Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 08.04.2014. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.522

Rīgā 2010.gada 8.jūnijā (prot. Nr.30 51.§)
Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.3.2.aktivitāti "Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšana"
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.prioritātes "Administratīvās kapacitātes stiprināšana" 1.5.3.pasākuma "Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību administratīvās un attīstības plānošanas kapacitātes stiprināšana" 1.5.3.2.aktivitāti "Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšana" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir paaugstināt teritorijas attīstības plānošanas kapacitāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu nacionāla, reģionāla un vietēja līmeņa teritorijas attīstības plānošanas procesu.

3. Aktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

4. Aktivitātes ietvaros pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums ir 3 227 488 euro.

(MK 01.04.2014. noteikumu Nr.183 redakcijā)

5. Eiropas Sociālā fonda finansējuma intensitāte ir 100 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

6. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde), sadarbības iestāde ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).

(Grozīts ar MK 11.10.2011. noteikumiem Nr.791)

7. Aktivitātes mērķa grupa ir valsts institūcijas, plānošanas reģioni, pilsētu pašvaldības un novadu pašvaldības.

8. Aktivitātes ietvaros sasniedzamie uzraudzības rādītāji ir šādi:

8.1. izstrādāto vai aktualizēto attīstības plānošanas dokumentu skaits plānošanas reģionos un vietējās pašvaldībās;

8.2. atbalstīto plānošanas reģionu un novadu pašvaldību skaits, kuros nodrošināta attīstības plānošanas kapacitātes stiprināšana.

9. Atbildīgā iestāde:

9.1. nodrošina ar aktivitātes uzraudzību saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

9.2. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, aktivitātes īstenošanas nosacījumu un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi, analizē problēmas aktivitātes īstenošanā un sniedz vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;

9.3. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;

9.4. izstrādā projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

9.5. aktivitātes uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāj tajā datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;

9.6. izvērtē un saskaņo vai noraida sadarbības iestādes pieņemtos lēmumus par grozījumiem vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) nosacījumos.

10. Sadarbības iestāde:

10.1. nodrošina ar aktivitātes ieviešanu saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

10.2. publicē tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv) ar projektu iesniegumu atlasi saistīto dokumentāciju;

10.3. izsludina projektu iesniegumu atlasi;

10.4. izstrādā un saskaņo ar atbildīgo iestādi vērtēšanas komisijas nolikumu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, kārtību, kādā nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;

10.5. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija);

10.6. nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanu;

10.7. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī uzrauga nosacījumu izpildi;

10.8. izskata Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs) sagatavoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;

10.9. izstrādā vienošanās projektu un slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;

10.10. pārbauda finansējuma saņēmēju iesniegtos maksājuma pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājuma uzdevumus un izdevumu deklarācijas;

10.11. izskata un apstiprina iesniegtos projekta progresa pārskatus;

10.12. izvērtē grozījumus vienošanās nosacījumos un pieņem lēmumu par projekta grozījumiem;

10.13. projektu uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāj tajā datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;

10.14. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

10.15. nodrošina projektu uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veic izlases pārbaudes projektu īstenošanas vietās;

10.16. pārbauda un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja sagatavoto iepirkuma plānu;

10.17. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi.

11. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

II. Projekta atbalstāmās un neatbalstāmās darbības un izmaksas

12. Projekta ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

12.1. teritorijas attīstības plānošanas dokumentu (izņemot detālplānojumu) izstrāde vai aktualizācija;

12.2. Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas un komunikācijas pasākumi atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.

13. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības:

13.1. kuras nav vērstas uz šo noteikumu 2.punktā noteiktā aktivitātes mērķa sasniegšanu;

13.2. kuras nav iekļautas šo noteikumu 12.punktā.

14. Projekta attiecināmās tiešās izmaksas ir:

14.1. eksperta pakalpojuma izmaksas, kas veiktas, ievērojot normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteikto kārtību;

14.2. sabiedrisko apspriežu, semināru un konferenču organizēšanas izmaksas, kas nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;

14.3. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt, ievērojot normatīvos aktus par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

14.4. ar projekta darbībām tieši saistītās publicitātes un komunikācijas pasākumu izmaksas, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;

14.5. neparedzētie izdevumi, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām.

15. Projekta attiecināmās netiešās izmaksas ir administratīvās izmaksas, kas ir projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai uz uzņēmuma līguma pamata, un tās nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām.

16. Projekta iesniegumā neiekļauj:

16.1. neattiecināmās izmaksas;

16.2. izmaksas, kas nav noteiktas šo noteikumu 14. un 15.punktā.

17. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās:

17.1. veiktas pēc 2010.gada 1.janvāra;

17.2. atbilst drošas finanšu vadības principam, ko veido:

17.2.1. saimnieciskuma princips, lai resursi, ko finansējuma saņēmējs lieto savas darbības nodrošināšanai, būtu pieejami noteiktā laikā, pienācīgā apmērā un par zemāko cenu;

17.2.2. lietderības princips, lai sasniegtu labāko attiecību starp izmantotajiem resursiem un gūto rezultātu;

17.2.3. efektivitātes princips, lai sasniegtu konkrētus izvirzītos mērķus un paredzētos rezultātus.

(MK 11.10.2011. noteikumu Nr.791 redakcijā)

III. Prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam

18. Tiesības iesniegt projekta iesniegumu ir:

18.1. pašvaldībai;

18.2. plānošanas reģionam;

18.3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

(Grozīts ar MK 11.10.2011. noteikumiem Nr.791)

19. Projekta iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt projekta iesniegumu sadarbībā ar citām tiešās valsts pārvaldes iestādēm, to pakļautībā un pārraudzībā esošajām institūcijām, kā arī ar plānošanas reģioniem un pašvaldībām.

20. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu, tajā skaitā projekta iesnieguma veidlapas pielikumus, sagatavo un noformē atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā minētajām prasībām.

21. Projekta kopējais attiecināmo tiešo izmaksu apjoms:

21.1. viena vietējā līmeņa teritorijas attīstības plānošanas dokumenta izstrādei vai aktualizācijai – līdz 35 572 euro;

21.2. viena reģionālā līmeņa teritorijas attīstības plānošanas dokumenta izstrādei vai aktualizācijai – līdz 150 000 euro;

21.3. viena nacionālā līmeņa teritorijas attīstības plānošanas dokumenta izstrādei vai aktualizācijai – līdz 300 000 euro.

(MK 05.11.2013. noteikumu Nr.1275 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

22. Projekta iesniedzējs nodrošina projekta īstenošanai atbilstošu projekta vadības komandas kapacitāti. Projekta vadības komandā iekļauj vismaz projekta vadītāju un grāmatvedi, kuriem ir pieredze vismaz viena ārvalstu finanšu instrumentu finansēta projekta īstenošanā.

23. Projekta iesnieguma veidlapai pievieno projekta iesnieguma kopiju elektronisko datu nesējā un šādu pavaddokumentu oriģinālus vai kopijas (uz kopijas ir attiecīgās iestādes apliecinājums par tās atbilstību oriģinālam):

23.1. uzņēmuma līgums vai tā projekts projekta vadības personāla piesaistei, ja administratīvās izmaksas ir iekļautas projekta iesniegumā kā projekta attiecināmās netiešās izmaksas;

23.2. projekta vadībā iesaistītā personāla dzīvesgaitas apraksts (CV), darba līgums, uzņēmuma līgums vai tā projekts, ja administratīvās izmaksas nav iekļautas projekta iesniegumā;

23.3. apliecinājums par sadarbības veidošanu projekta īstenošanā (2.pielikums) (ja attiecināms);

23.4. stabilizācijas uzrauga rakstiska piekrišana projekta īstenošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību, ja projekta iesniedzējs ir finanšu stabilizācijas procesā (ja attiecināms).

24. Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros nevar saņemt atbalstu šo noteikumu 12.1.apakšpunktā minētā teritorijas attīstības plānošanas dokumenta izstrādei vai aktualizācijai, ja aktivitātes ietvaros jau ir saņemts atbalsts tā izstrādei vai aktualizācijai. Projekta iesniedzējs vienā projektu iesniegumu atlases kārtā var iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu.

IV. Projektu iesniegumu atlase

25. Sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu, nosakot vienotu projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 darbdienām.

(Grozīts ar MK 05.11.2013. noteikumiem Nr.1275)

26. Ja līdz 2010.gada 31.decembrim nav noslēgtas vienošanās par visu aktivitātei pieejamo Eiropas Sociālā fonda finansējumu, sadarbības iestāde rīko otro projektu iesniegumu atlases kārtu. Sadarbības iestāde līdz 2011.gada 31.janvārim publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu, nosakot vienotu projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 darbdienām.

(Grozīts ar MK 05.11.2013. noteikumiem Nr.1275)

27. Sadarbības iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu atlases uzsākšanu ievieto tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv).

28. Projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu un šo noteikumu 23.punktā minētos dokumentus vienā eksemplārā:

28.1. papīra formā – personīgi vai nosūtot pa pastu. Dokumentus noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē). Ja projekta iesniegums ir nosūtīts pa pastu, par projekta iesniegšanas laiku uzskata dienu, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, kad sūtījums nodots pastā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts personīgi, par projekta iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad sadarbības iestādes pārstāvis ir izdarījis atzīmi uz projekta iesnieguma par tā saņemšanu;

28.2. elektroniska dokumenta formā – atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti. Par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad projekta iesniegums nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, ka projekta iesniegums nosūtīts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja sadarbības iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā minēto apgalvojumu pamato.

29. Vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj divus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjus, vienu Valsts kancelejas pārstāvi un trīs Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārstāvjus.

(Grozīts ar MK 11.10.2011. noteikumiem Nr.791)

30. Sadarbības iestāde uzaicina piedalīties vērtēšanas komisijas darbā vienu vadošās iestādes pārstāvi novērotāja statusā bez balsstiesībām.

31. Vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs ir sadarbības iestādes vadītājs vai sadarbības iestādes vadītāja norīkota amatpersona.

32. Uzsākot vērtēšanas komisijas darbu, vērtēšanas komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma apstiprināšanā.

33. Vērtēšanas komisija saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.

34. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst), "Daļēji atbilst" (atbilst ar nosacījumu) vai "Nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.

35. Ja projekta iesniegums, ievērojot šo noteikumu 3.pielikumā minēto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju secību, neatbilst kaut vienam no neprecizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem vai nesaņem minimālo punktu skaitu kādā no kvalitātes kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina.

36. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem un projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu 3.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības.

37. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt kādā no šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem.

38. Šo noteikumu 37.punktā minētais nosacījums var ietvert prasību sniegt papildu skaidrojumu par projekta iesniegumu vai prasību precizēt projekta iesniegumu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem.

39. Ja šo noteikumu 37. un 38.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 3.pielikumā noteiktā kritērija atbilstības vērtējumu, sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar attiecīgiem norādījumiem.

40. Šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš ir 20 darbdienas no lēmuma pieņemšanas dienas.

41. Sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un septiņu darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildes dokumentācijas saņemšanas nosūta projekta iesniedzējam atzinumu par nosacījumu izpildi.

42. Ja šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav ievērots šo noteikumu 40.punktā minētais termiņš, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.

43. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja:

43.1. projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem;

43.2. projekta iesniegumā nav izpildītas šo noteikumu 3.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības;

43.3. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem un projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu 3.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības, bet, sarindojot kritērijiem atbilstošos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu, attiecīgajam projekta iesniegumam nepietiek šo noteikumu 4.punktā minētā pieejamā finansējuma.

44. Sadarbības iestāde nodrošina, lai informācija par apstiprinātajiem projektu iesniegumiem tiktu publicēta tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv).

V. Projekta īstenošana un uzraudzība

45. Sadarbības iestāde vienošanos ar finansējuma saņēmēju slēdz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.

46. Ja projekta īstenošanas gaitā rodas neatbilstoši veiktās izmaksas, finansējuma saņēmējs tās sedz no saviem budžeta līdzekļiem un uzskaita saskaņā ar vienošanās nosacījumiem.

47. Finansējuma saņēmējs iepirkuma plānu iesniedz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.

48. Projekta iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma saņemšanas iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku.

49. Ja maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafikā objektīvu iemeslu dēļ ir nepieciešams veikt izmaiņas, finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā no dienas, kad ir konstatēta šāda nepieciešamība, iesniedz sadarbības iestādē aktualizēto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku.

50. Ja finansējuma saņēmējs finansē projektu no kredīta līdzekļiem, tas piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā projekta aizdevuma līguma noslēgšanas iesniedz sadarbības iestādē paziņojumu par saņemto aizdevumu un aizdevuma līguma kopiju.

51. Ja projekta iesniedzējs 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 36.punktā minētā lēmuma pieņemšanas vai pēc šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma saņemšanas nav ieradies sadarbības iestādē, lai slēgtu vienošanos, sadarbības iestāde vienošanos neslēdz un informē par to atbildīgo iestādi.

52. Pēc tam kad noslēgta vienošanās, sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, nodrošina šo noteikumu 18.1.apakšpunktā minētajai institūcijai avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas sagatavošana.

53. Finansējuma saņēmējs nodrošina pirmā iepirkuma konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas (ja attiecināms). Ja minētajā termiņā pirmais iepirkuma konkurss nav izsludināts, sadarbības iestāde lemj par nepieciešamību lauzt vienošanos.

54. Noslēguma maksājums tiek veikts pēc tam, kad finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē ir iesniedzis dokumentāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas sagatavošana, un pievienojis dokumentus, kas apliecina, ka šo noteikumu 12.1.apakšpunktā minētais projekta ietvaros izstrādātais vai aktualizētais teritorijas attīstības plānošanas dokuments ir apstiprināts, saskaņots un stājies spēkā.

55. Sadarbības iestāde samazina projektam piešķirtā finansējuma apmēru šādos gadījumos:

55.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredz vienošanās;

55.2. ja nav īstenota kāda no darbībām, ko paredz vienošanās, bet tiek sasniegts projekta mērķis;

55.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;

55.4. ja maksājuma pieprasījumā norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;

55.5. ja finansējuma saņēmējs ir maldinājis atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju;

55.6. ja finanšu līdzekļu izlietojums nav veikts saskaņā ar normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajām prasībām.

56. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma pārskatu, ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lai pārbaudītu maksājuma pieprasījumā norādīto attiecināmo izmaksu atbilstību un pamatotību.

57. Sadarbības iestāde kontrolē finansējuma apguvi, lai netiktu pārsniegta šo noteikumu 4.punktā aktivitātei noteiktā summa. Ja projektā samazinās kopējā attiecināmo izmaksu summa, sadarbības iestāde, pamatojoties uz precizēto Eiropas Sociālā fonda finansējuma atlikumu, izsludina otro projektu iesniegumu atlases kārtu.

58. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai attiecināmie izdevumi, kuru atmaksu veic no Eiropas Sociālā fonda finansējuma līdzekļiem, kā arī ar projekta īstenošanu saistītie aktīvi, pasīvi un naudas plūsma grāmatvedības uzskaitē ir identificējama, nodalīta un pārbaudāma.

59. Visas ar projekta īstenošanu saistītās izmaiņas vienošanās nosacījumos finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi vienošanās dokumentā noteiktajā kārtībā.

60. Ar projekta mērķi, šo noteikumu 9.3.apakšpunktā minētā principa izpildi un projekta uzraudzības rādītājiem saistītās izmaiņas sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā saskaņo ar atbildīgo iestādi.

61. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs līdz 2021.gada 31.decembrim glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus un dokumentu oriģinālu atvasinājumus, kuri izgatavoti, ievērojot normatīvos aktus par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu, un kuru pareizība apliecināta, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai.

62. Projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2015.gada 31.decembrim.

VI. Noslēguma jautājums

63. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2008.gada 4.augusta noteikumus Nr.637 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.3.2.aktivitāti "Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšana"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 144.nr.).

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 8.jūnija noteikumiem Nr.522

(Pielikums grozīts ar MK 05.11.2013. noteikumiem Nr.1275; grozījumi pielikumā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 8.jūnija noteikumiem Nr.522
Projekta sadarbības apliecinājums

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 8.jūnija noteikumiem Nr.522
Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji

ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma –
Jā/Nē

Noraidāms1
vai precizējams2

1.Projekta iesniegums ir iesniegts

N

1.1.personīgi vai pa pastu aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē)
1.2.elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu
2.Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā

N

3.Projekta iesniegums ir iesniegts vienā oriģināleksemplārā

N

4.Projekta iesniegums ir cauršūts (caurauklots), ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā

N

5.Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

P

6.Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta un sagatavota atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 8.jūnija noteikumu Nr.522 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.3.2.aktivitāti "Plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšana"" (turpmāk – noteikumi) 1.pielikumā noteiktajām prasībām

P

7.Visas projekta iesnieguma lapas ir numurētas

P

8.Projekta iesnieguma veidlapai ir pievienoti visi noteikumu 23.punktā noteiktie un atbilstoši noformētie pavaddokumenti

P

9.Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu, dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā

P

10.Projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona

P

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma –
Jā/Nē

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Noraidāms3
vai precizējams4

1.Projekta mērķis sekmē noteikumu 2.punktā noteiktā aktivitātes mērķa sasniegšanu

N

2.Projekta darbības atbilst noteikumu 12.punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām

P

3.Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta projekta īstenošana un uzraudzība, tajā skaitā rezultātu uzturēšana, vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas

P

4.Projekta vadības komandas pieredze, projekta vadības kapacitāte un profesionālās zināšanas atbilst noteikumu 22.punktā noteiktajām prasībām par projekta vadības komandas pieredzi, projekta vadības kapacitāti un profesionālajām zināšanām

P

5.Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst noteikumu 14. un 15.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām

P

6.Projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir atbilstošas projektā plānotajām darbībām

P

7.Projekta iesniegumā ir skaidri definētas mērķa grupas saskaņā ar noteikumu 7.punktu un ir pamatotas mērķa grupas vajadzības un problēmas

P

8.Projektā plānotās darbības nodrošina definēto problēmu risināšanu

P

9.Projekta iesniegumā plānotie rezultāti, to indikatori un rezultātu ietekme ir precīzi definēta, izmērāma un sekmēs aktivitātes mērķu sasniegšanu

P

10.Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts

P

11.Projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar projekta iesniedzēja plānotajām vai īstenotajām projektu darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros

N

12.Projekta kopējās attiecināmās izmaksas nav lielākas par noteikumu 21.punktā projekta iesniedzējam noteikto maksimālo summu

P

13.Projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes un informācijas pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

14.Projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie projekta īstenošanas riski un analizēti preventīvie pasākumi risku novēršanai

P

15.Projekta mērķa sasniegšanai ir izvēlēts ekonomiski izdevīgākais risinājums: projekta iesniegumā plānotās projekta darbības ir efektīvas un plānotās izmaksas ir finansiāli izdevīgas noteiktajam problēmu risināšanas veidam un projekta mērķu sasniegšanai

P

PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma –
Jā/Nē

Noraidāms5
vai precizējams6

16.Projekta iesniedzējs atbilst noteikumu 18.punktā noteiktajām prasībām projekta iesniedzējam

N

17.Projekta iesniedzējam ir stabili un pieejami finansējuma līdzekļi

N

KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas
sistēma – punktu skala

PROJEKTA KVALITĀTES KRITĒRIJI
18.Projekta iesniegumā ir iekļauta projekta iesniedzēja kompetencē esošo attīstības plānošanas dokumentu analīze

Kritērijā jāsaņem vismaz
4 punkti

18.1.analizēta esošo attīstības plānošanas dokumentu atbilstība normatīvajos aktos par attīstības plānošanas sistēmu noteiktajām prasībām politikas plānošanas dokumentiem vai teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem un norādīta nepieciešamība izstrādāt jaunus attīstības plānošanas dokumentus

6

18.2.analizēta esošo attīstības plānošanas dokumentu atbilstība normatīvajos aktos par attīstības plānošanas sistēmu noteiktajām prasībām politikas plānošanas dokumentiem vai teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem un norādīta nepieciešamība aktualizēt attīstības plānošanas dokumentus

4

18.3.nav izpildītas 18.1. un 18.2.apakšpunktā noteiktās prasības

0

19.Projekta iesniegumā atspoguļota projektā sasniegto rezultātu pielietošana pēc projekta pabeigšanas

Kritērijā jāsaņem vismaz
2 punkti

19.1.rezultāti tiks pielietoti, plānojot investīcijas un budžetu, atbilstoši attiecīgā attīstības plānošanas dokumentā noteiktajiem prioritārajiem virzieniem 5 līdz
7 gadus pēc projekta pabeigšanas

4

19.2.rezultāti tiks pielietoti, plānojot investīcijas un budžetu, atbilstoši attiecīgā attīstības plānošanas dokumentā noteiktajiem prioritārajiem virzieniem 3 līdz
5 gadus pēc projekta pabeigšanas

2

19.3.nav izpildītas 19.1. un 19.2.apakšpunktā noteiktās prasības

0

KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLĀM PRIORITĀTĒM
20.Projektā paredzētās aktivitātes sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesība, aktīvā novecošanās un invalīdu tiesības) ievērošanu

Kritērijs nav izslēdzošs

20.1.sekmē visu triju pamatprincipu ievērošanu

3

20.2.sekmē divu pamatprincipu ievērošanu

2

20.3.sekmē viena pamatprincipa ievērošanu

1

20.4. nesekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu

0

KOPĀ – 13

Ja vērtējumā saņemts mazāk par 6 punktiem, projekta iesniegumu noraida.

Piezīmes.

Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

2 Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajā laikā).

3 Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

4 Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajā laikā).

5 Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

6 Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajā laikā).

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
08.04.2014