1. Nacionālā veselības dienesta (turpmāk – dienests) konsultatīvā padome (turpmāk – padome) ir konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir iesaistīt sabiedrības pārstāvjus veselības aprūpei piešķirtā valsts finansējuma izlietojuma uzraudzībā un veicināt valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti, atbalstot dienesta darbību veselības aprūpes finansēšanas jomā.
2. Padomei ir šādas funkcijas:
2.1. vērtēt valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai piešķirtā finansējuma izlietojumu;
2.2. veicināt veselības aprūpes finansējuma piešķiršanas un izlietojuma efektivitāti.
4. Padomei ir šādas tiesības:
4.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt no Veselības ministrijas un citām valsts un pašvaldību iestādēm, kapitālsabiedrībām, biedrībām un nodibinājumiem padomes darbībai nepieciešamo informāciju;
4.2. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ekspertus ar padomdevēja tiesībām.
5.1 Katram pārstāvim ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu pārstāvību, izvirzot savā vietā citu pārstāvi saskaņā ar Veselības aprūpes finansēšanas likuma 15. panta trešo daļu.
(MK 01.10.2024. noteikumu Nr. 628 redakcijā)
9. Padomes sēdes vada padomes loceklis, kuru par sēdes vadītāju izvirza padomes locekļi, savstarpēji vienojoties. Izvirzot sēdes vadītāju, padomes locekļi nosaka, ka tā pilnvaru laiks ir viens gads. Sēdes vadītājs:
9.1. apstiprina padomes sēdes darba kārtību;
9.2. sasauc un vada padomes sēdi;
9.3. paraksta sēdes protokolu.
(MK 01.10.2024. noteikumu Nr. 628 redakcijā)
10. Padomes sēdes sasauc ne retāk kā reizi pusgadā. Padomes ārkārtas sēdi, ja to pieprasa vismaz trīs padomes locekļi, sasauc triju nedēļu laikā.
11. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem. Ja padomes loceklis nevar piedalīties sēdē, attiecīgā institūcija vai organizācija dalībai sēdē pilnvaro citu pārstāvi.
13. Padome lēmumus pieņem, atklāti balsojot, ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu. Katram padomes loceklim ir viena balss. Ja padomes loceklis nepiekrīt pieņemtajam lēmumam, viņam ir tiesības savu viedokli noformēt rakstveidā un pievienot sēdes protokolam. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
(MK 01.10.2024. noteikumu Nr. 628 redakcijā)
14. Padomes sēdes protokolē. Protokolā norāda darba kārtības jautājumus, sēdes dalībniekus un pieņemtos lēmumus. Protokolu nosūta visiem padomes locekļiem. Ja sēde bijusi atklāta, protokolu pēc tā parakstīšanas ievieto Veselības ministrijas un dienesta tīmekļvietnē.
15. Padomes darbu materiāltehniski nodrošina un padomes sekretariāta funkcijas pilda dienests. Padomes sekretariāts:
15.1. paziņo sēdes darba kārtību, laiku un vietu visiem padomes locekļiem un nodrošina informācijas ievietošanu Veselības ministrijas un dienesta tīmekļvietnē;
15.2. apkopo padomes locekļu priekšlikumus par padomes sēžu darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem un sagatavo dokumentus izskatīšanai padomes sēdēs;
15.3. nosūta padomes sēdes materiālus visiem padomes locekļiem;
15.4. nodrošina padomes sēžu norisi, sagatavo padomes sēdes darba kārtību un protokolē padomes sēdi;
15.5. sagatavo un elektroniski saskaņo ar padomes locekļiem padomes sēdes protokola projektu.
15.1 Stājoties spēkā šo noteikumu 9. punktā minētajam nosacījumam par sēdes vadītāja izvirzīšanu, pirmo sēdi vada Veselības ministrijas pārstāvis.
(MK 01.10.2024. noteikumu Nr. 628 redakcijā)