Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/21

Rīgā 2010.gada 24.novembrī (prot. Nr.43, 9.p.)

Universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodika

Izdota saskaņā ar Pasta likuma 30.panta otro daļu un likuma
"Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 25.panta pirmo daļu

1. Metodika nosaka kārtību, kādā pasta komersants, kas sniedz universālo pasta pakalpojumu (turpmāk - universālā pasta pakalpojuma sniedzējs) aprēķina universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīrās izmaksas (turpmāk - tīrās izmaksas).

2. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs izmaksas, kas saistītas ar universālā pasta pakalpojuma sniegšanu, aprēķina atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk - Regulators) izdotajai universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodikai (turpmāk - Tarifu metodika).

3. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina tīrās izmaksas par kalendāro gadu, aprēķinot atsevišķi katra universālā pasta pakalpojumā ietilpstošā pasta pakalpojuma tīrās izmaksas, atbilstoši Tarifu metodikā noteiktam izmaksu sadalījumam saskaņā ar šādu formulu:

TI = = ,

kur

TI - tīro izmaksu summa (Ls);

TIi - tīrās izmaksas katram konkrētam universālā pasta pakalpojumā  ietilpstošajam pasta pakalpojumam, kas norādītas no TI1 līdz TI4... n;

TI1 - tīrās izmaksas iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumiem (tajā skaitā ierakstītu un apdrošinātu sūtījumu) savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei, kuru svars nepārsniedz divus kilogramus (Ls);

TI2 - tīrās izmaksas iekšzemes un pārrobežu pasta paku sūtījumu (tajā skaitā apdrošinātu sūtījumu) savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei, kuru svars nepārsniedz divdesmit kilogramus (Ls);

TI3 - tīrās izmaksas abonēto preses izdevumu piegādes (savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei) pakalpojumiem (Ls);

TI4 ... n - tīrās izmaksas citiem universālā pasta pakalpojumiem, kas iekļauti universālā pasta pakalpojuma sarakstā, savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei (Ls);

IzarUP - izdevumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (Ls);

IearUP - ieņēmumi, kas rodas, nodrošinot konkrētu universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (Ls);

IzbezUP - izdevumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja nav noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (Ls);

IebezUP - ieņēmumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja nav noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (Ls);

(IzbezUP - IebezUP ) = 0.

4. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs papildu ieguvumu aprēķina saskaņā ar šādu formulu:

PI = Ap*(1- Ap )* pp,
Ak

kur

PI - papildu ieguvums, kas ietver universālā pasta pakalpojuma sniedzēja ieguvumu no universālā pasta pakalpojuma sniegšanas un nav saistīts ar ieņēmumiem no universālā pasta pakalpojuma lietotāja par saņemto pasta pakalpojumu (Ls);

Ap - apgrozījums no pārējiem sniegtiem pakalpojumiem (t.sk. mazumtirdzniecība, finanšu pakalpojumi, loģistika u.c.) (Ls);

Ak - kopējais apgrozījums (Ls);

pp - peļņas procents, kas aprēķināts kā attiecība starp komersantu peļņu vai zaudējumiem pēc nodokļiem pret komersantu apgrozījumu, izmantojot pēdējo pieejamo Centrālās statistikas pārvaldes publicēto informāciju.

5. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs astoņu mēnešu laikā pēc pārskata gada beigām sagatavo un iesniedz Regulatoram ziņojumu par tīrajām izmaksām iepriekšējā kalendārajā gadā kopā ar Pasta likuma 30.panta trešajā daļā noteikto zvērināta revidenta pārbaudes rezultātiem.

6. Ja universālā pasta pakalpojuma sniedzējam universālā pasta pakalpojuma saistību izpilde rada zaudējumus, tad universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina un ziņojumā par tīrajām izmaksām iepriekšējā kalendārajā gadā norāda:

6.1. papildu ieguvumu, kas aprēķināts saskaņā ar šīs metodikas 4.punktā noteikto formulu;

6.2. kompensācijas summu no valsts budžeta par universālā pasta pakalpojuma saistību nodrošināšanu, ja tāda piešķirta.

7. Metodika stājas spēkā 2011.gada 1.janvārī.

8. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs metodikas 5.punktā noteikto ziņojumu par tīrajām izmaksām iesniedz sākot par 2011.gadu.

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Metodikā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 15.decembra direktīvas 97/67/EK par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 10.jūnija direktīvas 2002/39/EK, ar ko groza direktīvu 97/67/EK attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu turpmāko atvēršanu konkurencei;

3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 20.februāra direktīvas 2008/6/EK, ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus pilnīgu izveidi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

01.01.2011