Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta rīkojums Nr.271

Rīgā 2013.gada 25.jūnijā (prot. Nr.34 23.§)

Grozījumi darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā

1. Izdarīt darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 29.aprīļa rīkojumu Nr.236 "Par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:

1.1. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 310. un 311.punktu šādā redakcijā:

"310. Aktivitātes mērķis: Attīstīt kvalitatīvu kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrēta dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu-Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu, izmantojot efektīvu dzelzceļa sistēmu (projekts Rail Baltica).

311. Atbalsta veids: Jaunas infrastruktūras izveide vai jaunu maršrutu attīstība, vai esošās infrastruktūras rekonstrukcija.";

1.2. svītrot 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 316.  un 317.punktu;

1.3. svītrot 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 352.punktā vārdus ""Rīgas dzelzceļa mezgla rekonstrukcija"";

1.4. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:

"Finanšu plāns

Nr.
p.k.

Investīciju joma

Kopā, EUR

Publiskais finansējums, EUR

KF, EUR

Nacionālais publiskais finansējums, EUR

Privātais finansējums, EUR

   

1=2+5

2=3+4

3

4

5

1. 3.3.1. Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība

989 820 785

907 484 462

826 374 816

81 109 646

82 336 323

2. 3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi

362 815 026

362 815 026

308 392 773

54 422 253

0

3. 3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)

285 064 194

249 160 346

  242 304 565

6 855 781

35 903 848

4. 3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros

195 528 793

169 149 474

166 199 474

2 950 000

26 379 319

5. 3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība

93 652 699

76 378 955

64 631 943

11 747 012

17 273 744

6. 3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T

34 230 661

34 230 661

29 096 061

5 134 600

0

7. 3.3.1.6. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana

18 529 412

15 750 000

15 750 000

0

2 779 412"

1.5. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāji

Rādītājs

Kvantifikācija 2004.gadā

Kvantifikācija 2009.gadā

Kvantifikācija 2013.gadā

Kvantifikācija 2015.gadā

Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums

Aprēķina skaidrojums

Iznākuma rādītāji

1. Izbūvētā un rekonstruētā TEN autoceļa kopgarums

0

9,74 km

56,4 km

  3.3.1.1.aktivitāte 3,8 milj. EUR/viena km vidējā cena
2. Izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarums

0

0

52 km

  3.3.1.2.aktivitāte 1,35 milj. EUR/viena km vidējā cena
3. Rekonstruēto sliežu ceļu kopgarums

0

0

0

90 km

3.3.1.2.aktivitāte 0,45 milj. EUR/viena km vidējā cena (tikai materiāli, daļēji - darbs)
4. Nomainītās pārmiju pārvedas

0

0

0

180 gab.

3.3.1.2.aktivitāte 0,09 milj. EUR/vienas pārmijas nomaiņa
5. Ostu skaits, kurās veiktas investīcijas pieejamības un hidrotehnisko būvju uzlabošanā

0

0

3

  3.3.1.3.aktivitāte TEN-T tīkla ostu skaits
6. Lidostu skaits, kurās veikta infrastruktūras izbūve un/vai rekonstrukcija

0

0

4

  3.3.1.4.aktivitāte TEN-T tīkla lidostu skaits
7. Īstenoto projektu skaits lielajās pilsētās

0

0

2

  3.3.1.5.aktivitāte Pašvaldības, kurās ir vairāk par 100 000 iedzīvotāju
8. Piesārņotās vietas platība, kas attīrīta no vēsturiskā piesārņojuma, ha

0

0

43

  3.3.1.6.aktivitāte -

Rezultāta rādītāji

1. Laika ietaupījuma vērtība pasažieriem saistībā ar izbūvēto un rekonstruēto TEN autoceļu

0

0

10,3 milj. EUR/gadā

  3.3.1.1.aktivitāte Projekts "Ludza- Terehova" - būvniecība jaunā trasē, kur laika ietaupījums rodas sakarā ar to, ka nav jāšķērso dzelzceļš, kā arī kilometru skaita samazināšanos. Esošajā trasē braukšanas ātrums sakarā ar neatbilstošām plāna un garenprofila līknēm un seguma stāvokli ir vidēji par 20 km/h mazāks nekā jaunajā trasē.

Projekts "Tīnūži-Koknese" - esošajā trasē braukšanas ātrums sakarā ar neatbilstošām plāna un garenprofila līknēm un seguma stāvokli ir vidēji par 20 km/h mazāks nekā jaunajā trasē, kura pēc izbūves būs ātrsatiksmes autoceļš

2. Dzelzceļa posma Rīga- Krustpils (t.sk. Skrīveru-Krustpils iecirkņa) caurlaides spēja

28 miljoni tonnu gadā

28 miljoni tonnu gadā

55 miljoni tonnu gadā

  3.3.1.2.aktivitāte 2004.gadā dzelzceļa posma Rīga-Krustpils (t.sk. Skrīveru-Krustpils iecirkņa) caurlaides spēja ir 28 milj. t gadā, 2009.gadā atbilstoši projekta īstenošanas plānam caurlaides spēja saglabājās iepriekšējā līmenī, 2013.gadā pēc projekta īstenošanas posma caurlaides spēja būs 55 milj. t gadā, t.i., praktiski bez ierobežojumiem
3. Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja

26,1 miljoni tonnu gadā

26,1 miljoni tonnu gadā

39,3 miljoni tonnu gadā

  3.3.1.2.aktivitāte 2004.gadā Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja - 26,1 milj. tonnu, kas ierobežo kravu plūsmu caur Rīgas dzelzceļa mezglu, 2009.gadā situācija saglabājās tāda pati (projektēšanas un būvniecības darbu sākums), 2013.gadā Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja palielināta līdz 39,3 milj. tonnu
4. Palielināta ostu caurlaides spēja

0

0

Par 7 %

  3.3.1.3.aktivitāte -
5. Lidostas "Rīga" termināļa jaudas palielinājums

0 %

0 %

Par 25 %

  3.3.1.4.aktivitāte Apkalpotie pasažieri (prognoze)
6. Radīti priekšnoteikumi regulāro reisu uzsākšanai reģionālajās lidostās

0

0

3 reģionālās lidostas

  3.3.1.4.aktivitāte Reģionālo lidostu skaits"

1.6. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums

Rādītāji

Plānošanas reģions

Kvantifikācija 2004.gadā

Kvantifikācija 2009.gadā

Kvantifikācija 2013.gadā

Kvantifikācija 2015.gadā

Iznākuma rādītāji

1. Izbūvētā un rekonstruētā TEN autoceļa kopgarums Rīga

0

0

23,7 km

 
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale

0

9,74 km

32,7 km

 
2. Izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarums Rīga        
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale

0

0

52 km

 
3. Rekonstruēto sliežu ceļu kopgarums Rīga

Vidzemes reģionā darbi netiks veikti. Pārējais teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo darbi tiks veikti dažādos plānošanas reģionu posmos

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
4. Nomainītās pārmiju pārvedas Rīga

Teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo darbi tiks veikti dažādos plānošanas reģionu posmos

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
5. Ostu skaits, kurās veiktas investīcijas pieejamības un hidrotehnisko būvju uzlabošanā Rīga

0

0

1

 
Vidzeme        
Kurzeme

0

0

2

 
Zemgale        
Latgale        
6. Lidostu skaits, kurās veikta infrastruktūras izbūve un/vai rekonstrukcija Rīga

0

0

1

 
Vidzeme        
Kurzeme

0

0

2

 
Zemgale        
Latgale

0

0

1

 
7. Īstenoto projektu skaits lielajās pilsētās Rīga

0

0

1

 
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale

0

0

1

 
8. Piesārņotās vietas platība, kas attīrīta no vēsturiskā piesārņojuma, ha Rīga

0

0

0

 
Vidzeme

0

0

0

 
Kurzeme

0

0

43,0

 
Zemgale

0

0

0

 
Latgale

0

0

0

 

Rezultāta rādītāji

1. Laika ietaupījuma vērtība pasažieriem saistībā ar izbūvēto un rekonstruēto TEN autoceļu Rīga

0

0

7,05 milj. EUR gadā

 
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale

0

0

3,25 milj. EUR gadā

 
2. Dzelzceļa posma Rīga-Krustpils (t.sk. Skrīveru-Krustpils iecirkņa) caurlaides spēja Rīga        
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale

28 miljoni tonnu gadā

28 miljoni tonnu gadā

55 miljoni tonnu gadā

55 miljoni tonnu gadā

3. Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja Rīga

26,1 milj. t gadā

26,1 milj. t gadā

39,3 milj. t gadā

39,3 milj. t gadā

Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale        
4. Palielināta ostu caurlaides spēja Rīga

0

0

Par 15,42 %

 
Vidzeme        
Kurzeme

0

0

Par 2,22 %

 
Zemgale        
Latgale        
5. Lidostas "Rīga" termināļa jaudas palielinājums Rīga

0

0

Par 25 %

 
Vidzeme        
Kurzeme        
Zemgale        
Latgale        
6. Radīti priekšnoteikumi regulāro reisu uzsākšanai reģionālajās lidostās Rīga        
Vidzeme        
Kurzeme

0

0

2

 
Zemgale        
Latgale

0

0

1

"

1.7. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" 360.punktu šādā redakcijā:

"360. Aktivitātes mērķis: Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizēšana un integrācija Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā, pasažieru pārvadājumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana Rīgā un ārpus Rīgas, ieviešot jaunas tehnoloģijas, attīstot ritošo sastāvu (t.sk. elektrovilcienu un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana - jaunu vilcienu iegāde, renovācija) un infrastruktūru, tādējādi atslogojot Rīgas ielu tīklu, īpaši tiltus, vienlaikus samazinot apkārtējās vides piesārņojumu, ko rada autotransports, un vides piesārņojuma risku, kas var rasties satiksmes negadījumu dēļ.";

1.8. svītrot 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" 364., 365., 366. un 367.punktu;

1.9. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:

"Finanšu plāns

Nr.
p.k.

Investīciju joma

Kopā, EUR

Publiskais finansējums, EUR

KF, EUR

Nacionālais publiskais finansējums, EUR

Privātais finansējums, EUR

   

1=2+5

2=3+4

3

4

5

1. 3.3.2. Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība

32 886 016

30 591 635

30 591 635

0

2 294 381

2. 3.3.2.1. Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība

32 886 016

30 591 635

30 591 635

0

2 294 381"

1.10. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāji

Rādītājs

Kvantifikācija 2013.gadā

Kvantifikācija 2014.gadā

Kvantifikācija 2015.gadā

Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums

Aprēķina skaidrojums

Iznākuma rādītāji

1. Modernizēto 3 vagonu dīzeļvilcienu skaits

0

3

2

3.3.2.1.aktivitāte

 
2. Modernizēto 4 vagonu dīzeļvilcienu skaits

0

0

1

3.3.2.1.aktivitāte

 
3. Izbūvēti peroni un labiekārtotas staciju teritorijas

0

0

13

3.3.2.1.aktivitāte

 

Rezultāta rādītāji

1. Pārvadāto pasažieru skaits dīzeļvilcienu zonā

1,895 miljoni

1,927 miljoni

35,789 miljoni

3.3.2.1.aktivitāte

Pārvadāto pasažieru skaita pieauguma prognoze
2. Vidējais viena vagona atlikušais kalpošanas laiks

7 gadi

9 gadi

10 gadu

3.3.2.1.aktivitāte

Modernizācijas gaitā iegūtais derīgā kalpošanas laika pagarinājums dīzeļvilcienu ritošā sastāva parkam kopumā"

1.11. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums

Rādītāji

Plānošanas reģions

Kvantifikācija 2013.gadā

Kvantifikācija 2014.gadā

Kvantifikācija 2015.gadā

Iznākuma rādītāji

1. Modernizēto 3 vagonu dīzeļvilcienu skaits Rīga

Teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo dīzeļvilcieni kursēs atbilstoši nepieciešamībai pēc pasažieru pārvadājumiem

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
2. Modernizēto 4 vagonu dīzeļvilcienu skaits Rīga

Teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo dīzeļvilcieni kursēs atbilstoši nepieciešamībai pēc pasažieru pārvadājumiem

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
3. Izbūvēti peroni un labiekārtotas staciju teritorijas Rīga    

11

Vidzeme      
Kurzeme      
Zemgale    

2

Latgale      

Rezultāta rādītāji

1. Pārvadāto pasažieru skaits dīzeļvilcienu zonā Rīga

Teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo starpreģionālajos pārvadājumos pasažieri pārvietojas divu vai vairāku reģionu robežās

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
2. Vidējais viena vagona atlikušais kalpošanas laiks Rīga

Teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo dīzeļvilcieni kursēs atbilstoši nepieciešamībai pēc pasažieru pārvadājumiem"

Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale

2. Satiksmes ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumu Valsts kancelejā.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss

25.06.2013