Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta rīkojums Nr.133

Rīgā 2013.gada 4.aprīlī (prot. Nr.15 29.§)

Par atļauju K.Ozoliņam savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Satiksmes ministrijas pārstāvja Ventspils brīvostas valdē Kaspara Ozoliņa iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar satiksmes ministra padomnieka un valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amatu, konstatēja:

1.1. ar Ministru kabineta 2013.gada 27.marta rīkojumu Nr.104 "Par K.Ozoliņa iecelšanu Ventspils ostas valdes locekļa amatā" Kaspars Ozoliņš (deklarētā dzīvesvieta - Meža iela 2a-31, Valmiera, LV-4201) iecelts Ventspils ostas valdes locekļa amatā;

1.2. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta 2.3 daļā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu;

1.3. no likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta 5.1 daļas 4.punktā noteiktā izriet, ka ostas valdes loceklim ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.4. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 8.1 panta trešajā daļā noteikto valsts amatpersona, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma pildīšanu), un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4.punktā, 7.panta sestās daļas 3.punktā vai 7.panta astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, pirms amatu savienošanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai pilnvarojuma uzņemšanās) uzsākšanas rakstveidā iesniedz minētajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). Minētā panta ceturtajā daļā ir noteikts, ja valsts amatpersona ieņem vairākus valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama katram amatam, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar likumu "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" ir nepieciešama atļauja;

1.5. ar satiksmes ministra 2013.gada 1.marta rīkojumu Nr.01.2-03/54 "Par K.Ozoliņa pieņemšanu darbā" K.Ozoliņš iecelts satiksmes ministra padomnieka amatā ar 2013.gada 1.martu;

1.6. saskaņā ar K.Ozoliņa iesniegumā minēto K.Ozoliņš ieņem viceprezidenta amatu valsts akciju sabiedrībā "Latvijas dzelzceļš" (turpmāk - arī VAS "Latvijas dzelzceļš" un LDZ);

1.7. Ventspils brīvostas likuma 5.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka brīvostu pārvalda Ventspils ostas pārvalde, kuras kompetence noteikta minētajā likumā, Likumā par ostām, Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā un Ventspils brīvostas noteikumos, kas reglamentē brīvostas iekšējo režīmu;

1.8. saskaņā ar Likuma par ostām 8.panta trešo daļu Ventspils ostas valdē ir astoņi valdes locekļi: četri attiecīgās pašvaldības pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar attiecīgās pilsētas domes lēmumu, un četri ministru (ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra) izvirzīti pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets;

1.9. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta 5.1 daļu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta 2.3 daļā minētajām amatpersonām, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amatu savienošanas nosacījumi, ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar:

1.9.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.9.2. amatu biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.9.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu, kā arī dienestu Zemessardzē, ja likumā nav noteikts citādi;

1.9.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.10. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta 5.1 daļas 4.punktu ir kompetenta sniegt atļauju Ventspils ostas valdes locekļa amata un satiksmes ministra padomnieka un VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amatu savienošanai;

1.11. ievērojot minēto, Ventspils ostas valdes loceklim K.Ozoliņam ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar satiksmes ministra padomnieka un VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amatu, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.12. no Ventspils brīvostas likuma 2.pantā noteiktā izriet, ka Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu;

1.13. saskaņā ar K.Ozoliņa iesniegumā minēto K.Ozoliņa kā satiksmes ministra padomnieka pienākumos ietilpst pastāvīgi iegūt un analizēt informāciju par notikumiem un procesiem, kas saistīti ar nozares attīstību, un sniegt ministram priekšlikumus par nepieciešamo rīcību; laikus informēt ministru par aktuāliem un nozīmīgiem jautājumiem, kā arī svarīgākajiem notikumiem ministrijā un tās pārraudzībā esošajās nozarēs; patstāvīgi vai ministra uzdevumā iesaistīties dažādu nozares politikas dokumentu un tiesību aktu projektu, kā arī atbilžu uz amatpersonu un iedzīvotāju iesniegumiem sagatavošanā, izvērtēt politikas dokumentus un tiesību aktu projektus un sniegt atzinumus ministram; saskaņā ar ministra uzdevumu piedalīties un pārstāvēt ministru dažādās komisijās, padomēs, darba grupās, sēdēs un citos pasākumos, kā arī kompetences ietvaros ierosināt un pieņemt lēmumus, uzņemoties pilnu atbildību; nodrošināt savlaicīgu ministra rīkojumu un lēmumu izpildi un/vai izpildes kontroli, ja nepieciešams, patstāvīgi izskaidrojot to būtību un izvērtējot un koriģējot to izpildes rezultātus; sadarboties un uzturēt informatīvo saikni ar ministrijas un ministrijas pakļautībā, pārraudzībā un pārziņā esošo uzņēmumu darbiniekiem, kā arī ar citu valsts varas, valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju amatpersonām, politisko partiju, nevalstisko organizāciju, starptautisko organizāciju un institūciju un plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem; organizēt darba apspriedes un pieņemt apmeklētājus; ministrijas kompetencē esošo jomu un nozaru tiesību aktu sistēmas attīstības un tiesību aktu jaunrades sekmēšana, ņemot vērā jomu un nozaru darbības specifiku; ministra vai ministra padomnieka - biroja vadītāja - uzdevumā veikt citus līdzīga satura un kvalifikācijas uzdevumus; regulāri informēt ministru un ministra padomnieku - biroja vadītāju - par savu darbību;

1.14. saskaņā ar K.Ozoliņa iesniegumā minēto K.Ozoliņa kā VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amata pienākumos ietilpst pārraudzīt VAS "Latvijas dzelzceļš" Projektu vadības daļas un Iepirkuma biroja darbību; vadīt un organizēt VAS "Latvijas dzelzceļš" un atkarīgo kapitālsabiedrību darbu attīstības un investīciju jomā; veicināt informācijas koordināciju iepirkumu un projektu vadības jautājumos LDZ ietvaros un starp atkarīgajām sabiedrībām ar ierobežotu atbildību; koordinēt atkarīgo sabiedrību ar ierobežotu atbildību savstarpējās komercintereses un savstarpējo sadarbību iepirkumu un projektu vadības jomā, veicinot koncerna konkurētspējas uzlabošanu, lai rastu visām iesaistītajām pusēm vispiemērotāko risinājumu vienotu koncerna komercinterešu nodrošināšanā; veicināt atkarīgo koncerna sabiedrību ar ierobežotu atbildību komercinterešu paušanu LDZ attiecībā uz dokumentiem, ko izstrādā un apstiprina LDZ un kas ir saistoši atkarīgajām sabiedrībām ar ierobežotu atbildību; apspriest LDZ un VAS "Latvijas dzelzceļš" koncernā iepirkumu plānošanas jautājumus, izskatīt iepirkumu procedūru atbilstību ārējo normatīvo aktu un koncerna prasībām; izskatīt iepirkumu finanšu un budžeta līdzekļu plānošanas jautājumus; izskatīt jautājumus saistībā ar VAS "Latvijas dzelzceļš" koncerna interesēm atbilstošu nosacījumu un noteikumu piemērošanu iepirkumiem; uzklausīt Iepirkuma biroja un VAS "Latvijas dzelzceļš" koncerna kapitālsabiedrību informāciju par aktuālajiem iepirkumiem, rezultātiem un ar izpildi saistītiem jautājumiem; izskatīt un koordinēt jautājumus par Eiropas Savienības līdzfinansēto un citu liela apjoma projektu plānošanu un realizāciju LDZ un LDZ atkarīgajās sabiedrībās ar ierobežotu atbildību; kontrolēt VAS "Latvijas dzelzceļš" un atkarīgo kapitālsabiedrību iepirkumu procedūru atbilstoši normatīvo aktu prasībām; vadīt un kontrolēt koncerna Iepirkumu un projektu vadības komitejas darbību; nodrošināt VAS "Latvijas dzelzceļš" koncerna Iepirkumu un projektu vadības komitejas nolikumā noteikto uzdevumu izpildi; amata kompetences ietvaros slēgt līgumus saskaņā ar valdes, Prezidentu padomes pilnvarojumu; amata kompetences ietvaros izdot rīkojumus, kas ir saistoši visiem sabiedrības darbiniekiem; amata kompetences ietvaros pildīt citus uzdevumus un pienākumus saskaņā ar valdes un akcionāru norādījumiem.

2. Izvērtējot Likuma par ostām 7.pantā un Ventspils brīvostas likuma 2.pantā noteiktās Ventspils brīvostas valdes funkcijas kopsakarā ar satiksmes ministra padomnieka amata pienākumiem un VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amata pienākumiem, kā arī ņemot vērā K.Ozoliņa kā valsts amatpersonas 2013.gada 5.marta iesniegumā minēto, secināms, ka Ventspils brīvostas valdes locekļa amata savienošana ar satiksmes ministra padomnieka amatu un VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart K.Ozoliņa kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 8.1 panta piektajā daļā noteikto, atļaut K.Ozoliņam savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar satiksmes ministra padomnieka amatu un VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidenta amatu.

4. Atbilstoši likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, K.Ozoliņam ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu vai pārējos minētos amatus, pastāv iespēja, ka K.Ozoliņš var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā, ievērojot Administratīvā procesa likuma 189.panta pirmo daļu, mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs A.Matīss

08.04.2013