1. Eiropas Savienības Tālās darbības identifikācijas un sekošanas sistēmas datu centra lietošanas noteikumu (turpmāk – lietošanas noteikumi) projekts ar šiem noteikumiem tiek pieņemts un apstiprināts.
Tulkojums
EIROPAS SAVIENĪBAS TĀLĀS DARBĪBAS IDENTIFIKĀCIJAS UN SEKOŠANAS SISTĒMAS DATU CENTRA (ES LRIT DC) LIETOŠANAS NOTEIKUMI1
Eiropas Jūras drošības aģentūra, turpmāk tekstā “EMSA”, kuru pārstāv tās izpilddirektors Villems de Ruiters (Willem de Ruiter), no vienas puses,
un
Latvijas Republika, turpmāk tekstā “dalībvalsts”, kuru pārstāv Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta komandieris jūras kapteinis Hermanis Černovs,
no otras puses,
IEVĒROJOT, ka Starptautiskā Jūras organizācija (SJO) 2006. gada 19. maijā pieņēma Jūras drošības komitejas rezolūciju MSC 202 (81), kas groza SOLAS konvencijas noteikumus V/19-1 un izveido Tālās darbības identifikācijas un sekošanas sistēmu (LRIT) (1974. gada Starptautiskās konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras noteikumi V/19-1, ar grozījumiem);
ŅEMOT VĒRĀ Padomes 2007. gada 2. oktobra rezolūciju par Eiropas LRIT datu centra (ES LRIT DC) izveidi. ES LRIT DC galvenais mērķis ir veikt ar dalībvalstu karogiem peldošo kuģu identifikāciju un sekošanu. Iegūtie dati tiek integrēti plašākā Starptautiskajā LRIT sistēmā. Visām dalībvalstīm ir pieeja LRIT informācijas repozitorijam un vienota saskarne ar Starptautisko datu apmaiņas sistēmu (IDE) LRIT informācijas pieprasīšanai par kuģiem, kas reģistrēti citos datu centros;
APSTIPRINOT minētās Padomes rezolūcijas 1. punktu: Eiropas Komisija, sadarbojoties ar dalībvalstīm Eiropas Jūras drošības aģentūras (EMSA) ietvaros, ir atbildīga par ES LRIT DC pārvaldību. Aģentūra ir atbildīga par ES LRIT DC izveidi, ekspluatāciju un uzturēšanu;
ATZĪMĒJOT, ka SJO Jūras drošības komiteja savā 85. sesijā vienojās par pārejas pasākumiem, kas ļautu izveidot LRIT datu centrus līdz 2009. gada 30. jūnijam;
UZSVEROT šā termiņa ievērošanas nozīmīgumu, kā norādīts Padomes 2008. gada 9. decembra rezolūcijā par ES LRIT DC, Padome “AICINA Komisiju turpināt attiecīgi rīkoties, lai nodrošinātu, ka visa vajadzīgā infrastruktūra tiek izveidota, un dalībvalstis pēc iespējas ātrāk sniegt ES LRIT Datu centram informāciju par kuģiem, kas peld ar to karogu, lai nodrošinātu Datu centra savlaicīgu izveidi atbilstoši plānam un veikt SJO saskaņotos pārejas pasākumus LRIT sistēmas izveidei laika posmā no 2008. gada 31. decembra līdz 2009. gada 30. jūnijam” un “MUDINA, Eiropas Jūras drošības aģentūrai sadarbībā ar dalībvalstīm, panākt progresu LRIT sistēmas lietošanas noteikumu izstrādāšanā, it īpaši attiecībā uz projekta finansiālo pusi”;
UZSVEROT, ka ES LRIT DC lietotājiem ir tiesības saņemt LRIT informāciju atbilstoši SOLAS konvencijas V/19-1 noteikumu normām, īpaši pamatojoties uz:
a) kuģa karoga valsts tiesībām;
b) ostas valsts tiesībām;
c) piekrastes valsts tiesībām;
d) meklēšanas un glābšanas pakalpojumu izmantotāja tiesībām;
ATKĀRTOJOT, ka LRIT sistēmas mērķis ir jūras drošība, meklēšanas un glābšanas (SAR) nodrošināšana, kuģošanas drošība un jūras vides aizsardzība;
APSTIPRINOT, ka ES LRIT DC darbojas saskaņā ar visiem attiecīgajiem SJO LRIT darbības standartiem un prasībām;
1. pants. Definīcijas
Ja vien nav skaidri noteikts citādi:
1. LRIT ir kuģu Tālās darbības identifikācijas un sekošanas sistēma.
2. LRIT NCA ir valsts kompetentā iestāde (NCA), kuru nozīmējusi dalībvalsts un kura ir tiesīga saņemt LRIT informāciju tieši no ES LRIT DC un ir atbildīga par valsts LRIT DC lietotāju un to piekļuves tiesību noteikšanu un lietotāju koordināciju.
3. LRIT DC lietotājs ir jebkurš ES LRIT sistēmas lietotājs, kuram LRIT NCA saskaņā ar SOLAS konvencijas V/19-1 noteikumiem ir piešķīrusi tiesības ES LRIT Datu centrā saņemt LRIT informāciju.
4. ES LRIT DC ir ES LRIT Datu centrs, kas izveidots ar dalībvalsts karogu peldošo kuģu LRIT informācijas apstrādei, kā arī citos datu centros reģistrētās kuģu LRIT informācijas pieprasīšanai un piegādāšanai.
5. ES LRIT kuģu DB ir ES LRIT kuģu datubāze, kas ir sistēma, kura paredzēta to kuģu saraksta glabāšanai, uzturēšanai un izplatīšanai, kuri saskaņā ar LRIT NCA norādījumiem pārraida LRIT informāciju uz ES LRIT DC.
6. Dalībvalstis ir Eiropas Savienības dalībvalstis, kā arī EEZ valstis - Norvēģija un Īslande.
7. EMSA ir Eiropas Jūras drošības aģentūra, kas izveidota ar Regulu 1406/2002/EK.
8. Līgumslēdzēja valdība ir valdība, kas ir SOLAS konvencijas Līgumslēdzēja puse.
9. DDP ir LRIT Datu izplatīšanas plāns, kuru pārvalda Starptautiskā Jūrniecības organizācija.
10. ES LRIT sistēma ir sistēma, kas ietver ES LRIT DC, ES LRIT kuģu DB, ASP lietojumprogrammu un ES LRIT rēķinu sastādīšanas un apmaksas komponentu.
11. SAR ir meklēšana un glābšana.
12. SOLAS ir 1974. gada Starptautiskās konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras noteikumi V/19-1, ar grozījumiem.
13. SSN ir SafeSeaNet, kas ir Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēma, kuras darbību nosaka Direktīva 2002/59/EK, ar grozījumiem.
14. ASP ir Lietojumprogrammas pakalpojuma sniedzējs
15. ES ASP ir atzīts ASP, kuru EMSA nolīgusi pakalpojumu sniegšanai ES LRIT Datu centram.
16. CSP ir Sakaru pakalpojumu sniedzējs.
17. IDE ir Starptautiskā LRIT Datu apmaiņas sistēma.
18. IMO ir Starptautiskā Jūrniecības organizācija.
19. LRIT koordinatoru nozīmē SJO Jūras drošības komiteja, un tas palīdz IDE izveidē un veic LRIT sistēmas darbības novērtējumu, ietverot visus ASP, LRIT Datu centrus, IDE utt.
Termini, kas nav definēti citādi, ir lietoti tādā nozīmē, kāda tiem ir SOLAS konvencijā.
2. pants. Mērķi un uzdevumi
2.1. Šajos Lietošanas noteikumos iepriekš minētā dalībvalsts izvirza šādu LRIT NCA kontaktpersonu, kas pārstāv valdības iestādi, kura atbildīga par LRIT Datu centra lietotāju un to piekļuves tiesību noteikšanu un lietotāju koordināciju attiecīgajā valstī.
LRIT NCA kontaktpunkts | |
Struktūras/administrācijas nosaukums Amata nosaukums | Latvijas Jūras Spēku Krasta apsardzes dienests Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (JMGKC), Rīga |
Kontaktinformācija, | Meldru iela 5a, Rīga, LV-1015 Latvija. Tālrunis: +37167082061; Telefakss +371 67353215 e-pasta adrese: sar@mrcc.lv; isps1@mrcc.lv |
2.2. Šo Lietošanas noteikumu mērķis ir noteikt dalībvalsts un EMSA lomu un atbildību.
3. pants. Intelektuālā īpašuma tiesības
3.1. LRIT informācija par visiem kuģiem, attiecībā uz kuriem piemērojami SOLAS konvencijas noteikumi V/19-1, un kas, iegūta izveidojot un ekspluatējot ES LRIT DC, pieder vienīgi dalībvalstij, ar kuras karogu kuģis peld.
4. pants. Datu izmantošana un izplatīšana
4.1. LRIT NCA piešķir EMSA tiesības saņemt, glabāt, iegūt un apmainīties ar LRIT informāciju ES LRIT DC mērķu īstenošanai. Šīs tiesības nav nododamas tālāk (EMSA nedrīkst nodot šīs tiesības kādam citam) un nav ekskluzīvas (LRIT NCA var piešķirt līdzīgas tiesības citām organizācijām). LRIT NCA arī piešķir EMSA tiesības iekasēt maksu par datiem, piegādājot tos citiem LRIT Datu centriem, saskaņā ar DPP. LRIT NCA arī piešķir EMSA tiesības pieprasīt un iegūt attiecīgo informāciju par kuģiem, un, ja iespējams, to informāciju par kuģu īpašniekiem/operatoriem, kas vajadzīga ES LRIT DC darbībai.
4.2. ES LRIT sistēma nodrošina iespēju veikt ar dalībvalsts karogu peldošo kuģu raidītās LRIT informācijas iekšējo izplatīšanu (atbilstoši SJO LRIT darbības standartiem, ar labojumiem), un, jo īpaši, izplatīt datus izmantojot SSN.
4.3. EMSA nav atbildīga par jebkādiem zaudējumiem, kurus izraisījusi LRIT NCA nolemjot izplatīt vai atkārtoti izplatīt LRIT datus ar trešās puses starpniecību savā valstī vai ārpus tās.
5. pants. EMSA loma un tiesības
Vispārīga informācija
5.1. EMSA Komisijas un dalībvalstu vārdā ir atbildīga par ES LRIT DC izveidošanu, testēšanu, nodošanu ekspluatācijā, ekspluatāciju un uzturēšanu atbilstoši SJO prasībām. Šā mērķa īstenošanai EMSA darbojas kā ES LRIT DC administrators attiecībā pret SJO, LRIT koordinatoru, IDE, CSP/ASP un citiem LRIT Datu centriem, neierobežojot dalībvalsts kā SOLAS konvencijas dalībvalsts kompetenci.
5.2. EMSA nodrošina sistēmas ikdienas darbību un uzturēšanu atbilstoši SJO pieejamības un veiktspējas kritērijiem, ietverot LRIT koordinatora veikto ikgadējā pārskata sagatavošanu un revīziju. EMSA ir ES LRIT DC administrators.
5.3. EMSA ir tiesības pārvaldīt visus ES LRIT sistēmas komponentus. Pārvaldības procesa mērķis ir sekot sistēmā veiktajām darbībām un kontrolēt LRIT DC lietotājiem sniegto pakalpojumu un datu kvalitāti (vai visi ar kuģi/iekārtām/tīklu/sistēmu identifikāciju saistītie dati ir pareizi). Par problēmām, kuras saistītas ar kuģiem, kas peld ar dalībvalsts karogu, un kuras nav atrisinātas ES LRIT DC līmenī, tiek ziņots LRIT NCA.
5.4. EMSA nodrošina, ka ES LRIT DC darbojas kā pret kļūmēm droša sistēma, kas nozīmē, ka sistēma spēj atkopties pēc kļūmēm un atjaunot normālu darbību.
5.5. EMSA nodrošina tūlītēju LRIT NCA informēšanu katru reizi, kad rodas tehniska problēma, kas noved pie sistēmas atteices, un nodrošina tūlītēju un precīzu šādu situāciju novēršanu.
5.6. EMSA nodrošina, ka organizācija, kas veic ES LRIT DC izvietošanu uz servera, ievēro sistēmas pieejamības prasības un SJO norādījumus par sistēmas drošību.
5.7. EMSA izplata LRIT informāciju Latvijas Republikas vārdā, pamatojoties uz tās kā līgumslēdzējas valsts SJO iesniegto DDP.
5.8. EMSA iesniedz LRIT NCA reģistrācijas žurnālus, kas atspoguļo visu LRIT informāciju saistībā ar zem dalībvalsts karoga peldošo kuģu ziņojumiem un visiem tās LRIT DC lietotāju pieprasījumiem. EMSA arī nodrošina reģistrācijas žurnālu vešanu attiecībā uz visu iekšēji izplatīto LRIT informāciju, kas satur tikai ziņojumu ievadu, un kas tiek izmantots revīzijai un rēķinu sagatavošanai (atbilstoši LRIT darbības standartiem).
ES LRIT kuģu datubāze
5.9. EMSA atbild par ES LRIT kuģu DB, kas ir ES LRIT sistēmas elements, izstrādi, ekspluatāciju, izvietošanu uz servera un administrēšanu. ES LRIT kuģu DB ir sistēma, kas paredzēta to kuģu saraksta glabāšanai, uzturēšanai un izplatīšanai, kuriem doti norādījumi pārraidīt LRIT informāciju uz ES LRIT DC. ES LRIT sistēma apstrādā tikai to kuģu LRIT ziņojumus, kuri ir iekļauti ES LRIT kuģu DB sarakstā.
5.10. ES kuģu DB satur šādu obligāto informāciju par katru kuģi:
■ SJO numuru;
■ MMSI numuru;
■ kuģa nosaukumu;
■ izsaukuma signālu;
■ vai iekārtām ir vai nav (jā/nē) veikta tipa apstiprināšana un vai tām ir tipa apstiprināšanas atsauces numurs, vai
■ ja tām ir veikta atbilstības pārbaude, tad pārbaudes ziņojuma datums un ASP, kas veica atbilstības pārbaudi.
Lai nodrošinātu, ka ES ASP var atrast jebkuru trūkstošo informāciju, kas var būt vajadzīga kuģa integrācijas vai iekārtu atteiču/kļūdu laikā, ļoti noderīgi, ja vien pieejami, var būt šādi papildus dati:
■ kuģa iekārta (radiostacija) (t. i., Inmarsat C, Iridium utt.);
■ kuģa iekārtas identifikators (t. i., Inmarsat C IMN numurs un sērijas numurs, Inmarsat mini C IMN un ISN, Iridium termināļa numurs utt.);
■ ārkārtējas situācijas kontaktpersonas vārds, uzvārds;
■ adrese;
■ tālruņa numurs;
■ faksa numurs;
■ komentāru/teksta lauks sīkākai informācijai.
5.11. EMSA nodrošina, ka jebkuras kuģu saraksta izmaiņas un atjauninājumi katru dienu tiks automātiski iekļauti un izmantoti ES LRIT sistēmas darbībā. ES ASP lejupielādē ES LRIT kuģu DB informāciju pēc vajadzības, lai nodrošinātu LRIT ziņojumus.
5.12. EMSA nodrošina pieeju tīmeklī ES LRIT kuģu DB un lietotāja rokasgrāmatu.
ES LRIT Datu centrs
5.13. EMSA, izmantojot jūras atbalsta pakalpojumus, nodrošina palīdzības dienestu diennakts režīmā, problēmu diagnosticēšanai un atbildēm uz LRIT DC lietotāju jautājumiem par sistēmas darbību un datu kvalitāti.
5.14. EMSA ir atbildīga par pakalpojumu kvalitātes, datu kvalitātes u. c. novērtēšanu, lai pastāvīgi uzlabotu ES LRIT DC pakalpojumus.
5.15. EMSA atzīst visas valstī apstiprināta tipa kuģu iekārtas un atbilstības pārbaužu ziņojumus.
5.16. EMSA nodrošina LRIT DC lietotājiem pieeju tīmeklī ES LRIT DC un attiecīgu lietotāja rokasgrāmatu. EMSA paredz arī izstrādāt XML saskarni ES LRIT DC līdz 2010. gadam.
5.17. EMSA nodrošina, ka ES LRIT DC ved reģistrācijas žurnālus, kuros atspoguļota visa LRIT DC lietotāju darbība, turpmākai izmantošanai un revīzijas vajadzībām.
5.18. ES LRIT DC revīziju veic LRIT koordinators, kā arī Eiropā atzītas revīzijas organizācijas, piemēram, Eiropas Kopienu Revīzijas palāta un Eiropas Komisijas Iekšējās revīzijas dienests.
6. pants. LRIT NCA loma un tiesības
Vispārīga informācija
6.1. LRIT NCA ir pieeja LRIT informācijai, kā noteikts SOLAS konvencijas noteikumos V/19-1.8.1. LRIT NCA ir atbildīga par valsts LRIT DC lietotāju un to piekļuves tiesību pārvaldību. Šie LRIT DC lietotāji var pārstāvēt kuģa karoga valsti, ostas valsti, piekrastes valsti vai meklēšanas un glābšanas (SAR) dienestu, un LRIT NCA tos ir pilnvarojusi pieprasīt/saņemt/lasīt LRIT informāciju.
6.2 LRIT DC lietotājiem ir iespēja pieprasīt un saņemt LRIT informāciju, pārvaldīt pastāvīgos pieprasījumus, pieprasīt SAR SURPICS ziņojumus un noskaidrot kuģu atrašanās vietas saskaņā ar piekļuves tiesībām, kuras piešķir LRIT NCA.
ES LRIT kuģu datubāze
6.3. LRIT NCA, kas nozīmēta saskaņā ar 2.1. pantu, izvirza šādu kuģu datu pārvaldnieku (vai struktūru, vai administrāciju), lai tas koordinētu ar EMSA ES LRIT kuģu DB izstrādāšanu un ekspluatāciju, un augšupielādētu un atjaunotu tās kuģu sarakstu saskaņā ar SOLAS konvencijas noteikumiem V/19-1, kas grozīti, lai izpildītu LRIT prasības, un ar kuģu sarakstu saistīto informāciju saskaņā ar šā dokumenta 5.10. pantu.
Kuģu datu pārvaldnieks | |
Struktūras/administrācijas nosaukums | Raimonds Vingris Reģistra vadītājs Latvijas Kuģu reģistrs Latvijas Jūras administrācija |
Kontaktinformācija, ietverot tālruni/ | Tālrunis: +371 67062162 Fakss: +371 67062161 Mob. tālrunis: +371 26541911 E-pasta adrese: raimonds.vingris@lja.lv |
Ja šīs kontaktpersonas datos ir kādas izmaiņas, par to pēc iespējas drīzāk rakstveidā jāpaziņo EMSA.
6.4. LRIT NCA tās kuģu datu pārvaldnieka personā ir atbildīga par tās kuģu saraksta atjaunošanu saskaņā ar LRIT prasībām (t.i. tiklīdz notiek izmaiņas) ietverot arī karoga valsts maiņu tiklīdz tas ir iespējams, lai nodrošinātu ES LRIT kuģu DB precizitāti.
6.5. LRIT NCA nodrošina, ka kuģu datu pārvaldnieks ES LRIT kuģu DB iekļauj tikai kuģus, kuriem obligāti jāraida LRIT informācija saskaņā ar SOLAS konvencijas noteikumiem V/19-1, ar grozījumiem. No šiem kuģiem, datu bāzē jāiekļauj tikai tie, kuriem ir apstiprināta tipa iekārtas vai kuru iekārtām veikta atbilstības pārbaude.
6.6. Valsts kuģu datu pārvaldniekam ES LRIT kuģu DB ir pieeja tikai to kuģu informācijai, kas peld ar attiecīgās valsts karogu.
ES LRIT Datu centrs
6.7. Dalībvalsts atzīst ES ASP. Dalībvalstij valsts līmenī jāpiemēro šī atzīšana visiem kuģiem, kas peld ar tās karogu, lai dotu ES ASP pieeju ar kuģi un kuģa LRIT iekārtām saistītajai informācijai.
6.8. EMSA ir noteikusi cenas kuģa iekārtu atbilstības testēšanai, kuru veic ES ASP, un šīs vienveidīgās/standarta cenas var tikt izplatītas kuģu īpašniekiem. Dalībvalstij ir tiesības izvēlēties ASP, kas veic atbilstības pārbaudes valstī.
6.9. Dalībvalsts atļauj EMSA pieprasīt Inmarsat sniegt ES ASP pieeju Inmarsat kuģu datubāzei un katalogam.
6.10. LRIT NCA un tās LRIT DC lietotājiem ir pieejama:
■ komunikāciju lietotāja saskarne, kas ļauj tiem sazināties ar sistēmu; uz tīmekļa pārlūkprogrammu balstīta standarta saskarne, kas ļauj LRIT DC lietotājiem apmainīties ziņojumiem ar ES LRIT DC;
■ apmācība, kas tiek sniegta par ES LRIT DC lietotāja tīmekļa saskarnes izmantošanu un tās pieejas rīkiem;
■ diennakts režīmā strādājošs palīdzības dienests, lai veiktu problēmu diagnosticēšanu vai atbildētu uz LRIT DC lietotāju zvaniem par sistēmas darbību un datu kvalitāti.
6.11. EMSA paredz izstrādāt ES LRIT DC XML saskarni līdz 2010. gadam. Tiks ņemtas vērā specifiskas drošības prasības.
6.12. LRIT NCA ieceļ LRIT kontaktpersonu ekspluatācijas jautājumos (diennakts režīmā, ja iespējams), kas kalpo kā pastāvīga kontaktpersona saziņai ar EMSA diennakts palīdzības dienestu ārkārtas situācijas gadījumā (saistībā ar sistēmas darbību, kuģu ziņojumiem utt.).
Kontaktpersona ekspluatācijas jautājumos | |
Kontaktpersonas vārds, uzvārds vai struktūras/administrācijas nosaukums Amata nosaukums | Edmunds Beļinskis Latvijas Jūras Spēku Krasta apsardzes dienests Par kuģošanas drošību atbildīgā amatpersona |
Kontaktinformācija | Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (JMGKC), Rīga Meldru 5a, LV-1015 Rīga, Latvija |
Tālrunis/e-pasts darba laikā: | Tālrunis: (+371) 67082064 (diennakts) Tālrunis (mobilais, diennakts): (+371)29187466 Fakss: (darba laikā): (+371) 67320100 e-pasta adrese: edmunds@mrcc.lv; sar@mrcc.lv; Isps1@mrcc.lv |
Tālrunis ārpus darba laika. | Tālrunis (mobilais, diennakts): (+371)29187466 |
7. pants. Atbildība
7.1. EMSA nav atbildīga par jebkādiem zaudējumiem, tiešiem vai netiešiem, kurus rada sistēmas pārejoša vai daļēja atteice vai darbības traucējumi, vai darba pārtraukšana, kuru izraisa cēloņi, kas atrodas ārpus EMSA kontroles.
7.2. EMSA un LRIT NCA sadarbojas, lai mazinātu šādas atteices, darbības traucējumu vai darba pārtraukšanas iespējamās negatīvās sekas. EMSA un LRIT NCA sadarbojas, lai palīdzētu viena otrai, ņemot vērā iespējamās trešo pušu prasības sakarā ar sistēmas darbību.
8. pants. Datu/sistēmas drošība
8.1. Ar ES LRIT DC saistītā dokumentācija tiek apstrādāta saskaņā ar Regulu (EK) Nr. 1049/20012 par šādu dokumentu publiskumu.
8.2. EMSA un dalībvalstis uzskata, ka uz LRIT informāciju attiecas Regula (EK) Nr. 45/20013 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi Kopienas iestādēs un struktūrās un šādu datu brīvu apriti. Dati ir pieejami tikai LRIT koordinatoram, kuru pilnvarojusi SJO, vienīgi nolūkā veikt LRIT sistēmas revīziju.
8.3. EMSA nodrošina, ka ES LRIT sistēma LRIT DC lietotājiem ir pieejama drošā veidā un ka ES LRIT sistēmas drošības prasības atbilst visām SJO prasībām.
9. pants. Finanšu noteikumi
Vispārīga informācija
9.1. EMSA sedz visas izmaksas, kas saistītas ar četriem obligātajiem LRIT ziņojumiem diennaktī (ik pēc sešām stundām), kuri tiek nosūtīti LRIT DC lietotājam. Katram kuģim, kas peld ar ES valsts karogu, no EMSA budžeta tiek segti līdz četriem LRIT ziņojumiem diennaktī (ik pēc sešām stundām).
9.2. Bez tam EMSA bez maksas sniedz LRIT NCA vai attiecīgās valsts LRIT DC lietotājiem LRIT informāciju/datus SAR mērķiem saskaņā ar Padomes 2008. gada 9. decembra rezolūciju par ES LRIT DC.
9.3. LRIT NCA ir atbildīga par to LRIT ziņojumu apmaksu, kurus pieprasījis jebkurš no tās LRIT DC lietotājiem.
9.4. LRIT NCA sedz visas izmaksas, kas saistītas ar pārāk biežu ziņojumu sūtīšanu no to kuģu sakaru iekārtām, kuri peld ar attiecīgās valsts karogu.
9.5. ES ASP pakalpojumu cenas nosaka publiskā iepirkuma procedūra, un ES LRIT DC tiks izdots cenrādis.
9.6. Dalībvalsts kontaktpersona LRIT finanšu jautājumos ir:
Kontaktpersona finanšu jautājumos | |
Vārds, uzvārds & amata nosaukums | Ingus Vizulis 1.reģionālā nodrošinājuma centra komandieris |
Kontaktinformācija, ietverot | Roņu iela 2, Liepāja, Tālrunis: +371 63404220 Fakss: +37163422883 |
Rēķins izrakstāms organizācijai: | Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku Nodrošinājuma pavēlniecības 1.Reģionālais nodrošinājuma centrs Reģ.Nr. 90000294774 Banka: Valsts kase Kods: TRELLV22 Konts: LV72TREL2100506220400 |
Izmantojamā rēķina atsauce: |
Rēķinu sagatavošanas un apmaksas sistēma
9.7. Lai pieprasītu un saņemtu LRIT ziņojumus, kā paredzēts 9.3. pantā, LRIT NCA pieņem un piekrīt ES LRIT DC maksājumu kārtībai, kādu EMSA noteikusi ES LRIT DC un kas atbilst finanšu pamatregulas 59. pantam attiecībā uz organizācijām, kas minētas Padomes Regulas Nr. 1605/20024 185. pantā. Šī kārtība paredz vienreizēju noteiktas summas maksājumu 3000 eiro apmērā piekrastes valstīm un 1000 eiro apmērā valstīm bez izejas uz jūru. Šīs dalības/iestāšanās maksas iemaksa piešķir LRIT NCA pieejas tiesības ES LRIT DC.
9.8. LRIT NCA tiek izrakstīts rēķins par šo dalības/iestāšanās maksu, un LRIT NCA veic samaksu par visiem neapmaksātajiem rēķiniem maksimums 45 dienu laikā.
9.9. Kontaktpersona finanšu jautājumos saņem rēķinu reizi mēnesī, ja rēķina summa ir lielāka par 100 eiro, citos gadījumos reizi gadā.
9.10. LRIT NCA piekrīt apmaksāt ziņojumus atbilstoši spēkā esošajam ES LRIT DC cenrādim (speciālajās aizņēmuma tiesībās – SDR un eiro), kas pievienots pielikumā, atkarībā no lietotāja/pieprasītāja, ziņojuma veida un izmantotā satelītu tīkla. Turklāt LRIT NCA piekrīt apmaksāt ziņojumus, kas pieprasīti citos datu centros, atbilstoši to cenrāžiem (SDR un to vietējās valūtās), ko iepriekš piegādājis ES LRIT DC.
9.11. EMSA nodrošina, ka LRIT NCA un/vai kontaktpersonai finanšu jautājumos tīmeklī ir pieejama klientu rēķinu sagatavošanas un apmaksas saskarne, kas ļauj tiem pārbaudīt sava EMSA konta stāvokli (nesamaksāti rēķini).
10. pants. Nepārvarama vara
10.1. Nepārvarama vara ir jebkura neparedzama un ārkārtēja situācija vai notikums, kuru neviena no pusēm nevar kontrolēt un kura liedz kādai no tām izpildīt jebkuras šajā nolīgumā paredzētās saistības, un kuras cēlonis nav kādas puses kļūda vai nolaidība un kuru neviena no pusēm nevar novērst, veicot savus pienākumus ar pienācīgu rūpību.
10.2. Ja kāda no pusēm sakaras ar nepārvaramu varu, tai nekavējoties jāpaziņo otrai pusei ar elektroniskā pasta vēstules palīdzību, apstiprinot ar faksa ziņojumu vēstules saņemšanu, vai citā līdzīgā veidā, paziņojot notikuma būtību, iespējamo ilgumu un paredzamo ietekmi.
10.3. Netiek uzskatīts, ka puse ir pārkāpusi saistības šā nolīguma sakarā, ja saistību neizpildi ir ietekmējusi nepārvarama vara.
10.4. Šā nolīguma puses veic vajadzīgos pasākumus, lai pēc iespējas samazinātu zaudējumus.
11. pants. Stāšanās spēkā, grozījumi un darbības termiņš
11.1. Šis nolīgums stājas spēkā pēc tam, kad abas puses to ir parakstījušas un ES LRIT DC uzsācis darbu.
11.2. Nolīgums paliek spēkā līdz dalībvalsts vai EMSA rakstveidā pieprasa tā izbeigšanu 6 mēnešus pirms vēlamā darbības termiņa beigām.
11.3. Jebkuri grozījumi šajos lietošanas noteikumos tiek veikti, pusēm noslēdzot rakstisku vienošanos. Mutiska vienošanās pusēm nav saistoša.
Eiropas Jūras drošības aģentūras vārdā: Villems de Ruiters, Eiropas Jūras drošības aģentūras izpilddirektors | Latvijas Republikas vārdā: Jūras kapteinis Hermanis Černovs, Latvijas Nacionālo bruņoto spēku, Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta komandieris |
Pielikums I. ES LRIT Datu Centra cenrādis ES/EFTA dalībvalstīm
Pieprasījuma/atskaites veids | Savienojuma tīkls | SDR | Cena, € |
Pieprasījums | INMARSAT C/mini-C | 0.21 | 0.25 |
INMARSAT D+ | 0.19 | 0.22 | |
IRIDIUM | 0.17 | 0.20 | |
Pozīcijas ziņojums | INMARSAT C/mini-C | 0.09 | 0.11 |
INMARSAT D+ | 0.10 | 0.12 | |
IRIDIUM | 0.08 | 0.10 | |
Arhivētie dati | N/A | 0 | 0.00 |
Kuģu integrēšanas izdevumi | N/A | 0 | 0.00 |
1 SDR=1.15 EUR (21/1/2009)
Cenas var tikt palielinātas vai samazinātas katru gadu.
Cenu pārskatīšana tiks noteikta saskaņā ar Monetārās savienības patēriņa cenu indeksu (MSPCI), ko publicē Eiropas Kopienas oficiālo paziņojumu, kas publicēts Eurostat ikmēneša izdevumā.
Cenu pārskatīšana var tikt veikta, ja MSPCI reģistrē cenu līmeņa paaugstināšanos par 3% vai vairāk nepārtraukti 12 mēnešus.
1 Kā minēts Padomes 2008. gada 9. decembra rezolūcijā par ES LRIT DC.
2 Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 30. maija Regula (EK) Nr. 1049/2001 par Eiropas Parlamenta, Padomes un Komisijas dokumentu publiskumu.
3 Eiropas Parlamenta un Padomes 2000. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 45/2001 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi Kopienas iestādēs un struktūrās un par šādu datu brīvu apriti.
4 Regula (EK, Euratom) Nr. 2343/2002 (OV, L 357, 31.12.2002., 72. lpp.). Regulā jaunākie grozījumi izdarīti ar Komisijas Regulu (EK, Euratom) Nr. 652/2008 (OV, L 181, 10.7.2008., 23. lpp.).
The European Maritime Safety Agency (EMSA), represented by Willem de Ruiter, Executive Director, herein after referred to as “EMSA”, of the one part,
andRepublic of Latvia, which is represented by Navy Captain Hermanis Černovs, Commander of the Coast Guard Service of the Naval Forces of the Latvian National Armed Forces, herein after referred to as “the Participating State”, of the other part.
WHEREAS the International Maritime Organization (IMO) adopted on 19 May 2006 Resolutions of the Marine Safety Committee MSC 202 (81), which introduces amendments to SOLAS Regulation V/19-1 and provides for the establishment of the Long-Range Identification and Tracking system (LRIT) (Regulation V/19-1 of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974, as amended).
HAVING REGARD TO the Council Resolution of 2 October 2007 to establish a European LRIT Data Centre (EU LRIT DC). The main objective of the EU LRIT DC is the identification and tracking of ships flying the flag of Participating States. The data generated will be integrated in the wider International LRIT system. All Participating States can share a LRIT information repository and one interface to the International Data Exchange (IDE) for requesting LRIT information on ships registered with other data centres.
ACKNOWLEDGING paragraph 1 of the said Council Resolution: the European Commission is in charge of managing the EU LRIT DC, in cooperation with Member States, through the European Maritime Safety Agency (EMSA). The Agency is in charge of the development, operation and maintenance of the EU LRIT DC.
NOTING that the IMO Maritime Safety Committee at its 85th session agreed on a set of transitional arrangements allowing LRIT Data Centres to be ready by 30 June 2009.
UNDERLINING the importance of this date as stated in the Council Resolution of 9 December 2008 concerning the EU LRIT DC, the Council “INVITES the Commission to continue taking appropriate action in order to ensure that all the necessary infrastructure is in place, and the Member States to submit information concerning ships flying their flag as early as possible to the EU LRIT Data Centre, in view of a timely establishment of the latter in accordance with the implementation plan along with the transitional arrangements agreed at IMO for the completion of the establishment of the LRIT System during the period between 31 December 2008 and 30 June 2009” and “ENCOURAGES progress in defining, in cooperation between the participating Member States and the European Maritime Safety Agency, the Condition of Use of the LRIT system, in particular the financial modalities.”
UNDERLINING that the EU LRIT DC Users have the right to receive LRIT information pursuant to the provisions of SOLAS regulation V/19-1 specifically, based on:
a) Flag State entitlements;
b) Port State entitlements;
c) Coastal State entitlements;
d) SAR user entitlements.
REITERATING that the purpose of the LRIT system is for maritime security, Search and Rescue (SAR), maritime safety and the protection of the marine environment.
CONFIRMING that the EU LRIT DC shall be in accordance with all relevant IMO LRIT performance standards and requirements.
Article 1. Definitions
Unless expressly provided otherwise:
1. LRIT means Long Range Identification and Tracking of ships.
2. LRIT NCA means the National Competent Authority (NCA) appointed by the Participating State which is entitled to receive LRIT information directly from the EU LRIT DC and is responsible to create and coordinate national LRIT DC Users of the data centre and their access rights.
3. LRIT DC User means any user of the EU LRIT system which is entitled by the LRIT NCA in accordance with SOLAS regulation V/19-1 to receive LRIT information through the EU LRIT Data Centre.
4. EU LRIT DC means the EU LRIT Data Centre which is set-up for processing LRIT information from vessels flying the flag of Participating States and for requesting and delivering LRIT information on ships registered with other data centres.
5. EU LRIT Ship DB means the EU LRIT Ship Database which is a system used for storing, maintaining and distributing the list of ships instructed by the LRIT NCA to transmit LRIT information to the EU LRIT DC.
6. Participating States means European Union Member States as well as the EEA countries Norway and Iceland.
7. EMSA means the European Maritime Safety Agency established under Regulation 1406/2002/EC.
8. Contracting Government means a government that is a Contracting Party to SOLAS.
9. DDP means the LRIT Data Distribution Plan which is managed by the International Maritime Organization.
10. EU LRIT System means the system comprising of the EU LRIT DC, EU LRIT Ship DB, ASP application, and the EU LRIT Invoicing & Billing component.
11. SAR means Search and Rescue
12. SOLAS means regulation V/19-1 of the International Convention of Safety of Life At Sea, 1974, as amended.
13. SSN means SafeSeaNet which is a Community ship traffic monitoring and information system regulated by Directive 2002/59/EC as amended.
14. ASP means Application Service Provider
15. EU ASP means the recognized ASP which is contracted by EMSA to provide services to the EU LRIT Data Centre.
16. CSP means Communications Service Provider
17. IDE means International LRIT Data Exchange.
18. IMO means International Maritime Organization.
19. LRIT Coordinator is appointed by the IMO Maritime Safety Committee and will assist in the establishment of the IDE and should undertake a review of the performance of the LRIT system including ASP’s, all LRIT Data Centres, the IDE, etc.
Terms not otherwise defined should have the same meaning as the meaning attributed to them in SOLAS.
Article 2. Purpose and Objectives
2.1 For the purposes of these Conditions of Use, the Participating State mentioned above nominates the following LRIT NCA contact point which is the government body responsible to create and coordinate LRIT DC Users of the data centre in his/her country and their access rights.
LRIT NCA Contact Point | |
Name of contact or Entity /Administration Job Title | Latvian Naval Forces, Coast Guard service, Maritime Rescue and Coordination Centre Riga |
Contact Details including tel/email: | Meldru iela 5a, Riga, LV-1015 Latvia. Phone: +37167082061; Fax: +371 67353215 e-mail: sar@mrcc.lv; isps1@mrcc.lv |
2.2 The purpose of these Conditions of Use is to define the roles and responsibilities of the Participating State and EMSA.
Article 3. Intellectual property rights
3.1 LRIT Information for all ships to which SOLAS regulation V/19-1 applies obtained during the set-up, implementation and operation of the EU LRIT DC, is owned solely by the Participating State of the flag which the ship is flying.
Article 4. Data use and distribution
4.1 The LRIT NCA grants EMSA the right to receive, store, retrieve and exchange LRIT information as needed for the purposes of the EU LRIT DC. These rights are non-transferable (EMSA can not transfer these rights to anybody else) and non-exclusive (the LRIT NCA can grant similar rights to another body). The LRIT NCA also grants EMSA the right to charge for the data when providing data to other LRIT Data Centres in accordance with the DDP. The LRIT NCA also grants EMSA the right to enquire, request and obtain the relevant ship information and if available, owner/operator information needed for the operation of the EU LRIT DC.
4.2 The EU LRIT System allows for the possibility of internal routing of LRIT information transmitted by ships flying the flag of Participating States (in accordance with IMO LRIT Performance Standards as revised) and especially to distribute the data via SSN.
4.3 EMSA shall not be liable for any damage caused by the LRIT NCA deciding to share, redistribute or recirculate LRIT data with a third party either within or outside its country.
Article 5. Role and rights of EMSA
General
5.1 EMSA is responsible, on behalf of the Commission and Member States, for the setting-up, implementation, testing, commissioning, operating and maintenance of the EU LRIT DC in accordance with IMO requirements. For these purposes EMSA acts as the EU LRIT DC Administrator towards the IMO, the LRIT Coordinator, the IDE, the CSP/ASP and other LRIT Data Centres without prejudice to the competences of the Participating State as a Contracting Government to SOLAS.
5.2 EMSA ensures the daily operation and maintenance of the system in accordance with the IMO availability and performance criteria, including the annual review and auditing by the LRIT Coordinator. EMSA is the administrator of the EU LRIT DC.
5.3 EMSA has the right to manage all components of the EU LRIT System. The aim of the management control process is to keep track of the activities performed in the system and to control the quality of service and the quality of data (all data related to the ship/equipment/network/systems identification are correct) delivered to the LRIT DC Users. Problems not solved at the EU LRIT DC level with ships flying the flag of the Participating State will be communicated to the LRIT NCA.
5.4 EMSA ensures that the EU LRIT DC is able to operate as a fault tolerant system, which means that the system is able to recover from errors and restore to normal operation.
5.5 EMSA will ensure prompt notification of the LRIT NCA any time there is a technical problem leading to the non-availability of the system and will ensure a prompt and accurate handling of such situations.
5.6 EMSA ensures that the hosting of the EU LRIT DC respects the availability requirements and follows the IMO guidance on system security.
5.7 EMSA distributes LRIT information for the Republic of Latvia based on its submitted DDP as Contracting Government to IMO.
5.8 EMSA provides journals to the LRIT NCA reflecting all LRIT information related to reports of ships flying the flag of the Participating State and all requests of its LRIT DC Users. EMSA will also provide a journal for all of the internally routed LRIT information which will only contain message header information which will be used for audit and invoicing purposes (according to LRIT Performance Standards).
EU LRIT Ship Database
5.9 EMSA is responsible for the development, operation, hosting and administration of the EU LRIT Ship DB which is an element of the EU LRIT System. The EU LRIT Ship DB is a system used for storing, maintaining and distributing the list of ships instructed to transmit LRIT information to the EU LRIT DC. The EU LRIT System will only process LRIT reports of ships if they are listed in the EU LRIT Ship DB.
5.10 The EU Ship DB contains the following mandatory information for each individual ship:
■ IMO number
■ MMSI Number
■ Ship Name
■ Call Sign
■ If the equipment has been type approved or not (Yes/No) and if it has then the type approval reference number, or
■ If it has undergone a Conformance test, then the test report date and the ASP that performed the Conformance test
The following additional data if available would also be very helpful to ensure that the EU ASP is able to find any missing information which may be needed during vessel integration or equipment failures/errors:
■ Shipborne system (radio installation) (i.e. Inmarsat C, Iridium, etc.)
■ Shipborne Identifier (i.e. IMN number & serial number for Inmarsat C, IMN and ISN for Inmarsat mini C, terminal ID for Iridium etc.)
■ Emergency Contact point/name
■ Address
■ Telephone number
■ Fax number
■ Comments/text field for further information
5.11 EMSA ensures that any changes and updates received for the list of ships will be included automatically into the EU LRIT System operations on a daily basis. The information in the EU LRIT Ship DB will be downloaded by the EU ASP as necessary to provide LRIT reports.
5.12 EMSA provides a web interface access to the EU LRIT Ship DB and a user manual.
EU LRIT Data Centre
5.13 EMSA provides, through the Maritime Support Services, a 24/7 help desk, to process troubleshoots or respond to service calls from LRIT DC Users with regards to the system performance and quality of data.
5.14 EMSA is responsible to perform an evaluation of service performance, data quality, etc. in order to continuously improve the EU LRIT DC service.
5.15 EMSA recognises all nationally type approved shipborne equipment and conformance test reports.
5.16 EMSA provides the LRIT DC Users with a web interface access to the EU LRIT DC and a relevant user manual. EMSA envisages to also develop an XML interface to the EU LRIT DC by 2010.
5.17 EMSA ensures that the EU LRIT DC provides journals reflecting all LRIT DC User activities for future reference and auditing purposes.
5.18 The EU LRIT DC is subject to audits by the LRIT Coordinator and also by European recognised auditing bodies such as the European Court of Auditors and the Internal Audit service of the European Commission.
Article 6. Role and rights of the LRIT NCA
General
6.1 The LRIT NCA has access to the LRIT information as defined in SOLAS regulation V/19-1.8.1. The LRIT NCA is responsible for managing its own national “LRIT DC Users” and their access rights. These LRIT DC Users can represent a Flag State, Port State, Coastal State, or Search and Rescue (SAR) service and are authorised by the LRIT NCA to request/receive/read LRIT information.
6.2 The LRIT DC Users have the possibility to receive and request LRIT information, manage standing orders, request SAR SURPICS and consult ship positions, subject to access rights granted by the LRIT NCA.
EU LRIT Ship Database
6.3 The LRIT NCA appointed pursuant to Article 2.1, nominates the following ship data manager (or Entity or Administration) in order to coordinate with EMSA with regard to the development and operation of the EU LRIT Ship DB and to upload and update its list of ships, subject to SOLAS regulation V/19-1 amended for LRIT requirements, and its relevant information according to Article 5.10 of this document.
Ship Data Manager | |
Name of contact or Entity/Administration | Raimonds Vingris Head of Register Latvian Ship Register Maritime Administration of Latvia |
Contact Details including tel/email: | Phone: +371 67062162 Fax: +371 67062161 Mob. phone: +371 26541911 E-mail: raimonds.vingris@lja.lv |
Should there be a change in this contact point, this should be communicated to EMSA in writing as soon as possible.
6.4 The LRIT NCA is responsible via its Ship Data Manager for the updating of its list of ships subject to LRIT requirements (i.e. whenever a change occurs) including changes of flag as soon as possible to ensure accuracy of the EU LRIT Ship DB.
6.5 The LRIT NCA shall ensure that the Ship Data Manager only lists vessels in the EU LRIT Ship DB which are obliged to send LRIT information according to SOLAS regulation V/19-1 as amended. Of these ships, only those that have equipment which have been type approved or conformance tested should be inserted in the database.
6.6 The Ship Data Manager only has access to the information in the EU LRIT Ship DB regarding ships flying its flag.
EU LRIT Data Centre
6.7 The Participating State should recognise the EU ASP as the Recognised EU ASP. The Participating State should make this approval applicable on a national level to all ships flying its flag in order to allow the EU ASP access to relevant information related to the ship and the shipborne LRIT equipment.
6.8 EMSA has provided prices for the conformance testing of shipborne equipment from the EU ASP such that these uniform/standard prices may be circulated to shipowners. The Participating State has the right to choose its own ASP’s to conduct conformance tests on a national level.
6.9 The Participating State gives permission to EMSA to request Inmarsat to give the EU ASP access to the Inmarsat Ship Databases and Directory.
6.10 The LRIT NCA and its LRIT DC Users have access to:
■ a communication user interface to enable them to communicate with the system. A default browser-based web interface is set-up enabling the LRIT DC Users to exchange messages with the EU LRIT DC.
■ training which is provided on the use of the EU LRIT DC web user interface and the tools to access it.
■ a 24/7 help desk to process troubleshoots or respond to service calls from LRIT DC Users with regards to the system performance and quality of data.
6.11 EMSA envisages developing an XML interface to the EU LRIT DC by 2010. Specific security requirements will be taken into account.
6.12 The LRIT NCA appoints an operational contact point for LRIT (24/7 if available) to be the permanent point of contact with the EMSA 24/7 help desk in case of an operational emergency (system performance, ship reporting, etc).
Operational Contact Point | |
Name of contact or Entity/Administration Job title | Edmunds Belinskis Shipping security officer Latvian Naval Force, Coast Guard service |
Contact Details | MRCC Riga Meldru iela 5a, LV-1015 Riga, Latvia |
Tel/email during working hours: | Phone: (+371) 67082064 (24h duty) Phone (mob., 24h): (+371)29187466 Fax: (working hours): (+371) 67320100 e-mail: edmunds@mrcc.lv; sar@mrcc.lv; Isps1@mrcc.lv |
Tel outside working hours. | Phone (mob., 24h): (+371)29187466 |
Article 7. Liability
7.1 EMSA shall not be liable for any damage, direct or indirect, caused by a temporary or partial failure or malfunction of the system, or a termination of service caused by factors outside the control of EMSA.
7.2 EMSA and the LRIT NCA shall cooperate to minimise potential negative consequences of such failure, malfunction or termination. EMSA and the LRIT NCA shall cooperate with a view to helping each other against potential claims brought by third parties in relation to the operation of the system.
Article 8. Security of data / system
8.1 Documentation related to the EU LRIT DC will be dealt with in accordance with Regulation (EC) No 1049/20012 regarding public access to documents.
8.2 EMSA and the Participating States consider LRIT information falls under the scope of Regulation (EC) No 45/20013 covering protection of individuals with regard to the processing of personal data by the Community institutions and bodies and on the free movement of such data. Data will only be accessible by the LRIT Coordinator who is empowered by IMO for the sole purpose of auditing the LRIT system.
8.3 EMSA ensures that the EU LRIT System is accessible in a secure way by LRIT DC Users and that the EU LRIT System security requirements are compliant with all IMO requirements.
Article 9. Financial Provisions
General
9.1 EMSA covers all costs associated to the four daily mandatory LRIT reports (every six hours) delivered to the LRIT DC User. Up to four daily LRIT reports (every six hours) per EU flagged ship are covered by the EMSA budget.
9.2 EMSA further provides the LRIT NCA or its national LRIT DC Users with LRIT information/data free of charge for SAR purposes in accordance with the Council Resolution of 9 December 2008 concerning the EU LRIT DC.
9.3 The LRIT NCA is responsible for the payment of LRIT messages requested by any of its LRIT DC Users.
9.4 The LRIT NCA is responsible for the payment of all costs which may be generated by over-reporting of the shipborne equipment of ships under its flag.
9.5 Prices of the EU ASP are the result of a public procurement procedure and a price list will be issued for the EU LRIT DC.
9.6 The Participating State’s financial contact point for LRIT is:
Financial Contact Point | |
Name & Job Title | Ingus Vizulis, Commander of 1st Regional Provision Centre |
Contact Details including tel/email: | Roņu iela 2, Liepaja, LV-3400, Latvia Phone: +371 63404220 Fax: +37163422883 |
Invoices to be made out to: | 1st Regional Provision Centre of Logistics Command of Latvian National Armed Forces Reg.No. 90000294774 Bank: State Treasury Code: TRELLV22 Account: LV72TREL2100506220400 |
Invoice reference to be used: |
Invoicing and Billing System
9.7 In order to request and receive LRIT reports as per article 9.3, the LRIT NCA accepts and agrees to the EU LRIT DC payment scheme which EMSA has established for the EU LRIT DC and is in accordance with Article 59 of the Framework Financial Regulation for the bodies referred to in Art. 185 of Council Regulation No 1605/20024. This scheme provides that a one time fixed amount equalling 3,000 euros for Coastal States or 1,000 euros for land-locked States is paid. Paying this one off membership/entrance fee allows the LRIT NCA access to the EU LRIT DC.
9.8 The LRIT NCA will be invoiced for this membership/entrance fee and the LRIT NCA will pay all outstanding balances within a maximum period of 45 days.
9.9 The financial contact point will receive monthly invoices if the outstanding amount is more than 100 euros and otherwise will receive an invoice annually.
9.10 The LRIT NCA agrees to be charged for messages according to the applicable EU LRIT DC price list (in Special Drawing Rights–SDR and Euros), as annexed, which is based on the type of user/requestor, type of message and satellite network in use. Furthermore, the LRIT NCA agrees to pay the messages requested through other Data Centres according to their price lists (in SDR and their local currencies) which will have previously been made available by the EU LRIT DC.
9.11 EMSA will ensure that the LRIT NCA and/or the Financial Contact Point will have access to the web based /Client Invoicing and Billing interface allowing them to check his/her account status (payable items) with EMSA.
Article 10. Force Majeure
10.1 Force majeure shall mean any unforeseeable and exceptional situation or event beyond the control of the parties which prevents either of them from performing any of their obligations under this agreement, was not due to error or negligence on their part and could not have been avoided by the exercise of due diligence.
10.2 If either party is faced with force majeure, it shall notify the other party without delay by electronic mail confirmed by a fax message with acknowledgment of receipt or equivalent, stating the nature, likely duration and foreseeable effects.
10.3 Neither party shall be considered in breach of its obligations under this agreement if it has been prevented from performing them by force majeure.
10.4 The parties to this agreement shall take the necessary measures to reduce damage to a minimum.
Article 11. Entry into Force, Amendments and Duration
11.1 This agreement shall enter into force once the EU LRIT DC becomes operational subject to the signature by both parties.
11.2 The agreement remains valid unless the Participating State or EMSA requests it to end in writing 6 months before they would like it to end.
11.3 Any amendment to these Conditions of Use shall be the subject to a written agreement concluded by the parties. An oral agreement shall not be binding on both parties.
For the European Maritime Safety Agency: Willem de Ruiter, Executive Director | For the Republic of Latvia: Navy Captain Hermanis Černovs, Commander of the Coast Guard Service of the Latvian Naval Forces of the Latvian National Armed Forces |
Annex I. EU LRIT Data Centre Price List for EU/EFTA Member States
Type of request/report | Communication Network | SDR | Price |
Poll | INMARSAT C/mini-C | 0.21 | 0.25 |
INMARSAT D+ | 0.19 | 0.22 | |
IRIDIUM | 0.17 | 0.20 | |
Position report | INMARSAT C/mini-C | 0.09 | 0.11 |
INMARSAT D+ | 0.10 | 0.12 | |
IRIDIUM | 0.08 | 0.10 | |
Archived position report | N/A | 0 | 0.00 |
Vessel integration costs | N/A | 0 | 0.00 |
1 SDR=1.15 EUR (21/1/2009)
Prices may be revised upwards or downwards each year.
Revision shall be determined by the Monetary Union Index of Consumer Prices (MUICP) published by the Office Publications of the European Communities in the Eurostat monthly bulletin.
Revision may occur if the MUICP records a price level evolution of 3% or more for a consecutive period of 12 months.
1 As referred to in the Council Resolution on the EU LRIT DC of 9 December 2008
2 Regulation (EC) No 1049/2001 of the European Parliament and of the Council of 30 May 2001 regarding public access to European Parliament, Council and Commission documents.
3 Regulation (EC) No 45/2001 of the European Parliament and of the Council of 18 December 2000 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data by the Community institutions and bodies and on the free movement of such data.
4 Regulation (EC, Euratom) No 2343/2002 (OJ L 357, 31.12.2002, p. 72) as last amended by Commission Regulation (EC, Euratom) No 652/2008 (OJ L 181, 10.7.2008, p. 23