Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 04.05.2024. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.158

Rīgā 2015.gada 7.aprīlī (prot. Nr.18 6.§)
Ģeotelpiskās informācijas koordinācijas padomes nolikums
I. Vispārīgais jautājums

1. Ģeotelpiskās informācijas koordinācijas padome (turpmāk – padome) ir Ministru kabineta izveidota koleģiāla un koordinējoša institūcija, kuras mērķis ir nodrošināt starpinstitūciju sadarbību ģeotelpiskās informācijas jomas (tai skaitā ģeodēzijas un kartogrāfijas joma) plānošanā un politikas īstenošanā.

II. Padomes kompetence

2. Padome atbilstoši Ģeotelpiskās informācijas likumā noteiktajai kompetencei:

2.1. koordinē sadarbību ģeotelpiskās informācijas jomā starp valsts pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un sabiedriskajām institūcijām, nodrošinot saskaņotu rīcību ģeotelpiskās informācijas jomas plānošanā un politikas īstenošanā;

2.2. veicina ģeotelpiskās informācijas jomas attīstības plānošanas un budžeta plānošanas saskaņotību un sekmē aktuālas un kvalitatīvas ģeotelpiskās informācijas sagatavošanu un pieejamību valstī ilgtspējīgas attīstības kontekstā;

2.3. sagatavo viedokli par prioritārajiem virzieniem ģeotelpiskās informācijas jomas vidēja termiņa un ilgtermiņa attīstības plānošanā;

2.4. ierosina attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādi, kā arī nepieciešamos grozījumus attīstības plānošanas dokumentos un tiesību aktos, lai sekmīgi īstenotu Latvijas ģeotelpiskās informācijas attīstības koncepcijā noteiktos mērķus un risinātu tajā norādītās problēmas;

2.5. izskata aktuālus ģeotelpiskās informācijas jomas jautājumus.

3. Padome ir tiesīga:

3.1. sniegt ieteikumus valsts un pašvaldību iestādēm ģeotelpiskās informācijas jomas attīstības plānošanā un politikas īstenošanas novērtēšanā;

3.2. sagatavot viedokli par ģeotelpiskās informācijas jomas attīstībai svarīgiem jautājumiem;

3.3. uzaicināt uz padomes sēdēm ekspertus un personas ar padomdevēja tiesībām;

3.4. veidot ekspertu darba grupas, lai nodrošinātu sabiedrības un valsts interesēm atbilstošu ģeotelpiskās informācijas jomas ilgtspējīgas attīstības procesa koordinēšanu valstī.

III. Padomes sastāvs un darba norise

4. (Svītrots ar MK 30.04.2024. noteikumiem Nr. 262)

5. (Svītrots ar MK 30.04.2024. noteikumiem Nr. 262)

6. Institūciju pārstāvjus dalībai padomē deleģē katras institūcijas vadītājs.

7. Persona, kas aizvieto padomes locekli, iesniedz padomes sekretariātā attiecīgās institūcijas izsniegtu rakstisku pilnvarojumu.

8. Padomi vada padomes priekšsēdētājs vai – viņa prombūtnes laikā – padomes priekšsēdētāja vietnieks.

9. Padomes loceklis ir tiesīgs ierosināt iekļaut jautājumu padomes sēdes darba kārtībā.

10. Padomes sēdes darba kārtību apstiprina un padomes sēdi sasauc padomes priekšsēdētājs.

11. Padomes sēdes organizē ne retāk kā divas reizes gadā.

12. Padomes sekretariāta funkcijas veic Aizsardzības ministrija.

IV. Padomes lēmumu pieņemšana

13. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem.

14. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.

15. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.

16. Padomes loceklim ir tiesības pieprasīt ierakstīt protokolā viņa atšķirīgo viedokli par pieņemto lēmumu.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Aizsardzības ministrs Raimonds Vējonis
04.05.2024