Ministru kabineta rīkojums Nr. 172
Rīgā 2016. gada 10. martā (prot. Nr. 10 46. §)
1. Saskaņā ar Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2014.-2020. gadam (apstiprināts Saeimā 2012. gada 20. decembrī) rīcības virziena "Pakalpojumu pieejamība līdzvērtīgāku darba iespēju un dzīves apstākļu radīšanai" mērķa sasniegšanai noteikto uzdevumu - nodrošināt nozīmīgāko transporta koridoru infrastruktūras attīstību -, kā arī Transporta attīstības pamatnostādņu 2014.-2020. gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2013. gada 27. decembra rīkojumu Nr. 683 "Par Transporta attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam") 7. nodaļā "Turpmākās rīcības plānojums" iekļauto 1.2.1. pasākumu "TEN-T tīklā esošo autoceļu atjaunošana un attīstība" un Publiskās un privātās partnerības likuma 16. panta pirmās daļas 1. punktu uzsākt publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūru valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai.
2. Noteikt, ka publiskā partnera pārstāvis ir Satiksmes ministrija. Satiksmes ministrija veic publisko iepirkumu un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdz partnerības iepirkuma līgumu ar privāto partneri. Šā līguma darbības laikā Satiksmes ministrija ir tiesīga savas publiskā partnera pārstāvja tiesības un pienākumus deleģēt valsts akciju sabiedrībai "Latvijas Valsts ceļi" atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 7. panta trešajā daļā noteiktajam deleģējumam.
3. Noteikt, ka partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tai skaitā laikposms projektēšanas un būvniecības darbiem - trīs gadi - un apsaimniekošanai - 20 gadi.
4. Noteikt, ka privātajam partnerim tiek nodota projekta īstenošanai nepieciešamā zeme lietojumā kā publiskā partnera resursi partnerības iepirkuma līguma darbības laikā.
5. Satiksmes ministrijai veikt projekta īstenošanai nepieciešamās zemes iegādi valsts īpašumā.
6. Satiksmes ministrijai sagatavot pieprasījumu par nepieciešamo valsts budžeta papildu finansējumu galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai, tai skaitā finansējumu zemes pirkšanai ne vairāk kā 12 201 856 euro (2017. gadā ne vairāk kā 1 830 278 euro, 2018. gadā ne vairāk kā 4 270 650 euro un 2019. gadā ne vairāk kā 6 100 928 euro) un finansējumu iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas administratīvajām izmaksām ne vairāk kā 885 300 euro (2017. gadā un 2018. gadā 442 650 euro katru gadu). Pieprasījumu izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2017. gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu pieprasījumiem, ņemot vērā valsts budžeta iespējas.
7. Ja, ņemot vērā valsts budžeta finansiālās iespējas, likumprojekta "Par valsts budžetu 2017. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019. gadam" sagatavošanas procesā papildu finansējums šā rīkojuma 6. punktā minētajam mērķim netiek piešķirts, Satiksmes ministrijai iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanas turpmāko virzību.
8. Satiksmes ministrijai pirms partnerības iepirkuma līguma noslēgšanas par galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanu iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par finansējuma nodrošināšanu un valsts budžeta ilgtermiņa saistību uzņemšanos 2023.-2042. gadam, lai veiktu pieejamības maksājumus privātajam partnerim, nepārsniedzot 8 030 307 euro katru gadu.
9. Satiksmes ministrijai projekta īstenošanas partnerības iepirkuma līgumā:
9.1. iekļaut nosacījumus, kas dažādu ārējo faktoru ietekmē ļautu saglabāt projekta finanšu un ekonomiskajos aprēķinos noteikto projekta ieguldījumam atbilstošo vērtību, tādējādi nepārsniedzot finanšu un ekonomiskajā aprēķinā informatīvi noteikto projekta īstenošanas kopējo izmaksu ietekmi uz valsts budžetu;
9.2. būtiski nemainīt finanšu un ekonomiskajā aprēķinā noteikto būvniecības, pieejamības un pieprasījuma risku pārdali, kā arī ietvert detalizētu risku vadības mehānismu:
9.2.1. neparedzot sistemātiskus publiskā partnera maksājumus, kas segtu privātā partnera papildu izdevumus, neatkarīgi no to pamatojuma;
9.2.2. paredzot pakalpojuma (būvdarbu veikšanas un inženierbūves turpmākās uzturēšanas) kvalitātes kontroles mehānismu un iespējamās soda sankcijas, tai skaitā līgumsodus, ja nav izpildīti paredzētie pakalpojuma kvalitātes un kvantitātes standarti.
10. Projekta īstenošanas ietvaros paredzēt juridisko struktūru, atbilstoši kurai, ja nepieciešams (pirms līguma darbības beigām, ja privātais partneris izbeidz partnerības iepirkuma līgumā noteikto pienākumu veikšanu), publiskajam partnerim ir tiesības pārņemt projekta ietvaros radītos aktīvus par vērtību, kas nav lielāka par aktīvu konkrētā brīža ekonomisko vērtību.
11. Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju nodrošināt, ka pirms partnerības iepirkuma līguma parakstīšanas tiek saņemts Eiropas Savienības Statistikas biroja (Eurostat) viedoklis, ka projekta aktīvi provizoriski tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.
12. Partnerības iepirkuma līgumā paredzēt darbības, kas pēc partnerības iepirkuma līguma termiņa beigām sniedz publiskajam partnerim iespēju nodrošināt projekta ietvaros izveidoto aktīvu izmantošanas nepārtrauktību.
13. Projekta īstenošanai plānoto partnerības iepirkuma līguma līgumcenu noteikt 160 606 139 euro apmērā bez PVN.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Satiksmes ministrs Uldis Augulis