1. Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību, kādā profesionālās izglītības iestādei (turpmāk – izglītības iestāde) piešķir un anulē profesionālās izglītības kompetences centra (turpmāk – kompetences centrs) statusu.
2. Kompetences centra statusu var piešķirt izglītības iestādei:
2.1. kura īsteno ne mazāk kā desmit dažādu veidu akreditētu profesionālās izglītības programmu ne mazāk kā piecās atšķirīgās profesionālās vidējās izglītības programmu grupās;
2.2. kurā profesionālo vidējo izglītību iegūst:
2.2.1. ne mazāk par 700 audzēkņiem – Rīgā;
2.2.2. ne mazāk par 500 audzēkņiem – citā administratīvajā teritorijā;
2.3. kurā audzēkņu mācību sasniegumu vidējais vērtējums pēdējo divu mācību gadu laikā centralizētajos profesionālās kvalifikācijas eksāmenos nav zemāks par valsts profesionālās izglītības standartā noteikto optimālo apguves līmeni;
2.4. kura īsteno sadarbību ar atbilstošu darba devēju organizāciju vai to apvienību nacionālā, nozaru vai reģionālā līmenī;
2.5. kurā iespējams izglītot citu profesionālās izglītības iestāžu audzēkņus darbam ar jaunākajām tehnoloģijām, kā arī paaugstināt nozarē strādājošo kvalifikāciju un īstenot bezdarbnieku un darba meklētāju apmācību, pārkvalifikāciju un kvalifikācijas paaugstināšanu;
2.6. kura sadarbībā ar nozares organizācijām un komersantiem veic reģionālā vai nozares metodiskā centra, pedagogu tālākizglītības centra un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas funkcijas atbilstošajās nozarēs:
2.6.1. izstrādā profesionālās izglītības programmu saturu nozares profesijās;
2.6.2. veido metodiskas izstrādnes (piemēram, par profesionālo kompetenču satura izstrādi, par audzēkņu sasniegumu vērtēšanu) un publicē profesionālās izglītības iestādes tīmekļa vietnē;
2.6.3. nodrošina metodiskos pasākumus (piemēram, teorētiskās un praktiskās darbības seminārus pedagogiem un audzēkņiem);
2.6.4. nodrošina profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norisi reģiona vai valsts mērogā, tai skaitā ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu profesionālās kvalifikācijas eksāmenā;
2.6.5. nodrošina pedagogu tālākizglītības pasākumus (piemēram, pedagogu tālākizglītības kursus, profesionālās pilnveides seminārus, nozares profesionālās meistarības konkursus audzēkņiem un pedagogiem);
2.6.6. (svītrots ar MK 21.02.2012. noteikumiem Nr.119).
(Grozīts ar MK 21.02.2012. noteikumiem Nr.119)
3. Lai iegūtu kompetences centra statusu, izglītības iestāde iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu, kas saskaņots ar izglītības iestādes dibinātāju. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.3., 2.4., 2.5. un 2.6.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
4. Ja uz kompetences centra statusu pretendē valsts profesionālās izglītības iestāde, šo noteikumu 3.punktā minēto iesniegumu un dokumentus izglītības iestāde iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā pēc saskaņošanas ar ministriju, kuras institucionālajā padotībā izglītības iestāde atrodas. Saskaņojums nav nepieciešams, ja uz kompetences centra statusu pretendē Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esoša izglītības iestāde.
5. Izglītības un zinātnes ministrija mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas izvērtē izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Ministru kabinetā tiesību akta projektu ar priekšlikumu piešķirt izglītības iestādei kompetences centra statusu vai atteikt tā piešķiršanu.
6. Vērtējot izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, ņem vērā valsts izglītības informācijas sistēmā esošo informāciju attiecīgā mācību gada 1.oktobrī.
7. Ja izglītības iestāde, kas pretendē uz kompetences centra statusu, ir izveidota reorganizācijas vai likvidācijas ceļā un tā ir reorganizēto vai likvidēto izglītības iestāžu saistību un tiesību pārņēmēja, vērtējot atbilstību šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem, ņem vērā reorganizēto vai likvidēto izglītības iestāžu darbības rādītājus.
8. Izglītības iestāde, kurai ir piešķirts kompetences centra statuss, katru gadu līdz 15.oktobrim iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā informāciju, kas apliecina izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.3., 2.4., 2.5. un 2.6.apakšpunktā minētajiem kritērijiem uz attiecīgā gada 1.oktobri.
9. Ja kompetences centrs divus gadus pēc kārtas neatbilst šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem, Izglītības un zinātnes ministrija sniedz priekšlikumu Ministru kabinetam anulēt izglītības iestādei piešķirto kompetences centra statusu.