Finanšu ministrijas lēmums Nr.302
Rīgā 2009.gada 13.novembrī
Finanšu ministrija izskatīja reliģiskās organizācijas "UNGURU EVAŅĢĒLISKI LUTERISKĀ DRAUDZE" (turpmāk - RELIĢISKĀ ORGANIZĀCIJA) 2009.gada 13.oktobra iesniegumu par atteikšanos no sabiedriskā labuma organizācijas statusa. Ņemot vērā iepriekš minēto, Finanšu ministrija uzsāka lietu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu RELIĢISKAJAI ORGANIZĀCIJAI.
Pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 12.septembra atzinumu Nr.17-2007/170, Finanšu ministrija 2007.gada 27.septembrī pieņēma lēmumu Nr.165 "Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu reliģiskajai organizācijai "UNGURU EVAŅĢĒLISKI LUTERISKĀ DRAUDZE". RELIĢISKAJAI ORGANIZĀCIJAI sabiedriskā labuma organizācijas statuss tika piešķirts sabiedriskā labuma darbības veidiem - trūcīgo un mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšana un pilsoniskas sabiedrības attīstība.
Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma (turpmāk tekstā - Likums) 14.panta pirmās daļas 7.punktam Finanšu ministrija ir tiesīga atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībai, nodibinājumam, reliģiskajai organizācijai vai tās iestādei, ja tā ir iesniegusi Finanšu ministrijai iesniegumu ar lūgumu atņemt tai sabiedriskā labuma organizācijas statusu.
Pamatojoties uz RELIĢISKĀS ORGANIZĀCIJAS 2009.gada 13.oktobra iesniegumu ar lūgumu anulēt tai sabiedriskā labuma organizācijas statusu, Sabiedriskā labuma komisijas 2009.gada 4.novembra atzinumu Nr.21-2009/272 un saskaņā ar Likuma 14.panta pirmās daļas 7.punktu Finanšu ministrija nolemj atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu reliģiskajai organizācijai "UNGURU EVAŅĢĒLISKI LUTERISKĀ DRAUDZE" (reģ. Nr. 90001163982, juridiskā adrese: Krustpils novads, Variešu pagasts, Medņi, "Ungurmuižas baznīca").
Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma organizāciju mērķis ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai. Turklāt ziedotie līdzekļi, kuriem tiek piemēroti nodokļu atvieglojumi saskaņā ar nodokļus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, faktiski ir valsts budžetā neienākušie nodokļu maksājumi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, šis administratīvais akts spēkā stājas Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā un, šo administratīvo aktu pārsūdzot, tā darbība netiek apturēta saskaņā ar Likuma 14.panta piekto daļu.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu šo lēmumu viena mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010).
Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks nodokļu, muitas un grāmatvedības jautājumos D.Tauriņš