Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu

Ministru kabineta sēdes protokola izraksti Nr.63

1994. gada 13.decembrī

18.§.

Par Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 1995.gada vienošanās protokolu

Akceptēt Valsts reformu ministrijas iesniegto precizēto Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 1995.gada vienošanās protokolu.

Ministru prezidents M.Gailis

Valsts kancelejas direktors Ž.Tikmers

Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 1995.gada vienošanās
PROTOKOLS

Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 86.pantu Ministru kabinets un Latvijas Pašvaldību savienība vienojās:

1. Likumprojekti un Ministru kabineta noteikumu projekti, kas attiecas uz pašvaldībām.

Ministru kabineta sagatavotos likumprojektus, noteikumu projektus, to grozījumu projektus, kuros skarti ar pašvaldībām saistītie jautājumi, saskaņot ar Latvijas Pašvaldību savienību, ievērojot Ministru kabineta 1994.gada 31 .maija noteikumos nr.114 "Par Ministru kabineta un pašvaldību sarunu kārtību" un Ministru kabineta 1994.gada 14.jūnija iekšējās kārtības un darbības noteikumos, noteikto saskaņošanas procedūru.

Ar pašvaldībām saistītos Latvijas Republikas likumu un Ministru kabineta noteikumu, kā ari to grozījumu projektus izstrādā un iesniedz Ministru kabinetā attiecīgā ministrija, atbilstoši Ministru kabineta 1994.gada 14.jūnija iekšējās kārtības un darbības noteikumiem.

2. Kārtējā saimnieciskajā gadā pašvaldībām piešķiramo dotāciju un mērķdotāciju apmēri.

Pamatojoties uz pašvaldību ieņēmumu prognozi puses vienojas, ka 1995.gadā paredzami sekojoši pašvaldību pašu ieņēmumi:

- iedzīvotāju ienākuma nodoklis

Ls

109,0 milj.

- zemes nodoklis

Ls

12,8 milj.

- īpašuma nodoklis

Ls

15,0 milj.

- dabas resursu nodoklis

Ls

3,0 milj.

- ienākumi no mežiem

Ls

2,3 milj.

- valsts nodeva

Ls

1,8 milj.

- citi ieņēmumi

Ls

8,4 milj.

Kopā

Ls

152,3 milj.

Valdība garantē iedzīvotāju ienākumu nodokļa ieņēmumu prognozes izpildi valstī kopumā.

Pusēm ir atšķirīgs viedoklis par sekojošo:

I Ministru kabineta priekšlikums:

- noteikt pašvaldību budžetu apjomu 1995.gadam - Ls 215 milj.

- noteikt valsts dotāciju pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā - Ls 62,7 milj.

tsk. garīgi slimo personu pansionātu uzturēšanai - Ls 2,99 milj.

II Latvijas Pašvaldību savienības priekšlikums:

- pašvaldību funkciju minimālajam nodrošinājumam 1995.gadā nepieciešams finansējums Ls 296,62 milj.

3. Pašvaldību finansu resursu izlīdzināšanas kārtība, ja tā nav noteikta likumā.

Pašvaldību finansu resursu izlīdzināšanas kārtība 1995.gadā tiks noteikta pamatojoties uz Pašvaldību reformu padomes sagatavotā likumprojekta prasībām un pamatojoties uz 1994.gada 9 mēnešu budžeta izpildes analīzi. Ja līdz likumprojekta "Par valsts budžetu 1995.gadam" apstiprināšanai, likums "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu" nav pieņemts, tad pašvaldību finansu resursu izlīdzināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

4. Pašvaldību darbinieku algu apmēri.

Pašvaldību darbinieku algu apmēri tiek noteikti saskaņa ar Ministru kabineta 1994.gada 7.jūnija noteikumiem nr.111 "Par pašvaldību domes (padomes) priekšsēdētāju mēneša amatalgām un gada piemaksām", Ministru kabineta 1994.gada 7.jūnija noteikumiem nr. 112 "Par darba samaksu, kādu pašvaldību domes (padomes) deputāti saņem par deputāta pienākumu pildīšanu un piedalīšanas datnes (padomes) un komiteju sēdēs", un Ministru kabineta 1994.gada 28.junija lēmumu nr.77 "Par mēnešalgas" aprēķināšanu atsevišķām valsts un pašvaldību iestāžu darbinieku kategorijām" un 1993.gada 17.augusta lēmumu nr.4 "Par izmaiņām no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku darba samaksā".

5. Likuma "Par pašvaldībām" 8.pantā paredzēto funkciju finansēšanas avoti.

Pašvaldībām uzlikto pagaidu funkciju finansēšana notiek:

- zemes privatizācija laukos un zemes reforma pilsētās - izpildes finansēšana tiek veikla no valsts budžeta paredzētajos apjomos un Finansu ministrijas noteiktajā kārtībā;

- sertifikātu piešķiršana - saglabājot līdzšinējo sertifikātu piešķiršanas finansēšanas kārtību;

- denacionalizācija, īpašuma tiesību atjaunošana uzņēmumiem, mantas atdošana un kompensācija politiski represētajiem, izņemot darba samaksu pašvaldības darbiniekiem, kuri veic šīs funkcijas - izpildes finansēšana tiek veikta no valsts budžeta paredzētajos apjomos un Finansu ministrijas noteiktajā kārtībā.

6. Citi pašvaldību darbības jautājumi, kuru reglamentācija ietilpst Ministru kabineta kompetencē.

Ministrijas pilda tās saistības, par kurām ir panākta vienošanās sarunu gaitā, bet pašvaldības, savukārt, pilda visas pastāvīgās un uz laiku nodotās funkcijas Latvijas Republikas likumos. Ministru kabineta noteikumos noteiktajos, kā ari savstarpējo sarunu protokolā saskaņotajos apmēros piešķirto finansu resursu ietvaros.

Citi jautājumi, kuri nav iekļauti šajā protokolā, tiek risināti attiecīgo ministriju un Latvijas Pašvaldību savienības sarunās.

Ministru prezidents

Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētājs

 

20. §.

Par Valdības saistībām izglītības darbinieku izvirzīto prasību izpildē

Runā: J.Vaivads, A.Piebalgs, D.Skulte, V.A.Tērauda, J.Adamsons, K.Šļakota, A.Gutmanis, J.Iesalnieks, A.Bērziņš, A.Odris, J.Dripe, M.Gailis

Nolemj: 1. Izglītības un zinātnes ministrijai:

1.1. līdz 1994.gada 20.decembrim kopīgi ar skolotāju pilnvarotiem pārstāvjiem sagatavot pedagoģisko darbinieku darba samaksas sistēmas koncepciju;

1.2. līdz 1995.gada 2.janvārim:

1.2.1 . sagatavot priekšlikumus par grozījumiem likumos, lai nodrošinātu izglītības iestāžu lielāku patstāvību un atbildību attiecīgās izglītības iestādes finansiālo jautājumu risināšanā un šo iestāžu direktoru tiesības un atbildību skolotāju darba samaksas noteikšanā un skolas darbības nodrošināšanā;

1.2.2. izveidot skolotāju tālākizglītības atbalsta fondu, no kura tiktu daļēji segta skolotāju mācību maksa maģistratūrā un Izglītības un zinātnes ministrijas akceptētajos kursos (50% - Rīgas skolotājiem, 70% - pārējiem skolotājiem);

1.2.3. kopīgi ar Labklājības ministriju un Finansu ministriju sagatavot priekšlikumus par grozījumiem Ministru kabineta noteikumos par pensiju izmaksāšanas kārtību strādājošajiem pensionāriem, lai izglītības iestādēs deficītās specialitātēs strādājošajiem pedagoģiskajiem darbiniekiem pensionāriem ļautu saņemt pilnu darba algu un pensiju, un tajos paredzēt kārtību, kādā iegūstami šīm vajadzībām nepieciešamie līdzekļi;

1.3. līdz 1995.gada 15.janvārim sagatavot Latvijas Pašvaldību savienībai priekšlikumus par izglītības iestādēs nepieciešamā palīgpersonāla un tehnisko darbinieku štatu normatīviem;

1.4. līdz 1995.gada 1.februārim sagatavot Ministru kabineta noteikumu projektu par darba samaksas kārtību pedagoģiskajiem darbiniekiem un algu aprēķināšanas instrukcijas, lai ar 1995.gada 1.martu pārietu uz jaunu darba samaksas sistēmu pedagoģiskajiem darbiniekiem;

2. Akceptēt Finansu ministrijas iesniegtos priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem valsts budžeta projektā 1995.gadam jautājumā par izdevumu samazinājumu 5% apmērā visām valsts varas un pārvaldes iestādēm, izņemot tiesībaizsardzības iestādes, kā arī par pārējiem grozījumiem, kuri nodrošinātu skolotāju darba samaksas palielināšanu vidēji par 16% ar 1995.gada 1 .martu un skolotāju tālākizglītošanas daļēju finansēšanu ar 1995.gada 1.janvāri, un pilnvarot A.Piebalgu iesniegt šos priekšlikumus Saeimā līdz š.g. 15.decembrim.

3. Valsts kancelejai nosūtīt Saeimai likumprojektu "Par grozījumiem likumā "Par valsts civildienestu"", kas ļauj civildienesta reformas palēnināšanas rezultātā ietaupītos līdzekļus novirzīt pedagogu darba samaksas palielināšanai.

Ministru prezidents M.Gailis

Valsts kancelejas direktors Ž.Tikmers