Eiropas valstu līgums attiecībā uz transportlīdzekļu apkalpju darbu starptautiskajos autopārvadājumos (AETR)
Ženēva 1970.gads 1.jūnijs
Līguma 1.grozījums*
3. pants
Dažu Līgumu noteikumu piemērošana autopārvadājumiem, kurus veic ar tādu valstu transportlīdzekļiem, kuras nav Līguma Līgumslēdzējas Puses,
1. punktu grozīt šādā veidā:
"... noteikumus, kas ir ne mazāk stingri, kā tie, kas noteikti šā Līguma 5., 6., 7., 8., 10. un 11. pantā, 12. panta 1., 2., 6. un 7. punktā un 12.-bis pantā."
Papildināt Līgumu ar jaunu šāda satura pantu:
6.-bis pants
Ikdienas atpūtas perioda pārtraukums jauktajos pārvadājumos
Tajos gadījumos, kad ar kravu vai
pasažieru pārvadāšanu nodarbināts apkalpes loceklis pavada
transportlīdzekli, kuru ved ar prāmi vai vilcienu, ikdienas
atpūtas periodu var pārtraukt ne vairāk kā vienu reizi, turklāt
jāievēro šādi noteikumi:
a) uz sauszemes pavadīto ikdienas atpūtas perioda daļu var
izmantot kā pirms, tā arī pēc tās ikdienas atpūtas perioda daļas,
kas pavadīta uz prāmja vai vilcienā;
b) periodam starp divām ikdienas atpūtas perioda daļām jābūt pēc
iespējas īsam un nekādā gadījumā tas nedrīkst pārsniegt vienu
stundu pirms iekraušanas vai pēc izkraušanas, turklāt muitas
formalitātes ietilpst iekraušanas - izkraušanas operācijās;
c) abu atpūtas periodu daļu laikā apkalpes loceklim ir jābūt
iespējai atpūsties gultā vai uz kušetes;
d) tajos gadījumos, kad ikdienas atpūtas periods šādā veidā tiek
pārtraukts, to jāpagarina par divām stundām;
e) jebkurš laiks, kas pavadīts uz prāmja vai vilcienā un nav
ieskaitīts kā ikdienas atpūtas perioda daļa, jāuzskata kā 8.
pantā noteiktais pārtraukums.
10. pants
Apkalpes sastāvs
Panta sākumu jālasa šādi:
"ņemot vērā šā Līguma 12.bis panta 2. punkta noteikumus,
gadījumā, kad..."
11. pants
Izņēmuma gadījumi
Pēdējo frāzi jālasa šādi:
"... jāatzīmē personīgajā kontrolgrāmatiņā vai gadījumā, kas
minēts 12.bis pantā, attiecīgi reģistrācijas lapā un/vai citas šā
panta 1. punktā paredzētajos dokumentos noteikumu
pārkāpuma..."
Papildināt Līgumu ar jaunu šāda satura pantu:
12.-bis pants
Kontrolierīce
1. Ja viena no Līgumslēdzējām
Pusēm nosaka vai atļauj uz savā teritorijā reģistrētajiem
transportlīdzekļiem uzstādīt un lietot mehānisko kontrolierīci,
tad šāda ierīce var pilnīgi vai daļēji atbrīvot autovadītāju 12.
pantā minētās personīgās kontrolgrāmatiņas izpildīšanas
pienākuma, ņemot vērā šādus noteikumus:
a) kontrolierīces tipam jābūt vienas no Līgumslēdzējas Puses
apstiprinātam vai atzītam;
b) ja apkalpes sastāvā ir vairāk par vienu cilvēku un ja ieraksts
tiek izdarīts nevis uz atsevišķām lapām, bet uz vienas lapas, tad
tajā precīzi jānorāda tā ieraksta daļa, kas attiecas uz katru
personu atsevišķi;
c) ja ierīce nodrošina apkalpes locekļa automobiļa vadīšanas
laika, citu dienesta pienākumu pildīšanas laika un atpūtas laika,
kā arī transportlīdzekļa ātruma un nobrauktā ceļa garuma
reģistrāciju, tad autovadītājus var pilnīgi atbrīvot no
personīgās kontrolgrāmatiņas izpildīšanas;
d) ja ierīce nodrošina tikai vadīšanas laika, transportlīdzekļa
stāvēšanas laika, ātruma un nobrauktā ceļa garuma reģistrāciju,
tad atbrīvot var tikai daļēji un ieraksti jāizdara tikai minētās
kontrolgrāmatiņas reģistrācijas lapās, turklāt apkalpes locekļiem
katru dienu jāizpilda šā Līguma pielikumā norādītajam "e"
paraugam atbilstošās nedēļas atskaites attiecīgās slejas;
e) ja transportlīdzeklī uzstādītās kontrol-ierīces normāla
izmantošana nav iespējama, tad katram apkalpes loceklim,
izmantojot attiecīgos grafiskos simbolus, ar roku jāieraksta
atbilstošas viņa nodarbinātības un atpūtas periodiem ziņas
reģistrācijas lapā vai dienas lapā, kas atbilst šā Līguma
pielikumā norādītajam "c" paraugam;
f) gadījumos, kad apkalpes locekļi, atrodoties ārpus
transportlīdzekļa, nevar izmantot šo ierīci, viņiem, izmantojot
atbilstošos grafiskos simbolus, jāieraksta reģistrācijas lapā vai
šā Līguma pielikumā norādītajam "c" paraugam atbilstošajā dienas
lapā dažādus laika periodus, kas attiecas uz viņu profesionālo
nodarbinātību ārpus transportlīdzekļa;
g) nepieciešams, lai apkalpes locekļiem vienmēr būtu līdzi un
vajadzības gadījumā tie varētu uzrādīt pārbaudei reģistrācijas
lapas un/vai citus kontroldokumentus, kas izpildīti atbilstoši šā
punkta "c", "d", "e", un "f" noteikumiem un attiecas uz septiņām
iepriekšējām dienām;
h) apkalpes locekļiem jānodrošina kontrolierīces savlaicīga
ieslēgšana un pareiza ekspluatācija, bet tās sabojāšanās gadījumā
pēc iespējas ātrāk jānodrošina tās remonts.
2. Ja 1. punkta definīcijai atbilstošā kontrolierīce ir uzstādīta
un tiek lietota transportlīdzeklī, kas reģistrēts vienā no
Līgumslēdzēju Pušu teritorijām, pārējām Līgumslēdzējām Pusēm nav
jāprasa piemērot attiecībā uz šo transportlīdzekli šā Līguma 10.
panta noteikumus.
3. Uzņēmumiem noteiktajā kārtībā jāsaglabā atbilstoši šā panta 1. punkta "c", "d", "e", un "f" apakšpunktiem izpildītās reģistrācijas lapas un/vai citus kontroldokumentus ne mazāk kā divpadsmit mēnešus kopš pēdējā ieraksta un jāuzrāda tos pēc kontroles institūciju pieprasījuma.
14. pants
Apkalpes
sastāvs
Grozīt 2. punktu šādā veidā:
"... izlases veidā kontrolējot reģistrācijas lapas un citus
kontroldokumentus, pārbaudīt šā Līguma noteikumu ievērošanu
..."
* Spēkā no 1973. gada 3. augusta