1. Iepakojuma apsaimniekošanas padome (turpmāk – padome) ir konsultatīva institūcija, kuras lēmumiem iepakojuma apsaimniekošanas jomā ir ieteikuma raksturs.
2. Padomei ir šādas funkcijas:
2.1. veicināt Iepakojuma likumā noteikto prasību izpildi, sniegt priekšlikumus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai par normatīvo aktu pilnveidošanu, kas saistīti ar iepakojuma apsaimniekošanu;
2.2. izvērtēt dabas resursu nodokļa par iepakojumu un vienreiz lietojamiem galda traukiem un piederumiem (turpmāk – nodoklis) maksātāju un iepakojuma vai vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu apsaimniekotāju (turpmāk – apsaimniekotāji) dokumentus par izlietotā iepakojuma vai vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu apsaimniekošanas sistēmas izveidi un piemērošanu un sniegt ieteikumus Valsts vides dienestam piemērot atbrīvojumu no nodokļa samaksas tiem nodokļa maksātājiem, kuri paši izveidojuši un piemēro apsaimniekošanas sistēmu, un apsaimniekotāju līgumpartneriem;
2.3. sadarboties ar apsaimniekotājiem un nevalstiskajām organizācijām, kas saistītas ar iepakojuma apsaimniekošanu.
(Grozīts ar MK 20.12.2016. noteikumiem Nr. 849)
3. Padomei ir šādas tiesības:
3.1. savu funkciju veikšanai pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību iestādēm informāciju, kas saistīta ar iepakojuma apsaimniekošanu;
3.2. pieprasīt un saņemt no nodokļa maksātājiem un apsaimniekotājiem nepieciešamo papildu informāciju par izlietotā iepakojuma vai vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu apsaimniekošanas sistēmas izveidi un piemērošanu, lai sagatavotu ieteikumus par atbrīvojuma piešķiršanu no nodokļa samaksas minētajiem nodokļa maksātājiem;
3.3. uzaicināt citas personas, tai skaitā komersantu pārstāvjus, piedalīties bez balsstiesībām padomes sēdēs paskaidrojumu un viedokļu sniegšanai konkrētos jautājumos.
4. Padomes sastāvā ir trīs Valsts vides dienesta pārstāvji un pa vienam pārstāvim no šādām valsts iestādēm:
4.1. Ekonomikas ministrijas;
4.2. Valsts ieņēmumu dienesta;
4.3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas;
4.4. Zemkopības ministrijas.
(MK 28.02.2023. noteikumu Nr. 90 redakcijā)
5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs:
5.1. pēc šo noteikumu 4.punktā noteikto institūciju ieteikuma apstiprina padomes personālsastāvu;
5.2. ieceļ padomes priekšsēdētāju un viņa vietnieku.
6. Padomes priekšsēdētājs ne retāk kā reizi trijos mēnešos sasauc un vada padomes sēdes, nosaka sēžu darba kārtību un padomes darba plānu. Padomes sēdi var sasaukt, ja to ierosina padomes priekšsēdētājs, viņa vietnieks vai vismaz trešdaļa no padomes locekļiem.
8. Padomes sēdes darba kārtību un attiecīgos sēdes materiālus elektroniski nosūta padomes locekļiem ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes.
10. Padomes sekretariāta funkcijas pilda Valsts vides dienests.
(Grozīts ar MK 20.12.2016. noteikumiem Nr. 849)
11. Padomes sekretariāts:
11.1. materiāltehniski nodrošina padomes darbu, tai skaitā telpas padomes sēdēm;
11.2. apkopo padomes locekļu priekšlikumus par padomes sēžu darba kārtībā iekļaujamiem jautājumiem, kā arī sagatavo dokumentus izskatīšanai padomes sēdēs;
11.3. sagatavo padomes sēdes darba kārtību un nosūta to elektroniski visiem padomes locekļiem;
11.4. protokolē padomes sēdes gaitu;
11.5. piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes sagatavo un nosūta elektroniski padomes sēdes protokolu visiem padomes locekļiem, kā arī padomes lēmumus visām iesaistītajām institūcijām un personām.
13. Padome lēmumus pieņem ar klātesošo padomes locekļu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
14. Padomes sēdes protokolē. Padomes sēdes protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus, sēdes dalībniekus un personas, kas izteikušās par attiecīgo jautājumu, kā arī izteiktos viedokļus un pieņemtos lēmumus.
15. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un padomes locekļi, kuri ir piedalījušies sēdē. Ja padomes locekļi, kuri piedalījās sēdē, nepiekrīt pieņemtajiem lēmumiem, viņiem ir tiesības četru darbdienu laikā rakstiski iesniegt savus iebildumus. Iebildumus pievieno protokolam.
16. Steidzamos gadījumos vai tad, ja tas nepieciešams, padomes locekļi lēmumu var pieņemt, izmantojot e-pastu:
16.1. padomes sekretariāts atbilstoši padomes priekšsēdētāja uzdevumam informē padomes locekļus par izskatāmo jautājumu, elektroniski nosūtot attiecīgu paziņojumu padomes locekļiem, kā arī pievienojot padomes lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un iespējamā lēmuma projektu;
16.2. padomes locekļi izvērtē saņemto informāciju un padomes priekšsēdētāja norādītajā termiņā, bet ne vēlāk kā trīs darbdienu laikā no šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētā paziņojuma saņemšanas dienas elektroniski nosūta padomes sekretariātam un visiem padomes locekļiem savu viedokli par sagatavoto lēmuma projektu, atbalstot vai neatbalstot tā pieņemšanu;
16.3. padomes sekretariāts pēc viedokļu izteikšanas termiņa beigām sagatavo elektroniskās balsošanas protokolu, norādot darba kārtības jautājumus, padomes locekļus, kas piedalījās lēmumu pieņemšanā, izteiktos viedokļus un pieņemtos lēmumus;
16.4. elektroniskās balsošanas protokolu paraksta padomes priekšsēdētājs un padomes locekļi, kas piedalījās lēmumu pieņemšanā (izmantojot drošu elektronisko parakstu vai parakstot protokolu klātienē). Ja padomes locekļi, kas piedalījās lēmumu pieņemšanā, nepiekrīt pieņemtajiem lēmumiem, viņiem ir tiesības četru darbdienu laikā rakstiski iesniegt savus iebildumus. Iebildumus pievieno protokolam.
17. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2002.gada 9.aprīļa noteikumus Nr.151 "Iepakojuma apsaimniekošanas padomes nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2002, 56.nr.; 2003, 97.nr.; 2007, 126.nr.).