Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.63
Daugavpilī 2013.gada 28.decembrī (prot. Nr.32, 3.§)
Izdoti saskaņā
ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
35.panta ceturto un piekto daļu, Ministru kabineta 2009.gada
17.jūnija
noteikumu Nr.550 "Kārtība, kādā aprēķināms,
piešķirams,
izmaksājams pabalsts garantētā minimālā ienākuma līmeņa
nodrošināšanai un slēdzama vienošanas par līdzdarbību"
13.punktu
1. Izdarīt Daugavpils pilsētas domes 2010.gada 28.janvāra saistošajos noteikumos Nr.3 "Daugavpils pilsētas pašvaldības sociālie pabalsti" (Latvijas Vēstnesis, 06.10.2010. Nr.158, 28.12.2012. Nr.203) šādus grozījumus:
1.1. Izteikt noteikumu 10.punktu šādā redakcijā:
"10. Ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītie pakalpojumi šo noteikumu izpratnē ir pārvaldnieka obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības dzīvojamās mājas tehniskai uzturēšanai (dzīvojamās mājas, tajā esošo iekārtu un komunikāciju apsekošana, tehniskā apkope un kārtējais remonts), aukstā ūdens, gāzes, elektrības piegāde un atkritumu apsaimniekošana."
1.2. Papildināt noteikumus ar 10.1 punktu šādā redakcijā:
"10.1 Atsevišķi dzīvojoša persona - persona, kura deklarētajā dzīvesvietā dzīvo viena."
1.3. Izteikt noteikumu 38.punkta ievaddaļu šādā redakcijā:
"38. Tiesības saņemt pabalstu dzīvojamās mājas tehniskās uzturēšanas izdevumu segšanai pārvaldniekam, aukstā ūdens, gāzes, elektrības piegādes un individuālajās dzīvojamajās mājās radīto atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai, ir šādām Daugavpils pilsētas iedzīvotāju kategorijām:"
1.4. Papildināt noteikumus ar 38.1punktu šādā redakcijā:
"38.1 Tiesības saņemt pabalstu atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai daudzdzīvokļu dzīvojamajās mājās, kurās nav pārņemtas dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības un dzīvokļu īpašnieki nav savstarpēji vienojušies par to, kā tiek noteikta katra īpašnieka apmaksājamā daļa par saņemto pakalpojumu un tā sniegšanas kārtība, un kurās aprēķinu par atkritumu apsaimniekošanu veic atbilstoši atsevišķo īpašumu skaitam, ir šādām atsevišķi dzīvojošām personām, kuru vidējais ienākums pēdējo triju mēnešu laikā nepārsniedz attiecīgajā periodā valstī noteikto minimālās mēneša darba algas apmēru:
38.11. personām ar invaliditāti;
38.12. pensijas vecuma personām;
38.13. personām, kurām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noteikta atbilstība trūcīgās personas statusam."
1.5. Papildināt noteikumu 41.punktu ar 41.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
"41.4. šo noteikumu 38.1punktā minētajām personām pabalstu piešķir 17,00 euro apmērā gadā, par laika periodu no kārtējā gada 1.oktobra līdz 1.jūnijam."
Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs J.Lāčplēsis
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35.panta
trešā daļa nosaka, ja ir apmierināts pamatots pašvaldības
iedzīvotāju pieprasījums pēc pabalsta garantētā minimālā
ienākumu līmeņa nodrošināšanai un dzīvokļa pabalsta,
pašvaldība, izvērtējot ģimenes (personas) ienākumus, ir
tiesīga no pašvaldības pamatbudžeta izmaksāt arī citus
pabalstus ģimenes (personas) pamatvajadzību apmierināšanai.
Pabalstu veidu, apmēru, izmaksas kārtību un personas, kuras
ir tiesīgas saņemt šos pabalstus, reglamentē pašvaldības
saistošajos noteikumos.
Atbilstoši Ministru kabineta 2013.gada 17.septembra noteikumiem Nr.817 "Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra noteikumos Nr.1013 "Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu" maksa par atkritumu apsaimniekošanu un asenizāciju tiek aprēķināta atbilstoši atsevišķo īpašumu skaitam, kas negatīvi ietekmē maznodrošinātas personas, pensijas vecuma personas un personas ar invaliditāti, kuras dzīvo vienas daudzdzīvokļu dzīvojamajās mājās, kurās nav pārņemtas pārvaldīšanas tiesības un dzīvokļu īpašnieki nav savstarpēji vienojušies par to, kā tiek noteikta katra īpašnieka apmaksājamā daļa par saņemto pakalpojumu un tā sniegšanas kārtība. Šīm personām tarifs palielinājās vairāk nekā uz vienu latu. Ņemot vērā to, ka normatīvie akti paredz atšķirīgu tiesisko regulējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju īpašnieku radīto atkritumu apmaksas kārtībā, arī pabalsta piešķiršanas kārtība šajās mājās var būt atšķirīga un tā nebūs pretruna ar Satversmes 91.pantu, jo kā Daugavpils pilsētas domei paskaidrojusi Latvijas Republikas Ekonomikas ministrija, vienāda attieksme atšķirīgās situācijās ir prettiesiska tikai gadījumā, ja tā ir noteikta bez jebkāda sapratīga pamatojuma (sk. arī Levits E. Par tiesiskās vienlīdzības principu// Latvijas Vēstnesis, 2003.gada 8.maijs, Nr.68.) |
2. Īss projekta satura izklāsts | Grozījumi paredz tiesības pensijas vecuma personām, personām ar invaliditāti un personām, kurām ir noteikta atbilstība trūcīgas personas statusam, kuras veic samaksu par atkritumu apsaimniekošanu atbilstoši atsevišķo īpašumu skaitam un deklarētajā dzīvesvietā dzīvo vienas, saņemt pabalstu atkritumu apsaimniekošanas izdevumu segšanai. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Prognozētie sociālo pabalstu papildus izdevumi gadā būs aptuveni LVL 71400 (septiņdesmit viens tūkstotis četri simti lati) jeb 101593 euro (viens simts viens tūkstotis pieci simti deviņdesmit trīs euro). Pabalsti tiek piešķirti apstiprinātā pašvaldības budžeta ietvaros. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvalde. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Nav notikušas. |
Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs J.Lāčplēsis