Darbības ar dokumentu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.57

Rīgā 2015.gada 5.martā (prot. Nr.8, 4.p.)

Par būtisku ietekmi balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgū

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators), lai varētu nodrošināt Elektronisko sakaru likuma mērķi un īstenot kompetenci, kas noteikta Elektronisko sakaru likuma 8.panta pirmās daļas 2., 5., 13., 15. un 17.punktā, veica vairumtirdzniecības līmeņa balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgus analīzi šādam elektronisko sakaru komersantam: sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ECO Networks", vienotais reģistrācijas numurs: 40003356193, juridiskā adrese: Duntes iela 6, Rīga, LV-1013, (turpmāk - SIA "ECO Networks".

Regulatora "Ziņojums par tirgus analīzi par Eiropas Komisijas 2007.gada 17.decembra ieteikumā 2007/879/EK par konkrētajiem preču un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešama ex ante (apsteidzoša) regulēšana saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK (2007/879/EK), minēto tirgu Nr.7: balss savienojumu pabeigšana individuālos mobilajos tīklos" (turpmāk - Ziņojums par tirgus analīzi) ir šā lēmuma sastāvdaļa un ir publiski pieejams Regulatora mājaslapā internetā www.sprk.gov.lv. Ziņojumā par tirgus analīzi ir izklāstīta balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgus analīzes veikšanas gaita, konstatētās problēmas šajā tirgū un risinājumi konstatēto problēmu novēršanai.

Regulators, pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu un uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta pirmās daļas 9.punktu un otro daļu, atbilstoši savai kompetencei patstāvīgi pieņem lēmumus, kas ir saistoši konkrētiem elektronisko sakaru komersantiem. Pieņemtā lēmuma vai izdotā administratīvā akta pamatojumā Regulators ņem vērā Eiropas Komisijas ieteikumus attiecīgajā jautājumā.

Regulators konstatē:

1. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 30.panta pirmo daļu Regulators, ievērojot elektronisko sakaru pakalpojumu ģeogrāfisko dalījumu un citus valstī esošus īpašus apstākļus, kā arī ieteikumu par attiecīgajiem produktu un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, noteica konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus.

2. Regulators saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 8.panta pirmās daļas 13. un 17.punktu un 30.panta pirmo daļu veica Eiropas Komisijas 2007.gada 17.decembra ieteikumā 2007/879/EK par konkrētajiem preču un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešama ex ante (apsteidzoša) regulēšana saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK (turpmāk - Ieteikums 2007) noteiktā tirgus Nr.7 "Balss savienojumu pabeigšana individuālos mobilajos tīklos" analīzi.

3. 2014.gada 11.oktobrī tika publicēts 2014.gada 9.oktobra ieteikums 2014/710/ES par konkrētajiem produktu un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante (apsteidzošs) regulējums saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk - Ieteikums).

4. Ieteikumā minētais tirgus Nr.2 "Vairumtirdzniecības līmeņa balss savienojumu pabeigšana individuālos mobilajos tīklos" atbilst un ir identisks Ieteikumā 2007 minētajam tirgum Nr.7 "Balss savienojumu pabeigšana individuālos mobilajos tīklos" (turpmāk - Tirgus Nr.7). Nepieciešamās informācijas vākšana tirgus analīzei un tirgus analīze notika laikā, kad bija spēkā Ieteikums 2007.

5. Balss savienojumu pabeigšanas pakalpojums ir elektronisko sakaru komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina ienākošās noslodzes maršrutēšanu uz pieslēguma punktiem elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīklā no pēdējās komutatīvās iekārtas pirms pieslēguma punkta, kuru var izmantot starpsavienojumam, līdz pieslēguma punktam. Pakalpojuma lietotāji ir citi elektronisko sakaru komersanti, kuri nodrošina publisko telefonu tīklu.

6. Ņemot vērā tirgus definīciju, Regulators ir noteicis, ka balss savienojuma pabeigšanas pakalpojuma sniegšanas ģeogrāfiskais mērogs (teritorija) ir elektronisko sakaru komersanta individuālais mobilais tīkls.

7. Regulators noteic, ka šā lēmuma izpratnē konkrētais tirgus definējams kā balss savienojumu pabeigšanas tirgus individuālos mobilajos tīklos (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi).

8. Regulators balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgus analīzes gaitā ir ņēmis vērā šādus kritērijus: elektronisko sakaru komersanta lielums (īpatsvars tirgū), nepietiekama kompensējoša pirktspēja jeb tās trūkums, potenciālas konkurences trūkums, barjeras ienākšanai vai ekspansijai tirgū (skatīt Ziņojumu par tirgu analīzi).

9. Nepietiekama kompensējoša pirktspēja tirgū izpaužas kā nepietiekama lietotāju spēja pirkt no elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū elektronisko sakaru pakalpojumus tādos apjomos, lai tie varētu ietekmēt elektronisko sakaru pakalpojumu pārdošanas cenu.

10. Eiropas Komisijas 2009.gada 7.maija ieteikuma 2009/396/EK par savienojuma pabeigšanas tarifu reglamentāciju fiksētajos un mobilajos tīklos Eiropas Savienībā (turpmāk - Tarifu ieteikumi) 1.punkts noteic, ka, izveidojot cenu kontroli un nosakot izmaksu uzskaites pienākumus saskaņā ar direktīvas 2002/19/EK 13.pantu, tiem operatoriem, kurus valsts pārvaldes iestādes ir izraudzījušas par tādiem, kuriem piemīt liela tirgus spēja attiecībā uz savienojuma pabeigšanas balss izsaukumiem vairumtirdzniecības tirgos atsevišķos sabiedriskajos telefona tīklos, pēc tam, kad valsts pārvaldes iestādes ir veikušas tirgus analīzi saskaņā ar direktīvas 2002/21/EK 16. pantu, valsts pārvaldes iestādes nosaka savienojuma pabeigšanas tarifus, pamatojoties uz izmaksām, kādas rodas efektīvam operatoram. Tas nozīmē, ka šie tarifi būtu arī simetriski.

11. Regulators saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 30.panta otro daļu, 38.panta otro daļu un saskaņā ar Regulatora 2011.gada 24.augusta lēmumu Nr. 1/20 "Noteikumi par konsultāciju kārtību ar tirgus dalībniekiem" veica konsultāciju ar tirgus dalībniekiem.

12. Regulatora paziņojums par konsultāciju dokumenta par savienojuma pabeigšanas tarifu augšējo robežu (turpmāk - Konsultāciju dokuments) ievietošanu Regulatora mājaslapā internetā 2013.gada 9.oktobrī publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" Nr.197, lai izzinātu elektronisko sakaru tirgus dalībnieku viedokli par savienojumu pabeigšanas katram savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifu regulēšanu. Konsultāciju dokumentā tika norādītas savienojumu pabeigšanas katram savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifu augšējo robežu skaitliskās vērtības un tajā tika pausts Regulatora viedoklis par savienojuma pabeigšanas katram savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa augšējās robežas piemērošanu Konsultāciju dokumentā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem.

13. Regulators 2014.gada 19.martā pieņēma lēmumu Nr.39 "Par savienojuma pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tarifa augšējo robežu" (turpmāk - Lēmums Nr.39), ar kuru noteica elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7 savienojuma pabeigšanas katram savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifu augšējo robežu.

14. Regulatora paziņojums par konsultāciju dokumenta par Ziņojumu par tirgus analīzi ievietošanu Regulatora mājaslapā internetā 2014.gada 19.jūnijā publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" Nr.119. Publicētajā paziņojumā norādīts, ka Regulators lūdz tirgus dalībnieku komentārus un priekšlikumus par konsultāciju dokumentu iesūtīt Regulatoram pa pastu un uz elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv 30 dienu laikā no paziņojuma publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

15. Regulators ir saņēmis un izvērtējis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Mobilais Telefons", vienotais reģistrācijas numurs: 50003050931, juridiskā adrese: Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039 (turpmāk - SIA "Latvijas Mobilais Telefons"), 2014.gada 21.jūlija vēstulē Nr.851/BP (turpmāk - Vēstule Nr.1) un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Camel Mobile", vienotais reģistrācijas numurs: 40103181903, juridiskā adrese: Mūkusalas iela 41, Rīga, LV-1004 (turpmāk - SIA "Camel Mobile"), 2014.gada 14.jūlija vēstulē Nr.140714/01 ZM (turpmāk - Vēstule Nr.2) izteiktos priekšlikumus un komentārus par konsultācijas dokumentu par Ziņojumu par tirgus analīzi.

16. SIA "Latvijas Mobilais Telefons" Vēstulē Nr.1 norāda, ka atbalsta būtiskas ietekmes konstatēšanu un vismaz minimālu saistību noteikšanu elektronisko sakaru komersantiem, kuriem nav noteikta būtiska ietekme Tirgū Nr.7, bet kuri atbilst Regulatora izvirzītajiem kritērijiem. SIA "Latvijas Mobilais Telefons" uzskata, ka elektronisko sakaru komersantu saraksts, kuriem nepieciešams piemērot saistības, papildināms ar šādiem elektronisko sakaru komersantiem: SIA "Telenet", SIA "Esteria", SIA "Premiatel", SIA "Telefant", SIA "IZZI", SIA "Baltcom TV" un SIA "Vājstrāvas tīkli". Tāpat Vēstulē Nr.1 SIA "Latvijas Mobilais Telefons" atbalsta būtiskas ietekmes Tirgū Nr.7 saglabāšanu SIA "Camel Mobile". SIA "Latvijas Mobilais Telefons" papildus Vēstulē Nr.1 aicina Regulatoru Ziņojumā par tirgus analīzi ietvert saistības skaidrojumu par situāciju, kur atsevišķi elektronisko sakaru komersanti ir noteikuši maksu par starpsavienojuma punkta ierīkošanu un uzturēšanu, kā arī tirgus situācijai neatbilstoši augstu maksu par starpsavienojuma piekļuvi.

17. SIA "Camel Mobile" Vēstulē Nr.2 norāda, ka nepiekrīt, ka SIA "Camel Mobile" tiek atzīta par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7. SIA "Camel Mobile" Vēstulē Nr.2 apgalvo, ka Regulators nevar noteikt SIA "Camel Mobile" par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7, jo SIA "Camel Mobile" nav neviena spēkā esoša starpsavienojuma līguma, balss savienojuma pabeigšanas mobilajā tīklā pakalpojums netiek nodrošināts un netiek saņemti ieņēmumi no starpsavienojuma pakalpojuma sniegšanas Latvijas Republikā. SIA "Camel Mobile" uzskata, ka SIA "Camel Mobile" sniedz "pakalpojumu ar uzlabotām tehniskām iespējām" (angļu val. - enhanced service provider) un tādēļ tā nav uzskatāma par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7.

18. 2014.gada 17.jūnijā Regulators nosūtīja Ziņojumu par tirgus analīzi (Regulatora 2014.gada 17.jūnija vēstule Nr.2-2.76/2063) Konkurences padomei priekšlikumu un komentāru sniegšanai. 2014.gada 2.jūlijā Regulators saņēma Konkurences padomes 2014.gada 30.jūnija vēstuli Nr.997, kurā Konkurences padome norādīja, ka tā atbalsta ziņojumā noteikto tirgus definīciju, argumentāciju par tirgus analīzes rezultātiem un piemērotajām saistībām. Papildus Konkurences padome norāda, ka nav nepieciešama tik sarežģīta un laikietilpīga tirgus analīze, līdz ar to būtu vēlams vienkāršot minētā tirgus analīzes procedūru.

19. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 8.panta pirmās daļas 13.punktu Regulators paziņo un nosūta Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem, Eiropas Komisijai un Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādei (turpmāk - BEREC) saskaņošanai uz vienu kalendāra mēnesi plānoto pasākumu kopumu (projektu) un tā pamatojumu attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām elektronisko sakaru komersantiem piemērojamām saistībām attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Regulators, uzklausot un ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru, Eiropas Komisijas un BEREC viedokli, var izdarīt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamās saistībās un par to paziņo Eiropas Komisijai.

20. 2014.gada 20.novembrī Regulators paziņoja un nosūtīja Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem, Eiropas Komisijai un BEREC saskaņošanai plānoto pasākumu kopumu Tirgū Nr.7. Eiropas Komisija šo paziņojumu reģistrēja 2014.gada 20.novembrī ar lietas Nr.LV/2014/1681.

21. Regulators 2014.gada 17.decembrī saņēma Eiropas Komisijas 2014.gada 17.decembra vēstuli Nr.C(2014)10137 "Par [Eiropas] Komisijas lēmumu lietā LV/2014/1681: Vairumtirdzniecības līmeņa balss savienojumu pabeigšana individuālos mobilajos tīklos Latvijā", ar ko Eiropas Komisija saskaņo Regulatora plānoto pasākumu kopumu Tirgū Nr.7. Eiropas Komisija iepriekš minētajā vēstulē izteica piezīmes par nepieciešamību paziņot atjauninātus salīdzinošās novērtēšanas rezultātus un mobilo savienojumu pabeigšanas tarifus kā arī par BU-LRIC modeļa izstrādi mobilo savienojumu pabeigšanas tarifiem. Eiropas Komisija aicina Regulatoru iespējami drīz sākt BU-LRIC modeļa izstrādi.

22. Eiropas Savienības dalībvalstu regulatori un BEREC savu viedokli par plānoto pasākumu kopumu Tirgū Nr.7 nav snieguši.

23. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 29.panta otro daļu Regulators var atzīt, ka elektronisko sakaru komersantam ir būtiska ietekme tirgū, ja tas individuāli vai kopā ar citiem elektronisko sakaru komersantiem šajā tirgū atrodas tādā stāvoklī, kas ir līdzvērtīgs dominējošam stāvoklim, tas ir, ekonomiskā spēka stāvoklī, kas tam līdz zināmam līmenim ļauj rīkoties neatkarīgi no citiem elektronisko sakaru komersantiem, lietotājiem vai galalietotājiem. Izvērtējot, vai viens vai vairāki elektronisko sakaru komersanti ir dominējošā stāvoklī tirgū, Regulators pēc iespējas ievēro Eiropas Komisijas izstrādātās tirgus analīzes un būtiskas ietekmes tirgū novērtēšanas vadlīnijas - Eiropas Komisijas apstiprinātās 2002.gada 11.jūlija Vadlīnijas 2002/C165/03 tirgus analīzei un būtiskas ietekmes novērtēšanai saskaņā ar Eiropas Kopienas pamatnoteikumiem elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem.

24. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 29.panta pirmo daļu Regulators pēc elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanas un tirgus analīzes var noteikt elektronisko sakaru komersantus, kuriem ir būtiska ietekme konkrētā tirgū. Regulators savu lēmumu pārskata ik reizi, kad tiek veikta elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšana un tirgus analīze.

25. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 31.panta otro daļu, ņemot vērā Elektronisko sakaru likuma 31.panta pirmajā daļā minētās elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus analīzes rezultātus, Regulators nosaka, vai konkrētajā tirgū ir efektīva konkurence. Ja tirgus analīzes rezultātā Regulators konstatē, ka tirgū nav efektīvas konkurences, tas pieņem lēmumu par analīzes rezultātā konstatētajām problēmām adekvātu un samērīgu speciālu prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā kārtībā.

26. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 39.panta pirmo daļu Regulators, ņemot vērā tirgus analīzes rezultātus, var elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt caurredzamības saistības piekļuves vai starpsavienojuma jomā. Caurredzamības saistības var ietvert noteiktas informācijas (uzskaite, tehniskie un tīkla raksturparametri, cenu un tarifu, piekļuves un starpsavienojumu nodrošināšanas un izmantošanas nosacījumi) publiskošanas un pamatpiedāvājumu publicēšanas saistības un prasības attiecībā uz publicējamiem pamatpiedāvājumiem.

27. Elektronisko sakaru likuma 42.panta pirmā daļa noteic, ka Regulators, ņemot vērā tirgus analīzes rezultātus, var elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt piekļuves vai starpsavienojumu tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības (tajā skaitā pienākumu tuvināt tarifus izmaksām un prasības attiecībā uz izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas sistēmu). Uzliekot šādas saistības, Regulators ņem vērā attiecīgā komersanta investīcijas un ļauj tam gūt samērīgu peļņu no piekļuves vai starpsavienojumu nodrošināšanā ieguldītā kapitāla atbilstoši saistītajiem riskiem.

28. Elektronisko sakaru likuma 42.panta sestā daļa paredz, ka elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū, kuram noteikta piekļuves vai starpsavienojumu tarifu regulēšanas saistība, Regulators var apturēt šo tarifu piemērošanu un noteikt tarifu augšējo robežu vai arī uzdot elektronisko sakaru komersantam koriģēt tarifus, ja Regulators konstatē, ka nav lietderīgi un samērīgi šim elektronisko sakaru komersantam piemērot izmaksu aprēķināšanas saistības (tajā skaitā pienākumu tuvināt tarifus izmaksām un prasības attiecībā uz izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas sistēmu) un šā likuma 42.panta trešo daļu. Regulators, nosakot tarifu augšējo robežu vai arī uzdodot koriģēt tarifus, tos nebalsta uz tāda elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas izmaksām un rentabilitāti, kuram nav piemērotas izmaksu aprēķināšanas saistības un šā panta trešā daļa. Regulators, nosakot tarifu augšējo robežu vai uzdodot koriģēt tarifu, var izmantot salīdzinošo novērtēšanu un analīzi, informāciju par izmaksām, kas rodas, sniedzot elektronisko sakaru pakalpojumu visefektīvākajā veidā un izmantojot jaunākās pieejamās tehnoloģijas, kā arī izmaksu aprēķināšanas modeļus un citas metodes. Ja mainās visefektīvākajā veidā sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma izmaksas, Regulators var pārskatīt tarifu augšējo robežu vai uzdot koriģēt tarifu.

29. Elektronisko sakaru likuma 44.panta pirmā daļa paredz, ja Regulators tirgus analīzes rezultātā secina, ka piekļuves atteikums vai nepamatoti piekļuves noteikumi var kavēt ilglaicīga un konkurētspējīga mazumtirdzniecības tirgus izveidi vai tie neatbilst galalietotāju interesēm, tam ir tiesības elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt šādas saistības:

29.1. nodrošināt trešajām personām piekļuvi noteiktiem elektronisko sakaru tīkla elementiem vai iekārtām, tostarp piekļuvi elektronisko sakaru tīkla pasīvajiem elementiem, vai atsaistītu piekļuvi abonentlīnijām, lai citastarp atļautu nodrošināt operatora izvēles vai operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu vai atļautu abonentlīnijas tālākpārdošanu;

29.2. risināt sarunas ar elektronisko sakaru komersantiem, kuri pieprasa piekļuvi;

29.3. nepārtraukt piekļuvi tiem noteiktajiem elektronisko sakaru tīkla elementiem vai iekārtām, kuriem tā jau nodrošināta iepriekš;

29.4. nodrošināt noteiktus vairumtirdzniecības pakalpojumus trešajām personām elektronisko sakaru mazumtirdzniecības pakalpojumu sniegšanai;

29.5. nodrošināt piekļuvi tehniskajām saskarnēm vai būtiskām tehnoloģijām, kas nepieciešamas elektronisko sakaru pakalpojumu savietojamībai vai virtuālā tīkla pakalpojumiem;

29.6. nodrošināt iespēju izvietot elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantotajās telpās noteiktus elektronisko sakaru tīkla elementus vai nodrošināt cita veida infrastruktūras objektu kopīgu izmantošanu (tajā skaitā kabeļu kanalizācijas, elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantoto ēku vai antenu mastu un torņu kopīgu izmantošanu);

29.7. sniegt noteiktus elektronisko sakaru pakalpojumus (tajā skaitā tādus pakalpojumus, kas nepieciešami intelektuālā tīkla pakalpojumiem vai viesabonēšanai mobilajos elektronisko sakaru tīklos), kas nepieciešami, lai lietotājiem nodrošinātu pilnīgu elektronisko sakaru pakalpojumu savietojamību;

29.8. nodrošināt piekļuvi darbības atbalstsistēmām vai līdzīgām programmatūras sistēmām, kas nepieciešamas, lai uzturētu godīgu konkurenci elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā;

29.9. savstarpēji savienot elektronisko sakaru tīklus vai elektronisko sakaru tīklu elementus vai iekārtas.

30. Uz šā lēmuma izskatīšanas Regulatora padomes sēdi ir uzaicināti SIA "ECO Networks" pārstāvji. Uz šā lēmuma izskatīšanas Regulatora padomes sēdi SIA "ECO Networks" pārstāvji neieradās.

Regulators secina:

1. Katrs individuālais publiskais mobilais telefonu tīkls veido atsevišķu balss savienojuma pabeigšanas pakalpojumu tirgu, jo nav iespējama situācija, ka elektronisko sakaru komersanti ar sev pieejamiem resursiem un elektronisko sakaru tīkliem varētu aizvietot balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumus cita elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīklā.

2. Pēc konkrētā tirgus definīcijas var secināt, ka tas ir monopoltirgus, tāpēc tirgus daļa ir 100% katrā individuālajā tirgū. Saskaņā ar to var noteikt, ka visiem elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumus individuālos mobilajos tīklos, ir būtiska ietekme tirgū, sava mobilā elektronisko sakaru tīkla ģeogrāfiskās teritorijas ietvaros (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi).

3. Konkrētajā tirgū vairumtirdzniecībā pārdotais pakalpojums izmantojams elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai saistītā elektronisko sakaru pakalpojumu tirgū. Vairumtirdzniecības pārdošanas līmeņa regulēšana, neskatoties uz monopolstāvokli konkrētajā tirgū, ierobežo elektronisko sakaru komersanta iespējas izmantot tirgus varu saistītā elektronisko sakaru tirgū.

4. Pamatojoties uz elektronisko sakaru komersantu iesniegto informāciju tirgus analīzei, 8 elektronisko sakaru komersanti 2013.gadā guva ieņēmumus, piedāvājot balss savienojuma pabeigšanas pakalpojumus individuālos mobilajos tīklos, līdz ar to elektronisko sakaru komersanti joprojām uzskatāmi par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7. Vislielākais balss savienojuma pabeigšanas pakalpojumu individuālos mobilajos tīklos sniedzējs ir SIA "Tele2".

5. Papildus šā lēmuma secinājumu daļas 4.punktā norādītajam, vēl 1 elektronisko sakaru komersantam ir visi nepieciešamie elementi (starpsavienojuma līgums ar vismaz vienu citu elektronisko sakaru komersantu par balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumiem individuālos mobilajos tīklos un numerācijas lietošanas tiesības uz publiskā mobilā telefonu tīkla numerāciju, uz kuriem iespējams veikt izsaukumus no citiem publiskajiem elektronisko sakaru tīkliem), lai uzreiz vai īsā laikā sāktu nodrošināt citiem elektronisko sakaru komersantiem balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumus individuālos mobilajos tīklos, un kuru Regulators uzskata par balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgus dalībnieku.

6. Barjeras ienākšanai balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgū, kas saistītas ar tirgus definīciju, ir nesamērīgi augstas. Konkurentu ienākšanai tirgū ar saviem balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos pakalpojumiem nav nepieciešamā efekta un konsekvences pret pastāvošo (monopola) balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgus struktūru. Konkurenta balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos pakalpojumi veido atsevišķu (monopola) balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos pakalpojumu tirgu.

7. Saskaņā ar konkrētā tirgus definīciju balss savienojuma pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgi ir monopoltirgi. Elektronisko sakaru komersanta lieluma nozīme konkurences situācijas novērtēšanai ir ļoti ierobežota un saistīta ar nepietiekamu kompensējošo pirktspēju (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi).

8. Katrā individuālajā konkrētajā tirgū pietrūkst kompensējošās pirktspējas vairumtirdzniecības līmenī.

9. Ņemot vērā konkrētā tirgus definīciju, balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgos nepastāv potenciāla konkurence, tādēļ konkurentu ienākšana tirgū ar saviem balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos pakalpojumiem nav efektīva un konsekventa uz pastāvošās (monopola) balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos pakalpojumu tirgus struktūras fona.

10. Regulatora tirgus analīzes procesā apskatīto kritēriju analīze norāda uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū esamību konkrētajā Tirgū Nr.7 (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi).

11. Ņemot vērā SIA "ECO Networks" individuālo īpatsvaru savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgū (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi), Regulatoram ir jāpiemēro samērīgas un adekvātas speciālas prasības SIA "ECO Networks".

12. Caurredzamības saistība vairumtirdzniecības pakalpojumiem ierobežo elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū iespējas izmantot dominējošo stāvokli konkrētajā tirgū un mazina strukturālās barjeras ienākšanai ar to saistītā elektronisko sakaru pakalpojumu tirgū. Tādā veidā elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piemērotā saistība nodrošinās elektronisko sakaru komersantam, kurš plāno ienākt elektronisko sakaru tirgū, skaidru priekšstatu par plānotajām izmaksām.

13. Regulators, piemērojot piekļuves saistību SIA "ECO Networks", var nodrošināt, ka piekļuves atteikums vai nepamatoti piekļuves noteikumi nekavēs ilglaicīga un konkurētspējīga mazumtirdzniecības tirgus izveidi. Piekļuves saistības noteikšanas mērķis ir nodrošināt, ka SIA "ECO Networks" nodrošina citiem elektronisko sakaru komersantiem tiešu piekļuvi un regulētu starpsavienojuma pakalpojumu, neizmantojot neregulētus tranzīta pakalpojumus. Piekļuves saistībai ir jānodrošina, ka tiek novērsta iespēja atteikt piekļuvi atsevišķiem elektronisko sakaru komersantiem, piespiežot tos izmantot netiešus starpsavienojumus un līdz ar to radot tiem papildus izmaksas par neregulētiem tranzīta pakalpojumiem.

14. Starpsavienojuma tarifs ir būtisks izmaksu komponents ikvienam elektronisko sakaru komersantam - gan fiksētās izmaksas (elektronisko sakaru tīklu starpsavienojuma līnijas izmaksas), gan mainīgās izmaksas (starpsavienojuma tarifi). Piemērojot citiem elektronisko sakaru komersantiem augstus tarifus, elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū situācijā, kad starpsavienojuma tarifi nav regulēti, varētu radīt barjeras ienākšanai starpsavienojuma tirgos. Pastāvot šādai situācijai, elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū varētu izmantot nepietiekamo cenu starpību (starpsavienojumu izmaksas vairumtirdzniecības pusē un, piemēram, galalietotāja balss telefonijas pakalpojuma cenas mazumtirdzniecības pusē), lai ierobežotu konkurenci un kavētu elektronisko sakaru komersantu ienākšanu vai attīstību tirgū.

15. Regulators, piemērojot tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības SIA "ECO Networks", var nodrošināt, ka SIA "ECO Networks" nevar izmantot nepietiekamo cenu starpību.

16. Regulators, novērtējot SIA "ECO Networks" ieņēmumu īpatsvaru (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi) un ņemot vērā SIA "ECO Networks" investīcijas, secina, ka ir lietderīgi un samērīgi SIA "ECO Networks" piemērot tarifu regulēšanas saistības, nepiemērojot izmaksu aprēķināšanas saistības un Elektronisko sakaru likuma 42.panta trešo daļu.

17. Regulators uzskata, ka piemērot citas saistības SIA "ECO Networks" nav nepieciešams, jo, ņemot vērā SIA "ECO Networks" īpatsvaru, tas būtu pārlieku liels slogs un varētu veidot jaunus šķēršļus ienākšanai tirgū (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi).

18. Tarifu ieteikumi pamato simetrisku tarifu ieviešanu, norādot ka tirgos, kur tirgus operatoru starpā ir sadalīts nesimetriski, var rasties situācija, kurā mazāko konkurentu maksājumi lielākajiem konkurentiem krietni pieaug. Augstiem savienojuma pabeigšanas publiskos mobilajos tīklos tarifiem ir tendence veicināt augstas mazumtirdzniecības cenas par izejošajiem izsaukumiem un attiecīgi samazināt lietošanas apjomamu, tā mazinot lietotāju labklājību.

19. Regulators elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7 ar Lēmumu Nr.39 ir noteicis savienojuma pabeigšanas katram savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa bez pievienotās vērtības nodokļa augšējo robežu 0,0105 EUR par izsaukuma minūti.

20. Ņemot vērā Elektronisko sakaru likuma 42.panta pirmo un sesto daļu un Administratīvā procesa likuma 11.pantu, kas noteic, ka, pastāvot vienādiem faktiskajiem un tiesiskajiem lietas apstākļiem, Regulators pieņem vienādus lēmumus, Regulators piemēro SIA "ECO Networks" starpsavienojuma tarifu regulēšanas saistību un nosaka savienojuma pabeigšanas SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa augšējo robežu tādā pašā apmērā, kā ir noteikts Lēmumā Nr.39.

21. Ievērojot Administratīvā procesa likuma 13.pantā noteikto samērīguma principu, simetriski tuvinot savienojuma pabeigšanas SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifus efektīva pakalpojumu sniedzēja izmaksām, tiks panākts būtisks elektronisko sakaru pakalpojumu galalietotājiem noteikto tarifu, īpaši izsaukumiem uz citiem elektronisko sakaru tīkliem, samazinājums un elektronisko sakaru tirgus attīstība.

22. Savienojuma pabeigšanas SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa samazinājums padarīs šos tarifus pieejamākus citiem elektronisko sakaru komersantiem, veicinot elektronisko sakaru tirgus attīstību.

23. Nosakot savienojuma pabeigšanas SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa augšējo robežu, tiek veicināta konkurence un elektronisko sakaru tirgus attīstība, nodrošinot prognozējamu komercdarbības vidi.

24. Ņemot vērā iepriekš minēto, nosakot savienojuma pabeigšanas SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa augšējo robežu, tiek ievērots Administratīvā procesa likuma 13.pantā noteiktais - labumam, ko sabiedrība iegūst ar ierobežojumiem, kas uzlikti adresātam, ir jābūt lielākam nekā viņa tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumam.

25. Regulators, izvērtējot katra individuālā elektronisko sakaru komersanta būtisku ietekmi Tirgū Nr.7, pieņem šo lēmumu SIA "ECO Networks" tirgus varas ierobežošanai, nosakot SIA "ECO Networks" atbilstošas saistības.

26. Regulators ir saņēmis un izvērtējis SIA "Latvijas Mobilais Telefons" Vēstulē Nr.1 un SIA "Camel Mobile" Vēstulē Nr.2 izteiktos priekšlikumus un komentārus par konsultācijas dokumentu par Ziņojumu par tirgus analīzi.

27. Regulators uzskata, ka SIA "Latvijas Mobilais Telefons" Vēstulē Nr.1 minētie elektronisko sakaru komersanti, kuri nav guvuši ieņēmumus no balss savienojumu pabeigšanas pakalpojuma sniegšanas individuālos mobilajos tīklos, neatbilst kritērijiem, kuri nepieciešami, lai tos atzītu par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7, jo no šo elektronisko sakaru komersantu noslēgtajiem starpsavienojuma līgumiem izriet, ka šie līgumi attiecas uz balss savienojuma pabeigšanas pakalpojumu sniegšanu fiksētajā tīklā un tie neattiecas uz Tirgū Nr.7 ietilpstošajiem pakalpojumiem. Regulators uzskata, ka konkurences problēmas, kuras rada starpsavienojumu ierīkošanas un uzturēšanas tarifi vai negodprātīgas starpsavienojuma piekļuves maksas, risināmas, vērtējot katru gadījumu atsevišķi, nevis piemērojot papildus saistības visiem elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7.

28. Saskaņā ar informāciju, ko SIA "Camel Mobile" Regulatoram ir norādījusi Regulatora 2012.gada 21.novembra lēmuma Nr.1/15 "Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību" 1.pielikumā noteiktajā veidlapā, SIA "Camel Mobile" ir guvusi ieņēmumus no balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumu sniegšanas individuālos mobilajos tīklos 2013.gadā un 2014.gadā. Ņemot vērā, ka SIA "Camel Mobile" turpina gūt ieņēmumus no balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumu sniegšanas individuālos mobilajos tīklos, SIA "Camel Mobile" ir uzskatāma par Tirgus Nr.7 dalībnieku un tādējādi arī par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7. Regulators uzskata, ka, neraugoties uz to, ka SIA "Camel Mobile" sniedz "pakalpojumu ar uzlabotām tehniskām iespējām" (angļu val. - enhanced service provider), SIA "Camel Mobile" sniegtie balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumi individuālos mobilajos tīklos ir iekļaujami Tirgū Nr.7 un tādēļ arī SIA "Camel Mobile" uzskatāms par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7.

29. Uz šā lēmuma izskatīšanas Regulatora padomes sēdi SIA "ECO Networks" pārstāvji neieradās un komentārus neizteica.

30. Regulators 2014.gada 19.jūnijā publicēja oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" Nr.119 paziņojumu par konsultāciju dokumenta par Ziņojumu par tirgus analīzi ievietošanu Regulatora mājaslapā internetā. Konsultāciju dokumenta publicēšanas laikā Ziņojumā par tirgus analīzi bija norādīts, ka būtiska ietekme Tirgū Nr.7 jānosaka šiem sešiem komersantiem:

30.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ECO Networks", vienotais reģistrācijas numurs: 40003356193, juridiskā adrese: Duntes iela 6, Rīga, LV-1013;

30.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "INTELLICA", vienotais reģistrācijas Nr.: 40103438123, juridiskā adrese: Brīvības gatve 214M-2, Rīga, LV-1039;

30.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Telenova", vienotais reģistrācijas Nr.: 40103604472, juridiskā adrese: Kauguru iela 4, Rīga, LV-1046;

30.4. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "HIGH TECH", vienotais reģistrācijas Nr.: 40103381093, juridiskā adrese: Eduarda Smiļģa iela 19-2, Rīga, LV-1002;

30.5. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "SanCom", vienotais reģistrācijas Nr.: 40103697720, juridiskā adrese: Prūšu iela 3 k-7 -28, Rīga, LV-1057;

30.6. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "TG Transit", vienotais reģistrācijas Nr.: 40003774633, juridiskā adrese: Cēsu iela 31 k-3, Rīga, LV-1012 (turpmāk šā lēmuma secinošās daļas 30.2.-30.6.apakšpunktā norādītie elektronisko sakaru komersanti - Komersanti).

31. Regulators, pieņemot šo lēmumu, konstatēja, ka Komersanti nebija guvuši ieņēmumus no balss savienojumu pabeigšanas pakalpojuma individuālā mobilajā tīklā sniegšanas un līdz 2015.gada martam ir anulētas tiem piešķirtās numerācijas lietošanas tiesības uz publiskā mobilā telefonu tīkla numuriem. Līdz ar to Komersanti vairs nav uzskatāmi par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7, jo tie nesniedz Tirgus Nr.7 pakalpojumus un to rīcībā nav nepieciešamo elementu, lai īsā laikā un bez nesamērīgiem ieguldījumiem uzsāktu sniegt Tirgus Nr.7 pakalpojumus.

32. 2014.gada 5.septembrī ir stājušies spēkā ar Ministru kabineta 2014.gada 2.septembra noteikumiem Nr.518 "Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 25.augusta noteikumos Nr.684 "Noteikumi par nacionālo numerācijas plānu"" veiktie grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 25.augusta noteikumos Nr.684 "Noteikumi par nacionālo numerācijas plānu" (turpmāk - Nacionālais numerācijas plāns). Saskaņā ar Nacionālā numerācijas plāna 2.19.1 apakšpunktu publiskā mobilā telefonu tīkla numuru lieto publiskajā mobilajā telefonu tīklā, izmantojot Latvijas Republikas radiofrekvenču spektru. Līdz ar to balss savienojumu pabeigšanas pakalpojuma individuālā mobilajā tīklā sniegšanai izmantojama tikai publiskā mobilā telefonu tīkla numerācija.

33. Regulators noteic, ka SIA "ECO Networks" piemērojamās speciālās prasības (saistības) stāsies spēkā mēneša laikā no šā lēmuma pieņemšanas brīža. Regulators ņem vērā situāciju elektronisko sakaru tirgū, kurā Regulatoram ir nepieciešams nekavējoties un ātri reaģēt uz izmaiņām elektronisko sakaru tirgū un novērst gadījumus, kad elektronisko sakaru komersanti izmanto savu tirgus varu pret citiem elektronisko sakaru komersantiem, piemēram, nenodrošinot piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai elektronisko sakaru komersanti ilgstoši sniedz balss savienojuma pabeigšanas pakalpojumus individuālos mobilajos tīklos par tarifiem, kas ļauj gūt negodīgu priekšrocību attiecībā pret to konkurentiem. Regulators arī ņem vērā Administratīvā procesa likuma 11.pantā noteikto vienlīdzības principu un to, ka citi elektronisko sakaru komersanti ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7 jau ievēro tiem piemērotās speciālās prasības. Ja Regulators noteiktu ilgāku termiņu saistību ieviešanai, tad citi elektronisko sakaru komersanti ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7, kuri ievēro speciālās prasības, būtu nevienlīdzīgā situācijā, jo SIA "ECO Networks" varētu pret tiem izmantot savu tirgus varu.

34. Regulators Elektronisko sakaru likuma 31.panta otrajā un sestajā daļā noteiktajā kārtībā novēros, vai kādas saistības, pienākuma piemērošana vai nepiemērošana neveido problēmas konkrētajā tirgū un tādējādi netiek ierobežota konkurences attīstība. Ņemot vērā tirgus attīstību, Regulators saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 31.panta panta otro un trešo daļu var piemērot SIA "ECO Networks" jaunas, atcelt vai grozīt esošās saistības.

35. Ņemot vērā iepriekš minēto, SIA "ECO Networks" nosakāms par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi Tirgū Nr.7 no 2015.gada 13.aprīļa, vienlaicīgi nosakot samērīgas un adekvātas speciālas prasības.

Ņemot vērā Ieteikumu 2007, Ieteikumu, Tarifu ieteikumu, Ziņojumu par tirgus analīzi, Regulatora 2006.gada 17.maija lēmumu Nr.120 "Kārtība par speciālu prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu elektronisko sakaru komersantiem" un pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 2.pantu, 8.panta pirmās daļas 2., 5., 13., 15 un 17.punktu un otro daļu, 29.panta pirmo daļu, otro daļu, 30.pantu, 31.panta otro daļu, 39.panta pirmo daļu, 42.panta pirmo, sesto daļu, 44.panta pirmo daļu, likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 5.pantu, 7.panta pirmo daļu, 9.panta pirmās daļas 1., 6. un 9.punktu un otro daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Administratīvā procesa likuma 4., 6., 10. un 13.pantu, 55.panta 2.punktu, 57.pantu, 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 65.panta trešo un ceturto daļu, 68.panta otro un trešo daļu,

padome nolemj:

1. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi balss savienojumu pabeigšanas individuālos mobilajos tīklos tirgū;

2. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" caurredzamības saistību publiskot spēkā esošos tarifus par šādiem starpsavienojuma pakalpojumiem:

2.1. savienojuma ierīkošana to pabeigšanai SIA "ECO Networks" savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā;

2.2. par savienojuma minūtes pabeigšanu;

3. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" caurredzamības saistību publiskot tarifus vismaz desmit dienas pirms to stāšanās spēkā par šādiem starpsavienojuma pakalpojumiem:

3.1. savienojuma ierīkošana to pabeigšanai SIA "ECO Networks" savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā;

3.2. par savienojuma minūtes pabeigšanu;

4. uzdot no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" iesniegt Regulatoram šā lēmuma lemjošās daļas 2.punktā minētos tarifus;

5. uzdot SIA "ECO Networks" iesniegt Regulatoram šā lēmuma lemjošās daļas 3.punktā minētos tarifus vismaz desmit dienas pirms to stāšanās spēkā;

6. noteikt SIA "ECO Networks" starpsavienojumu tarifu regulēšanas saistību:

6.1. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" savienojuma pabeigšanas savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifa bez pievienotās vērtības nodokļa augšējo robežu 0,0105 EUR par izsaukuma minūti;

6.2. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" pienākumu piemērot savienojumu pabeigšanas savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifus, kas nepārsniedz šā lēmuma lemjošās daļas 6.1.punktā noteikto savienojuma pabeigšanas tarifu augšējo robežu;

6.3. apturēt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" savienojuma pabeigšanas savā publiskajā mobilajā telefonu tīklā tarifu piemērošanu, ja tie pārsniedz šā lēmuma lemjošās daļas 6.1.punktā noteikto savienojuma pabeigšanas tarifu augšējo robežu;

7. noteikt no 2015.gada 13.aprīļa SIA "ECO Networks" saistību nodrošināt citiem elektronisko sakaru komersantiem starpsavienojumu un piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai ar to saistītiem elementiem tā, lai citiem elektronisko sakaru komersantiem būtu iespēja saņemt balss savienojumu pabeigšanas pakalpojumus SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā un vismaz šādus pakalpojumus:

7.1. elektronisko sakaru tīklu starpsavienojuma līnijas ierīkošana balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.2. elektronisko sakaru tīklu starpsavienojuma līnijas abonēšana balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.3. kopēja izvietošana balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.4. ieejas atvēršana vai slēgšana uz numuru vai numuru diapazonu balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.5. signalizācija balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.6. tehnisko iespēju novērtēšana balss savienojumu pabeigšanas nodrošināšanai;

7.7. tehniskā ierīkošana, lai nodrošinātu balss savienojumu pabeigšanu SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā;

7.8. balss savienojuma ierīkošana balss savienojumu pabeigšanai SIA "ECO Networks" publiskajā mobilajā telefonu tīklā.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

05.03.2015