Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu
Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Rīgas Domes noteikumi Nr.4

Rīgā 1997.gada 7.oktobrī (prot.Nr.22, 8.§)

Dzīvojamo ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes noteikumi

Dzīvojamo ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes noteikumi ir izstrādāti ar mērķi panākt siltumapgādes sistēmu kvalitatīvu apkopi un regulēšanu, kā arī normālu to funkcionēšanu. Noteikumi ir saistoši visām organizācijām, kas nodarbojas ar minēto pakalpojumu sniegšanu.

1. Vienotas tehniskās politikas realizēšanu tajos dzīvojamo ēku siltuma mezglos Rīgas teritorijā, kuros siltumu pievada no pilsētas centralizētās siltumapgādes sistēmas, panāk, ievērojot šādus nosacījumus:

1.1. ikvienu siltuma mezgla rekonstrukciju veic atbilstoši projekta dokumentācijai, kura ir saskaņota ar siltumpiegādātāju. Siltumpiegādātāja pārstāvis piedalās projekta realizācijas pārbaudē un pieņemšanā;

1.2. siltumpiegādātājs nodrošina komercnorēķinu siltumskaitītāju uzstādīšanu siltuma mezglos, kā arī šo skaitītāju uzraudzību un darbības pārbaudes;

1.3. ja komercnorēķinu siltumskaitītāju uzstādīšanu veic licencētas servisa firmas pēc ēkas īpašnieka (vai valdītāja) pasūtījuma, siltumpiegādātāja pārstāvis piedalās uzstādīšanas pareizības pārbaudē un veic skaitītāju noplombēšanu, ko apstiprina ar savu parakstu aktā. Siltumpiegādātājs ar noplombēšanas brīdi uzņemas šo skaitītāju uzraudzību;

1.4. siltumpiegādātāja pārstāvis ne retāk kā reizi divos mēnešos veic siltuma mezgla stāvokļa un reģistrācijas žurnāla ierakstu kontroli, izdarot attiecīgu ierakstu reģistrācijas žurnālā.

2. Dzīvojamās ēkas iekšējo siltumapgādes sistēmu kvalitatīvas tehniskās apkopes nodrošināšanai servisa firma veic:

2.1. apkures sistēmas ieregulēšanu, lai panāktu vienmērīgu temperatūru visās telpās - ne retāk kā reizi gadā (uzsākot apkures sezonu) vai pēc iedzīvotāju sūdzībām, ja centrālās apkures sistēma dažādas ēkas daļasapsilda nevienmērīgi;

2.2. ik gadus pirms apkures sezonas sākuma-apkures sistēmas skalošanu un hidraulisko pārbaudi;

2.3. ik gadus pirms apkures sezonas sākuma- siltuma mezglu iekārtu un ūdens sildītāju hidraulisko pārbaudi;

2.4. nepieciešamības gadījumā atgaisošanas krānu uzstādīšanu un apkures sistēmas atgaisošanu galvenokārt pēc šīs sistēmas piepildīšanas, uzsākot apkures sezonu;

2.5. periodisku siltummaiņu ķīmisko (skalošanu) vai mehānisko tīrīšanu;

2.6. visu noslēgventiļu, regulējošo ierīču un duļķu filtru periodisku tīrīšanu atbilstoši instrukcijai;

2.7. uzstādīto sūkņu un elektrisko dzinēju pārbaudi un regulēšanu;

2.8. tiešās darbības regulatoru pārbaudi un ieregulēšanu;

2.9. elektronisko regulatoru pārbaudi un profilaktisko remontu;

2.10. kontrolmēraparatūras darbības uzraudzību, kā arī nodrošina mēraparatūras pārbaužu organizēšanu;

2.11. siltumskaitītāja darbības uzraudzībuā sadarbībā ar siltumpiegādātāju;

2.12. noslēgventiļu, regulēšanas ierīču un pievadcauruļu attīrīšanu no aizsērējumiem;

2.13. cauruļvadu un iekārtas stiprinājuma āķu un kronšteinu nostiprināšanu, kā arī izveido papildu stiprinājumu;

2.14. iekārtu un cauruļvadu krāsošanu un siltumizolācijas uzlikšanu;

2.15. avāriju likvidēšanu ūdens noplūdes gadījumā no sistēmām - noslēgventiļiem, regulēšanas iekārtām, sildķermeņiem, dvieļu žāvētājiem, vītņu savienojumiem un cauruļvadu plīsumiem (žņaugu uzlikšana, ventiļu noslēgšana, bojāto sildķermeņu atvienošana). Atjauno sistēmas darbību pēc avārijām;

2.16. bojāto noslēgventiļu nomaiņu siltumapgādes sistēmā;

2.17. atsevišķu cauruļvadu posmu nomaiņu;

2.18. skaitītāju rādījumu regulārus nolasījumus, kā arī fiksē tos reģistrācijas žurnālā;

2.19. ierakstus reģistrācijas žurnālā par paveiktajiem darbiem;

2.20. ēku īpašnieka (vai valdītāja) vai energopārvaldnieka reģistrācijas žurnālā fiksēto pretenziju novēršanu;

2.21. normatīvo temperatūras režīmu uzturēšanu telpu apkurē un karstā ūdens padevē, ja ēkas energopārvaldnieks nav temperatūru ieregulējis citādi (fiksējot ar ierakstu reģistrācijas žurnālā);

2.22. uzraudzību pār racionālu enerģijas izlietošanu un taupību;

2.23. servisa firmas neatbild par apkures un karstā ūdens apgādes sistēmu normālu darbību, ja ēkas īpašnieks (vai valdītājs) veic vai pieļauj to patvaļīgu pārbūvi bez projekta dokumentācijas, kura jāizstrādā licencētai projektu izstrādes organizācijai;

2.24. servisa firmas neatbild par materiālajiem zaudējumiem, ko radījušas avārijas apkures vai karstā ūdens apgādes sistēmās, ja šīs sistēmas tiek ekspluatētas bez kapitālā remonta ilgāk par normatīvo ekspluatācijas laiku.

3. Dzīvojamās ēkas īpašnieks (vai pārvaldītājs) nodrošina:

3.1. elektrisko apgaismojumu ēkas tehniskajos koridoros, pagrabos, bēniņos un siltuma mezglos;

3.2. brīvu pieeju visiem siltumapgādes sistēmu cauruļvadiem;

3.3. ēkas siltuma mezgliem metāla durvis un metāla aizsargrestes logos, logu iestiklošanu un siltuma mezglu kosmētisko remontu;

3.4. siltumapgādes sistēmu apkopes darbinieku pārstāvi ar siltuma mezgla un elevatoru vai regulēšanas mezglu atslēgām.

Rīgas Domes priekšsēdētājs A.Bērziņš

Apstiprināts
ar Rīgas Domes 07.10.1997.
lēmumu Nr.5111 (prot. Nr.22, 8.¤)

Līgums Nr.
par dzīvojamās ēkas iekšējo siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi

________________________________________________________________________
(dzīvojamās ēkas adrese) (īpašnieks vai valdītājs)

Rīgā ..... .......199...g.

Dzīvojamās ēkas īpašnieks (valdītājs), turpmāk līgumā - PASŪTĪTĀJS,

_________________________________________________________________________________________

personā, kas rīkojas, pamatojoties uz _____________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________,

no vienas puses, un pakalpojumu sniedzējs, turpmāk līgumā - IZPILDĪTĀJS,

_________________________________________________________________________________________

__________________ personā, kas rīkojas, pamatojoties uz __________________., no otras puses, noslēdz savā starpā šo līgumu par dzīvojamās ēkas iekšējo siltumapgādes sistēmu (siltuma mezgla, siltuma ievadu komercuzskaites mezglu, apkures un karstā ūdens regulēšanas un sadales sistēmu) tehnisko apkopi, turpmāk tekstā - siltumapgādes sistēmas.

1. Līguma priekšmets

1.1. PASŪTĪTĀJS uzdod, bet IZPILDĪTĀJS apņemas veikt siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi un nodrošināt to normālu funkcionēšanu.

2. IZPILDĪTĀJA pienākumi

2.1. Pēc šā līguma noslēgšanas IZPILDĪTĀJS apņemas nodrošināt siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi atbilstoši Rīgas domes 07.10.1997. noteikumiem Nr.4 "Dzīvojamo ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes noteikumi". Siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes robežas:

2.1.1. apkures sistēmā - no siltumtrases ievada noslēgarmatūras siltuma mezglā vai siltuma ievadu komercuzskaites mezglā, tos ieskaitot, līdz siltumatdeves ierīcēm telpās, tās ieskaitot;

2.1.2. karstā ūdens apgādes sistēmā - no aukstā ūdens pievada noslēgarmatūras, ieskaitot ūdens skaitītāju pirms ūdens sildītāja, to ieskaitot, līdz krāniem dzīvokļos, tos neieskaitot;

2.1.3. ja karstais ūdens tiek piegādāts no centrālā siltumpunkta - no mājas karstā ūdens ievada noslēgarmatūras, to ieskaitot, līdz krāniem dzīvokļos, tos neieskaitot.

2.2. Ik gadus līdz apkures sezonas sākumam IZPILDĪTĀJS kopā ar PASŪTĪTĀJU veic visu apkalpojamo siltumapgādes sistēmu tehniskā stāvokļa apsekošanu, sastādot par tās rezultātiem aktu. Ja, abpusēji vienojoties, apkures vai karstā ūdens apgādes sistēmas tiek atzītas par nederīgām tālākai ekspluatācijai, IZPILDĪTAJS nenes atbildību par izdevumiem, kas radušies šo sistēmu avāriju dēļ. Ja avārijas apkures vai karstā ūdens apgādes sistēmās radušās IZPILDĪTAJA nekvalitatīvi veiktā darba dēļ vai tāpēc, ka izmantoti nekvalitatīvi materiāli, IZPILDĪTĀJS ir atbildīgs par izdevumiem, kas radušies, likvidējot šo avāriju sekas un novēršot pieļautos defektus.

2.3. IZPILDĪTAJS sedz PASŪTĪTĀJA materiālos zaudējumus, pamatojoties uz abpusēji sastādītu aktu, kas pierāda, ka zaudējumi radušies IZPILDĪTĀJA vainas dēļ, izņemot 3.5. punktā minēto gadījumu. Aktu no IZPILDĪTĀJA un PASŪTĪTĀJA puses paraksta viņu pilnvarotās personas.

2.4. Uzturēt kārtībā telpas, kurās atrodas siltumtehniskās ierīces un aprīkojums.

2.5. Nodrošināt tehnisko iekārtu saglabāšanu. Ja tehniskajai iekārtai ir radušies bojājumi apkalpojošā personāla vainas dēļ, IZPILDĪTAJS atlīdzina līdzekļus, kas izlietoti iekārtas remontam vai nomaiņai.

2.6. IZPILDĪTĀJS nodrošina, lai ēku iekšējās siltumapgādes sistēmas apkalpotu apmācīts un kvalificēts personāls (to apliecina sertifikāts).

2.7. IZPILDĪTAJS kopā ar PASŪTĪTĀJU risina jautājumu par līdzekļu piesaisti kapitālā remonta veikšanai siltumapgādes sistēmās.

2.8. Reizi ceturksnī IZPILDĪTĀJS sniedz PASŪTĪTĀJAM pārskatu par katrā dzīvojamā ēkā veiktajiem darbiem un izlietotajiem līdzekļiem.

3. PASŪTĪTĀJA pienākumi

3.1. PASŪTĪTĀJS nodrošina IZPILDĪTĀJA personālu ar atbilstošām darba telpām. Šo telpu komunālos maksājumus (elektroenerģija, ūdens, apkure, gāze) sedz IZPILDĪTĀJS.

3.2. PASŪTĪTĀJS nodrošina apkalpojošajam personālam iespēju brīvi iekļūt pagrabos, bēniņos u.c. telpās sava darba veikšanai, bet iekļūt dzīvokļos - tiesību aktos paredzētajā kārtībā.

3.3. PASŪTĪTĀJS nodrošina to darbu veikšanu, kuri saistīti ar ēkas sagatvošanu ziemas periodam.

3.4. PASŪTĪTĀJS sistemātiski nodrošina IZPILDĪTĀJA veikto darbu kontroli, apstiprinot vērtējumu ar pilnvarotās personas parakstu.

3.5. PASŪTĪTĀJS veic siltumapgādes sistēmu atjaunošanas darbus saskaņā ar apsekošanas akta rezultātiem (2.2. punkts).

4. Norēķinu kārtība

4.1. Saskaņā ar Rīgas Domes 07.10.1997. lēmumu Nr.5111 "Par Rīgas dzīvojamā fonda ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes kārtību" (prot.Nr.22,8.¤) pakalpojumu maksas apmērs ir Ls 0,02 (bez pievienotās vērtības nodokļa) par vienu dzīvokļa platības kvadrātmetru. Šie līdzekļi pilnā apjomā tiek pārskaitīti IZPILDĪTĀJAM.

4.2. PASŪTĪTĀJS nodrošina par norēķina mēnesi no iedzīvotājiem iekasētās summas pilnu samaksu IZPILDĪTĀJAM līdz nākamā mēneša 20. datumam. Samaksa ir veikta tajā dienā, kad nauda tiek pieskaitīta IZPILDĪTĀJA kontā vai iemaksāta kasē.

5. Līguma darbības nosacījumi

5.1. Līgums tiek noslēgts uz noteiktu laiku - _____________________________ un stājas spēkā ar tā parakstīšanas brīdi.

5.2. Pēc līgumslēdzēju pušu vienošanās līgumu var grozīt vai papildināt. Visi līguma pielikumi, papildinājumi un grozījumi ir noformējami rakstveidā, un tie ir līguma neatņemama sastāvdaļa.

5.3. Līgumslēdzēju pušu pienākums ir mēneša laikā brīdināt otru līgumslēdzēju pusi par gaidāmo reorganizāciju vai likvidāciju (pēc likvidācijas komisijas izveidošanas), kā arī informēt par izmaiņām nosaukumā, statusā, kā arī par banku rekvizītu vai adreses maiņu, un arī nekavējoties informēt, ja tiek ierosināta lieta par maksātnespēju vai bankrotu.

5.4. Šis līgums ir saistošs abu pušu juridiskajiem mantiniekiem (tiesību un saistību pārņēmējiem).

5.5. Strīdus, kas rodas sakarā ar šo līgumu, ja tos nav izdevies izšķirt, pusēm savstarpēji vienojoties sarunu ceļā, izšķir tiesa.

6. Līguma pirmstermiņa izbeigšana

6.1. Līgumu var pārtraukt pirms termiņa, pusēm vienojoties.

6.2. IZPILDĪTAJS var prasīt līgumu izbeigt pirms termiņa, ja :

- PASŪTĪTĀJS vairāk nekā 3 mēnešus pēc kārtas un 2 nedēļu laikā pēc atgādinājuma saņemšanas neapmaksā rēķinus;

- PASŪTĪTĀJS pārkāpj šā līguma nosacījumus un Latvijas Republikas Ministru kabineta 28.02.1995. noteikumus nr.41 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi".

6.3. PASŪTĪTĀJS var prasīt līgumu izbeigt pirms termiņa, ja :

- ir zudusi nepieciešamība saņemt siltumenerģiju;

- ir mainījies ēkas īpšnieks. Par ēkas īpašnieka maiņu PASŪTĪTĀJS nekavējoties ziņo IZPILDĪTĀJAM, norādot jaunā īpašnieka vārdu, uzvārdu, personas kodu, tālruņa numuru. PASŪTĪTĀJS informē jauno īpšnieku par dzīvojamās ēkas iekšējo siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes līgumu un tā noteikumiem;

- IZPILDĪTĀJS nepilda savas līgumsaistības;

- PASŪTĪTĀJAM ir pretenzijas pret IZPILDĪTĀJU par darbu kvalitāti un pārskaitīto līdzekļu izlietojumu.

7. Sevišķi noteikumi

7.1.Par izmaiņām līgumattiecībās ierosinātāja puse rakstiski paziņo otrajai pusei mēnesi iepriekš.

7.2. Pakalpojumu maksu Rīgas pilsētas teritorijā ar savu lēmumu nosaka Rīgas Dome.

7.3. PASŪTĪTĀJS par notikušu avāriju nekavējoties informē IZPILDĪTAJU. Akts par PASŪTĪTĀJA materiālajiem zaudējumiem IZPILDĪTĀJAM tiek iesniegts 3 kalendāro dienu laikā pēc avārijas.

7.4. Ēkas iedzīvotāju pārstāvis vai energopārvaldnieks ir ________________ , kuram tiek nodrošināta brīva pieeja koplietošanas skaitītājiem rādījumu fiksēšanai un kontrolei, kā arī apkures patēriņa pieregulēšanai.

8. Līgumslēdzēju pušu juridiskās adreses un banku rekvizīti

8.1. PASŪTĪTĀJS: ___________________________________________________________

8.2. IZPILDĪTĀJS: ___________________________________________________________

8.3. Organizatorisko jautājumu risināšanai līgumslēdzējas puses izvirza šādus pilnvarotos pārstāvjus:

PASŪTĪTĀJS - ___________________________________________________________ personā,

tālrunis: _________________________

IZPILDĪTĀJS - ___________________________________________________________ personā,

tālrunis: _________________________

Uzziņa: Siltumpiegādātājas organizācijas dežūrējošā dispečera tālrunis: _________________ tīklu rajona tālrunis: ________________________

9. Pielikums pie līguma

9.1. Dzīvojamās ēkas tehniskais raksturojums.

9.2. ___________________________________________________________________________

10. Līgumslēdzēju pušu paraksti

PASŪTĪTĀJS                            IZPILDĪTĀJS

__________________  ___________________________
(vārds, uzvārds, amats) (vārds, uzvārds, amats)

z.v. z.v.

08.10.1997