1. Noteikumi nosaka:
1.1. valsts civilās aizsardzības kontaktpunkta (turpmāk – kontaktpunkts) izveidošanas kārtību, tā uzdevumus un tiesības;
1.2. kārtību, kādā kontaktpunkts sadarbojas ar Eiropas Savienības Ārkārtējo situāciju reaģēšanas un koordinēšanas centru (turpmāk – ES ERCC), Ziemeļatlantijas līguma organizācijas Eiroatlantijas katastrofu reaģēšanas un koordinēšanas centru (turpmāk – NATO EADRCC) un citām starptautiskajām organizācijām un ārvalstīm.
2. Kontaktpunkta funkciju veikšanu un tā darbību 24 stundas diennaktī nodrošina Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests.
3. Kontaktpunktam nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, informācijas sistēmas, programmas, sakaru līdzekļus un kanālus nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
4. Kontaktpunkts veic šādus uzdevumus:
4.1. nodrošina pastāvīgu un koordinētu informācijas ieguvi un nodošanu katastrofas pārvaldīšanas subjektiem un citām institūcijām par katastrofām, to draudiem vai krīzes situācijām;
4.2. veic pastāvīgu un koordinētu informācijas apmaiņu ar ES ERCC, NATO EADRCC un citām starptautiskajām organizācijām un ārvalstīm par katastrofām, to draudiem vai krīzes situācijām;
4.3. izstrādā un saskaņo koordinētas informācijas apmaiņas mehānismus, lai katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās nodrošinātu informācijas apmaiņu starp kontaktpunktu un citiem nacionālajiem kontaktpunktiem, kuru darbību nodrošina valsts institūcijas;
4.4. veic katastrofu, to draudu vai krīzes situāciju attīstības monitoringu;
4.5. uzkrāj un analizē informāciju par notikušajām katastrofām, to draudiem vai krīzes situācijām, kuru dēļ iespējama humānās palīdzības un starptautiskās palīdzības saņemšana un sniegšana;
4.6. apkopo un reģistrē katastrofas pārvaldīšanas subjektu humānās palīdzības un starptautiskās palīdzības spējas un atjauno informāciju ES ERCC, NATO EADRCC un citu starptautisko organizāciju izveidotajās informācijas sistēmās;
4.7. sagatavo Krīzes vadības padomes sekretariātam priekšlikumus par katastrofu, to draudu vai krīzes situācijām, kurās nepieciešama starpnozaru koordinēta sadarbība katastrofas pārvaldīšanas pasākumu īstenošanai;
4.8. nodrošina kontaktpunkta darbinieku kvalifikācijas celšanu un iesaisti civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas mācībās.
5. Kontaktpunktam ir šādas tiesības:
5.1. pieprasīt un saņemt informāciju par katastrofas pārvaldīšanas subjektu lietotajiem informācijas apmaiņas mehānismiem un agrīnās brīdināšanas tīkliem un tajos iekļauto informāciju par katastrofām, to draudiem vai krīzes situācijām;
5.2. pieprasīt un saņemt informāciju par katastrofas pārvaldīšanas subjektu apzinātajām humānās palīdzības un starptautiskās palīdzības spējām (eksperti, moduļi, komandas, resursi un citas spējas);
5.3. piedalīties nacionāla un starptautiska mēroga mācībās;
5.4. izstrādāt ieteikumus katastrofas pārvaldīšanas subjektiem par pastāvīgas un koordinētas informācijas apmaiņas nodrošināšanu ar kontaktpunktu.
6. Kontaktpunkts katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās sadarbojas ar ES ERCC atbilstoši normatīvajiem aktiem par sadarbību civilās aizsardzības un katastrofas pārvadīšanas jomā.
7. Kontaktpunkts katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās sadarbojas ar NATO EADRCC atbilstoši NATO darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem par civilo aizsardzību un katastrofas pārvadīšanu.
8. Kontaktpunkts katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās sadarbojas ar citām starptautiskajām organizācijām uz pieprasījuma pamata vai pēc kontaktpunkta iniciatīvas.
9. Kontaktpunkts katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās sadarbojas ar ārvalstīm, pamatojoties uz divpusējiem vai daudzpusējiem līgumiem. Sadarbība ar ārvalstīm, ar kurām nav noslēgti divpusējie vai daudzpusējie līgumi, katastrofu, to draudu vai krīzes situācijās notiek uz pieprasījuma pamata vai pēc kontaktpunkta iniciatīvas.