Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:
Izdarīt likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7., 24.nr.; 1996, 9., 15.nr.; 1997, 8., 24.nr.; 1998, 8., 21.nr.; 1999, 6., 24.nr.; 2000, 9.nr.; 2001, 1., 5., 24.nr.; 2003, 15.nr.; 2005, 2., 24.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 3., 12., 24.nr.; 2009, 1., 15., 21.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2009, 175., 200.nr.; 2010, 102., 131., 170., 206.nr.; 2011, 204.nr.; 2013, 53., 119., 194., 232.nr.; 2014, 247., 257.nr.; 2015, 42.nr.; 2016, 31.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "reprezentatīvs vieglais automobilis" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "reprezentatīvs automobilis" (attiecīgā skaitlī un locījumā).
2. Izteikt 1.panta divdesmit sesto daļu šādā redakcijā:
"(26) Reprezentatīvs automobilis - automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 000 euro un kurš ir:
1) vieglais automobilis, kura sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas [izņemot operatīvo transportlīdzekli vai speciālo vieglo automobili (neatliekamā medicīniskā palīdzība, dzīvojamais automobilis vai katafalks), vieglais automobilis, kas speciāli aprīkots, lai pārvadātu riteņkrēslos sēdošās personas ar invaliditāti, jaunu vieglo automobili, ko pilnvarots automobiļu tirgotājs izmanto par demonstrācijas automobili];
2) kravas automobilis ar pilnu masu līdz 3000 kilogramiem, kas ir reģistrēts kā kravas furgons un kam ir vairāk nekā trīs sēdvietas (ieskaitot vadītāja sēdvietu), ja tas klasificēts par kravas automobili (N1 kategorija), bet pēc būtības ir vieglais automobilis (M1 kategorija)."
3. 14.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ja saskaņā ar šo likumu izdarītās nodokļa maksātāja taksācijas perioda peļņas vai zaudējumu koriģēšanas rezultāts ir zaudējumi, kas radušies taksācijas periodā, kurš sākās 2008.gadā, vai pēc tam, tos var segt hronoloģiskā secībā no nākamo taksācijas periodu apliekamā ienākuma. Taksācijas periodā pirmstaksācijas periodu zaudējumus ir tiesības segt par summu, kas nepārsniedz 75 procentus no ienākuma, kas apliekams ar uzņēmumu ienākuma nodokli pēc veiktās koriģēšanas.";
papildināt pantu ar septiņpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(17) Nodokļa maksātājs nav tiesīgs segt zaudējumus, kas radušies taksācijas periodā, kurā saņemts atbalsts saskaņā ar Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumu, un zaudējumus, kas radušies pirmstaksācijas periodos pirms minētā atbalsta saņemšanas."
4. Papildināt 15.pantu ar 2.1 un 2.2 daļu šādā redakcijā:
"(21) Taksācijas periodā, kurā nodokļa maksātājs izmanto uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaidi saskaņā ar Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumu, šajā nodaļā paredzētās nodokļa atlaides nepiemēro.
(22) Šā panta 2.1 daļā minētais nodokļa maksātājs nav tiesīgs piemērot uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaidi uzņēmumu ienākuma nodokļa daļai, kas aprēķināma par:
1) izdevumiem, kuri nav saistīti ar saimniecisko darbību;
2) izveidotajiem uzkrājumiem;
3) soda naudām un līgumsodiem;
4) maksājumu nerezidentam, no kura bija jāietur, bet netika ieturēts uzņēmumu ienākuma nodoklis;
5) izdevumu daļu, kura radusies sakarā ar aktīvu pārvērtēšanu;
6) zaudēto parādu summu, kura neatbilst šā likuma 9.panta nosacījumiem;
7) saņemtā pakalpojuma vai preces vai arī sniegtā pakalpojuma vai preces vērtības un tirgus vērtības starpību."
5. 17.2 pantā:
aizstāt ceturtās daļas 6.punktā vārdu "triju" ar skaitli "12";
papildināt pantu ar 4.2 daļu šādā redakcijā:
"(42) Ja nodokļu maksātājs nenodrošina atbalstāmajā investīciju projektā norādītos un Ministru kabineta apstiprinātos atbilstības kritērijus vai minimālos kvalitātes kritērijus, ko noteicis Ministru kabinets atbalstāmā investīciju projekta statusa iegūšanai, Ministru kabinets pieņem lēmumu, kas atceļ atbilstoši šā panta ceturtās daļas 6.punktam pieņemto lēmumu."
6. 22.pantā:
papildināt pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā:
"Nodokļa maksātājs, kuram pasludināts maksātnespējas process, bet attiecībā uz kuru administrators nav pieņēmis lēmumu par parādnieka saimnieciskās darbības turpināšanu pilnā vai ierobežotā apjomā, deklarāciju iesniedz Valsts ieņēmumu dienestam vienlaikus ar bilanci un peļņas vai zaudējumu aprēķinu ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc pārskata gada beigām.";
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Ja jaunuzņēmuma taksācijas periods nesakrīt ar atbalsta periodu, par kuru Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisija pieņēmusi lēmumu saskaņā ar Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumu, iesniedzot šā panta pirmajā daļā minēto deklarāciju par taksācijas periodu, tai pielikumā pievieno finanšu pārskatu (starpperiodu pārskatu) un deklarāciju par periodu, par kuru tas ir tiesīgs saņemt atbalstu."
7. 23.pantā:
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem "Nodokļa maksātāji" ar vārdiem "pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta noteikto avansa maksājumu apmēru ";
izslēgt pirmās daļas 1.punktā vārdus "un ir koriģēts ar Centrālās statistikas pārvaldes noteikto pirmstaksācijas gada kopējo patēriņa cenu indeksu vai kopējo patēriņa cenu indeksu pirmstaksācijas periodā, kas aprēķināts, reizinot Centrālās statistikas pārvaldes noteiktos pirmstaksācijas perioda ikmēneša patēriņa cenu indeksus, ja taksācijas periods nesakrīt ar kalendāro gadu";
izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdus "(kura koriģēta ar Centrālās statistikas pārvaldes noteikto pirmstaksācijas gada kopējo patēriņa cenu indeksu vai kopējo patēriņa cenu indeksu pirmstaksācijas periodā, kas aprēķināts, reizinot Centrālās statistikas pārvaldes noteiktos pirmstaksācijas perioda ikmēneša patēriņa cenu indeksus, ja taksācijas periods nesakrīt ar kalendāra gadu)";
aizstāt 1.2 daļā vārdus "ja Valsts ieņēmumu dienestam ir iesniegts iesniegums par saimnieciskās darbības apturēšanu" ar vārdiem "sākot ar mēnesi, kurā komercreģistrā izdarīts ieraksts par komersanta darbības apturēšanu";
papildināt pantu ar četrpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(14) Nodokļa maksātājs par taksācijas periodu, kurā tas saņem atbalstu saskaņā ar Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumu, nodokļa avansa maksājumus var veikt labprātīgi."
8. 27.pantā:
izteikt 10.punktu šādā redakcijā:
"10) kārtību, kādā iesniedzams investīciju projekta pieteikums atbalstāmo investīciju projekta statusa iegūšanai;";
papildināt pantu ar 13., 14., 15., 16., 17. un 18.punktu šādā redakcijā:
"13) kārtību, kādā piemērojami nosacījumi par nodokļa atlaides par atbalstāmo investīciju projekta ietvaros veiktajiem sākotnējiem ilgtermiņa ieguldījumiem piemērošanu, un kārtību, kādā piemērojami nosacījumi par šīs nodokļa atlaides apvienošanu ar citu valsts atbalstu;
14) kārtību, kādā izveido investīciju projektu izvērtēšanas komisiju un nodrošina tās darbību, kā arī šīs komisijas tiesības un pienākumus;
15) kārtību, kādā vērtē investīciju projekta pieteikumu atbalstāmo investīciju projekta statusa iegūšanai;
16) kārtību, kādā Ekonomikas ministrijai tiek sniegta informācija par atbalstāmo investīciju projekta īstenošanu;
17) kārtību, kādā veic grozījumus atbalstāmo investīciju projektā;
18) kārtību, kādā pēc atbalstāmo investīciju projekta īstenošanas izvērtējuma komisija pieņem lēmumu par to, vai piemērojama nodokļa atlaide par atbalstāmo investīciju projekta ietvaros veiktajiem sākotnējiem ilgtermiņa ieguldījumiem, un kārtību, kādā Ministru kabinets pieņem lēmumu par atbalstāmo investīciju projekta statusa atcelšanu."
Likums stājas spēkā 2017.gada 1.janvārī.
Likums Saeimā pieņemts 2016.gada 23.novembrī.
Valsts prezidents R.Vējonis
Rīgā 2016.gada 10.decembrī