2. Labklājības ministrija kopīgi ar Finanšu ministriju un Ekonomikas ministriju katru gadu izvērtē ekonomisko situāciju valstī un izstrādā priekšlikumu par minimālās mēneša darba algas apmēru (ar precizitāti līdz vienam euro) nākamajam periodam, ņemot vērā Ekonomikas ministrijas sagatavotās makroekonomiskās prognozes un ekonomiskās situācijas izmaiņas iepriekšējā gadā, plānotās izmaiņas nodokļu sistēmā (iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes, ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamā minimuma, obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu likmju izmaiņas), kā arī minimālās mēneša darba algas izmaiņas citās Baltijas valstīs (Igaunijā un Lietuvā) un Centrālās statistikas pārvaldes aprēķināto pilna iztikas minimuma patēriņa groza vidējo gada vērtību vienam iedzīvotājam mēnesī.
(Grozīts ar MK 30.07.2013. noteikumiem Nr.430)
3. Priekšlikumu par minimālās mēneša darba algas apmēra saglabāšanu, paaugstināšanu vai samazināšanu nākamajam periodam un attiecīgo izmaiņu ieviešanas datumu Labklājības ministrija katru gadu līdz 1.jūnijam iesniedz saskaņošanai Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē. Minētā priekšlikuma izskatīšanai padomē pieaicina Latvijas Pašvaldību savienību.
4. Labklājības ministrija divu nedēļu laikā pēc šo noteikumu 3.punktā minētā priekšlikuma izskatīšanas Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē iesniedz to Ministru kabinetā.
5. Ja Ministru kabinets pieņem lēmumu par minimālās mēneša darba algas saglabāšanu nākamajam periodam iepriekšējā apmērā, šo noteikumu 6., 7., 8. un 9.punktā minētie pasākumi netiek veikti.
6. Finanšu ministrija mēneša laikā pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu vai samazināšanu nākamajam periodam un attiecīgo izmaiņu ieviešanas datumu izstrādā priekšlikumus valsts tiešās pārvaldes iestāžu amatpersonu un darbinieku mēnešalgu skalas pārskatīšanai saistībā ar minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu vai samazināšanu nākamajam periodam (turpmāk – priekšlikumi), veic atbilstošus aprēķinus un nosūta tos saskaņošanai ministrijām, Valsts kancelejai, Saeimas Kancelejai, Valsts prezidenta Kancelejai, Tiesībsarga birojam, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, Centrālajai vēlēšanu komisijai, Centrālajai zemes komisijai, Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, Valsts kontrolei, Augstākajai tiesai, Satversmes tiesai un Ģenerālprokuratūrai.
7. Šo noteikumu 6.punktā minētās institūcijas divu nedēļu laikā izvērtē un pauž viedokli par Finanšu ministrijas veikto aprēķinu ietekmi uz nozares vai iestādes budžetu (papildus nepieciešamo finansējumu minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai nākamajam periodam vai finansējuma samazinājumu saistībā ar minimālās mēneša darba algas samazināšanu nākamajā periodā).
8. Finanšu ministrija divu nedēļu laikā izvērtē šo noteikumu 6.punktā minēto institūciju izteiktos priekšlikumus, kā arī minimālās mēneša darba algas paaugstināšanas vai samazināšanas ietekmi uz valsts budžeta bilanci un iekļauj nepieciešamo finansējumu katras institūcijas attiecīgā gada valsts budžeta projekta izdevumu pieprasījumā.
9. Pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu vai samazināšanu nākamajam periodam un attiecīgo izmaiņu ieviešanas datumu:
9.1. Labklājības ministrija divu mēnešu laikā izstrādā Ministru kabineta noteikumu projektu par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi un noteiktā kārtībā iesniedz to izskatīšanai Ministru kabinetā;
9.2. Finanšu ministrija četru mēnešu laikā izstrādā tiesību aktu projektus par nepieciešamajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumos, kas saistīti ar darba samaksas jautājumiem, un noteiktā kārtībā iesniedz tos izskatīšanai Ministru kabinetā.
10. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2003.gada 22.jūlija noteikumus Nr.413 "Kārtība, kādā nosakāma un pārskatāma minimālā mēneša darba alga" (Latvijas Vēstnesis, 2003, 109.nr.).