Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr.105

Rīgā 2012.gada 7.februārī (prot. Nr.7 12.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 7.jūnija noteikumos Nr.402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 40.panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2005.gada 7.jūnija noteikumos Nr.402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 92.nr.; 2008, 187.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt noteikumus ar 1.1 punktu šādā redakcijā:

"1.1 Noteikumos lietotie termini:

1.1 1. informācijas objekts - vizuālās informācijas stends, kas izvietots pie jebkuras institūcijas vai komercdarbības veikšanas vietas vai pie nobrauktuves uz iestādi vai komercdarbības veikšanas vietu;

1.1 2. reklāmas objekts - jebkuras formas vai jebkura veida priekšmets, konstrukcija vai būve, kas īpaši veidota reklāmas izvietošanai."

2. Izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

"2. Noteikumi neattiecas uz:

2.1. reklāmas objektiem, kas izvietoti uz ēkām;

2.2. informatīvajiem plakātiem, ko izvieto valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" ceļu satiksmes drošības kampaņu ietvaros;

2.3. Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto būvju publicitātes līdzekļiem;

2.4. pašvaldību identitātei atbilstošiem vēsturiskajiem afišu stabiem;

2.5. būvizkārtnēm (informatīva plāksne ar informāciju par būvobjektu, kas tiek izvietota uz būvniecības laiku)."

3. Izteikt 3.punkta ievaddaļu šādā redakcijā:

"3. Reklāmas objekti un informācijas objekti nedrīkst:".

4. Izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4. Informācijas objektā vienā plaknē nedrīkst būt vairāk par 40 vārdiem vai atsevišķiem grafiskiem attēliem, vai atsevišķiem simboliem, vai atsevišķām skaitļu kombinācijām. Minētais nosacījums neattiecas uz pašvaldību izvietotajām informatīvajām tūrisma kartēm un shēmām."

5. Izteikt 11. un 12.punktu šādā redakcijā:

"11. Reklāmas objektus ielu posmos, kur transportlīdzekļiem atļauts braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz 50 km/h, izvieto:

11.1. ne tuvāk par 0,5 metriem no brauktuves malas, bet, ja ir nomale, - no nomales malas (attālums mērāms no reklāmas objekta malas, kas atrodas tuvāk brauktuvei);

11.2. uz ietves, paredzot gājēju kustībai vismaz 75 % no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 metrus platu brīvu ietvi. Ja uz ietves ir izveidots gājēju un velosipēdistu ceļš, jāparedz vismaz 2,25 metrus plata brīva zona;

11.3. ne tuvāk par 12,0 metriem no brauktuves malas, ja telpisko reklāmas objektu (apaļi vai trīsplakņu piloni, figurāli objekti) izmēri pārsniedz 1,8 metrus šķērsgriezumā un 4,5 metrus augstumā, bet vienpusējo un divpusējo reklāmas objektu izmēri - 1,5 metrus platumā un 2,5 metrus augstumā;

11.4. paralēli ielas asij, bet ne tuvāk par 5,0 metriem no brauktuves malas, ja vienpusējs vai divpusējs reklāmas objekts pārsniedz šo noteikumu 11.3.apakšpunktā minētos izmērus, bet reklāmas objekta kopējā platība nepārsniedz 15 kvadrātmetrus.

12. Reklāmas objektus ielu posmos, kur transportlīdzekļiem atļauts braukt ar ātrumu, kas pārsniedz 50 km/h, izvieto:

12.1. ne tuvāk par 1,5 metriem no brauktuves malas, bet, ja ir nomale, - no nomales malas (attālums mērāms no reklāmas objekta malas, kas atrodas tuvāk brauktuvei);

12.2. uz ietves, paredzot gājēju kustībai vismaz 75 % no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 metrus platu brīvu ietvi. Ja uz ietves ir izveidots gājēju un velosipēdistu ceļš, jāparedz vismaz 2,25 metrus plata brīva zona;

12.3. aiz ielu sarkanajām līnijām, bet ne tuvāk par 30 metriem no brauktuves malas, ja telpisko reklāmas objektu (apaļi vai trīsplakņu piloni, figurāli objekti) izmēri pārsniedz 1,8 metrus šķērsgriezumā un 4,5 metrus augstumā, bet vienpusējo un divpusējo reklāmas objektu izmēri - 1,5 metrus platumā un 2,5 metrus augstumā."

6. Aizstāt 13.punktā skaitli "30" ar skaitli "25".

7. Svītrot 16.punktu.

8. Izteikt 17.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:

"Minimālais attālums starp reklāmas objektiem, kas izvietoti viens aiz otra, ir vismaz 25 metri, izņemot reklāmas, kas izvietotas sabiedriskā transporta pieturvietu paviljonos."

9. Izteikt 22.punktu šādā redakcijā:

"22. Ja mainās satiksmes organizācija uz ceļa vai reklāmas objekts vai informācijas objekts atrodas ceļa rekonstrukcijas zonā, ceļa īpašnieka pienākums ir ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms ceļa rekonstrukcijas uzsākšanas rakstiski informēt reklāmas vai informācijas objekta īpašnieku par izmaiņām satiksmes organizācijā. Pēc trim mēnešiem no rakstiskas informācijas nosūtīšanas dienas ceļa īpašniekam ir tiesības pieprasīt reklāmas objekta vai informācijas objekta demontāžu."

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs A.Ronis

16.02.2012