Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr.488

Rīgā 2012.gada 10.jūlijā (prot. Nr.39 17.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra noteikumos Nr.966 "Kārtība, kādā militārās aviācijas gaisa kuģi veic lidojumus Latvijas Republikas gaisa telpā"

Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 117.pantu

Izdarīt Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra noteikumos Nr.966 "Kārtība, kādā militārās aviācijas gaisa kuģi veic lidojumus Latvijas Republikas gaisa telpā" (Latvijas Vēstnesis, 2006, 194.nr.; 2010, 203.nr.; 2011, 102.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4. Vispārējā gaisa satiksme un operacionālā gaisa satiksme vienlaikus nenotiek vienā un tajā pašā gaisa telpas struktūras elementā, izņemot šādus gadījumus:

4.1. ja ir izveidota īslaicīgi rezervēta zona (TRA) militāriem gaisa telpas lietotājiem;

4.2. ja ir izveidota īslaicīgi norobežota zona (TSA) militāriem gaisa telpas lietotājiem, ja radusies ārkārtas situācija un nepieciešams veikt vispārējās gaisa satiksmes gaisa kuģa lidojumu caur šo zonu;

4.3. lai vizuāli identificētu gaisa telpas izmantošanas kārtības vai valsts robežas pārkāpēju, novirzītu to uz sākotnējo maršrutu vai ārpus Latvijas Republikas teritorijas robežām vai veiktu tā piespiedu nosēdināšanu;

4.4. ja ir pieņemts lēmums par kaujas darbību veikšanu pret gaisa kuģi Latvijas Republikas teritorijā."

2. Papildināt noteikumus ar 4.1, 4.2 un 4.3 punktu šādā redakcijā:

"4.1 Operacionālo gaisa satiksmi ārpus speciāli militārajām vajadzībām izveidotās gaisa telpas veic ar ieslēgtiem gaisa kuģa sekundārā radara atbildētājiem ar augstuma iestādījumu, nodrošinot, ka vispārējās gaisa satiksmes vadības vienība var redzēt un atpazīt gaisa kuģi.

4.2 Šo noteikumu 4.1., 4.2. un 4.3.apakšpunktā minētajos gadījumos, lai koordinētu savstarpējo rīcību, nodrošina nepārtrauktus tiešos sakarus starp operacionālās un vispārējās gaisa satiksmes vadības vienībām.

4.3 Šo noteikumu 4.3. un 4.4.apakšpunktā minētajos gadījumos starp vispārējās gaisa satiksmes un operacionālās gaisa satiksmes gaisa kuģiem ievēro šādu distanci:

4.3 1. ne mazāk par 1500 metriem (5000 pēdām) vertikālajā plaknē - visos lidojumu līmeņos;

4.3 2. ne mazāk par 20 kilometriem (10 jūras jūdzēm) horizontālajā plaknē no gaisa kuģa sānskata;

4.3 3. ne mazāk par 37 kilometriem (20 jūras jūdzēm) horizontālajā plaknē no gaisa kuģa lidojuma virziena vektora.''

3. Izteikt 5.punktu šādā redakcijā:

"5. Prioritāte gaisa telpas izmantošanā attiecībā pret pārējiem gaisa telpas izmantotājiem (izņemot gaisa kuģus avārijas situācijā) ir šādiem operacionālās gaisa satiksmes gaisa kuģu lidojumiem:

5.1. gaisa telpas patrulēšanas lidojumiem, lai vizuāli identificētu gaisa telpas izmantošanas kārtības vai valsts robežas pārkāpēju, novirzītu to uz sākotnējo maršrutu vai ārpus Latvijas Republikas teritorijas robežām vai veiktu tā piespiedu nosēdināšanu;

5.2. lidojumiem sabiedriskās kārtības un drošības interesēs, kurus veic gaisa kuģa piespiedu nosēdināšanai vai kaujas darbības veikšanai pret gaisa kuģi Latvijas Republikas teritorijā, lai novērstu kaitējumu nacionālās drošības interesēm, ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa kuģis tiek izmantots kā ierocis cilvēku iznīcināšanai;

5.3. ugunsdzēsības un glābšanas darbu, reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu veikšanai, cilvēku un citu objektu meklēšanas un glābšanas darbu veikšanai, kā arī gaisa kuģu lidojumiem, kas iesaistīti starptautiskajās glābšanas operācijās vai minēto darbu atbalstam;

5.4. lidojumiem valsts militārās aizsardzības interesēs un Ziemeļatlantijas līguma organizācijas kolektīvās aizsardzības un krīzes vadības operāciju ietvaros;

5.5. pretterorisma pasākumu atbalsta lidojumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka valsts institūciju rīcību lidmašīnas, kuģa vai objekta sagrābšanas gadījumā;

5.6. novērošanas lidojumiem Latvijas Republikas gaisa telpā saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem, kuriem pievienojusies Latvijas Republika;

5.7. lidojumiem, kurus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Valsts robežsardze veic robežuzraudzības uzdevumus jūrā, izmantojot Nacionālo bruņoto spēku gaisa kuģus neatliekamas nepieciešamības gadījumā;

5.8. šo noteikumu 5.1., 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6. un 5.7.apakšpunktā minēto lidojumu gatavības pārbaudei.''

4. Papildināt noteikumus ar 5.1 un 5.2 punktu šādā redakcijā:

"5.1 Ja vienlaikus gaisa telpas izmantošanai pieteikti lidojumi ar diviem vai vairāk šo noteikumu 5.punktā minētajiem operacionālās gaisa satiksmes gaisa kuģiem, Nacionālie bruņotie spēki pieņem lēmumu par prioritātes piešķiršanu šo gaisa kuģu lidojumiem un nekavējoties par to paziņo vispārējās gaisa satiksmes vadības vienībai.

5.2 Nacionālie bruņotie spēki un valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" noslēdz starpresoru vienošanos par nepārtrauktu ar radiolokācijas sensoru iegūtās informācijas apmaiņu, ievērojot klasificētās informācijas aizsardzības pasākumus, un lidojumu plānā esošo datu apmaiņu."

5. Izteikt 18.3. un 18.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.3. zemo lidojumu zonā ilgāk par trijām stundām;

18.4. laika apstākļos, kas ir nepiemēroti gaisa kuģu vizuālo lidojumu veikšanai;".

6. Svītrot 25., 26. un 28.punktu.

7. Svītrot VI nodaļu.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs A.Ronis

14.07.2012
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.