1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrija) izstrādā, Finanšu ministrija izvērtē un finanšu ministrs apstiprina ministriju pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (turpmāk – pieprasījums).
2. Ministrija likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteiktajos gadījumos, ievērojot saimnieciskajam gadam noteikto kopējo apropriācijas pārdales apjomu, izstrādā pieprasījumu likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātās apropriācijas pārdalei starp pamatbudžeta programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem. Pieprasījumu apropriācijas pārdalei speciālajā budžetā izstrādā tikai starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem apakšprogrammu ietvaros.
3. Ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē attiecīgajā valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas pārdalei starp likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātajām programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
4. Kopējais pieprasījuma apjoms apropriācijas pārdalei budžeta gada laikā starp likumā par valsts budžetu kārtējam gadam ministrijai apstiprinātajām programmām (apakšprogrammām) nedrīkst pārsniegt noteikto pārdales apjomu. Pārdales apjoms tiek aprēķināts absolūtās summās programmu (apakšprogrammu) līmenī, kurās tiek veiktas izmaiņas, un likumā par valsts budžetu kārtējam gadam izteikts procentos no gadā apstiprinātā apropriācijas apjoma programmai (apakšprogrammai).
5. Apropriācijas pārdales apjoms budžeta gada laikā starp vienas programmas (apakšprogrammas) izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem nedrīkst pārsniegt gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropriācijas pārdales apjomu. Pārdales apjoms tiek aprēķināts absolūtās summās programmu (apakšprogrammu) līmenī, kurās tiek veiktas izmaiņas, un likumā par valsts budžetu kārtējam gadam izteikts procentos no gadā apstiprinātā apropriācijas apjoma attiecīgajam izdevumu veidam.
6. Ministrija nodrošina, ka apropriācijas pārdales rezultātā veiktās izmaiņas programmu (apakšprogrammu) finansējumā negatīvi neietekmēs likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto programmu (apakšprogrammu) mērķu sasniegšanai noteiktos svarīgākos rezultatīvos rādītājus.
7. Ministrija, izstrādājot pieprasījumu apropriācijas pārdalei, ievēro, ka:
7.1. ir pieļaujama tikai tāda apropriācijas pārdale no kapitālajiem izdevumiem uz kārtējiem izdevumiem, kas neietekmē ministrijas nākamajiem periodiem noteiktos maksimāli pieļaujamos izdevumu apjomus;
7.2. pārskaitījumi pašvaldībām tiek nodrošināti tikai ar transfertu starpniecību;
7.3. nav pieļaujama apropriācijas pārdale atalgojumu palielināšanai, ja tā ietekmē ministrijai nākamajiem periodiem noteikto maksimāli pieļaujamo izdevumu kopējo apjomu;
7.4. nav pieļaujama apropriācijas pārdale no izdevumiem sociālajiem pabalstiem (izņemot izglītojamo stipendijas) un pensijām (tai skaitā izdienas pensijām) uz kārtējiem izdevumiem;
7.5. nav pieļaujama apropriācijas pārdale no izdevumiem Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu īstenošanai uz citiem izdevumiem;
7.6. nav pieļaujamas tādas apropriāciju izmaiņas, kas ietekmē kopējos ministrijas ilgtermiņa saistību pilnvaru limitus;
7.7. nav pieļaujama apropriācijas pārdale starp likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto pamatbudžetu un speciālo budžetu;
7.8. nav pieļaujama jaunu programmu (apakšprogrammu) izveidošana.
8. Ja nepieciešams, ministrija iesniedz pieprasījumu apropriācijas pārdalei Finanšu ministrijā trīs reizes gadā – līdz 1.aprīlim, 1.jūlijam un 1.oktobrim.
9. Šo noteikumu 7. un 8.punktā minētie nosacījumi neattiecas uz izdevumu Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai ministrijai paredzēto pārdali.
10. Ministrijas pieprasījumā valsts budžeta apropriācijas pārdalei ietilpst:
10.1. veidlapa Nr.1 "Valsts budžeta likuma kārtējam gadam valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums sadalījumā pa programmām un apakšprogrammām" (1.pielikums);
10.2. veidlapa Nr.2 "Valsts budžeta likuma kārtējam gadam speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums sadalījumā pa programmām un apakšprogrammām" (2.pielikums);
10.3. veidlapa Nr.3 "Paskaidrojums _________________ (ministrijas/citas centrālās valsts iestādes) pieprasījumam par apropriācijas pārdali" (3.pielikums);
10.4. veidlapa Nr.4 "Valsts pamatbudžeta ilgtermiņa saistību izmaiņas Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās un apakšprogrammās" (4.pielikums);
10.5. veidlapa Nr.5 "Valsts speciālā budžeta ilgtermiņa saistību izmaiņas Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās un apakšprogrammās" (5.pielikums).
11. Ja Ministru kabinets ir izdevis rīkojumu vai pieņēmis lēmumu (protokollēmums) par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem bez ministrijas pieprasījuma iesniegšanas Finanšu ministrijā, ministrija pēc tam iesniedz Finanšu ministrijā attiecīgo šo noteikumu 10.punktā minēto veidlapu projektus, ievērojot šo noteikumu 8.punktā minētos termiņus.
12. Veidlapā Nr.1 "Valsts budžeta likuma kārtējam gadam valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums sadalījumā pa programmām un apakšprogrammām" un veidlapā Nr.2 "Valsts budžeta likuma kārtējam gadam speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums sadalījumā pa programmām un apakšprogrammām" ministrija norāda šādu informāciju:
12.1. likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto ministrijas valsts pamatbudžeta programmas (apakšprogrammas) kodu un nosaukumu;
12.2. likumā apstiprināto valdības funkciju klasifikācijas kodu;
12.3. budžeta ieņēmumu, izdevumu, finansēšanas, funkcijas klasifikācijas koda nosaukumu atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātajai struktūrai;
12.4. likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināto un ar Ministru kabineta un Finanšu ministrijas rīkojumiem precizēto kārtējā gada plānu;
12.5. pieprasāmo valsts budžeta apropriācijas izmaiņu kopsummu un palielinājumu vai samazinājumu atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprinātajai struktūrai;
12.6. aprēķināto apropriācijas apjomu kopā ar pieprasāmajām izmaiņām un tā procentuālās izmaiņas.
13. Veidlapā Nr.3 "Paskaidrojums ___________________ (ministrijas/citas centrālās valsts iestādes) pieprasījumam par apropriācijas pārdali" ir trīs sadaļas, kurās ministrija norāda šādu informāciju:
13.1. nepieciešamās izmaiņas pamatbudžeta apropriācijas pārdalei starp programmām (apakšprogrammām), kas ietekmē kopējo programmas (apakšprogrammas) apropriācijas apjomu, norāda sadaļā "Pamatbudžeta apropriācijas pārdale starp programmām (apakšprogrammām) un sadalījumā pa budžeta izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem". Minētajā sadaļā ministrija norāda apropriācijas sadalījumu pa budžeta izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem kopā ar detalizētu izmaiņu skaidrojumu. Ja likumā par valsts budžetu kārtējam gadam ministrijai nav apstiprinātas apakšprogrammas, izmaiņas norāda programmu sadalījumā;
13.2. informāciju pamatbudžeta apropriācijas pārdalei, kas neietekmē kopējo programmas (apakšprogrammas) apjomu, norāda sadaļā "Pamatbudžeta apropriācijas pārdale programmas (apakšprogrammas) ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem" un sniedz detalizētu skaidrojumu par izmaiņu iemesliem budžeta izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu sadalījumā;
13.3. izmaiņu apjomu speciālā budžeta apropriācijas pārdalei apakšprogrammas ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikāciju kodiem norāda sadaļā "Speciālā budžeta apropriācijas pārdale apakšprogrammas ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem" un sniedz detalizētu skaidrojumu par izmaiņu iemesliem.
14. Veidlapā Nr.4 "Valsts pamatbudžeta ilgtermiņa saistību izmaiņas Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās un apakšprogrammās" un veidlapā Nr.5 "Valsts speciālā budžeta ilgtermiņa saistību izmaiņas Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmās un apakšprogrammās" ministrija norāda šādu informāciju:
14.1. likumā par valsts budžetu apstiprināto ministrijas valsts budžeta programmas (apakšprogrammas) kodu un tā nosaukumu;
14.2. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības programmas nosaukumu un programmas (apakšprogrammas) kodu un tā nosaukumu;
14.3. saistību atšifrējumu sadalījumā pa projektiem norāda zemākajam plānošanas līmenim (ja programmai ir apakšprogramma, – apakšprogrammas līmenim);
14.4. iepriekšējā gada likuma par valsts budžetu izpildi;
14.5. likumā par valsts budžetu apstiprināto plānu n, n+1 un n+2 gadam;
14.6. pieprasāmo valsts budžeta apropriācijas izmaiņu kopsummu un palielinājumu vai samazinājumu atbilstoši likumā par valsts budžetu n, n+1 un n+2 gadam apstiprinātajai struktūrai;
14.7. aprēķināto apropriācijas apjomu kopā ar pieprasāmajām izmaiņām n, n+1 un n+2 gadam.
16. Izvērtējot ministrijas pieprasījumu, Finanšu ministrija:
16.1. salīdzina ministrijas pieprasījumā norādīto informāciju ar Finanšu ministrijas rīcībā esošo informāciju;
16.2. izvērtē ministrijas apropriācijas pārdales starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem kopējā apjoma atbilstību likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteiktajam apjomam.
17. Finanšu ministrijai ir tiesības no ministrijas pieprasīt papildu informāciju un detalizētus aprēķinus par nepieciešamajām apropriācijas izmaiņām.
18. Ja ministrijas pieprasījums neatbilst šo noteikumu prasībām, finanšu ministrs divu nedēļu laikā nosūta ministrijai atzinumu un lēmumu par atteikumu pārdalīt apropriāciju.
19. Ja ministrija nepiekrīt šo noteikumu 18.punktā minētajam finanšu ministra lēmumam, tā rīkojas saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību.
20. Ja ministrijas pieprasījums atbilst šo noteikumu prasībām, finanšu ministrs izdod rīkojumu par apropriācijas pārdali, norādot ministrijas, programmas, apakšprogrammas un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodus.
22. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumus Nr.584 "Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā un Finanšu ministrija izvērtē pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem" (Latvijas Vēstnesis, 2007, 147.nr.).
____________________________________________________________
(ministrijas/citas centrālās valsts iestādes)
I. Pamatbudžeta apropriācijas pārdale starp programmām (apakšprogrammām) un sadalījumā pa budžeta izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem
II. Pamatbudžeta apropriācijas pārdale programmas (apakšprogrammas) ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem
III. Speciālā budžeta apropriācijas pārdale apakšprogrammas ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem