Carnikavas novada domes saistošie noteikumi Nr. SN/2017/10
Carnikavā 2017. gada 19. jūlijā
APSTIPRINĀTI
ar Carnikavas novada domes
2017. gada 19. jūlija lēmumu (prot. Nr. 14,
12. §)
PRECIZĒTI
ar Carnikavas novada domes
2017. gada 20. septembra lēmumu (prot. Nr. 20,
15. §)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām"
43. panta pirmās daļas 4. punktu un trešo daļu
Izdarīt Carnikavas novada domes 2010. gada 19. maija saistošajos noteikumos Nr. 2010/10 "Carnikavas novada sabiedriskās kārtības saistošie noteikumi" šādu grozījumu:
papildināt 6. punktu ar 6.20. un 6.21. apakšpunktiem šādā redakcijā:
"6.20. Riepu izspolēšana ar mehānisko transportlīdzekli vai mehāniskā transportlīdzekļa vadīšana sānslīdē (drifts) pa ceļu kompleksā ietilpstošām būvēm:
ar brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam līdz 250 euro;
6.21. Braukšana uz aizmugurējā vai priekšējā riteņa ar motociklu vai mopēdu pa ceļu kompleksā ietilpstošām būvēm:
ar brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam līdz 200 euro.".
Carnikavas novada domes priekšsēdētājas vietniece G. Kozlovska
Carnikavā 2017. gada 20. septembrī
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
1.1. Likuma "Par pašvaldībām" 15. panta
pirmās daļas 12. punkts nosaka, ka pašvaldību autonomā
funkcija ir piedalīties sabiedriskās kārtības
nodrošināšanā, apkarot žūpību un netiklību.
1.2. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.4 panta divpadsmitās daļa noteic kā izpaužas agresīva braukšana, tas ir: 1) vairāku tādu citu citam sekojošu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu izdarīšana, kas saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju radīšanu; 2) transportlīdzekļa vadīšana tādā veidā, ka tiek izdarīts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums un radīti traucējumi vienmērīgai transportlīdzekļu plūsmai vai tiek ignorētas pārējo transportlīdzekļu vadītāju intereses (vairākkārtēja braukšanas joslu maiņa apsteidzot, vairāku sastrēgumā esošu vai kolonnā braucošu transportlīdzekļu apdzīšana pa pretējā virziena joslu vai apbraukšana pa sabiedriskā transporta joslu, ceļa nomali, ietvi, gājēju ceļu, velosipēdu ceļu vai citām vietām, kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai, u.tml.). 1.3. Saistošo noteikumu grozījumi nepieciešami, jo novada administratīvajā teritorijā regulāri tiek traucēta sabiedriskā kārtība un iedzīvotāju naktsmiers no to autovadītāju puses, kuri transporta līdzekli apzināti vada sānslīdē (driftējot). Līdz ar ko mērķis ir pilnveidot un nodrošināt sabiedriskās kārtības un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, mazinot ceļu satiksmes negadījumus, vadot transportlīdzekli sānslīdē, kas apdraud gan paša autovadītāja, gan apkārtējo cilvēku dzīvību un veselību. 1.4. Turklāt Saistošo noteikumu grozījumus nepieciešams veikt, ievērojot satiksmes drošības politikas ievirzes 2011.-2020. gadam, virzoties uz Eiropas ceļu satiksmes drošības telpu. Tādējādi ievērojot Eiropas Komisijas (Briselē, 20.07.2010 COM(2010) 389 galīgā redakcija) "Komisijas paziņojums Eiropas Parlamentam, Padomei, Eiropas Ekonomikas un Sociālo lietu komitejai un Reģionu komitejai "Virzoties uz Eiropas ceļu satiksmes drošības telpu: satiksmes drošības politikas ievirzes 2011.-2020. gadam"" {SEC(2010) 903} 3.1. principam - Tiecoties pēc augstākiem satiksmes drošības standartiem Eiropā - Ceļu satiksmes drošības politikai savā darbībā jāorientējas uz iedzīvotājiem - tai jāmudina tos uzņemties galveno atbildību par savu un citu drošību. ES ceļu satiksmes drošības politikas mērķis ir paaugstināt ceļu satiksmes drošības līmeni, nodrošinot iedzīvotājiem drošu un tīru mobilitāti visā Eiropā. Tai jāveicina vienlīdzība satiksmes dalībnieku starpā, mērķtiecīgi cenšoties uzlabot neaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Tā kā Administratīvo pārkāpumu kodekss atbildību par šāda veida transporta līdzekļa vadīšanas veidu neparedz, pašvaldībai ir tiesības paredzēt par to administratīvo atbildību pašvaldības saistošajos noteikumos. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu īstenošanai netiek prognozēta finansiāla ietekme uz pašvaldības budžetu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sabiedrību (mērķgrupām) un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā |
4.1. Sabiedrības mērķgrupa, uz kuru attiecināms saistošo
noteikumu tiesiskais regulējums par "driftošanu",
ir novada jaunieši, kuri, regulāri izdara šāda veida
pārkāpumus, neapzinoties sekas, apdraudot sevi un pārējos
ceļu satiksmes dalībniekus, radot troksni un papildu gaisa
piesārņojumu. Tāpat arī uz citiem autovadītājiem. Turklāt
"driftējot" tiek bojāta ceļa seguma virsma.
4.2. Saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma papildinājumi labvēlīgi ietekmēs iedzīvotāju drošību un labklājību. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām |
5.1. Jebkura persona, kas konstatē pārkāpumu, nekavējoties
informē pašvaldības policiju, lai tā varētu fiksēt
pārkāpumu ar pierādīšanas līdzekļiem. Pašvaldības policija
patrulējot, konstatē pārkāpumu.
5.2. Saistošo noteikumu Nr. 2010/10 8. punktā ir minētas amatpersonas, kurām savas kompetences ietvaros ir tiesības sastādīt administratīvos protokolus un kontrolēt saistošo noteikumu izpildi. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
6.1. Saistošo noteikumu grozījumu izstrādes procesā ir
saņemts priekšlikums no personas saistībā ar to, ka
vairākkārt iedzīvotāji konstatējuši autovadītāju rīcību,
vadot transportlīdzekli sānslīdē, kas apdraud gan paša
autovadītāja, gan apkārtējo dzīvību un veselību.
6.2. Plānotais sabiedrības līdzdalības veids - informācijas publicēšana pašvaldības mājaslapā internetā un iesniegto priekšlikumu izvērtēšana. |
Carnikavas novada domes priekšsēdētājas vietniece G. Kozlovska