņēmumi saistībā ar depozīta sistēmas nodrošināšanas pakalpojumu | |
27. | 12. Ieņēmumi no depozīta sistēmas dalības maksas atbilstoši katram depozīta iepakojuma materiāla veidam | |
28. | 1.1. Tirgū laisto depozīta iepakojuma vienību skaits | |
29. | 1.2. Savākto depozīta iepakojuma vienību skaits |
Datums _____._____._______________
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu | |
paraksts un atšifrējums |
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.