Ministru kabineta rīkojums Nr.399
Rīgā 2009.gada 19.jūnijā (prot. Nr.40 32.§)
1. Apstiprināt rīcības plānu "Par Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla turpmāko attīstību" (turpmāk - plāns) (pielikums).
2. Noteikt, ka par plāna izpildi atbildīgā institūcija ir Ekonomikas ministrija.
3. Ekonomikas ministrijai 2010. un 2011.gadā līdz 1.martam iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par rīcības plāna īstenošanas gaitu iepriekšējā laikposmā un informāciju par visu pārstāvniecību darbības efektivitāti, pamatojoties uz eksporta un piesaistīto investīciju apjoma izmaiņām, kā arī apkalpoto komersantu skaitu.
4. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.
Ministru prezidenta vietā - finanšu ministrs E.Repše
Ekonomikas ministrs A.Kampars
(Ministru kabineta
2009.gada 19.jūnijā rīkojums Nr.399)
Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla turpmākās attīstības rīcības plāns ir izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 27.novembra sēdē izskatīto Ekonomikas ministrijas informatīvo ziņojumu "Par Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla tālāku attīstību" un pamatojoties uz Ministru kabineta 2007.gada 27.novembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.66 39.§) "Par Latvijas Ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla attīstību", kurā Ekonomikas ministrijai uzdots līdz 2008.gada 15.janvārim sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla turpmākās attīstības rīcības plānu (turpmāk - rīcības plāns).
Ņemot vērā I.Godmaņa vadītā Ministru kabineta neatliekamo darbu plāna 4.4.apakš-punktu, kurā paredzēts Ekonomikas ministrijai izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Tūrisma attīstības valsts aģentūras pārstāvniecību ārvalstīs darbības efektivitātes izvērtējumu, rīcības plāna iesniegšanas termiņš tika pagarināts līdz 2008.gada 30.maijam. Rīcības plānā ietvertie pasākumi ir precizēti un pamatojas arī uz priekšlikumiem, kas sniegti pēc minētās izvērtēšanas (Ministru prezidenta 2008.gada 15.februāra rezolūcija Nr.12/SAN-509).
Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla atjaunošanu un turpmāku attīstību nosaka Ministru kabinetā 2002.gada 23.aprīlī apstiprinātā Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību attīstības koncepcija (turpmāk - koncepcija), kurā izvirzītie mērķi ir cieši saistīti ar pārējo institūciju mērķiem un uzdevumiem, kuras pārstāv Latvijas ārējās ekonomiskās intereses.
Koncepcijas mērķis ir atjaunot un attīstīt pārstāvniecību tīklu ārvalstīs un nostiprināt tā atbalsta institūcijas Latvijā, tādējādi pilnveidojot valsts ārējo ekonomisko interešu pārstāvniecības sistēmu.
Ministru kabinets 2004.gada 14.oktobrī apstiprināja Latvijas eksporta veicināšanas programmu 2005.-2009.gadam (turpmāk - programma). Programmas mērķis ir aktīvi veicināt Latvijas komersantu konkurētspēju, sekmēt jaunu tirgu apgūšanu, kā arī nostiprināties esošajos tirgos.
Saskaņā ar programmu jāturpina darbs pie ekonomisko pārstāvniecību tīkla turpmākas attīstīšanas komersantiem prioritāros eksporta tirgos, katru gadu atverot divas jaunas Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības (turpmāk - ekonomiskā pārstāvniecība) ārvalstīs. Noteikts viens no programmas darbības rezultātu rādītājiem - Latvijai 2010.gadā jābūt ne mazāk kā 15, bet 2015.gadā - vairāk nekā 20 ekonomisko pārstāvniecību.
Ievērojot to, ka ekonomisko pārstāvniecību koncepcijas pasākumu plānā ir norādīti pasākumi ekonomisko pārstāvniecību tīkla darbības efektivitātes uzlabošanai un valstis, kurās nepieciešams atvērt ekonomiskās pārstāvniecības līdz 2005.gadam, rīcības plāna uzdevums ir noteikt turpmākos pasākumus, kā arī valstis, kurās tuvākajos trijos gados būtu atveramas ekonomiskās pārstāvniecības.
Rīcības plāns nosaka uzdevuma izpildei nepieciešamos pasākumus, kas nodrošinās ekonomisko pārstāvniecību tīkla turpmāko attīstību, lai palīdzētu komersantiem ieiet jaunos un nostiprināties esošajos ārvalstu tirgos, uzlabojot to konkurētspēju un tādējādi sekmējot pozitīvu ārējās tirdzniecības bilanci.
Valstis, kurās būtu atveramas ekonomiskās pārstāvniecības, tiek apstiprinātas Eksporta veicināšanas padomē (Ministru kabineta 2005.gada 6.aprīļa rīkojums Nr.213 "Par eksporta veicināšanas padomi"), kuras ietvaros notiek regulārs dialogs ar nozaru asociācijām un komersantiem attiecībā uz viņus interesējošajiem mērķa tirgiem.
Kā prioritārās valstis uzņēmēji norādīja Ķīnu, Ukrainu, Baltkrieviju un Lietuvu.
Tāpat komersanti ir pauduši interesi par ekonomisko pārstāvniecību atvēršanu Spānijā, Turcijā, Azerbaidžānā, Rumānijā, Gruzijā, Īrijā, Bulgārijā, kā arī Āfrikas un Latīņamerikas reģionos.
Ķīna
Latvijas preču eksports uz Ķīnu sastāda LVL 7,4 uz vienu iedzīvotāju, kas ir trešais zemākais 27 Eiropas Savienības valstīs, apsteidzot tikai Lietuvu (LVL 4,6) un Rumāniju (LVL 7,3). Igaunijas eksports uz Ķīnu ir LVL 48,3 uz vienu iedzīvotāju. Igaunijas eksports uz Ķīnu 2007.gadā strauji pieauga, sasniedzot gandrīz 230 %. Līderi eksportā uz Ķīnu ir Luksemburga (LVL 477), Somija (LVL 373), Vācija (LVL 329), Beļģija (LVL 276), Nīderlande (LVL 204) un Īrija (LVL 203).
Atbilstoši ITC (International Trade Centre) datiem un prognozēm perspektīvākais tirgus Latvijas ārējai tirdzniecībai ir Āzijas valstu reģionā.
2007.gadā Ķīnas kopējais imports sastādīja USD 955,8 miljardus (LVL ~430 mljrd.), un vidēji pēdējos trijos gados tas pieaudzis par 20 % jeb USD 147,1 miljardiem gadā (LVL ~66,1 mljrd.).
Ukraina
Latvijas eksports uz Ukrainu ir LVL 39,8 uz vienu iedzīvotāju, kas ir 15.rādītājs 27 Eiropas Savienības valstīs un vairāk nekā divas reizes mazāk nekā Lietuvai (LVL 101,2) un Igaunijai (LVL 88,8).
Ir būtiski pēc iespējas ātrāk uzsākt ekonomiskās aktivitātes Ķīnā, kur Latvijas eksports ir būtiski zemāks nekā Igaunijai (Igaunijai Ķīnā ir atvērta pārstāvniecība), un Ukrainā, kur Latviju eksportā apsteidz abas Baltijas kaimiņvalstis, jo Ķīnas un Ukrainas tirgos strauji pieaug pieprasījums, līdz ar to paverot plašas iespējas Latvijas uzņēmumu aktivitātēm nākotnē. Ņemot vērā to, ka Ķīnā un Ukrainā vēl joprojām pastāv administratīvās barjeras, pārstāvniecību klātbūtne šajās valstīs ir nozīmīgs instruments Latvijas uzņēmumiem.
Eiropas Savienība ar Ķīnu un Ukrainu ir uzsākusi sarunas par Brīvā tirdzniecības līguma noslēgšanu, ar ko plānots panākt vislielāko labvēlības režīmu savstarpējā tirdzniecībā, tai skaitā investīcijām šajās valstīs.
Ņemot vērā to, ka ekonomiskās pārstāvniecības strādā ciešā sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras biroju Rīgā, politikas un darbības rezultāti līdz šim tika vērtēti, pamatojoties uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras darbības stratēģiju 2007.-2009.gadam (1.pielikums). Plānojot un vērtējot ekonomisko pārstāvniecību darbību 2005.-2008.gadā, sasniedzamie rezultāti un veicamās aktivitātes tika vērtētas kopumā.
Sākot ar 2008.gadu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras darbības plānā katrai ekonomiskajai pārstāvniecībai sasniedzamie rezultāti noteikti atsevišķi, norādot minimālo apstrādāto eksporta un investīciju projektu skaitu, sniegto konsultāciju skaitu Latvijas uzņēmējiem vai potenciālajiem ārvalstu sadarbības partneriem (2.pielikums). Ekonomisko pārstāvniecību mērķi noteikti arī katra pārstāvja ierēdņa un darbinieka darbības un tās rezultātu novērtēšanas protokolā, paredzot uzdevumus nākamajam novērtēšanas periodam. Jaunizveidotajām ekonomiskajām pārstāvniecībām darbības rezultātus sagatavo, pamatojoties uz esošo ekonomisko pārstāvniecību darbības rezultātiem un uzņēmumu iespējamo sākotnējo interesi izmantot attiecīgās ekonomiskās pārstāvniecības pakalpojumus (3.pielikums).
Nr. p.k. |
Pasākums |
Rezultatīvie rādītāji novērtēšanai |
Izpildes termiņš |
Papildus nepieciešamais finansējums (lati) |
Atbildīgā institūcija |
1. |
Nodrošināt Latvijas ekonomisko interešu pārstāvību Ķīnā un Baltkrievijā |
Atvērtas pārstāvniecības Ķīnā un Baltkrievijā. Eksporta pieaugums: uz Ķīnu ~ 15 milj. latu, uz Baltkrieviju ~ 15 milj. latu* |
2010.g. |
417 300 |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
2. |
Nodrošināt Latvijas ekonomisko interešu pārstāvību Lietuvā un Ukrainā |
Atvērtas pārstāvniecības Lietuvā un Ukrainā. Eksporta pieaugums: uz Lietuvu ~ 7 milj. latu, uz Ukrainu ~ 7 milj. latu* |
2011.g. |
352 178 |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
3. |
Paplašināt ekonomisko pārstāvību Krievijas Federācijā |
Pārstāvniecības vadītāja vietnieka vietu pārcelt uz Pleskavu |
2010.g. |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
|
4. |
Nodrošināt atgriezenisko saiti un efektīvu dialogu ar komersantiem |
Reizi gadā veikta komersantu aptauja par pārstāvniecību sniegto pakalpojumu kvalitāti |
2010.g. |
3 000 |
Ekonomikas ministrija |
5. |
Samazināt pārstāvniecību uzturēšanas izdevumus |
Pārstāvniecības Polijā, Nīderlandē, Norvēģijā un Vācijā pārcelt uz LR vēstniecības telpām |
2009.g. |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra Ārlietu ministrija |
|
6. |
Veikt pārstāvniecību uzturēšanas izmaksu optimizāciju |
Veikt grozījumus 2005.gada 15.aprīļa dokumentā "Starpresoru vienošanās par sadarbību starp Latvijas Republikas Ekonomikas ministriju, Latvijas Republikas Ārlietu ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, pārstāvot Latvijas ekonomiskās intereses ārvalstīs" un papildināt to ar pielikumu, kurā paredzēt vispārējo kārtību savstarpējiem norēķiniem par Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas vēstniecību infrastruktūras izmantošanas nosacījumiem Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību vajadzībām |
2009.g. |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra Ārlietu ministrija |
|
7. |
Uzlabot pārstāvniecību darbības efektivitāti |
Pārstāvniecību darbiniekiem Nīderlandē un Vācijā piešķirt diplomātiskos rangus un amatus |
2009.g. |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra Ārlietu ministrija |
|
8. |
Uzlabot pārstāvniecību darbības efektivitāti |
Izstrādāt motivējošu atalgojuma sistēmu pārstāvniecību darbiniekiem |
2010.g. |
Ekonomikas ministrija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra |
Piezīme.
* Plānotais eksporta pieaugums (vidēji 2,5 % no kopējā eksporta) aprēķināts, pamatojoties uz eksporta pieauguma tendencēm, attiecīgā tirgus attīstības tendencēm un pārstāvniecību līdzšinējās darbības ietekmi.
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
|||
2009. |
2010. |
2011. |
2012. |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
420 300 |
703 478 |
650 478 |
|
3. Finansiālā ietekme |
0 |
- 420 300 |
- 703 478 |
- 650 478 |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu segšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Ekonomiskā pārstāvniecība Ķīnā: uzturēšanas izdevumi, atlīdzība, t.sk. atalgojums, preces un pakalpojumi, kapitālie izdevumi |
0 |
235 869 197 869 87 849 58 877 110 020 38 000 |
197 869 197 869 87 849 58 877 110 020 |
197 869 197 869 87 849 58 877 110 020 |
Ekonomiskā pārstāvniecība Ukrainā: uzturēšanas izdevumi, atlīdzība, t.sk. atalgojums, preces un pakalpojumi, kapitālie izdevumi |
0 |
181 431 153 431 73 473 67 421 79 958 28 000 |
153 431 153 431 73 473 67 421 79 958 |
153 431 153 431 73 473 67 421 79 958 |
|
Ekonomiskā pārstāvniecība Lietuvā: uzturēšanas izdevumi, atlīdzība, t.sk. atalgojums, preces un pakalpojumi, kapitālie izdevumi |
0 |
0 |
177 259 152 259 62 259 50 867 90 000 25 000 |
152 259 152 259 62 259 50 867 90 000 |
|
Ekonomiskā pārstāvniecība Baltkrievijā: uzturēšanas izdevumi, atlīdzība, t.sk. atalgojums, preces un pakalpojumi, kapitālie izdevumi |
0 |
0 |
174 919 146 919 56 919 50 867 90 000 28 000 |
146 919 146 919 56 919 50 867 90 000 |
|
Samaksa par pakalpojumu - anketas izstrādi |
0 |
3 000 |
0 |
0 |
|
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
Ekonomikas ministrija katru gadu (laikposmā no 2010.gada līdz 2012.gadam) līdz 1.martam iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par rīcības plāna īstenošanas gaitu iepriekšējā gadā.
Ekonomikas ministrs A.Kampars
1.pielikums
Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību
tīkla turpmākās attīstības rīcības plānam
Sasniedzamie darbības rezultāti
Nr. p.k. |
Politikas rezultāts |
Sasniegšanas rādītāji pa gadiem |
|||||||||
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|||||||
Plāns |
Izpilde |
Plāns |
Izpilde |
Plāns |
Izpilde |
Plāns |
Plāns (ja tiek piešķirts papildu finansējums) |
Plāns |
Plāns (ja tiek piešķirts papildu finansējums) |
||
1. |
Sagatavotas Latvijas uzņēmēju eksporta veicināšanas un investīciju piesaistes misijas ārvalstīs (uzņēmēju skaits) |
200 |
270 |
200 |
290 |
200 |
445 |
200 |
300 |
200 |
300 |
2. |
Organizētas potenciālo sadarbības partneru vizītes Latvijā (kompāniju skaits) |
69 |
69 |
60 |
120 |
60 |
182 |
60 |
80 |
60 |
90 |
3. |
Organizēta un/vai nodrošināta dalība investīciju un starptautiskās tirdzniecības veicināšanas semināros ārvalstīs (semināru skaits) |
28 |
28 |
25 |
58 |
25 |
93 |
25 |
28 |
25 |
31 |
4. |
Organizēti semināri Latvijas reģionos (semināru skaits) |
18 |
18 |
17 |
23 |
17 |
23 |
17 |
19 |
17 |
20 |
5. |
Sniegtas konsultācijas Latvijas uzņēmumiem par ārvalstu tirgiem (konsultāciju skaits) |
1300 |
1555 |
1440 |
1563 |
1440 |
1688 |
1440 |
1550 |
1440 |
1600 |
6. |
Apstrādāti eksporta projekti (skaits pret prognozēto apjomu, milj. Ls) |
400/20 |
400 |
400/20 |
427 |
400/20 |
728/20 |
400/20 |
500/33 |
400/20 |
550/38 |
7. |
Sniegtas konsultācijas ārvalstu investoriem, ārvalstu diplomātiskajām pārstāvniecībām un citām ārvalstu institūcijām (konsultāciju skaits) |
300 |
930 |
300 |
322 |
300 |
484 |
300 |
400 |
300 |
450 |
8. |
Apstrādāti investīciju projekti (skaits pret prognozēto apjomu, milj. Ls) |
54/33 |
54 |
50/30 |
67 |
50/30 |
45/65,3 |
50/30 |
60/40 |
50/30 |
65/45 |
Ekonomikas ministrs A.Kampars
2.pielikums
Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību
tīkla turpmākās attīstības rīcības plānam
ASV |
Dānija |
Francija |
Japāna |
Kazahstāna |
Krievija |
Lielbritānija |
Nīderlande |
Polija |
Vācija |
Zviedrija |
Norvēģija |
Kopā |
||
1. Konsultācijas, atbilžu sagatavošana uz informācijas pieprasījumiem par ārējās tirdzniecības jautājumiem, ne mazāk kā: |
2008 |
80 |
80 |
80 |
40 |
40 |
80 |
80 |
60 |
80 |
80 |
80 |
80 |
860 |
2009 |
90 |
80 |
90 |
60 |
40 |
100 |
90 |
60 |
80 |
90 |
90 |
80 |
950 |
|
2010 |
90 |
80 |
90 |
60 |
40 |
100 |
90 |
60 |
80 |
90 |
90 |
80 |
950 |
|
2. Ārvalstu kompāniju sadarbības projektu identificēšana, atbilstoša Latvijas piedāvājuma sagatavošana, iesniegšana ārvalstu kompānijām - projektu apkalpošana, ne mazāk kā: |
2008 |
30 |
30 |
30 |
10 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
340 |
2009 |
40 |
30 |
40 |
20 |
30 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
30 |
30 |
420 |
|
2010 |
40 |
30 |
40 |
20 |
30 |
40 |
40 |
30 |
40 |
40 |
30 |
30 |
420 |
|
3. Latvijas komersantu eksporta projektu virzīšana ārvalstu tirgos, ne mazāk kā: |
2008 |
4 |
6 |
5 |
3 |
5 |
6 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
60 |
2009 |
5 |
6 |
5 |
3 |
5 |
8 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
63 |
|
2010 |
5 |
6 |
5 |
3 |
5 |
8 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
63 |
|
4. Potenciālo ārvalstu sadarbības partneru atlase atbilstoši Latvijas uzņēmēju pieprasījumiem, ne mazāk kā: |
2008 |
5 |
10 |
5 |
0 |
10 |
10 |
10 |
10 |
5 |
20 |
20 |
10 |
115 |
2009 |
5 |
10 |
10 |
5 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
130 |
|
2010 |
5 |
10 |
10 |
5 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
130 |
|
5. Latvijas komersantu individuālu biznesa vizīšu organizēšana (tiešās vizītes) pie potenciālajiem sadarbības partneriem ārvalstīs, ne mazāk kā: |
2008 |
4 |
6 |
5 |
3 |
5 |
6 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
60 |
2009 |
4 |
6 |
5 |
3 |
5 |
6 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
60 |
|
2010 |
4 |
6 |
5 |
3 |
5 |
6 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
5 |
60 |
|
6. Latvijas uzņēmumu tirdzniecības misiju organizēšana, ne mazāk kā: |
2008 |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
3 |
0 |
2 |
2 |
2 |
14 |
|
2009 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
19 |
|
2010 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
19 |
|
7. Vizīšu organizēšana Latvijā ārvalstu kompānijām, kuras ir ieinteresētas atrast biznesa partnerus, izvietot pasūtījumus vai pirkt Latvijas uzņēmumu produkciju, ne mazāk kā: |
2008 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
25 |
2009 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
27 |
|
2010 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
27 |
|
8. Nozaru tirgus apskatu un informatīvu ziņojumu sagatavošana par dažādām valstīm dažādās nozarēs |
2008 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
11 |
2009 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
12 |
|
2010 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
12 |
|
9. Konsultācijas par biznesa vidi Latvijā ārvalstu investoriem, ārvalstu diplomātiskajām pārstāvniecībām un citām ārvalstu institūcijām, ne mazāk kā: |
2008 |
20 |
20 |
20 |
10 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
180 |
2009 |
25 |
20 |
25 |
20 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
200 |
|
2010 |
25 |
20 |
25 |
20 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
200 |
|
10. Informācijas pieprasījumu apstrāde potenciālajiem investīciju projektiem, ne mazāk kā: |
2008 |
15 |
5 |
10 |
10 |
5 |
4 |
15 |
5 |
5 |
15 |
15 |
5 |
109 |
2009 |
25 |
20 |
25 |
20 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
200 |
|
2010 |
25 |
20 |
25 |
20 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
20 |
20 |
10 |
200 |
|
11. Potenciālo investīciju projektu virzība (piemēram, piedāvājuma sagatavošana, atbilžu sniegšana, komunikācija) |
2008 |
5 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
42 |
2009 |
5 |
2 |
5 |
3 |
2 |
5 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
46 |
|
2010 |
5 |
2 |
5 |
3 |
2 |
5 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
46 |
|
12. Noorganizētas potenciālo ārvalstu investoru vizītes Latvijā, ne mazāk kā: |
2008 |
5 |
2 |
3 |
1 |
1 |
3 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
39 |
2009 |
5 |
2 |
5 |
2 |
1 |
5 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
44 |
|
2010 |
5 |
2 |
5 |
2 |
1 |
5 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
3 |
44 |
Ekonomikas ministrs A.Kampars
3.pielikums
Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību
tīkla turpmākās attīstības rīcības plānam
Baltkrievija |
Ķīna |
Ukraina |
Lietuva |
Kopā |
|
1. Konsultācijas, atbilžu sagatavošana uz informācijas pieprasījumiem par ārējās tirdzniecības jautājumiem, ne mazāk kā: |
60 |
40 |
60 |
70 |
230 |
2. Ārvalstu kompāniju sadarbības projektu identificēšana, atbilstoša Latvijas piedāvājuma sagatavošana un iesniegšana ārvalstu kompānijām - projektu apkalpošana, ne mazāk kā: |
30 |
10 |
30 |
40 |
110 |
3. Latvijas komersantu eksporta projektu virzīšana ārvalstu tirgos, ne mazāk kā: |
6 |
3 |
5 |
6 |
20 |
4. Potenciālo ārvalstu sadarbības partneru atlase atbilstoši Latvijas uzņēmēju pieprasījumiem, ne mazāk kā: |
10 |
10 |
10 |
10 |
40 |
5. Latvijas komersantu individuālu biznesa vizīšu organizēšana pie potenciālajiem sadarbības partneriem ārvalstīs, ne mazāk kā: |
6 |
3 |
4 |
4 |
17 |
6. Latvijas uzņēmumu tirdzniecības misiju organizēšana, ne mazāk kā: |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
7. Vizīšu organizēšana Latvijā ārvalstu kompānijām, kuras ir ieinteresētas atrast biznesa partnerus, izvietot pasūtījumus vai pirkt Latvijas uzņēmumu produkciju, ne mazāk kā: |
2 |
1 |
2 |
2 |
7 |
8. Nozaru tirgus apskatu un informatīvu ziņojumu sagatavošana par dažādām valstīm dažādās nozarēs |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
9. Konsultācijas par biznesa vidi Latvijā ārvalstu investoriem, ārvalstu diplomātiskajām pārstāvniecībām un citām ārvalstu institūcijām, ne mazāk kā: |
5 |
10 |
10 |
10 |
35 |
10. Informācijas pieprasījumu apstrāde potenciālajiem investīciju projektiem, ne mazāk kā: |
3 |
10 |
5 |
5 |
23 |
11. Potenciālo investīciju projektu virzība (piemēram, piedāvājuma sagatavošana, atbilžu sniegšana, komunikācija) |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
12. Noorganizētas potenciālo ārvalstu investoru vizītes Latvijā, ne mazāk kā: |
2 |
1 |
3 |
3 |
9 |
Ekonomikas ministrs A.Kampars