Ministru kabineta rīkojums Nr.294
Rīgā 2011.gada 5.jūlijā (prot. Nr.36 22.§)
1. Izdarīt darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 9.aprīļa rīkojumu Nr.197 "Par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:
1.1. izteikt 186., 187., 188., 189. un 190.punktu šādā redakcijā:
"186. Apakšaktivitātes mērķis:
Pirmajā un otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā - veicināt investīcijas cilvēkresursos un saimnieciskās darbības veicēju un biedrību (izņemot tādu biedrību, kas ir Latvijas darba devēju organizāciju apvienība un kam ir deleģētas tiesības darboties nacionālā līmenī) tiešo dalību tiem pieejamā darbaspēka kvalifikācijas celšanā, tādējādi sekmējot darba ražīgumu, veicinot darba tirgus un komercdarbības attīstību, kā arī ceļot ekonomikas konkurētspēju;
Trešajā projektu iesniegumu atlases kārtā - celt mikro un mazo komersantu produktivitāti un darba efektivitāti, paaugstinot to darbinieku kvalifikāciju un prasmes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā, tādējādi nodrošinot komersanta konkurētspējas pieaugumu un veicinot tautsaimniecības attīstību.
187. Atbalsta veids:
Pirmajā un otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā - atbalsts saimnieciskās darbības veicējiem un biedrībām (izņemot tādu biedrību, kas ir Latvijas darba devēju organizāciju apvienība un kam ir deleģētas tiesības darboties nacionālā līmenī) darbinieku kvalifikācijas celšanai un pārkvalifikācijai - vispārējām apmācībām (teorētiskai un praktiskai apmācībai, kura nav tieši saistīta ar konkrētā saimnieciskās darbības veicēja vai biedrības darbību un kurā iegūtās zināšanas un iemaņas izmantojamas arī citos saimnieciskās darbības veicējos vai citās darbības jomās);
Trešajā projektu iesniegumu atlases kārtā - atbalsts mikro un mazajiem komersantiem darbinieku kvalifikācijas celšanai informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā - vispārējām apmācībām (teorētiskai un praktiskai apmācībai, kura nav tieši saistīta ar konkrēto saimnieciskās darbības veicēju un kurā iegūtās zināšanas un iemaņas izmantojamas arī citos saimnieciskās darbības veicējos vai citās darbības jomās).
188. Mērķa grupa:
Pirmajā un otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā - saimnieciskās darbības veicējos un biedrībās (izņemot tādu biedrību, kas ir Latvijas darba devēju organizāciju apvienība un kam ir deleģētas tiesības darboties nacionālā līmenī) nodarbinātās personas, darba devēji - saimnieciskās darbības veicēji un biedrības;
Trešajā projektu iesniegumu atlases kārtā - mikro un mazie komersanti.
189. Finansējuma saņēmēji:
Pirmajā un otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā - biedrība, kas ir Latvijas darba devēju organizāciju apvienība un kam ir deleģētas tiesības darboties nacionālā līmenī, biedrība, kas ir Eiropas Tirdzniecības kameru apvienības biedrs, vai biedrība, kura pārstāv apstrādes rūpniecības, informāciju tehnoloģiju un telekomunikāciju, zinātniskās pētniecības, radošās industrijas, transporta un sakaru, izmitināšanas, vai automobiļu tirdzniecības un remonta nozares saimnieciskās darbības veicējus;
Trešajā projektu iesniegumu atlases kārtā - biedrība, kura pārstāv informāciju tehnoloģiju un telekomunikāciju nozares saimnieciskās darbības veicējus un kurai ir izglītības iestādes statuss.
190. Minimālais un maksimālais projekta finansējuma apjoms:
Pirmajā un otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā - projekta maksimālā atbalsta summa ir EUR 1 422 872 (LVL 1 000 000);
Trešajā projektu iesniegumu atlases kārtā - projekta minimālā atbalsta summa nav ierobežota. Projekta maksimālā atbalsta summa ir EUR 1 595 572 (LVL 1 121 374).";
1.2. izteikt 202.punktu šādā redakcijā:
"202. Minimālais un maksimālais projekta finansējuma apjoms: Minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma 1.kārtas projektam ir EUR 16 377 090, 2.kārtas projektam - EUR 67 938 781 un 3.kārtas projektam - EUR 652 589, un kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs organizē pasākumus atbilstoši apakšaktivitātes mērķim.";
1.3. papildināt darbības programmas papildinājumu ar 208.7, 208.8, 208. 9, 208.10, 208.11 un 208.12 punktu šādā redakcijā:
"208.7 1.3.1.1.6.apakšaktivitāte. Atbalsts darba vietu radīšanai.
208.8 Apakšaktivitātes mērķis: Veicināt jaunu darba vietu izveidi.
208.9 Atbalsta veids: Atbalsts komersantiem, kuri rada vismaz 50 jaunas darba vietas un kuri investē ne mazāk kā EUR 5 milj. (LVL 3,5 milj.) vai kuri rada vismaz 50 jaunas darba vietas un kuru saistīto personu grupas kopējā bilances vērtība ir vismaz EUR 355 milj. (LVL 250 milj.) Atbalstu piešķir par tām jaunradītām darba vietām, kuras ir tieši saistītas ar veiktajām investīcijām un kuru atalgojuma līmenis ir vismaz par 20 % augstāks par vidējo tautsaimniecībā.
208.10 Mērķa grupa: Komersanti.
208.11 Finansējuma saņēmēji: Komersanti.
208.12 Minimālais un maksimālais projekta finansējuma apjoms: Projekta minimālā atbalsta summa nav ierobežota. Projekta maksimālā summa ir EUR 4 268 616 (LVL 3 000 000). Projekta maksimālā atbalsta summa par katru jaunradīto darba vietu ir EUR 17 074 (LVL 12 000).";
1.4. izteikt 271.punktu šādā redakcijā:
"271. Valsts atbalsts tiks sniegts šādu aktivitāšu īstenošanā:
● 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas un 1.3.1.1.4.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula);
● 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam;
● 1.3.1.1.6.apakšaktivitātes "Atbalsts darba vietu radīšanai" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula);
● 1.3.1.2.aktivitātes "Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88. pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula), un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam;
● 1.3.1.3.2.apakšaktivitātes "Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos" un 1.3.1.8.aktivitātes "Atbalsts labāko inovatīvo risinājumu meklējumiem un labas prakses piemēru integrēšanai darba tirgus politikās un ieviešanas instrumentārijos" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam;
● 1.3.1.5.aktivitātes "Vietējo nodarbinātības veicināšanas pasākumu plānu ieviešanas atbalsts" 2.kārtas ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulai (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula);
● 1.3.1.9.aktivitātes "Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste" ietvaros valsts atbalsts pieļaujams atbilstoši Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr. 1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam.";
1.5. izteikt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulas "Ieviešana" pirmo rindu "1.3.1.1.1." šādā redakcijā:
"1.3.1.1.1. |
Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām |
Atklāta projektu atlase (pirmā un otrā projektu iesniegumu atlases kārta) | Ekonomikas ministrija |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde (nozares kompetences ietvaros) 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī |
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
1. Ieviešanas nosacījumu izstrādāšana
2. Projektu atlase un apstiprināšana (kopā ar EM) 3. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 4. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 5. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi apakšaktivitāšu līmenī |
Ierobežota projektu atlase (trešā projektu iesniegumu atlases kārta) | Ekonomikas ministrija |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde (nozares
kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī
|
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
1. Ieviešanas nosacījumu izstrādāšana
2. Projektu atlase un apstiprināšana (kopā ar EM) 3. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 4. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 5. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi apakšaktivitāšu līmenī" |
1.6. papildināt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulu "Ieviešana" aiz ceturtās rindas "1.3.1.1.5." ar rindu "1.3.1.1.6." šādā redakcijā:
"1.3.1.1.6. | Atbalsts darba vietu radīšanai | Atklāta projektu atlase | Ekonomikas ministrija |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde (nozares
kompetences ietvaros)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, MK noteikumu u.c.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī |
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
1. Ieviešanas nosacījumu izstrādāšana
2. Projektu atlase un apstiprināšana (kopā ar EM) 3. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 4. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 5. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi apakšaktivitāšu līmenī" |
1.7. izteikt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulas "Paskaidrojums projektu atlases veida izvēlei" pirmo rindu "1.3.1.1.1." šādā redakcijā:
"1.3.1.1.1. |
Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām (pirmā un otrā projektu iesniegumu atlases kārta) | APIA | Tā kā projekta iesniedzēju loks nav iepriekš noteikts, izvēlēta atklāta projekta iesniegumu atlase, paredzot brīvu konkurenci starp projekta iesniedzējiem saskaņā ar projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un citiem noteikumiem atbilstoši normatīvajam aktam par apakšaktivitātes īstenošanu |
Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām (trešā projektu iesniegumu atlases kārta) | IPIA |
Ierobežots projektu iesniegumu atlases veids izvēlēts, tā kā ir ierobežots projekta iesniedzēju loks - biedrības, kuras pārstāv informāciju tehnoloģiju un telekomunikāciju nozares saimnieciskās darbības veicējus un kurām ir izglītības iestādes statuss" |
1.8. papildināt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulu "Paskaidrojums projektu atlases veida izvēlei" aiz ceturtās rindas "1.3.1.1.5." ar rindu "1.3.1.1.6." šādā redakcijā:
"1.3.1.1.6. | Atbalsts darba vietu radīšanai | APIA | Tā kā projekta iesniedzēju loks nav iepriekš noteikts, izvēlēta atklāta projekta iesniegumu atlase, paredzot brīvu konkurenci starp projekta iesniedzējiem saskaņā ar projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un citiem noteikumiem atbilstoši normatīvajam aktam par apakšaktivitātes īstenošanu" |
1.9. izteikt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Gads/Investīciju joma |
Kopā, (EUR) |
Publiskais finansējums, (EUR) |
ESF, (EUR) |
Nacionālais publiskais finansējums, (EUR) |
Privātais finansējums, (EUR) |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
|
1.3.1. Nodarbinātība |
258 678 219 |
220 520 797 |
200 812 722 |
19 708 075 |
38 157 422 |
1.3.1.1. Darbspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, t.sk. nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi |
155 305 833 |
129 856 448 |
120 746 933 |
9 109 515 |
25 449 385 |
1.3.1.1.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām |
39 782 352 |
25 809 321 |
25 809 321 |
0 |
13973031 |
1.3.1.1.3. Bezdarbnieku un darba meklētāju apmācība |
84 968 460 |
84 968 460 |
77 192 914 |
7 775 546 |
0 |
1.3.1.1.4. Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām |
16 312 189 |
9 104 451 |
9 104 451 |
0 |
7 207 738 |
1.3.1.1.5. Atbalsts bezdarba riskam pakļauto personu apmācībai |
5 705 600 |
5 705 600 |
4 371 631 |
1 333 969 |
0 |
1.3.1.1.6. Atbalsts darba vietu radīšanai |
8 537 232 |
4 268 616 |
4 268 616 |
0 |
4 268 616 |
1.3.1.2. Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai |
32 804 650 |
20 368 750 |
17 313 438 |
3 055 312 |
12 435 900 |
1.3.1.3. Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana un uzraudzības pilnveidošana |
10 557 460 |
10 557 460 |
8973840 |
1583620 |
0 |
1.3.1.3.1. Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu uzraudzības pilnveidošana |
898 084 |
898 084 |
763 371 |
134 713 |
0 |
1.3.1.3.2. Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos |
9 659 376 |
9 659 376 |
8 210 469 |
1 448 907 |
0 |
1.3.1.4. Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām |
3 596 515 |
3 596 515 |
3 057 038 |
539 477 |
0 |
1.3.1.5. Vietējo nodarbinātības veicināšanas pasākumu plānu ieviešanas atbalsts |
54 446 615 |
54 446 615 |
49 239 895 |
5 206 720 |
0 |
1.3.1.6. Atbalsts dzimumu līdztiesības veicināšanai darba tirgū |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.3.1.7. Darba tirgus pieprasījuma īstermiņa un ilgtermiņa prognozēšanas un uzraudzības sistēmas attīstība |
1 422 872 |
1 422 872 |
1 209 441 |
213 431 |
0 |
1.3.1.8. Atbalsts labāko inovatīvo risinājumu meklējumiem un labas prakses piemēru integrēšanai darba tirgus politikās un ieviešanas instrumentārijos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.3.1.9. Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste |
544 274 |
272 137 |
272 137 |
0 |
272 137" |
1.10. izteikt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāji
Rādītājs |
Bāzes vērtība |
Kvantifikācija 2009. gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums |
Aprēķina skaidrojums |
Iznākuma rādītāji |
|||||
Apmācībās iesaistīto nodarbināto personu skaits |
4744 (2006.g.) |
6 080
|
28 400
|
1.3.1.1. aktivitāte | Vidējās vienas personas apmācību izmaksas plānotas 2000 EUR |
Modulārās apmācībās, pārkvalifikācijas un tālākizglītības pasākumos atbalstu saņēmušo bezdarbnieku un darba meklētāju skaits |
17897 (2006.g.) |
13 374 |
36 000 |
1.3.1.1.3. apakšaktivitāte | Modulārajā apmācībā tiks iesaistīti 25 500 darba meklētāju un bezdarbnieku (vidēji 460,74 EUR uz vienu personu); profesionālo apmācību pabeigušo bezdarbnieku skaits -10500 (vidēji 2017 EUR vienas personas atbalstam; mācības uzsākušo skaits ir lielāks, tiek pieņemts, ka kursus pabeidz 90 % no uzsākušajiem). Pieņemot, ka NVA piešķirs bezdarbnieka statusu vidēji 85 000 personām gadā, ESF atbalstu būs iespējams sniegt aptuveni 6 % no bezdarbnieka statusu saņēmušo personu skaita |
Atbalstīto bezdarba riskam pakļauto personu skaits |
0 |
2000 |
5 600 |
1.3.1.1.5. apakšaktivitāte | Apmācībā tiks iesaistītas 5 600 bezdarba riskam pakļautas personas (vidēji 1037 EUR uz vienu personu) |
Apmācības par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem saņēmušo personu skaits |
0 |
0 |
5 000 |
1.3.1.1.1. apakšaktivitāte | Apmācībās tiks iesaistītas 5 000 personas (vidēji 142,28 EUR uz vienu personu) |
Jaunradītās darba vietas |
0 |
0 |
250 |
1.3.1.1.6. apakšaktivitāte | Vienas darba vietas izveidei maksimāli pieļaujamais finansējums 24 mēnešos ir 17 074,46 EUR |
Apmācības uzņēmējdarbības un pašnodarbinātības uzsākšanai saņēmušo personu skaits |
527 (2006.g.)) |
1 200 |
5 000 |
1.3.1.2. aktivitāte | Vidējās vienas personas apmācību izmaksas plānotas 350 EUR. 25 % no apmācību beigušajiem saņem finansiālu atbalstu saimnieciskās darbības uzsākšanai. Maksimālais atbalsts, uz ko var pretendēt viena persona, ir konsultācijas līdz 5000 EUR, aizdevums līdz 76 800 EUR, granti līdz 8100 EUR |
Apmācībās un kvalifikācijas celšanas pasākumos iesaistīto darba tirgus institūciju, kas īsteno valsts politiku darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā, darbinieku un amatpersonu skaitss |
Dati netika apkopoti |
100 |
280 |
1.3.1.3.1. apakšaktivitāte |
1 amatpersonas apmācību izmaksas vidēji 2000
EUR;;
1 inspektora apmācības izmaksas vidēji 800 EUR; 1 jaunpieņemtās amatpersonas vai darbinieka pamatapmācības vidējās izmaksas 500 EUR; 1 pieredzējušas amatpersonas vai darbinieka kvalifikācijas paaugstināšana izmaksas 500 EUR |
Darba vietu skaits, kam veikts darba vides risku novērtējums |
Bāzes vērtību veido kopējais darba vietu skaits bīstamajās nozarēs 2006.gadā - aptuveni 80 tūkst., kas palielināsies pēc izmaiņām normatīvajos aktos |
400000 |
100000 |
1.3.1.3.2. apakšaktivitāte | Vidēji 20 EUR vienas darba vietas novērtēšanaii |
Darba tirgus institūciju, kas īsteno valsts politiku bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā un karjeras attīstības atbalsta sistēmas jomā, apmācīto darbinieku skaits gadā |
Dati netika apkopoti |
200 |
200 |
1.3.1.4. aktivitāte | Katru gadu tiek apmācīti 200 esošie un jaunpieņemtie darbinieki. Vidējās viena darbinieka apmācību izmaksas 1900 EUR |
Sabiedrībai derīgos darbos iesaistīto bezdarbnieku skaits |
9 622 (2006.g.) (algotos pagaidu darbos iesaistīto bezdarbnieku skaits pēc Nodarbinātības valsts aģentūras 2006.gada publiskā pārskata datiem) |
19 3000 |
88 000 |
1.3.1.5. aktivitāte | Vidējās viena bezdarbnieka iesaistes izmaksas 787 EUR (vienu bezdarbnieku plānots nodarbināt vidēji 4,5 mēnešus) |
Darba tirgus pētījumu, aptauju un sagatavoto darba tirgus prognožu skaits |
- |
16 |
50 |
1.3.1.7. aktivitāte | Vienas aptaujas vidējās izmaksas 35300 EUR; ilgtermiņa prognozes sagatavošanas vidējās izmaksas 200 000 EUR |
Atbalstīto inovatīvo risinājumu meklējumu un labas prakses piemēru integrēšanas darba tirgū projektu skaits |
Uzsākti 10 Eiropas Kopienas iniciatīvas EQUAL projekti |
2 |
15 |
1.3.1.8. aktivitāte | Viena projekta vidējās izmaksas 300000 EUR |
Piesaistīto augstas kvalifikācijas darbinieku skaits jaunradītās darba vietās uzņēmumos |
0 |
60 | 280 | 1.3.1.9. aktivitāte | Viena darbinieka vidējās izmaksas 25 000 EUR |
Rezultāta rādītāji |
|||||
Ekonomiski aktīvo uzņēmumu īpatsvars procentos, kuri apmācījuši darbiniekus ar ESF atbalstu |
0,3 % |
0,35 % |
0,4 % |
1.3.1.1.1., 1.3.1.1.4. apakšaktivitāte |
Bāzes vērtību 0,3 % veido 2004.-2006.gada plānošanas periodā noslēgto aptuveni 180 līgumu par nodarbināto apmācību īpatsvars no kopējā ekonomiski aktīvo uzņēmumu skaita Latvijā (aptuveni 53 tūkst.). Plānots, ka 2007.-2013.g. plānošanas periodā ekonomiski aktīvo uzņēmumu skaits pieaugs (līdz aptuveni 65 tūkst.) un ka atbalstu saņems vismaz 260 uzņēmumi (260 no 65000 ir 0,4 %) |
Atbalstu saņēmušo bezdarbnieku un darba meklētāju īpatsvars, kas iekārtojas darbā sešu mēnešu laikā pēc saņemtajām apmācībām |
36 % (2005.g.) |
37 % |
40 % |
1.3.1.1.3. apakš-aktivitāte | Sasniedzamā rādītāja kvantifikācija noteikta, izmantojot empīriskos datus par līdzvērtīgu projektu īstenošanas rezultātiem 2005.gadā. Augstāks darbā iekārtošanās rādītājs sagaidāms pārkvalifikācijas un tālākizglītības programmas beigušo personu vidū, savukārt zemāks - personu konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos iesaistīto personu vidū |
Pašnodarbinātību un komercdarbību uzsākušo personu īpatsvars no konsultācijas un apmācības saņēmušajām personām |
- |
20 % |
25 % |
1.3.1.2. aktivitāte | Sasniedzamā rādītāja kvantifikācija noteikta, izmantojot informāciju par citu ES dalībvalstu pieredzi līdzīgu pasākumu īstenošanā |
Atklāto darba attiecību un darba tirgus normatīvo aktu pārkāpumu skaita samazinājums Valsts darba inspekcijas apsekotajos uzņēmumos |
3,67 pārkāpumi vienā apsekojumā (2004.g.) |
samazinājums par |
samazinājums par 15 % |
1.3.1.3. aktivitāte | Projekta gaitā sniedzot konsultatīvo atbalstu darba attiecību un darba drošības likumdošanas piemērošanā līdz 15 % strādājošo un darba devēju, izvirzīts rezultāta rādītājs par proporcionālu konstatēto darba attiecību un darba tirgus likumdošanas pārkāpumu skaita samazināšanos" |
1.11. izteikt 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" tabulu "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums
Iznākuma rādītāji |
Plānošanas reģions |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Apmācībās iesaistīto nodarbināto personu skaits |
Rīga |
4744 |
3600 |
16811 |
Vidzeme |
507 |
2357 |
||
Kurzeme |
707 |
3301 |
||
Zemgale |
533 |
2506 |
||
Latgale |
733 |
3425 |
||
Modulārās apmācības, pārkvalifikācijas un tālākizglītības un tālākizglītības pasākumos atbalstu saņēmušo bezdarbnieku un darba meklētāju skaits |
Rīga |
17897 |
4279 |
11518 |
Vidzeme |
1432 |
3855 |
||
Kurzeme |
1777 |
4783 |
||
Zemgale |
1620 |
4361 |
||
Latgale |
4266 |
11483 |
||
Atbalsts bezdarba riskam pakļauto personu skaits | Rīga |
0 |
638 |
2055 |
Vidzeme |
313 |
737 |
||
Kurzeme |
343 |
903 |
||
Zemgale |
285 |
697 |
||
Latgale |
421 |
1208 |
||
Apmācības par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem saņēmušo personu skaits | Rīga |
0 |
0 |
2960 |
Vidzeme |
415 |
|||
Kurzeme |
581 |
|||
Zemgale |
444 |
|||
Latgale |
600 |
|||
Jaunradīto darba vietu skaits | Rīga |
0 |
0 |
50 |
Vidzeme |
50 |
|||
Kurzeme |
50 |
|||
Zemgale |
50 |
|||
Latgale |
50 |
|||
Apmācības uzņēmējdarbības un pašnodarbinātības uzsākšanai saņēmušo personu skaits | Rīga |
527 |
576 |
2400 |
Vidzeme |
120 |
500 |
||
Kurzeme |
156 |
650 |
||
Zemgale |
156 |
650 |
||
Latgale |
192 |
800 |
||
Apmācībās un kvalifikācijas celšanas pasākumos iesaistīto darba tirgus institūcijas, kas īsteno valsts politiku darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā, darbinieku un amatpersonu skaits | Rīga |
Dati netika apkopoti |
32 |
92 |
Vidzeme |
17 |
47 |
||
Kurzeme |
17 |
47 |
||
Zemgale |
17 |
47 |
||
Latgale |
17 |
47 |
||
Darba vietu skaits, kam veikts darba vides risku novērtējums |
Rīga |
Bāzes vērtību veido kopējais darba vietu skaits bīstamajās nozarēs 2006.gadā - ap 80 tūkst., kas palielināsies pēc izmaiņām normatīvajos aktos |
28400 |
71000 |
Vidzeme |
2800 |
7000 |
||
Kurzeme |
3600 |
9000 |
||
Zemgale |
2400 |
6000 |
||
Latgale |
2800 |
7000 |
||
Darba tirgus institūciju, kas īsteno valsts politiku bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā un karjeras attīstības atbalsta sistēmas jomā, apmācīto darbinieku skaits gadā | Rīga |
Dati netika apkopoti |
68 |
68 |
Vidzeme |
33 |
33 |
||
Kurzeme |
33 |
33 |
||
Zemgale |
33 |
33 |
||
Latgale |
33 |
33 |
||
Sabiedrībai derīgos darbos iesaistīto bezdarbnieku skaits |
Rīga |
9 622 (2006.g.) (algotos pagaidu darbos iesaistīto bezdarbnieku skaits pēc Nodarbinātības valsts aģentūras 2006.gada publiskā pārskata datiem) |
3 797 |
18 480 |
Vidzeme |
2 901 |
13 200 |
||
Kurzeme |
3 537 |
16 720 |
||
Zemgale |
2 496 |
12 320 |
||
Latgale |
6 569 |
27 280 |
||
Darba tirgus pētījumu, aptauju un sagatavoto darba tirgus prognožu skaits | Rīga |
- |
16 nacionālas nozīmes darba tirgus pētījumi, aptaujas un darba tirgus prognozes |
50 nacionālas nozīmes darba tirgus pētījumi, aptaujas un darba tirgus prognozes |
Vidzeme | ||||
Kurzeme | ||||
Zemgale | ||||
Latgale | ||||
Atbalstīto inovatīvo risinājumu meklējumu un labas prakses piemēru un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā darbinieku un amatpersonu skaits | Rīga |
Uzsākti 10 Eiropas Kopienas iniciatīvas EQUAL projekti |
2 nacionālas nozīmes projekti |
15 nacionālas nozīmes projekti |
Vidzeme | ||||
Kurzeme | ||||
Zemgale | ||||
Latgale | ||||
Rezultāta rādītāji |
||||
Ekonomiski aktīvo uzņēmumu īpatsvars procentos, kuri apmācījuši darbiniekus ar ESF atbalstu | Rīga |
0,35 % |
0,4 % |
|
Vidzeme |
0,35 % |
0,4 % |
||
Kurzeme |
0,35 % |
0,4 % |
||
Zemgale |
0,35 % |
0,4 % |
||
Latgale |
0,35 % |
0,4 % |
||
Atbalstu
saņēmušo bezdarbnieku un darba meklētāju īpatsvars, kas
iekārtojas darbā 6 mēnešu laikā pēc saņemtajām apmācībām |
Rīga |
36 % |
37 % |
40 % |
Vidzeme |
37 % |
40 % |
||
Kurzeme |
37 % |
40 % |
||
Zemgale |
37 % |
40 % |
||
Latgale |
37 % |
40 % |
||
Pašnodarbinātību un komercdarbību uzsākušo personu īpatsvars no konsultācijas un apmācības saņēmušajām personām | Rīga |
20 % |
25 % |
|
Vidzeme |
20 % |
25 % |
||
Kurzeme |
20 % |
25 % |
||
Zemgale |
20 % |
25 % |
||
Latgale |
20 % |
25 % |
||
Atklāto darba attiecību un darba tirgus likumdošanas pārkāpumu skaita samazinājums Valsts darba inspekcijas apsekotajos uzņēmumos | Rīga |
samazinājums par 5 % |
samazinājums par 15 % |
|
Vidzeme |
samazinājums par 5 % |
samazinājums par 15 % |
||
Kurzeme |
samazinājums par 5 % |
samazinājums par 15 % |
||
Zemgale |
samazinājums par 5 % |
samazinājums par 15 % |
||
Latgale |
samazinājums par 5 % |
samazinājums par 15 %" |
2. Finanšu ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Finanšu ministrs A.Vilks