Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Satiksmes ministrija. Aviācijas departaments

Noteikumi Nr.1 Rīgā 2001. gada 30. janvārī

Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem

Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 28.pantu

1. Šie noteikumi nosaka maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem un to iekasēšanas kārtību par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR)un starptautiskajās lidostās "Rīga" un "Liepāja".

2. Maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem maršrutā iekasē par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), pamatojoties uz lidmašīnas maksimālo pacelšanās svaru (MTOW), un to nosaka šādi:

R=P x D x W,

kur:

R - maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;

P - maksas vienības izcenojums Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR). Maksas vienības izcenojums ir 35 ASV dolāri. Maksas vienības izcenojums starptautiskajos maršrutos, kuru valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" uzdevumā iekasē Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CROC), ir 35,29 ASV dolāri;

D - 1/100 daļa no visa attāluma, kas veikts Rīgas lidojumu informācijas rajonā, kuru pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros ar precizitāti divas zīmes aiz komata. Gaisakuģim nosēžoties Latvijas Republikas lidlaukos vai paceļoties no tiem, šis attālums tiek samazināts par nolidoto attālumu lidlauka vadības zonā (TMA);

W = gaisakuģa svara faktors, kuru aprēķina šādi: .......................................

maksimālais pacelšanās svars

W= ÷ ---------------

50

t.i., velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisakuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā, dalot ar skaitli 50.

3. Par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā maksu nosaka šādi:

A = P × K,

kur:

A - maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā;

P - maksas vienības izcenojums 35 USD;

K - gaisa kuģa svara faktors, kurš norādīts šajā punktā iekļautajā tabulā:

No MTOW (tonnās) K
1 0-5 0,5*
2 5,01-10 0,8
3 10,01-20 1,5
4 20,01-25 2,0
5 25,01-30 2,7
6 30,01-45 3,5
7 45,01-50 4,2
8 50,01-60 5,0
9 60,01-80 5,7
10 80,01-90 6,5
11 90,01-110 7,5
12 110,01-150 9,0
13 150,01-200 12,0
14 200,01-300 15,0
15 300,01-UP 20

*- ja gaisakuģa svars ir mazāks par 2 t un tas neveic komerciālu lidojumu, tiek piemērots K=0. Liepājas lidlauka pieejas zonā tiek piemērots koeficients 0,6.

4. Maksa par gaisakuģu pacelšanos un nosēšanos Latvijas Republikas lidostās:

4.1. pamattarifs lidostā "Rīga" tiek noteikts 13,9 USD apmērā par katriem 1000 gaisakuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaļojot uz augšu līdz 10 kg);

4.2. pamattarifs lidostā "Liepāja" tiek noteikts 12,7 USD apmērā par katriem 1000 gaisakuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaļojot uz augšu līdz 10 kg). No šīs summas lidosta iekasē 8,2 USD, bet VAS "Latvijas gaisa satiksme" - 4,5 USD;

4.3. no 1. aprīļa līdz 30. septembrim un no 1. oktobra līdz 31. martam no plkst. 22.00 līdz 6.00 pēc vietējā laika tiek aprēķināta un iekasēta papildu samaksa 20% apmērā no pamattarifa summas.

5. Treniņu lidojumu stunda tiek pielīdzināta vienai pacelšanās un nosēšanās reizei, bet katrai nākamajai stundai tiek piemērots koeficients 0,75. Lidostā "Liepāja" tiek piemērots koeficients 0,5 jau no pirmās stundas.

6. Maksa par perona stāvvietu:

6.1. pirmās 3 stundas bez maksas;

6.2. lidostā "Rīga" un "Liepāja" par katriem gaisakuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara 1000 kg un katrām nākamajām 24 stundām - 1,3 USD;

6.3. lidostā "Liepāja" minimālā maksa ir 5 USD.

7. Maksa par lidostas drošības pasākumiem:

7.1. lidostā "Rīga" - 15 USD par katru izlidojošo komercpasažieri;

7.2. lidostā "Liepāja" - 6 USD par katru izlidojošo komercpasažieri.

8. Pasažieru izlidošanas nodeva saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada 2.februāra noteikumiem Nr.28 lidostā "Rīga" par katru izlidojošo pasažieri ir 7 Ls.

9. Nulles tarifs tiek piemērots:

9.1. attiecībā uz šo noteikumu 1.-7. punktā minētajiem maksājumiem:

9.1.1. speciāliem lidojumiem, kuri tiek veikti, lai pārvadātu Latvijas valsts vai valdības vadītājus, kuri dodas oficiālās vizītēs,

9.1.2. lidojumiem, kurus veic valsts lidmašīnas (saskaņā ar ICAO valsts lidmašīnas definīciju),

9.1.3. lai veiktu meklēšanas un glābšanas darbus pēc kompetenta aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma,

9.1.4. lidojumiem, kuri beidzas lidlaukā, no kura gaisakuģis pacēlies un nav nosēdies citā lidlaukā (piespiedu atgriešanās);

9.2. attiecībā uz šo noteikumu 2. un 3.punktā minētajiem maksājumiem:

9.2.1. lidojumiem, kuri tiek veikti Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR) atbilstoši Vizuālo lidojumu noteikumiem (VFR) ārpus kontrolējamās gaisa telpas robežām,

9.2.2. gaisakuģiem, kuru svars ir mazāks par 2 tonnām, ja tie neveic komerciālus lidojumus;

9.3. šo noteikumu 8.punktā minētā nodeva netiek piemērota pasažieriem, kuri nav sasnieguši divu gadu vecumu, kā arī tranzītpasažieriem.

10. Maksas par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem iekasēšanas kārtība ir šāda:

10.1. gaisakuģa īpašnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par saņemto pakalpojumu apmaksu;

10.2. maksājumus veic 30 dienu laikā no rēķina izrakstīšanas brīža. Ja maksājumu termiņš sakrīt ar sestdienu, svētdienu vai svētku dienu, maksājumus veic nākamajā darba dienā. Ja maksājums nav veikts, tad gaisakuģa īpašnieks vai lietotājs maksā Latvijas Republikas Civillikumā noteiktos procentus, ja līgumā nav noteikts citādi.

Par biznesa un čarterreisiem maksājumi jāveic pēc nolaišanās, veicot norēķinus attiecīgi Gaisa satiksmes informācijas centrā, lidostas "Rīga" dispečeru centrā vai tuvākajā bankas nodaļā, ja līgumā nav noteikts citādi;

10.3. rēķinus par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti starptautiskajā lidojuma maršrutā Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" vārdā un uzdevumā piesūta un maksājumus iekasē EIROKONTROLES Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CRCO), ja iekasēšanu neveic minētā akciju sabiedrība;

10.4. pasažieru izlidošanas nodevas iekasēšanu veic Latvijas Republikas Ministru kabineta 1999.gada 2.februāra noteikumos Nr.28 noteiktajā kārtībā.

11. Atzīt par spēku zaudējušiem Aviācijas departamenta 2000. gada 22.marta noteikumus Nr.2 "Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem".

Aviācijas departamenta direktors A.Muižnieks 

07.02.2001