Latvijas Republikas valdība, turpmāk tekstā - "Valdība", un Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes birojs, turpmāk tekstā - "BEREC birojs";
ņemot vērā dalībvalstu valdību pārstāvju 2010. gada 31. maija lēmumu izvietot BEREC biroja mītni Rīgā, Latvijā (2010 /349/ ES);
ņemot vērā, ka Valdības piedāvājumā izvietot BEREC biroju tika iekļautas trīs alternatīvas ēkas, kuras pieder Valdībai, atrodas prestižā vietā Rīgas centrā un kurās iespējams ierīkot BEREC biroja mītni;
Valdība un BEREC birojs vienojas par turpmāko.
1.pants
Vispārīgie noteikumi
1. Valdība nodrošina BEREC biroja mītnei piemērotu prestižu vietu Rīgas centrā. Telpām jāatbilst 4. pantā noteiktajām prasībām, nosacījumiem un specifikācijām. 5. pantā un 6. pantā noteikta attiecīgi Valdības un BEREC biroja atbildība par telpu uzturēšanu šā panta 3. punktā paredzētajā laikā.
2. Valdība pieliks visas pūles, lai biroja ēka Rīgā būtu gatava ekspluatācijai ne vēlāk kā 2011. gada 1. aprīlī vai citā datumā, par kuru panākta savstarpēja vienošanās. Ja BEREC birojs vēlāk nolems atstāt sākotnējo ēku, Valdība atkal palīdzēs BEREC birojam atrast jaunu, piemērotu biroja ēku. Ja īres/ nomas periodā radīsies nopietnas problēmas, Valdība darīs visu iespējamo, lai atbalstītu BEREC biroju ar speciālām zināšanām tiesāšanās laikā, līdz tiek rasts risinājums.
3. Valdība segs BEREC biroja ēkas un arhīvu pirmo divu (2) gadu īres/ nomas izdevumus, iekļaujot arī maksu par pakalpojumiem, kas saistīti ar īri/nomu, sākot no tā mēneša pirmās dienas, kas sekos datumam, kurā birojs faktiski būs pilnīgā ekspluatācijas kārtībā, kā turpmāk norādīts 5. pantā. Pēc šā divu (2) gadu perioda īres/nomas izdevumi tiks aprēķināti saskaņā ar 7. pantu.
4. Valdība uzraudzīs un finansēs būvniecības un infrastruktūras pielāgošanas darbus, kas nepieciešami, lai biroja ēku Rīgā sakārtotu ekspluatācijas kārtībā atbilstoši BEREC biroja iesniegtajiem plāniem.
2.pants
Atrašanās vieta
Valdības piedāvātā BEREC biroja mītne atradīsies Z. A. Meierovica bulvārī 14, Rīgā, Latvijā, ēkas 2. stāvā. Mītnes kopējā izmantojamā platība būs 780.83 m2. Pastāvīgo telpu kopējā izmantojamā platība aprēķināta atbilstoši paredzētā personāla - 30 darbinieku - vajadzībām, un sapulču telpas platība ir piemērota BEREC biroja darbībai.
3.pants
Teritorijas detalizēts apraksts
1. Vienīgi BEREC birojs lieto 2. stāva telpas un automašīnu stāvvietas, kā norādīts pievienotajos 2. stāva plānos (var mainīties saskaņā ar tehniskajām un arhitektūras prasībām).
2. BEREC birojam bezmaksas lietošanā tiek nodotas 11 īpašas automašīnu stāvvietas:
- viena (1) segta automašīnas stāvvieta un piecas (5) āra automašīnu stāvvietas (viena automašīnas stāvvieta personai ar invaliditāti) Z.A.Meierovica bulvārī 14, Rīgā, ēkas iekšpagalmā, sākot no 2011. gada 1. aprīļa vai cita datuma, par kuru panākta savstarpēja vienošanās;
- divas (2) āra stāvvietas (viena automašīnas stāvvieta personai ar invaliditāti) pie ēkas galvenās ieejas, sākot no 2011. gada 1. septembra vai cita datuma, par kuru panākta savstarpēja vienošanās;
- trīs (3) bezmaksas āra stāvvietas pie ēkas galvenās ieejas, kuru izmaksas divu (2) gadu laikā uzņemas Valdība. Šīs stāvvietas ir pieejamas BEREC birojam pēc trīs mēnešus iepriekš rakstveidā iesniegta pieprasījuma.
Papildus āra automašīnu stāvvietas pie galvenās ieejas telpās būs pieejamas pēc BEREC biroja pieprasījuma, sākot no 2012. gada 1. janvāra vai cita datuma, par kuru panākta savstarpēja vienošanās.
4.pants
Mītnei izvirzāmās prasības un specifikācijas
1. Telpām ir jāatbilst Latvijas Republikā noteiktajiem standartiem, ievērojot arī Eiropas Komisijas politikas nosacījumus attiecībā uz ēkām un infrastruktūru, kas noteikti Komisijas Paziņojumā "Par ēku un infrastruktūras politiku Briselē" (COM (2003) 755 galīgā redakcija), kā arī Briseles Infrastruktūras un loģistikas biroja "Tipveida ēkām piemērojamo būvniecības standartu rokasgrāmatā".
2. Telpām jāatbilst prasībām, kādas ir personām ar īpašām vajadzībām, proti, ēkā ir jāierīko lifts.
3. Divu (2) gadu periodā, kurā Valdība uzņemas telpu izmaksas, Valdībai ir jānodrošina, ka telpas ir pilnībā piemērotas BEREC biroja nolūkiem. Valdība īpaši ir atbildīga par šādu aprīkojumu, tostarp tā uzturēšanu, remontu un atjaunošanu:
- sanitārās telpas un santehnika pilnīgā darba kārtībā;
- apkures un gaisa kondicionēšanas iekārtas pilnīgā darba kārtībā;
- elektriskās strāvas padeve ar kabeļiem un rozetēm pilnīgā darba kārtībā visā telpu platībā;
- kabeļi un telefona/informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu/tīklu pieslēguma punkti vienlīdz pieejami visā telpu platībā;
- apgaismojums, iekšējās sienas un durvis, ierīkotas saskaņā ar BEREC biroja norādījumiem.
4. Gadījumā, ja minētajā divu (2) gadu laika posmā telpas vai jebkura to daļa kāda iemesla dēļ kļūs nepieejamas, Valdībai nodrošina piemērotas alternatīvas laikā, kamēr telpas nav pieejamas.
5.pants
Valdības finanšu ieguldījums
Kā minēts 1. pantā, Valdība divu (2) gadu periodā bez maksas nodrošina pastāvīgās telpas, kas pilnībā piemērotas BEREC biroja nolūkiem. Tajā iekļauti vienīgi maksājumi par:
(a) nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un uzturēšanu, t.sk.:
- ēkas ārsienu un nekustamā īpašuma fasādes, priekšpuses tīrīšanu;
- virsmu tīrīšanu koplietošanas zonās (ikdienas, iknedēļas, ceturkšņa), piemēram, ārējie logi, koplietošanas koridori u.c.;
- koplietošanas telpu, teritoriju un iekārtu uzturēšanas izmaksas (piemēram, apgaismes ierīces, lifti u.c.);
- BEREC biroja lietošanā nodoto teritoriju tīrīšanas izmaksas.
- sniega tīrīšanu;
- apstādījumu kopšanu un iekšējo caurbrauktuvju uzturēšanu;
- kukaiņu un grauzēju likvidāciju, ja nepieciešams;
- atkritumu izvešanu (normālā daudzumā);
- ugunsdzēsības apmācības, avārijas evakuācijas apmācības un ugunsdrošības aprīkojumu;
(b) ēkas ekspluatācijas un apsaimniekošanas izmaksām, piemēram, apkopes, remontus, renovāciju un virsmu segumu, konstrukciju elementu, kā arī mehānisko un elektrības sistēmu nomaiņu;
(c) drošības pakalpojumiem ēkā (fiziskā apsardze) un garāžas pakalpojumiem;
(d) nekustamā īpašuma nodokli;
(e) ar nekustamā īpašuma un iznomātāja atbildības apdrošināšanu saistītās izmaksas;
(f) atlīdzība pārvaldniekam par nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un uzturēšanu.
6.pants
BEREC biroja ieguldījums
BEREC birojs uzņemas šādas izmaksas 1. pantā norādītajā divu (2) gadu periodā:
(a) BEREC biroja patēriņu saskaņā ar individuālo skaitītāju rādījumiem (ūdens, elektroenerģija, apkure);
(b) tikai BEREC biroja lietoto iekārtu un aprīkojuma, t.i., telefonu, datoru un citu IT iekārtu, telpu iekšējās videonovērošanas iekārtas iegādes, uzstādīšanas un ekspluatācijas izmaksas;
(c) visu darba aprīkojumu, piemēram, mēbeles, biroja iekārtas u.c.;
(d) iekārtu apsaimniekošanas izmaksas.
7.pants
Nomas līgums un nomas maksas lielums
Pēc šā Saprašanās memoranda parakstīšanas, BEREC birojs un VAS "Valsts nekustamie īpašumi" un Latvijas Republikas Satiksmes ministrija kā trešā puse noslēdz nomas līgumu, kurā paredzēta līguma pušu atbildība par telpu uzturēšanu, īpaši pēc 1. pantā norādītā 2 gadu perioda. Nomas līgums tiks noslēgts uz 10 gadiem ar iespēju to pagarināt. Līgumā tiks paredzēti līguma laušanas nosacījumi, īpaši iespēja BEREC birojam jebkurā laikā pēc 1. pantā noteiktā 2 gadu termiņa beigām lauzt līgumu bez sankciju piemērošanas, par to paziņojot 6 mēnešus iepriekš.
Pēc šā 2 gadu perioda ikmēneša nomas cenu aprēķinās saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem par valsts un pašvaldību mantas iznomāšanas kārtību, nomas maksas noteikšanas metodiku un nomas tipveida nosacījumiem un tā ietvers nomas maksu un apsaimniekošanas maksu atbilstoši 5.panta nosacījumiem. Šāda aprēķina rezultātā iegūs cenu, ko radīs tikai iznomātāja izdevumi par iznomātā objekta apsaimniekošanu un nedos peļņu. Tā būs zemāka par tirgus cenu normālos tirgus apstākļos.
Izmantojot minēto aprēķina metodoloģiju, mēneša īres/nomas izdevumi 2013. gadam būs 2,20 LVL par kvadrātmetru.
8.pants
Spēkā stāšanās
Šis saprašanās memorands stājas spēkā nākamajā dienā pēc dienas, kad to ir parakstījis pēdējais parakstītājs.
Parakstīts latviešu un angļu valodā; abi teksti ir vienlīdz autentiski.
Latvijas Republikas
valdības vārdā |
Eiropas Elektronisko sakaru
regulatoru iestādes biroja vārdā |
|
Uldis Augulis | Chris Fonteijn | |
Satiksmes ministrs | Pārvaldības komitejas priekšsēdētājs | |
Vieta: Rīga | Vieta: Barselona | |
Datums: 29.08.2011 | Datums: 30.09.2011. | |
Ando Rehemaa | ||
Administratīvais vadītājs | ||
Vieta: Rīga | ||
Datums: 29.08.2011. | ||
Gerard de Graaf | ||
Elektroniskās saziņas | ||
politikas direktors | ||
(DG INFSO) |
Pielikums