1. Noteikumi nosaka Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” (turpmāk – grantu shēma) apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa (turpmāk – atklāts konkurss) nolikumu, kurā ietverti apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji.
2. Grantu shēmas mērķis ir veicināt sapratni un sadarbību starp dažādu tautību pārstāvjiem, veidot labvēlīgus sociālos, kultūras un informācijas nosacījumus Latvijas mazākumtautībām, kā arī veicināt mazākumtautību biedrību un nodibinājumu attīstību, līdzfinansējot apakšprojektus šo noteikumu 3.punktā minētajās grantu shēmas atbalsta jomās. Apakšprojekts šo noteikumu izpratnē ir aktivitāšu kopums, kas vērsts uz mērķa sasniegšanu noteiktā laikposmā ar noteiktiem finanšu, materiāli tehniskajiem un cilvēku resursiem.
3. Grantu shēmas atbalsta jomas ir:
3.1. mazākumtautību biedrību un nodibinājumu darbības kapacitātes stiprināšana:
3.1.1. aprīkojuma iegāde;
3.1.2. telpu remonts;
3.1.3. biedru un darbinieku apmācība;
3.1.4. līdzdalība citu organizāciju vai institūciju rīkotajos pasākumos mazākumtautību biedrību un nodibinājumu darbības pilnveidošanai un attīstībai;
3.2. atbalsts mazākumtautību kultūras pasākumiem:
3.2.1. kultūras pasākumu, tai skaitā festivālu un koncertu, organizēšana;
3.2.2. kultūras pasākumu organizēšanai nepieciešamā aprīkojuma iegāde (piemēram, mūzikas instrumenti, tautas tērpi un skatuves tehnika);
3.3. atbalsts pasākumiem plašākas sabiedrības informēšanai par mazākumtautību kultūru, tradīcijām un reliģiju:
3.3.1. grāmatu izdošana;
3.3.2. dažādu veidu plašsaziņas līdzekļiem paredzētu materiālu, kā arī audio un video materiālu sagatavošana un izdošana;
3.3.3. televīzijas programmu sagatavošana;
3.3.4. mazākumtautību avīžu, žurnālu izdošana;
3.4. atbalsts literāro darbu tulkošanai no mazākumtautību valodām latviešu valodā un no latviešu valodas mazākumtautību valodās;
3.5. atbalsts pasākumiem plašākas sabiedrības informēšanai par sabiedrības etniskās integrācijas jautājumiem:
3.5.1. grāmatu izdošana;
3.5.2. dažādu veidu plašsaziņas līdzekļiem paredzētu materiālu, kā arī audio un video materiālu sagatavošana un izdošana;
3.5.3. televīzijas programmu sagatavošana;
3.5.4. rakstu sēriju sagatavošana lielākajās avīzēs un žurnālos;
3.6. atbalsts ārpusskolas pasākumu programmām, lai veicinātu sadarbību starp dažādu tautību skolēniem:
3.6.1. sadarbības pasākumi starp skolām;
3.6.2. vasaras nometnes;
3.6.3. skolu pasākumi.
5. Grantu shēmas apakšprojektu (turpmāk – apakšprojekts) iesniegumu atklātajam konkursam pieejamo līdzfinansējumu (turpmāk – grantu shēmas līdzfinansējums) veido Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Latvijas valsts budžeta finansējums.
6. Kopējais apakšprojektiem pieejamais grantu shēmas līdzfinansējums ir EUR 688 236 ekvivalents latos, no kuriem:
6.1. ne vairāk kā 40 % grantu shēmas līdzfinansējuma jeb EUR 275 294 ekvivalentu latos drīkst piešķirt apakšprojektiem šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā;
6.2. ne vairāk kā 20 % grantu shēmas līdzfinansējuma jeb EUR 137 647 ekvivalentu latos drīkst piešķirt apakšprojektiem šo noteikumu 3.6.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā;
6.3. pārējo grantu shēmas līdzfinansējumu piešķir apakšprojektiem šo noteikumu 3.2., 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā norādītajās atbalsta jomās.
7. Maksimālais apakšprojektam pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums ir EUR 30 000 ekvivalents latos. Minimālais apakšprojektam pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nav noteikts.
8. Apakšprojektam pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nepārsniedz 90 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
9. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja, sadarbības partnera (ja attiecināms) un citu finansētāju kopējais finansējums ir vismaz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Daļu šā finansējuma var nodrošināt kā ieguldījumu natūrā, bet tas nedrīkst pārsniegt 50 %.
10. Ja apakšprojekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo apakšprojektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību sedz no apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja līdzekļiem. Ja apakšprojekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par apakšprojektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, grantu shēmas līdzfinansējumu aprēķina proporcionāli apakšprojekta ieviešanas līgumā noteiktajai līdzfinansējuma attiecībai no kopējām attiecināmajām izmaksām.
13. Apakšprojektam, kura īstenošanas periods nepārsniedz trīs mēnešus:
13.1. avansa maksājumu piešķir 80 % apmērā no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas, ko izmaksā pēc apakšprojekta ieviešanas līguma parakstīšanas starp apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēju un apsaimniekotāju;
13.2. atlikušo grantu shēmas līdzfinansējuma daļu apsaimniekotājs izmaksā, kad tas ir apstiprinājis apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja iesniegto apakšprojekta noslēguma pārskatu.
14. Apakšprojektam, kura īstenošanas periods pārsniedz trīs mēnešus:
14.1. pirmo avansa maksājumu piešķir 25 % apmērā no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas, ko izmaksā pēc apakšprojekta ieviešanas līguma parakstīšanas starp apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēju un apsaimniekotāju;
14.2. nākamos avansa maksājumus, kuru kopējā summa nepārsniedz 55 % no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas, apsaimniekotājs izmaksā vienādās daļās pēc katra ceturkšņa informatīvā pārskata saņemšanas un pieņemšanas zināšanai. Ceturkšņa informatīvo pārskatu periodus un iesniegšanas termiņus nosaka apakšprojekta ieviešanas līgumā. Kopējā visu avansa maksājumu summa nepārsniedz 80 % no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas;
14.3. atlikušo grantu shēmas līdzfinansējuma daļu apsaimniekotājs izmaksā, kad tas ir apstiprinājis apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja iesniegto apakšprojekta noslēguma pārskatu.
15. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir:
15.1. Latvijas Republikā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas iesniedz apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.1., 3.2., 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā norādītajās atbalsta jomās un atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
15.1.1. apvieno Latvijas Republikā reģistrētas mazākumtautību kultūras biedrības un veicina mazākumtautību kultūras biedrību integrāciju Latvijas sabiedrībā;
15.1.2. vismaz 50 % biedrības biedru vai nodibinājuma dibinātāju ir fiziskas personas, kas pieder pie attiecīgās mazākumtautības, un statūtos noteiktie mērķi ir vērsti uz kādas mazākumtautības integrāciju Latvijas sabiedrībā vai uz šīs tautības nacionālās kultūras, valodas un tradīciju veicināšanu;
15.1.3. vismaz 80 % biedrības biedru vai nodibinājuma dibinātāju ir fiziskas personas, kas pieder pie kādas no mazākumtautībām;
15.2. Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, kas iesniedz apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.3. un 3.5.apakšpunktā norādītajās atbalsta jomās un atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
15.2.1. raidorganizācija, kas darbojas televīzijas vai radio programmu veidošanā un nodrošina to pārraidi patstāvīgi vai ar partneru palīdzību ēterā, kabeļtelevīzijā vai internetā;
15.2.2. izdod valsts vai reģionāla mēroga avīzes vai žurnālus;
15.2.3. uztur interneta portālu ziņu, kultūras, politikas un pilsoniskās sabiedrības jomā, un tam ir vismaz 20 000 ikmēneša lasītāju;
15.3. Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums, kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, kas iesniedz apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.4.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā un kuras darbības joma ir izdevējdarbība;
15.4. šo noteikumu 3.6.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā – Latvijas Republikas Izglītības iestāžu reģistrā reģistrēta izglītības iestāde, kas atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
15.4.1. īsteno pamatizglītības programmas;
15.4.2. īsteno vispārējās vidējās izglītības programmas;
15.4.3. īsteno profesionālās vidējās izglītības programmas.
16. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs var izstrādāt apakšprojekta iesniegumu un īstenot apakšprojektu patstāvīgi vai piesaistot sadarbības partnerus. Sadarbības partneris var būt Latvijas Republikā vai citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrēta juridiska persona vai šādu personu apvienība, tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde.
17. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs uzskaita savā grāmatvedībā un sedz no tam piešķirtā grantu shēmas līdzfinansējuma sadarbības partnera izmaksas, kas nepieciešamas apakšprojekta īstenošanai un administrēšanai un atbilst šo noteikumu 23. un 24.punktā minētajiem nosacījumiem.
18. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību apakšprojekta īstenošanā, ieguldījuma apjomu un apakšprojekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto intelektuālo un materiālo labumu īpašumtiesībām.
19. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs un sadarbības partneri ir tieši iesaistīti apakšprojekta iesnieguma izstrādāšanā un apakšprojekta īstenošanā, tie projektu pamatā īsteno ar saviem cilvēkresursiem (pastāvīgiem vai piesaistītiem) un ne vairāk kā pusi aktivitāšu vai finansējuma var nodot apakšuzņēmējiem (fiziskām vai juridiskām personām).
20. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgā amatpersona, parakstot apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja apliecinājumu (1.pielikuma 6.sadaļa), apliecina, ka uz apakšprojekta iesnieguma iesniegšanas dienu apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs, kā arī sadarbības partneris (partneri), ja apakšprojekts paredz partnerības veidošanu:
20.1. ir iepazinies ar visiem grantu shēmas līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas ir noteikti šajos noteikumos, un apakšprojekta īstenošanas gaitā apņemas tos ievērot;
20.2. uzņemas atbildību par apakšprojekta iesnieguma sagatavošanu, apakšprojekta īstenošanu un vadību, kā arī par apakšprojekta rezultātiem;
20.3. atbild, ka apakšprojekts tiks īstenots sabiedrības interesēs, ievērojot ilgtspējīgas attīstības, dzimumu līdztiesības un labas pārvaldības principus;
20.4. nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par tā darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu (neattiecas uz valsts, pašvaldību iestādēm un citām publisko tiesību juridiskajām personām);
20.5. tam nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
20.6. tā profesionālajā darbībā nav konstatēti pārkāpumi un tas nav atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar profesionālo darbību ar spēkā esošu lēmumu;
20.7. nav veicis krāpšanas, korupcijas vai jebkādas citas pretlikumīgas darbības (neattiecas uz valsts, pašvaldību iestādēm un citām publisko tiesību juridiskajām personām);
20.8. nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ietekmēt apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas procesā iesaistītās personas;
20.9. var nodrošināt apakšprojekta īstenošanai nepieciešamo cilvēku skaitu, kuriem ir atbilstošas prasmes, zināšanas un pieredze;
20.10. tam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai noteiktajā apmērā nodrošinātu savu apakšprojekta finansējuma daļu, kā arī apakšprojekta ieviešanas nepārtrauktību;
20.11. apņemas nodrošināt granta shēmas līdzfinansējuma publicitātes prasību ievērošanu ar apakšprojekta īstenošanu saistītajās aktivitātēs un informatīvajos materiālos;
20.12. apņemas saglabāt visu ar apakšprojekta īstenošanu saistīto dokumentāciju līdz 2021.gada 30.aprīlim, kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalstu institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem apakšprojekta īstenošanas laikā vai pēc tā beigām līdz 2021.gada 30.aprīlim;
20.13. atbild par apakšprojekta iesniegumā sniegto ziņu pareizību un precizitāti;
20.14. atbild, ka apsaimniekotājam iesniegtās apakšprojekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst apakšprojekta iesnieguma oriģinālam;
20.15. nav iesniedzis vienu un to pašu apakšprojekta iesniegumu finansēšanai no dažādiem finanšu avotiem, tas ir, tas nepretendē saņemt dubultu līdzfinansējumu viena un tā paša apakšprojekta īstenošanai.
21. Ja tiek konstatēts, ka apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs vai sadarbības partneris (ja attiecināms) apzināti vai nolaidības dēļ ir sniedzis nepatiesas ziņas, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam tiek liegta iespēja saņemt grantu shēmas līdzfinansējumu, un apsaimniekotājs var vērsties tiesībaizsardzības institūcijās.
23. Apakšprojekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās:
23.1. ir nepieciešamas apakšprojekta aktivitāšu īstenošanai un ir paredzētas apstiprinātajā apakšprojekta iesniegumā, kā arī ir veiktas, ievērojot drošas finanšu vadības principus, tai skaitā ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus;
23.2. ir radušās apakšprojekta īstenošanas laikā, kas noteikts apakšprojekta ieviešanas līgumā, ir faktiski veiktas, reāli apmaksātas (izņemot ieguldījumu natūrā) līdz apakšprojekta noslēguma pārskata iesniegšanas dienai;
23.3. ir uzskaitītas apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli.
24. Attiecināmās izmaksas ir:
24.1. apakšprojekta administratīvā personāla (apakšprojekta vadītājs, asistents, grāmatvedis) un apakšprojekta īstenošanas personāla atalgojums un ar to saistītās izmaksas, kas nepārsniedz atbilstošas kvalifikācijas un profila personāla tirgus cenas attiecīgajā valstī. Attiecināmās atalgojuma izmaksas nedrīkst pārsniegt likmi – EUR 12 ekvivalents latos stundā (neieskaitot darba devēja sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). Ja izmaksas pārsniedz noteikto maksimālo atalgojuma likmi, starpību sedz no citiem finansējuma avotiem kā neattiecināmās izmaksas;
24.2. konsultantu un ekspertu izmaksas, ko veido atlīdzība apakšprojekta ietvaros piesaistītajiem konsultantiem un ekspertiem (fiziskām vai juridiskām personām) specifisku jautājumu risināšanai un ko pamato noslēgtais uzņēmuma vai pakalpojuma līgums. Izmaksas nedrīkst pārsniegt atbilstošas kvalifikācijas konsultantu un ekspertu pakalpojumu tirgus cenas;
24.3. darba devēja sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
24.4. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie transporta izdevumi;
24.5. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie pasta, tālruņa un citi sakaru pakalpojumu izdevumi;
24.6. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie izdevumi komunālajiem maksājumiem;
24.7. vietējo un ārvalstu komandējumu un darba (dienesta) braucienu izdevumi atbilstoši attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajām izdevumu normām. Lidmašīnu biļešu cenas nedrīkst pārsniegt cenas, kas attiecīgajā lidojumā noteiktas ekonomiskajā klasē:
24.7.1. komandējumu izdevumi apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam un Latvijas Republikā reģistrēto sadarbības partneru darbiniekiem atlīdzināmi saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām komandējumu un darba (dienesta) braucienu izdevumu normām;
24.7.2. komandējumu izdevumi citās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrēto sadarbības partneru darbiniekiem atlīdzināmi saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātajām izdevumu normām;
24.8. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamās kancelejas un biroja preču izmaksas;
24.9. informācijas un publicitātes izmaksas;
24.10. ar apakšprojekta ieviešanu un apakšprojekta ieviešanas līguma prasību izpildi saistīto pakalpojumu izmaksas;
24.11. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamā inventāra iegādes izmaksas;
24.12. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu, materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksas;
24.13. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu, materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma uzturēšanas izdevumi;
24.14. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu, materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas pēc lineārās metodes atbilstoši normatīvajiem aktiem par grāmatvedību tikai tām telpām, materiāli tehniskajiem līdzekļiem un aprīkojumam, kas tiek izmantots apakšprojektā tā īstenošanas laikā ar nosacījumu, ka tie nav iegādāti par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta, Eiropas Savienības un jebkuriem citiem ārvalstu palīdzības finanšu līdzekļiem, kā arī valsts un pašvaldības līdzekļiem;
24.15. apakšprojektos, kas tiek īstenoti šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja darbības nodrošināšanai nepieciešamo telpu remonta, tajā skaitā renovācijas, izmaksas, ja tās ir attiecīgi pamatotas apakšprojekta iesniegumā ar noteikumu, ka izmaksas atbilst tirgus cenām:
24.15.1. ja remonta izmaksas pārsniedz EUR 2000 ekvivalentu latos, izmaksas ir attiecināmas tikai tad, ja telpas ir apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja īpašumā vai arī ja par telpu nomu ir noslēgts ilgtermiņa nomas līgums, kas ir spēkā vismaz sešus gadus pēc apakšprojekta beigu datuma;
24.15.2. telpu remonta izmaksas nedrīkst pārsniegt 50 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
24.15.3. apakšprojekta iesniegumam pievieno detalizētu telpu remonta izmaksu tāmi;
24.16. apakšprojekta īstenošanai nepieciešamā aprīkojuma (jauna vai lietota) iegādes izmaksas ar noteikumu, ka tās atbilst tirgus cenām:
24.16.1. ja tiek iegādāti pamatlīdzekļi un to izmaksas pārsniedz attiecīgā aprīkojuma nomas maksu par attiecīgo aktivitāšu īstenošanas periodu vai arī to amortizācijas laiks pārsniedz apakšprojekta īstenošanas periodu, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs, iesniedzot apakšprojekta noslēguma pārskatu, tam pievieno pamatlīdzekļu uzskaites kartīti un dokumentu, kas apliecina, ka iepirktie pamatlīdzekļi pēc apakšprojekta beigām tiks izmantoti tiem pašiem mērķiem kā apakšprojekta īstenošanas laikā līdz to vērtības pilnīgai amortizācijai un tie netiks pārdoti vai atsavināti līdz to amortizācijas perioda beigām, vai iesniedz bankas garantiju pamatlīdzekļa iegādei izlietotā finansējuma apjomā, kura ir spēkā līdz pamatlīdzekļa amortizācijas perioda beigām;
24.16.2. ja tiek iegādāts lietots aprīkojums, tā cena nepārsniedz aprīkojuma tirgus vērtību, ņemot vērā aprīkojuma amortizāciju, un ir mazāka par līdzīga jauna aprīkojuma cenu. Aprīkojums atbilst piemērojamām normām un standartiem, aprīkojuma pārdevējs deklarē aprīkojuma izcelsmi un apliecina, ka tas nav iegādāts, izmantojot Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta, Eiropas Savienības vai jebkuras citas ārvalstu palīdzības, kā arī nacionālo finansējumu;
24.17. ieguldījumi natūrā, kas nepārsniedz 50 % no apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja finansējuma un ko veido iekārtu, materiālu vai telpu piešķīrums, izpētes vai profesionāla rakstura darbības vai neapmaksāts brīvprātīgs darbs, un kuru vērtību ir iespējams neatkarīgi novērtēt un auditēt. Ja ieguldījums ir neapmaksāts brīvprātīgs darbs, darba vērtība ir noteikta, ņemot vērā nostrādāto laiku un parasto stundas vai dienas likmi par paveikto darbu.
25. Apakšprojekta administrēšanai nepieciešamās izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām, un to skaidri nodala apakšprojekta budžetā.
26. Ar aktivitāšu īstenošanu saistītie nodokļi un nodevas (izņemot pievienotās vērtības nodokli) ir attiecināmās izmaksas. Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas, ja tas nav atgūstams no valsts budžeta atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem par nodokļiem un nodevām.
27. Neattiecināmās izmaksas ir:
27.1. apakšprojekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;
27.2. personālam izmaksātās prēmijas un dāvanas vai jebkurš cits gūtais labums, tajā skaitā veselības apdrošināšana, apmaksātas ēdienreizes vai transporta izdevumu kompensācija nokļūšanai no dzīvesvietas līdz darbavietai;
27.3. aizdevuma pamatsummas un procentu maksājumu vai citu saistību segšanas izmaksas;
27.4. debeta procentu maksājumi par finanšu darījumiem;
27.5. valūtas maiņas komisijas maksas un valūtas kursu svārstību radītie zaudējumi;
27.6. bankas komisijas maksas;
27.7. naudas sodi, līgumsodi, nokavējuma procenti un tiesvedības izdevumi;
27.8. zemes un nekustamā īpašuma iegādes izmaksas;
27.9. izmaksas, kas jau tiek finansētas no citiem finanšu avotiem;
27.10. citas izmaksas, kas neatbilst šo noteikumu 23., 24. un 26.punktā minētajiem nosacījumiem.
28. Pirmā atklātā konkursa ietvaros iesniegtajiem apakšprojektu iesniegumiem maksimālais apakšprojekta īstenošanas periods ir 12 mēneši. Apakšprojekta sākuma datumu nedrīkst plānot agrāk kā 2009.gada 1.jūlijā. Minimālais apakšprojekta īstenošanas periods nav noteikts. Visas apakšprojekta aktivitātes īsteno un visus maksājumus veic līdz 2010.gada 30.jūnijam.
29. Ja saskaņā ar šo noteikumu 34.punktu izsludina otro atklāto konkursu, tā ietvaros iesniegtajiem apakšprojektu iesniegumiem maksimālais apakšprojekta īstenošanas periods ir septiņi mēneši. Apakšprojekta sākuma datumu nedrīkst plānot agrāk kā 2009.gada 1.decembrī. Minimālais apakšprojekta īstenošanas periods nav noteikts. Visas apakšprojekta aktivitātes īsteno un visus maksājumus veic līdz 2010.gada 30.jūnijam.
30. Ja saskaņā ar šo noteikumu 34.punktu izsludina trešo atklāto konkursu, tā ietvaros iesniegtajiem apakšprojektu iesniegumiem maksimālais apakšprojekta īstenošanas periods ir četri mēneši. Apakšprojekta sākuma datumu nedrīkst plānot agrāk kā 2010.gada 1.aprīlī. Minimālais apakšprojekta īstenošanas periods nav noteikts. Visas apakšprojekta aktivitātes īsteno un visus maksājumus veic līdz 2010.gada 31.jūlijam.
31. Apakšprojekta aktivitātes īsteno Latvijā. Dažas apakšprojekta aktivitātes var īstenot citās valstīs, ja tas nodrošina šo noteikumu 2.punktā noteiktā grantu shēmas mērķa sasniegšanu, ir nepieciešams apakšprojektā izvirzīto mērķu sasniegšanai un šo aktivitāšu īstenošanai paredzētais finansējums nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
32. Katru atklātu konkursu apsaimniekotājs izsludina, ievietojot sludinājumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, divos pēc abonēšanas apjoma lielākajos Latvijas dienas laikrakstos latviešu valodā un divos pēc abonēšanas apjoma lielākajos Latvijas dienas laikrakstos krievu valodā, kā arī apsaimniekotāja mājaslapā internetā (www.lsif.lv) un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv). Pirmo atklāto konkursu apsaimniekotājs izsludina 2009.gada 1.ceturksnī.
33. Apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņš ir vismaz divi mēneši pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņu norāda atklāta konkursa sludinājumā.
34. Ja pirmā atklātā konkursa ietvaros netiek izlietots viss grantu shēmas ietvaros pieejamais līdzfinansējums, apsaimniekotājs izsludina otro atklāto konkursu. Ja otrā atklātā konkursa ietvaros netiek izlietots viss atlikušais grantu shēmas ietvaros pieejamais līdzfinansējums, apsaimniekotājs izsludina trešo atklāto konkursu. Šie noteikumi ir saistoši otrajam un trešajam atklātajam konkursam, ja tādus izsludina.
35. Apakšprojekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā, aizpildot apakšprojekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums) elektronisko versiju, kas pieejama apsaimniekotāja mājaslapā internetā (www.lsif.lv).
36. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs drīkst iesniegt vienu apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā, vienu apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.2., 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā norādītajās atbalsta jomās un vienu apakšprojekta iesniegumu šo noteikumu 3.6.apakšpunktā norādītajā atbalsta jomā.
37. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs apakšprojekta iesniegumam pievieno šādus pielikumus:
37.1. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja apliecināta reģistrācijas apliecības kopija;
37.2. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja apliecināta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopija vai apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgās amatpersonas parakstīts apliecinājums, ka apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs;
37.3. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja apliecināta statūtu vai nolikuma kopija;
37.4. apakšprojekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
37.5. šo noteikumu 15.1.2. un 15.1.3.apakšpunktā minētajiem apakšprojektu iesniedzējiem – apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgās amatpersonas parakstīts apliecinājums, kurā norādīts biedrības biedru vai nodibinājuma dibinātāju skaits un viņu etniskā piederība;
37.6. telpu remonta (renovācijas) izmaksu tāme (ja attiecināms).
38. Ja apakšprojekts paredz partnerības veidošanu, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs par katru sadarbības partneri, kas norādīts apakšprojekta iesnieguma veidlapā (1.pielikums 1.C sadaļa), pievieno šādus pielikumus:
38.1. juridiskai personai – sadarbības partnera apliecināta reģistrācijas apliecības kopija, atvasinātai publiskai personai, tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestādei vai citai valsts iestādei – sadarbības partnera apliecināta nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības kopija vai tai ekvivalenta dokumenta kopija un tās tulkojums latviešu valodā, ja sadarbības partneris ir reģistrēts kādā citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī;
38.2. sadarbības partnera apliecināta statūtu vai nolikuma kopija vai tai ekvivalenta dokumenta kopija un tās tulkojums latviešu valodā, ja sadarbības partneris ir reģistrēts kādā citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī;
38.3. apakšprojekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV) un to tulkojums latviešu valodā (ja attiecināms).
39. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs vai tā pilnvarotā persona iesniedz apakšprojekta iesniegumu apsaimniekotājam personīgi vai nosūta pa pastu kā ierakstītu sūtījumu uz šo noteikumu 42.1.apakšpunktā norādīto adresi, vai nosūta to apsaimniekotājam uz sludinājumā norādīto elektroniskā pasta adresi elektroniska dokumenta formā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
40. Ja apakšprojekta iesniegumu iesniedz papīra formā, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs iesniedz aizpildīto iesnieguma veidlapu un šo noteikumu 37.punktā minētos pielikumus, kā arī šo noteikumu 38.punktā minētos pielikumus, ja apakšprojekts paredz partnerības veidošanu, piecos eksemplāros – vienu oriģinālu un četras kopijas, uz iesnieguma veidlapas attiecīgi norādot “oriģināls” vai “kopija”. Apakšprojekta iesnieguma veidlapu, tai skaitā budžetu, iesniedz arī elektroniskā veidā elektroniskā datu nesējā.
41. Apakšprojekta iesnieguma oriģinālu un kopijas noformē atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām lietvedības prasībām. Apakšprojekta iesnieguma oriģināls ir sanumurēts, cauršūts (caurauklots), apzīmogots (ja attiecināms) un parakstīts, paraksts ir atšifrēts, kā arī norādīts lappušu skaits un caurauklošanas datums. Apakšprojekta iesnieguma kopijas ir apliecinātas, ir norādīts uzraksts “Kopija pareiza”, kopijas apliecinātājas amatpersonas amata nosaukums, sniegts paraksts, paraksta atšifrējums un datums.
42. Apakšprojekta iesniegumu iesniedz vienā vai vairākās aizlīmētās aploksnēs vai kastēs, uz kurām norāda:
42.1. adresātu – apsaimniekotāja nosaukumu un adresi;
42.2. grantu shēmas nosaukumu (“Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana”);
42.3. sludinājumā norādīto atklāta konkursa numuru;
42.4. pilnu apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja nosaukumu un adresi;
42.5. apakšprojekta nosaukumu;
42.6. norādi “neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas”.
43. Ja apakšprojekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, iesnieguma veidlapu, tai skaitā budžetu, kā arī nepieciešamos pielikumus paraksta ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām.
44. Apsaimniekotājs izskata tos apakšprojektu iesniegumus, kuri ir iesniegti apsaimniekotājam līdz atklāta konkursa sludinājumā norādītajam termiņam.
45. Apakšprojekta iesniegumu, kas saņemts pēc atklāta konkursa sludinājumā noteiktā iesniegšanas termiņa, neizskata un nosūta neatvērtu atpakaļ apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam.
46. Jautājumus par atklāto konkursu un apakšprojekta iesnieguma sagatavošanu var nosūtīt apsaimniekotājam pa pastu, faksu vai elektronisko pastu uz atklāta konkursa sludinājumā norādīto adresi ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa, norādot atsauci uz attiecīgo atklāto konkursu. Atbildes uz jautājumiem sniedz piecu darbdienu laikā, bet ne vēlāk kā septiņas dienas pirms apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa. Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes tiek publicētas apsaimniekotāja mājaslapā internetā (www.lsif.lv).
47. Apakšprojektu iesniegumus vērtē divos posmos:
47.1. apakšprojektu iesniegumu vērtēšana atbilstoši administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem (2.pielikums);
47.2. apakšprojektu iesniegumu vērtēšana atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (3.pielikums).
48. Apsaimniekotājs:
48.1. reģistrē apakšprojektu iesniegumus to iesniegšanas secībā;
48.2. atver apakšprojektu iesniegumus un katram apakšprojekta iesniegumam piešķir identifikācijas numuru;
48.3. izvērtē apakšprojektu iesniegumus atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajiem administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem.
49. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 2.pielikuma 2.1., 2.2., 2.3., 2.4. un 2.5.apakšpunktā minētajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem, apsaimniekotājs pieņem lēmumu par apakšprojekta iesnieguma noraidīšanu.
50. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 2.pielikuma 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.8., 1.9., 1.10., 1.11., 1.12., 1.13., 1.14., 1.15., 1.16. un 1.17.apakšpunktā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem vai 2.6., 2.7., 2.8., 2.9., 2.10., 2.11., 2.12. un 2.13.apakšpunktā minētajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem, apsaimniekotājs ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā pēc apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa vienu reizi rakstiski pieprasa apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam iesniegt papildu informāciju vai precizēt apakšprojekta iesniegumu (vai attiecīgās sadaļas), nosūtot pieprasījumu pa pastu kā ierakstītu sūtījumu, kā arī uz iesnieguma veidlapā norādīto faksa numuru un elektroniskā pasta adresi. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc apsaimniekotāja pieprasījuma saņemšanas iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu (uz sūtījuma obligāts pasta zīmogs) nepieciešamo papildu informāciju vai precizējumus.
51. Ja apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs noteiktajā termiņā iesniedz nepieciešamo papildu informāciju vai precizējumus personīgi vai nosūtot pa pastu, apakšprojekta iesniegumu vērtē atkārtoti atbilstoši attiecīgajiem administratīvās vai atbilstības vērtēšanas kritērijiem.
52. Ja pēc atkārtotas vērtēšanas apakšprojekta iesniegums neatbilst vismaz vienam administratīvās vai atbilstības vērtēšanas kritērijam vai ja apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs noteiktajā termiņā nav iesniedzis nepieciešamo papildu informāciju vai precizējumus, apsaimniekotājs pieņem lēmumu par apakšprojekta iesnieguma noraidīšanu.
53. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, apsaimniekotājs nodod atklāta konkursa apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas komisijai (turpmāk – komisija) apakšprojektu iesniegumu izvērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
54. Komisijas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj pa vienam pārstāvim no Tieslietu ministrijas, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības. Komisiju apstiprina Sabiedrības integrācijas fonda padome.
(Grozīts ar MK 30.06.2009. noteikumiem Nr.701; MK 16.02.2010. noteikumiem Nr.160)
55. Komisija darbojas saskaņā ar apsaimniekotāja apstiprināto komisijas nolikumu, kas nosaka komisijas darbības kārtību. Komisijas darbam var piesaistīt neatkarīgus ekspertus, kuri izvērtē apakšprojektu iesniegumus atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem. Komisijas darbā novērotāja statusā var piedalīties Centrālās finanšu un līgumu aģentūras, Finanšu instrumentu biroja vai vadošās iestādes pārstāvji.
56. Komisija izvērtē apakšprojekta iesniegumu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem un vērtēšanas ziņojumā apstiprina katra kvalitātes vērtēšanas kritērija galīgo vērtējumu. Galīgo vērtējumu veido visu vērtētāju katram kvalitātes vērtēšanas kritērijam piešķirto punktu vidējā aritmētiskā vērtība. Ja kādā no šo noteikumu 3.pielikumā norādītajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (izņemot minētā pielikuma 3.3.apakšpunktā minēto kritēriju) iegūtais galīgais vērtējums ir mazāks par 2,5 punktiem vai visu kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopvērtējumā iegūtais galīgais vērtējums ir mazāks par 27 punktiem, komisija rekomendē apsaimniekotājam apakšprojektu noraidīt.
57. Apakšprojektu iesniegumus, kuru iegūtais galīgais vērtējums šo noteikumu 3.pielikumā norādītajos kvalitātes vērtēšanas kritērijos (izņemot minētā pielikuma 3.3.apakšpunktā minēto kritēriju) ir vienāds ar 2,5 punktiem vai lielāks un kuru iegūtais galīgais vērtējums visos kvalitātes vērtēšanas kritērijos kopā ir vienāds ar 27 punktiem vai lielāks, komisija sakārto dilstošā secībā pēc to iegūtā kopējā punktu skaita. Atbilstoši pieejamā grantu shēmas līdzfinansējuma apjomam komisija izveido apstiprināšanai ieteikto apakšprojektu iesniegumu sarakstu. Sarakstu veido, katrā grantu shēmas atbalsta jomā iekļaujot trīs apakšprojektu iesniegumus, kuri ieguvuši lielāko kopējo punktu skaitu, kā arī ievērojot šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā noteikto procentuālo sadalījumu. Pēc tam sarakstā iekļauj nākamos apakšprojektu iesniegumus ar nākamo lielāko kopējo punktu skaitu.
58. Komisija sagatavo un iesniedz apsaimniekotājam vērtēšanas ziņojumu, kurā ietverts apstiprināšanai, apstiprināšanai ar nosacījumu vai noraidīšanai ieteikto apakšprojektu iesniegumu saraksts.
59. Pamatojoties uz komisijas iesniegto vērtēšanas ziņojumu, apsaimniekotājs pieņem lēmumu par katra apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
60. Lēmumā par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu norāda apakšprojekta iesniegumā veicamos precizējumus, kas var ietvert:
60.1. informācijas pretrunu novēršanu dažādās apakšprojekta iesnieguma sadaļās;
60.2. apakšprojekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu;
60.3. apakšprojekta budžeta precizēšanu, novēršot tajā pieļautās aritmētiskās kļūdas, samazinot izmaksas, kas pārsniedz vidējās tirgus cenas, izslēdzot izmaksas, kas nav nepieciešamas apakšprojekta aktivitāšu īstenošanai vai kas šo noteikumu 27.punktā noteiktas kā neattiecināmās izmaksas;
60.4. papildu informācijas iesniegšanu, ja apakšprojekta iesniegumā nav iekļauta pilnīga informācija vai iekļautā informācija ir neskaidra vai pretrunīga;
60.5. citas tiesiski pamatotas darbības, lai novērstu vērtēšanas procesa gaitā apakšprojekta iesniegumā konstatētās nepilnības.
61. Apsaimniekotājs lēmumu par apakšprojekta iesniegumu pieņem Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā noteiktajā termiņā.
62. Apsaimniekotājs piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par apakšprojekta iesniegumu rakstiski informē apakšprojekta iesnieguma iesniedzēju par pieņemto lēmumu, nosūtot to pa pastu kā ierakstītu sūtījumu.
63. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs lēmumu par apakšprojekta iesniegumu var pārsūdzēt Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā noteiktajā kārtībā.
64. Apsaimniekotājs slēdz apakšprojekta ieviešanas līgumu ar apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēju.
65. Ja pieņemts lēmums par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi apsaimniekotāja noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 20 darbdienas. Apsaimniekotājs izvērtē lēmumā ietverto nosacījumu izpildi 10 darbdienu laikā. Ja apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nav nodrošinājis lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai nav to nodrošinājis noteiktajā termiņā, apakšprojekta iesniegumu noraida.
66. Apsaimniekotājs piecu darbdienu laikā pēc visu apakšprojektu ieviešanas līgumu noslēgšanas publicē noslēgto līgumu sarakstu latviešu un angļu valodā savā mājaslapā internetā (www.lsif.lv), kurā norāda apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja nosaukumu un juridisko adresi, apakšprojekta nosaukumu, īstenošanas vietu, īstenošanas periodu, piešķirtā grantu shēmas līdzfinansējuma apjomu un kopsavilkumu par apakšprojekta ietvaros veicamajiem pasākumiem. Vadošā iestāde publicē noslēgto līgumu sarakstu Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv).
Nr. | Kritērijs | Jā | Nē |
1. administratīvās vērtēšanas kritēriji | |||
1.1. | Apakšprojekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta | ||
1.2. | Ir iesniegts apakšprojekta iesnieguma oriģināls un četras kopijas; apakšprojekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots), ar visiem pielikumiem (ja attiecināms) | ||
1.3. | Apakšprojekta iesnieguma elektroniskā versija ir iesniegta elektroniskā datu nesējā, un tā ir nolasāma | ||
1.4. | Apakšprojekta iesniegums ir datorrakstā un ir latviešu valodā | ||
1.5. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir parakstījis apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja apliecinājumu (apakšprojekta iesnieguma veidlapa (1.pielikuma 6.sadaļa)) | ||
1.6. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir parakstījis partnerības apliecinājumu (ja attiecināms) (apakšprojekta iesnieguma veidlapa (1.pielikuma 5.sadaļa)) | ||
1.7. | Visi sadarbības partneri ir parakstījuši partnerības apliecinājumus (ja attiecināms) (apakšprojekta iesnieguma veidlapa (1.pielikuma 5.sadaļa)) | ||
1.8. | Budžets (izdevumu un ieņēmumu tāme) ir iesniegts iesnieguma veidlapas formā (apakšprojekta iesnieguma veidlapa (1.pielikuma 4.sadaļa)), tabulas ir aizpildītas, un summas norādītas Eiropas Savienības vienotajā valūtā | ||
1.9. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija ir pievienota (ja attiecināms) | ||
1.10. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopija vai apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgās amatpersonas parakstīts apliecinājums, ka apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs, ir pievienots (ja attiecināms) | ||
1.11. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja statūtu vai nolikuma kopija ir pievienota (ja attiecināms) | ||
1.12. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgās amatpersonas parakstīts apliecinājums, kurā norādīts biedru skaits un viņu etniskā piederība, ir pievienots (ja attiecināms) | ||
1.13. | Sadarbības partneru reģistrācijas apliecību kopijas ir pievienotas (ja attiecināms) | ||
1.14. | Sadarbības partneru statūtu vai nolikumu kopijas ir pievienotas (ja attiecināms) | ||
1.15. | Apakšprojektā iesaistīto apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partneru (ja attiecināms) darbinieku dzīves gaitu apraksti (CV) ir pievienoti | ||
1.16. | Detalizēta telpu remonta (renovācijas) izmaksu tāme ir pievienota (ja attiecināms) | ||
1.17. | Ir iesniegts pielikumu oriģināls vai kopijas (kopiju atbilstību oriģinālam apliecinājusi apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgā amatpersona vai cita persona, kurai saskaņā ar apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja darbību reglamentējošiem dokumentiem ir šādas pilnvaras); ja šie dokumenti nav latviešu valodā, tiem pievienots precīzs tulkojums | ||
2. Atbilstības vērtēšanas kritēriji | |||
2.1. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir ievērojis Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 36.punktā noteiktos nosacījumus | ||
2.2. | Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs atbilst Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 15. un 19.punktā noteiktajiem nosacījumiem | ||
2.3. | Sadarbības partneri atbilst Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 16. un 19.punktā noteiktajiem nosacījumiem (ja attiecināms) | ||
2.4. | Apakšprojekts atbilst Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 2.punktā minētajam grantu shēmas mērķim | ||
2.5. | Apakšprojekts attiecas uz kādu no Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 3.punktā minētajām grantu shēmas atbalsta jomām | ||
2.6. | Apakšprojekta aktivitāšu īstenošanas vieta atbilst Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 31.punktā noteiktajiem nosacījumiem | ||
2.7. | Paredzētais finansējuma apjoms aktivitātēm, kas tiks īstenotas citās valstīs, nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām (ja attiecināms) | ||
2.8. | Apakšprojekta īstenošanas periods nepārsniedz Ministru kabineta 2009.gada 24.marta noteikumu Nr.245 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas “Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana” apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums” 28., 29. un 30.punktā noteikto maksimālo īstenošanas periodu un iekļaujas norādītajā sākuma un beigu datumā | ||
2.9. | Pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nav lielāks par | ||
2.10. | Pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nepārsniedz 90 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām | ||
2.11. | Telpu remonta, tajā skaitā renovācijas, izmaksas nepārsniedz 50 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām | ||
2.12. | Ieguldījums natūrā nepārsniedz 50 % no apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja finansējuma | ||
2.13. | Apakšprojekta administrēšanai nepieciešamās izmaksas nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām |
Sadaļa | Maksimālais punktu skaits | Iesnieguma veidlapa |
1. Finanšu un vadības kapacitāte | 10 | |
1.1. Apakšprojekta vadītājam un grāmatvedim ir pietiekama projektu vadības un finanšu uzskaites pieredze | 5 | 3.1.; CV |
1.2. Apakšprojekta īstenošanā iesaistītajam personālam ir pietiekama profesionālā kompetence (īpaši zināšanas par jautājumiem, kas tiks risināti) | 5 | 3.2.; CV |
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts, ja kādā no šīs sadaļas kritērijiem tas saņems mazāk par 2,5 punktiem | ||
2. Projekta nozīmīgums | 10 | |
2.1. Apakšprojekta nozīmīgums Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta grantu shēmas ‘’Pilsoniskās sabiedrības stiprināšana un sabiedrības integrācijas veicināšana’’ mērķa sasniegšanai un vismaz vienas atbalsta jomas veicināšanai | 5 | 2.1.; 2.2.; 2.3.; 2.4. |
2.2. Apakšprojekta nozīmīgums konkrētās mazākumtautības īpašo vajadzību un problēmu risināšanai | 5 | 1.11.; 2.1.; 2.6. |
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts, ja kādā no šīs sadaļas kritērijiem tas saņems mazāk par 2,5 punktiem | ||
3. Metodoloģija | 11 | |
3.1. Paredzētās aktivitātes ir atbilstošas, praktiskas, un tās saskan ar apakšprojekta mērķiem un sagaidāmajiem rezultātiem | 5 | 2.2.; 2.5.; 2.7. |
3.2. Apakšprojekta iesniegums ietver objektīvi pārbaudāmus rezultātu rādītājus | 5 | 2.7. |
3.3. Apakšprojektā kā sadarbības partneris ir iesaistīta kāda Norvēģijas, Īslandes vai Lihtenšteinas organizācija vai institūcija | 1 | 1.12.; 1.13. |
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts, ja šīs sadaļas 3.1. vai 3.2.apakšpunktā minētajā kritērijā tas saņems mazāk par 2,5 punktiem | ||
4. Rezultātu ilgtspēja | 5 | |
4.1. Apakšprojekta rezultātu ietekme uz mērķa grupām | 5 | 2.6.; 2.8. |
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts, ja 4.1.apakšpunktā minētajā kritērijā tas saņems mazāk par 2,5 punktiem | ||
5. Budžets un ekonomiskums | 10 | |
5.1. Plānotās izmaksas ir samērīgas attiecībā pret sagaidāmajiem apakšprojekta rezultātiem | 5 | 2.6.–2.7.; budžets |
5.2. Plānotās izmaksas ir nepieciešamas apakšprojekta ieviešanai, kā arī atbilst vidējām tirgus cenām | 5 | 2.5.; budžets |
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts, ja kādā no šīs sadaļas kritērijiem tas saņems mazāk par 2,5 punktiem | ||
Apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts arī tad, ja kritēriju kopvērtējumā tas saņems mazāk par 27 punktiem | ||
Maksimālais kopējais punktu skaits | 46 |
Piezīmes.
1. Katram vērtēšanas kritērijam (izņemot 3.3.apakšpunktā minēto kritēriju) piešķir punktus no 1 līdz 5 atbilstoši šādam vērtējumam: 1 – ļoti vāji; 2 – vāji; 3 – apmierinoši; 4 – labi; 5 – ļoti labi. 3.3.apakšpunktā minētajā kritērijā piešķir vienu punktu, ja apakšprojektā kā sadarbības partneris ir iesaistīta kāda Norvēģijas, Īslandes vai Lihtenšteinas organizācija vai institūcija.
2. Kritērija galīgais vērtējums ir visu vērtētāju šajā kritērijā piešķirto punktu vidējā aritmētiskā vērtība.
3. Ja kādā no kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, izņemot 3.3.apakšpunktā minēto kritēriju, iegūtais galīgais vērtējums būs mazāks par 2,5 punktiem, apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts.
4. Ja visu kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopvērtējumā iegūtais galīgais vērtējums būs mazāks par 27 punktiem, apakšprojekta iesniegums tiks noraidīts.