1. Noteikumi nosaka pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides kārtību.
2. Persona pedagoga profesijai nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām var iegūt, apgūstot šādas izglītības programmas:
2.1. pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmu, pēc kuras apguves tiek piešķirta pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācija;
2.2. otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmu, pēc kuras apguves tiek piešķirts bakalaura grāds izglītībā un skolotāja kvalifikācija vai bakalaura grāds mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē un skolotāja kvalifikācija;
2.3. otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmu, kuru apgūst, ja iepriekš iegūts bakalaura grāds un skolotāja profesionālā kvalifikācija vai profesionālā augstākā izglītība un skolotāja kvalifikācija, un pēc kuras apguves tiek piešķirta cita mācību priekšmeta vai citas izglītības pakāpes skolotāja kvalifikācija;
2.4. akadēmiskās izglītības (bakalaura) programmu mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē, ja divu gadu laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas pedagoga amatā tiek uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai;
2.5. vidējās profesionālās izglītības vai vidējās izglītības programmu, ja persona ieguvusi Latvijas Amatniecības kameras piešķirto amatnieka kvalifikāciju, kas atbilst amata meistara līmenim, un strādā par profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības vai interešu izglītības pedagogu;
2.6. atbilstošu tālākizglītības programmu, ja persona ieguvusi profesionālo vidējo izglītību un atbilstošu profesionālo kvalifikāciju.
3. Pedagogam, kurš ieguvis augstāko pedagoģisko izglītību un profesionālo kvalifikāciju, ir tiesības pasniegt citu mācību priekšmetu vai strādāt citā izglītības pakāpē, ja viņš gada laikā uzsāk profesionālās kvalifikācijas pilnveidi atbilstošajā B programmā.
4. Šo noteikumu 1.pielikumā ir iekļautas pedagoga profesijai nepieciešamās izglītības un profesionālās kvalifikācijas prasības un iespējamās profesionālās pilnveides B programmas.
5. Pedagogs profesionālo kvalifikāciju pilnveido, apgūstot profesionālās kvalifikācijas pilnveides A vai B programmu (turpmāk – A un B programma).
6. Pedagogs ir atbildīgs par savas profesionālās kvalifikācijas pilnveidi un plāno to sadarbībā ar izglītības iestādes vadītāju, kurā pedagogs veic pedagoģisko darbību. Pedagogs, kurš veic pedagoģisko darbību sertificētā privātpraksē, profesionālās kvalifikācijas pilnveidi plāno individuāli.
7. A programma, kuras apjoms triju gadu laikā nav mazāks par 36 stundām (kopsummā), paredzēta pedagogiem, kuru izglītība atbilst šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām pedagogu profesionālās kvalifikācijas prasībām.
8. Pedagogs, kurš ieguvis vai iegūst augstāko pedagoģisko izglītību vai arī apgūst vai ir apguvis B programmu, ir tiesīgs strādāt bez A programmas apguves trīs gadus pēc atbilstošas izglītības iegūšanas.
9. A programma ietver vienu vai vairākus moduļus (relatīvi patstāvīga problēmorientēta, starpdisciplināra pedagogu profesionālās pilnveides daļa, kas nosaka attiecīgo kompetenču stratēģiskos mērķus un sagaidāmos rezultātus zinātniski pamatota pedagoģiskā procesa vadīšanai). Tā paredzēta noteiktai mērķauditorijai konkrētu kompetenču pilnveidei.
10. Pedagogam ir tiesības savu profesionālo kvalifikāciju pilnveidot dažādos moduļos. Šo moduļu apguvi apliecinošu dokumentu (piemēram, izziņu, apliecību, sertifikātu) kopijas (uzrādot oriģinālus) pedagogs iesniedz izglītības iestādē, kurā tas veic pedagoģisko darbību. Izglītības iestādes vadītājs pieredzes moduļa apguvi ne vairāk kā sešu stundu apmērā ieskaita pedagoga A programmas apguvē.
11. Viena moduļa apjoms ir vismaz sešas stundas, kas ietver gan teorijas apguvi, gan praktiskas nodarbības. A programmā ir ietverti šādi moduļi:
11.1. pedagoga vispārējo kompetenču modulis (pilsoniskās attieksmes pilnveidošana, kvalitatīvas, radošas pedagoģiskās darbības veicināšana, īstenojot pedagoģisko procesu atbilstoši katra skolēna individuālajām vajadzībām);
11.2. izglītības satura un didaktikas modulis (mācību stratēģijas un metožu izvēle jaunu funkciju veikšanai, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju prasmes kvalitatīvi modernā izglītības vidē);
11.3. izglītības procesa vadības modulis (mērķtiecīga uz rezultātu orientēta izglītības procesa organizācija, līderība, finanšu prasmes, izglītības iestādes konkurētspējas nodrošināšana);
11.4. pedagoga pašpilnveides modulis (pedagoga konkurētspējas veicināšana, personības attīstība);
11.5. pedagoga pieredzes modulis (dalība konferencēs, semināros, meistarklasēs, stažēšanās nozares uzņēmumos, dalība darba devēju organizāciju rīkotās apmācībās un metodisko materiālu sagatavošana savā mācību priekšmetā vai praktiskajās nodarbībās).
12. A programmu izstrādā un īsteno:
12.1. izglītības iestādes;
12.2. pedagogu profesionālās nevalstiskās organizācijas;
12.3. ministriju padotības iestādes, kuru nolikums paredz izglītojošas darbības veikšanu bez saskaņošanas.
13. Pedagogu profesionālās nevalstiskās organizācijas un izglītības iestādes, izņemot augstākās izglītības iestādes un ministriju padotībā esošās izglītības iestādes, A programmu saskaņo ar pašvaldību, kuras administratīvajā teritorijā programmu īstenos.
14. Pēc A programmas apguves tās īstenotājs izsniedz pedagogam profesionālās kvalifikācijas pilnveidi apliecinošu dokumentu – apliecību (2.pielikums).
15. A programmas apguvi apliecina arī dokuments par pedagoga profesionālās kvalifikācijas pilnveidi ārvalstīs vai ārvalstu institūcijās Latvijā.
16. B programma dod tiesības:
16.1. pedagogam veikt pedagoģisko darbību citā mācību priekšmetā vai izglītības pakāpē;
16.2. personai, kurai nav augstākās pedagoģiskās izglītības, veikt pedagoģisko darbību.
17. B programmu izstrādā un īsteno augstākās izglītības iestādes, kas īsteno pedagoģijas studiju programmas.
19. Iesniedzot saskaņošanai A vai B programmu, norāda:
19.1. programmas mērķi, uzdevumu un plānoto rezultātu;
19.2. uzņemšanas prasības saskaņā ar programmas īstenošanas veidu;
19.3. īstenošanas plānu, norādot apjomu stundās;
19.4. plānoto tematu apguves organizācijas formas un metodes.
20. B programmu īsteno ne mazāk par 72 stundām atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām.
22. Pēc B programmas apguves tās īstenotājs izsniedz pedagogam tālākizglītību apliecinošu dokumentu – sertifikātu (3.pielikums).
23. Sertifikāts derīgs tikai kopā ar dokumentu par attiecīgas izglītības un profesionālās kvalifikācijas iegūšanu atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām.
24. Atzīt par spēku zaudējušiem:
24.1. Ministru kabineta 2000.gada 3.oktobra noteikumus Nr.347 "Noteikumi par prasībām pedagogiem nepieciešamajai izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai" (Latvijas Vēstnesis, 2000, 350./352.nr.; 2001, 143.nr.; 2002, 122.nr.; 2003, 111.nr.; 2004, 124.nr.; 2006, 207.nr.; 2009, 53.nr.; 2010, 144.nr.);
24.2. Ministru kabineta 2011.gada 7.jūnija noteikumus Nr.431 "Pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 91.nr.; 2012, 203.nr.).
25. Apliecības par A programmas apguvi, kas izdotas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir derīgas trīs gadus pēc to izdošanas.
Nr. | Pedagoga profesijas vai | Nepieciešamā izglītība un profesionālā kvalifikācija | Profesionālās pilnveides B programma |
1. | Skolas direktors, skolas direktora vietnieks | Sākumizglītības skolotāja kvalifikācija un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
vai augstākā izglītība un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija | ||
vai augstākā pedagoģiskā izglītība | |||
Vadītājs/direktors (izglītības jomā), vadītāja vietnieks/ direktora vietnieks (izglītības jomā) | Augstākā pedagoģiskā izglītība | ||
vai augstākā pedagoģiskā izglītība un pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā profesionālajā izglītībā | |||
2. | Pamatdarbības struktūrvienības vadītājs/direktors (izglītības jomā) | Augstākā izglītība un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
vai augstākā pedagoģiskā izglītība | |||
3. | Pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks/direktora vietnieks (izglītības jomā) | Augstākā izglītība un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
vai augstākā pedagoģiskā izglītība | |||
4. | Sporta organizators, vecākais sporta treneris, sporta metodiķis | Augstākā izglītība sporta nozarē | |
vai augstākā izglītība un "C" kategorijas sporta speciālista sertifikāts saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par sporta speciālistu sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam noteiktajām prasībām | |||
5. | Sporta treneris | "C" kategorijas sporta speciālista sertifikāts saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par sporta speciālistu sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam noteiktajām prasībām | |
6. | Profesionālās ievirzes izglītības skolotājs | Profesionālā augstākā izglītība nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai profesionālās ievirzes izglītības programmās līdztekus pamatizglītībai – vidējā profesionālā izglītība nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
7. | Profesionālās izglītības skolotājs | Pamatizglītības pakāpē – profesionālā vidējā izglītība vai Latvijas Amatniecības kameras piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara līmenim nozarē, un pedagoģiskā izglītība | |
vai vidējās izglītības pakāpē – profesionālā vidējā izglītība vai Latvijas Amatniecības kameras piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara līmenim nozarē, un pedagoģiskā izglītība, augstākā izglītība nozarē un pedagoģiskā izglītība vai augstākā izglītība, kas iegūta arī augstākās izglītības studiju programmās: • pēc kuru apguves piešķirta profesionālā kvalifikācija mācāmajam priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē (filologs, matemātiķis, fiziķis, ķīmiķis, vēsturnieks, filozofs, ģeogrāfs, biologs, mākslinieks, diriģents, muzikologs, komponists, vokālists, instrumentu mūziķis, horeogrāfs, režisors, bibliotekārs), ja studiju programmā ietverta pedagoģiskā prakse vai līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai pedagoģiskā darba stāžs ir seši gadi, vai apgūts pedagoģijas kurss; • pēc kuru apguves iegūts maģistra vai doktora grāds pedagoģijā vai mācāmajam priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē un tā iegūšanai izstrādātais zinātniskais darbs ir saistīts ar attiecīgās izglītības pakāpes vai mācāmā priekšmeta metodiku vai didaktiku | |||
8. | Vispārējās vidējās izglītības skolotājs | Otrā līmeņa profesionālā augstākā pedagoģiskā izglītība atbilstoši izglītības pakāpei vai mācību priekšmetam | |
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē (studiju programmā apgūta mācību priekšmetam atbilstoša nozare vismaz astoņu kredītpunktu apjomā) un divu gadu laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas pedagoga amatā uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas ieguvei | |||
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
9. | Vispārējās pamatizglītības skolotājs | Profesionālā augstākā pedagoģiskā izglītība un attiecīgā mācību priekšmeta vai izglītības pakāpes kvalifikācija | |
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē (studiju programmā apgūta mācību priekšmetam atbilstoša nozare vismaz 8 kredītpunktu apjomā) un divu gadu laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas pedagoga amatā uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas ieguvei | |||
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
10. | Sākumizglītības skolotājs | Vispārējās pamatizglītības pirmajā posmā – augstākā pedagoģiskā izglītība un sākumizglītības skolotāja kvalifikācija | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai pamatizglītības skolotāja kvalifikācija un B programma pamatizglītības pirmā posma saturā un didaktikā 72–80 stundu apjomā | |||
vai pamatizglītības 1.klasē – pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācija un B programma pamatizglītības pirmā posma saturā un didaktikā 72–80 stundu apjomā | |||
11. | Pirmsskolas izglītības skolotājs
| Augstākā pedagoģiskā izglītība un pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā profesionālajā izglītībā | |
vai sākumizglītības skolotāja kvalifikācija un B programma pirmsskolas saturā un didaktikā 72–80 stundu apjomā | |||
vai darbā ar izglītojamajiem līdz četru gadu vecumam – augstākā pedagoģiskā izglītība un B programma pirmsskolas izglītības pedagoģiskā procesa īstenošanas apguvei 72–80 stundu apjomā | |||
vai pedagogiem ar 1.–4.klases skolotāja kvalifikāciju – B programma pirmsskolas saturā un didaktikā 72–80 stundu apjomā | |||
12. | Pirmsskolas izglītības mūzikas skolotājs | Augstākā pedagoģiskā izglītība un pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā profesionālajā izglītībā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai vidējā profesionālā izglītība mūzikas nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
13. | Pirmsskolas izglītības sporta skolotājs | Augstākā izglītība sporta nozarē un sporta skolotāja kvalifikācija | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai augstākā pedagoģiskā izglītība un pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā profesionālajā izglītībā | |||
14. | Interešu izglītības skolotājs | Augstākā pedagoģiskā izglītība | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai profesionālā vidējā izglītība vai vidējā izglītība un Latvijas Amatniecības kameras piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara līmenim | |||
vai profesionālajā tālākizglītībā iegūta kvalifikācija atbilstoši mācību priekšmetam un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
15. | Izglītības metodiķis | Augstākā pedagoģiskā izglītība | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
16. | Pirmsskolas izglītības metodiķis | Augstākā pedagoģiskā izglītība un pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā profesionālajā izglītībā, vai B programma pirmsskolas izglītības pedagoģiskā procesa īstenošanas apguvei 72–80 stundu apjomā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība |
17. | Pagarinātās dienas grupas skolotājs | Augstākā pedagoģiskā izglītība | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
18. | Skolotājs logopēds | Bakalaura vai otrā līmeņa profesionālā augstākā pedagoģiskā izglītība un skolotāja logopēda kvalifikācija | |
19. | Speciālās izglītības skolotājs | Bakalaura vai otrā līmeņa profesionālā augstākā pedagoģiskā izglītība un speciālās izglītības skolotāja kvalifikācija | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai augstākā pedagoģiskā izglītība un B programma konkrētā speciālās izglītības nozarē | |||
20. | Speciālais pedagogs | Augstākā pedagoģiskā izglītība un speciālā pedagoga kvalifikācija atbilstošā speciālās izglītības nozarē | |
21. | Sociālais pedagogs | Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un sociālā pedagoga kvalifikācija | |
22. | Izglītības iestādes muzeju pedagogs | Augstākā pedagoģiskā izglītība | |
23. | Izglītības iestādes bibliotekārs | Augstākā pedagoģiskā izglītība un B programma bibliotēkzinātnes nozarē 72–80 stundu apjomā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai augstākā izglītība bibliotēkzinātnes nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
24. | Izglītības iestādes bibliotekārs (ceturtā un trešā līmeņa kvalifikācija) | Ceturtā un trešā līmeņa bibliotekāra kvalifikācija un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
25. | Skolotājs mentors | Augstākā pedagoģiskā izglītība un B programma skolotāja mentora programmā 72–80 stundu apjomā | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
26. | Karjeras konsultants | Augstākā pedagoģiskā izglītība un karjeras konsultanta profesionālā kvalifikācija | |
27. | Skolotājs – karjeras konsultants | Augstākā pedagoģiskā izglītība un B programma skolotāja – karjeras konsultanta programmā 72–80 stundu apjomā | |
28. | Internāta, dienesta viesnīcas skolotājs | Augstākā izglītība un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
29. | Arodapmācības skolotājs/amatmācības skolotājs | Profesionālā vidējā izglītība vai vidējā izglītība un Latvijas Amatniecības kameras piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara līmenim | |
vai profesionālajā tālākizglītībā iegūta kvalifikācija atbilstoši mācību priekšmetam un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |||
30. | Izglītības psihologs | Augstākā izglītība un psihologa kvalifikācija | |
31. | Diriģents | Augstākā izglītība un diriģenta vai mūzikas skolotāja kvalifikācija | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija. B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
32. | Koncertmeistars | Vidējā profesionālā izglītība mūzikas nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
33. | Horeogrāfs | Vidējā profesionālā izglītība horeogrāfijas nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
34. | Baletmeistars | Vidējā profesionālā izglītība horeogrāfijas nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā | |
35. | Pedagoga palīgs | Augstākā pedagoģiskā izglītība | B programma cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 160 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 240 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija B programma cita vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta didaktikā, informāciju un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā pedagoģiskā procesa organizēšanai tajā pašā tematiskajā jomā 320 stundu apjomā, citā tematiskajā jomā 400 stundu apjomā paredzēta pedagogiem, kuriem ir 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība un pamatizglītības vai vidējās izglītības skolotāja profesionālā kvalifikācija |
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē (studiju programmā apgūta mācību priekšmetam atbilstoša nozare vismaz 8 kredītpunktu apjomā) un divu gadu laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas pedagoga amatā uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas ieguvei | |||
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un B programma pedagoģijā 72–80 stundu apjomā |
APLIECĪBA
Nr.______
(izdošanas vieta) | (datums) |
_________________________________
(vārds, uzvārds)
_________________________________
(personas kods)
ir apguvis(-usi) pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu |
(programmas nosaukums, tēmas, apjoms) |
Programmas īstenotāja iestāde |
Programmas saskaņojums ar pašvaldību (ja attiecināms) | |
(datums un numurs) |
Apliecība derīga trīs gadus no izsniegšanas dienas.
Programmas vadītājs | |||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) |
Programmas īstenotājas iestādes vadītājs | |||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) |
Z.v.*
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "Z.v." neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
SERTIFIKĀTS
Nr.______
(izdošanas vieta) | (datums) |
_________________________________
(vārds, uzvārds)
_________________________________
(personas kods)
ir apguvis(-usi) tiesības |
Programmas īstenotājs |
Programmas nosaukums, apjoms |
Programmas saskaņojums ar Izglītības un zinātnes ministriju | |
(datums un numurs) |
Programmas vadītājs | |||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) |
Augstākās izglītības iestādes vadītājs | |||
(vārds, uzvārds) | (paraksts*) |
Sertifikāts derīgs, uzrādot | |
(dokuments, numurs, izglītība, profesionālā kvalifikācija, izdošanas datums) |
Z.v*
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "Z.v." neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.