1. Noteikumi nosaka valsts un pašvaldību autoceļu un ielu būvniecības kvalitātes vispārīgās prasības.
2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt publisko līdzekļu racionālu izmantošanu autoceļu un ielu būvniecībā.
3. Būvniecības ierosinātājs ir tiesīgs autoceļu un ielu būvniecības kvalitātei noteikt augstākas prasības, nekā noteikts šajos noteikumos.
4. Izstrādājot autoceļu un ielu būvniecības ieceres dokumentāciju, izvērtē autoceļu un ielu segu konstrukciju veidus, ņemot vērā autoceļu un ielu atjaunošanas izmaksas būves ekspluatācijas laikā.
5. Autoceļiem un ielām ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu segas pamata konstrukciju paredzētais ekspluatācijas laiks nedrīkst būt īsāks par 20 gadiem.
6. Autoceļiem ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu dilumkārtas paredzētais ekspluatācijas laiks nedrīkst būt īsāks par pieciem gadiem.
7. Ielām ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu jaunas būvniecības vai pārbūves gadījumā dilumkārtas paredzētais ekspluatācijas laiks nedrīkst būt īsāks par pieciem gadiem.
8. Ielām ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu atjaunošanas gadījumā dilumkārtas paredzētais ekspluatācijas laiks nedrīkst būt īsāks par trim gadiem.
9. Attiecībā uz autoceļu un ielu būvniecībā no jauna izmantojamiem būvizstrādājumiem ievēro šādas prasības:
9.1. salizturīgās kārtas būvniecībai izmanto minerālmateriālus, kuru deklarētais smalknes saturs ir ≤ 7 % (f7);
9.2. pamata nesošās apakškārtas būvniecībai autoceļiem un ielām ar saistītu segumu izmanto minerālmateriālus, kuru deklarētais pretestības koeficients (LA koeficients) drupināmībai ir ≤ 45;
9.3. pamata nesošās virskārtas būvniecībai autoceļiem un ielām ar saistītu segumu izmanto minerālmateriālus, kuru deklarētais pretestības koeficients (LA koeficients) drupināmībai ir ≤ 40;
9.4. pamata nesošās apakškārtas un pamata nesošās virskārtas būvniecībai autoceļiem un ielām ar nesaistītu segumu izmanto minerālmateriālus, kuru deklarētais pretestības koeficients (LA koeficients) drupināmībai ir ≤ 45;
9.5. autoceļu un ielu segumu būvniecībai izmanto nesaistītu minerālmateriālu maisījumu, kura deklarētais pretestības koeficients (LA koeficients) drupināmībai ir ≤ 45.
10. Attiecībā uz autoceļu un ielu brauktuvēm ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu būvniecības ieceres dokumentācijā paredzētajā ekspluatācijas laikā ievēro šādas prasības:
10.1. tām ir viendabīgs un līdzens segums, kas nodrošina ūdens noteci no seguma virsmas;
10.2. seguma virsmas saķeres koeficients, ja atļautais transportlīdzekļu braukšanas ātrums pārsniedz 50 km/h, ir K ≥ 0,35;
10.3. attālums no seguma virsmas līdz mērmalas plaknei, mērot ar 3 m garu latu, ir ≤ 20 mm;
10.4. plaisu platums segumā ir ≤ 5 mm;
10.5. segas konstrukcijas nestspēja zem seguma ir ≥ 100 MPa.