Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu
Tiesību akts: spēkā esošs

Deklarācija par sadarbības nodomiem augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanā Baltijas valstīs

Baltijas valstīs izglītībai tradicionāli ir augšu prestižs un atbalsts. Pašlaik Baltijas valstis veic augstākas izglītības reformu. Reformas galvenie mērķi ir: augstākās izglītības pārkonstruēšana, ņemot vērā būtiskās sociālās, ekonomiskās un politiskās izmaiņas, kuras ir notikušas sabiedrībā. Baltijas valstu augstākās izglītības starptautiskās konkurētspējas palielināšana un ieintegrēšana Eiropas augstākajā izglītībā.

Sabiedrība sagaida augstākās izglītības augstu kvalitāti. Augstākās izglītības iestāžu autonomijas atjaunošana nozīmē vienlaicīgi ari to. ka augstākās izglītības iestādēm jāpārveidojas par pašregulējošām un pašattīstības sistēmām. Kvalitātes novērtēšana (arī pašnovērtēšana, pašu valsts un starptautisko ekspertu vērtējums un pašpilnveidošanās procesu izvērtējums) ir augstākās izglītības kvalitātes uzlabošanas efektīvākais mehānisms.

Lai sasniegtu minētos mērķus, Igaunijas Kultūras un izglītības ministrija, Latvijas Izglītības un zinātnes ministrija un Lietuvas Izglītības un zinātnes ministrija vienojas par sekojošo:

1. Katrā valstī izveidot institūciju akreditācijai un neatkarīgu institūciju kvalitātes novērtēšanai augstākajā izglītībā.

2. Katrā valsti eksperimentāli sākt studiju programmu augstākās izglītības iestāžu novērtēšanai un akreditācijai 1995.gadā.

3. Sadarboties augstākās izglītības iestāžu kvalitātes novērtēšanas sistēmas veidošanā trijās Baltijas valstīs. šajā nolūkā:

- izveidot neatkarīgu institūciju, lai koordinētu katras valsts institūciju veiklo kvalitātes novērtēšanu, prasības, procedūras un mehānismus;

- organizēt kopīgus seminārus un darba grupas kvalitātes novērtēšanai un akreditācijai;

- apmainīties ar pieredzi, kas iegūta, veidojot un realizējot kvalitātes novērtēšanas un akreditācijas procesus, ieskaitot problēmu un to risinājumu pārskatu;

- aicināt ekspertus no citām valstīm augstākās izglītības iestāžu ekspertīzes veikšanai;

- sadarboties akreditācijas prasību, kritēriju. procedūru un secinājumu saskaņošanai augstākās izglītības iestāžu un studiju programmu ekspertīzes veikšanai.

4. Regulāri apmainīties ar informāciju par valsts atzītajām augstākās izglītības iestādēm un akreditētajām studiju programmām.

5. Izstrādāt kopīgu vienošanos par vidējo izglītību apliecinošu dokumentu savstarpēju atzīšanu, ieskaitot jautājumu par uzņemšanu augstskolā.

6. Izstrādāt kopīgu vienošanos par valsts atzītās augstskolās iegūto augstāko izglītību un zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju apliecinošo dokumentu savstarpēju atzīšanu.

7. 1997.gadā apkopot sasniegto un apstiptināt vai papildināt šo deklarāciju.

Rīgā 1994.gada 25.oktobrī

Igaunijas Kultūras un izglītības ministrijas vārdā

Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas vārdā

Lietuvai Izglītības un zinātnes ministrijas vārdā

Nodomu protokolu parakstīja:
Latvijas izglītības un zinātnes ministrs Jānis Vaivads

Lietuvas izglītības un zinātnes ministrs Vladislavs Domarks

Igaunijas Kultūras un izglītības ministrijas pārstāvis Veiko Jurisons

25.10.1994