Ministru kabineta rīkojums Nr.148
Rīgā 2009.gada 3.martā (prot. Nr.14 38.§)
1. Izdarīt darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 29.aprīļa rīkojumu Nr.236 "Par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:
1.1. izteikt 202.punktu šādā redakcijā:
"202. Minimālais un maksimālais projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: No 1 422 872 EUR līdz 17 074 462 EUR.";
1.2. izteikt 208.punktu šādā redakcijā:
"208. Minimālais un maksimālais projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: No 711 436 EUR līdz 8 000 000 EUR.";
1.3. izteikt 215.punktu šādā redakcijā:
"215. Minimālais un maksimālais projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: No 14 229 EUR līdz 996 011 EUR.";
1.4. izteikt 221.punktu šādā redakcijā:
"221. Minimālais un maksimālais projekta Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma apjoms: No 200 000 EUR līdz 11 706 230 EUR.";
1.5. izteikt 227.punktu šādā redakcijā:
"227. Minimālais un maksimālais projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: No 500 000 EUR līdz 2 500 000 EUR.";
1.6. izteikt 233.punktu šādā redakcijā:
"233. Maksimālais projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjoms: 10 000 000 EUR.";
1.7. izteikt 303.punktu šādā redakcijā:
"303. Minimālais un maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 50 000 000 EUR līdz 298 392 773 EUR.";
1.8. izteikt 314.punktu šādā redakcijā:
"314. Minimālais un maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 2 500 000 EUR līdz 67 596 201 EUR.";
1.9. izteikt 326. un 327.punktu šādā redakcijā:
"326. Finansējuma saņēmēji: Ostu pārvaldes, pašvaldības, pašvaldību kapitālsabiedrības.
327. Minimālais un maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 10 000 000 EUR līdz 92 800 000 EUR.";
1.10. izteikt 336.punktu šādā redakcijā:
"336. Minimālais un maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: No 5 000 000 EUR līdz 58 500 000 EUR.";
1.11. izteikt 339.punktu šādā redakcijā:
"339. Atbalsta veids: Jaunu maģistrālo ielu maršrutu attīstība, kas nodrošina atsevišķu pilsētu daļu efektīvu savstarpējo sasaisti un sasaisti ar Eiropas komunikāciju tīklu elementiem (divlīmeņu šķērsojumu izbūve ar dzelzceļu, pievadceļu izbūve Eiropas komunikāciju tīklam, jaunu kravas autotransporta maršrutu attīstība).";
1.12. izteikt 342.punktu šādā redakcijā:
"342. Maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 39 096 061 EUR.";
1.13. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Aktivitātes/ apakš-aktivitātes nr. un nosaukums |
Projektu |
Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadar-bības iestāde |
Funkcijas |
Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums |
3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
2009.gada 1.ceturksnis |
3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica) |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
1.atlase - 2008.gada 3.ceturksnis 2.atlase - 2009.gada 3.ceturksnis |
3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
1.atlase - 2008.gada 3.ceturksnis 2.atlase - 2009.gada 2.ceturksnis |
3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
2009.gada 3.ceturksnis |
3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
1.atlase - 2008.gada 3.ceturksnis 2.atlase - 2009.gada 2.ceturksnis" |
1.14. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulas "Finanšu plāns" 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. un 18.rindu šādā redakcijā:
"3.3.1.1.aktivitāte. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi |
351 050 321 |
351 050 321 |
298 392 773 |
52 657 548 |
0 |
2007. |
38 624 126 |
38 624 126 |
32 830 507 |
5 793 619 |
0 |
2008. |
42 115 894 |
42 115 894 |
35 798 510 |
6 317 384 |
0 |
2009. |
45 888 327 |
45 888 327 |
39 005 078 |
6 883 249 |
0 |
2010. |
49 818 329 |
49 818 329 |
42 345 580 |
7 472 749 |
0 |
2011. |
53 895 612 |
53 895 612 |
45 811 270 |
8 084 342 |
0 |
2012. |
58 145 355 |
58 145 355 |
49 423 552 |
8 721 803 |
0 |
2013. |
62 562 678 |
62 562 678 |
53 178 276 |
9 384 402 |
0" |
1.15. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulas "Finanšu plāns" 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51. un 52.rindu šādā redakcijā:
"3.3.1.5.aktivitāte. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T |
45 995 366 |
45 995 366 |
39 096 061 |
6 899 305 |
0 |
2007. |
5 060 615 |
5 060 615 |
4 301 523 |
759 092 |
0 |
2008. |
5 518 114 |
5 518 114 |
4 690 397 |
827 717 |
0 |
2009. |
6 012 387 |
6 012 387 |
5 110 529 |
901 858 |
0 |
2010. |
6 527 305 |
6 527 305 |
5 548 209 |
979 096 |
0 |
2011. |
7 061 519 |
7 061 519 |
6 002 291 |
1 059 228 |
0 |
2012. |
7 618 330 |
7 618 330 |
6 475 580 |
1 142 750 |
0 |
2013. |
8 197 096 |
8 197 096 |
6 967 532 |
1 229 564 |
0" |
1.16. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Finansējuma kategorizācija" šādā redakcijā:
"Finansējuma kategorizācija
Aktivitātes/apakšaktivitātes nr. |
Izdevumu kategorizācijas kods un nosaukums |
% no pasākuma finansējuma |
3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi |
21. Autoceļi (TEN-T) |
42 |
3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica) |
17. Dzelzceļi (TEN-T) |
16 |
3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros |
30. Ostas |
25 |
3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība |
29. Lidostas |
11 |
3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T |
25. Pilsētas transports |
6" |
1.17. svītrot 359.punktu;
1.18. izteikt 360., 361. un 362.punktu šādā redakcijā:
"360. Aktivitātes mērķis: Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizēšana un integrācija Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā, pasažieru pārvadājumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana Rīgā un ārpus Rīgas, ieviešot jaunas tehnoloģijas, attīstot ritošo sastāvu (t.sk. elektrovilcienu un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana - jaunu vilcienu iegāde) un infrastruktūru, tādējādi atslogojot Rīgas ielu tīklu un īpaši tiltus, vienlaikus samazinot apkārtējās vides piesārņojumu, ko rada autotransports, un vides piesārņojuma risku, kas var rasties satiksmes negadījumu rezultātā.
361. Atbalsta veids: Dzelzceļa pasažieru apkalpošanai paredzētās infrastruktūras un ritošā sastāva modernizācija (jaunu dīzeļvilcienu, elektrovilcienu iegāde).
362. Aktivitātes mērķa grupa: Sabiedriskā transporta lietotāji.";
1.19. izteikt 364.punktu šādā redakcijā:
"364. Maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 142 400 000 EUR.";
1.20. svītrot 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378. un 379.punktu;
1.21. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Aktivitātes/ apakš-aktivitātes nr. un nosaukums |
Projektu atlases veids |
Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadar-bības iestāde |
Funkcijas |
Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums |
3.3.2.1. Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji u.tml.). 2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana. 3. Finanšu plānošana. 4. Uzraudzība prioritātes līmenī. 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība. 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās. 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana. izdevumu deklarāciju sagatavošana. 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
- |
- |
2009.gada 3.ceturksnis" |
1.22. izteikt 387.punktu šādā redakcijā:
"387. 3.3.2.1.aktivitāte. Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība - izvēlēta ierobežota projektu iesniegumu atlase, jo saskaņā ar Dzelzceļa likumu VAS "Latvijas dzelzceļš" ir valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, savukārt VAS "Pasažieru vilciens" ir vienīgais sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālos starppilsētu nozīmes dzelzceļa maršrutos, tādēļ atklāta projektu iesniegumu atlase nav nepieciešama.";
1.23. svītrot 388. un 389.punktu;
1.24. svītrot 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība" tabulas "Finanšu plāns" 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40., 41. 42., 43. un 44.rindu;
1.25. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība" tabulu "Finansējuma kategorizācija" šādā redakcijā:
"Finansējuma kategorizācija
Aktivitātes/apakšaktivitātes nr. |
Izdevumu kategorizācijas kods un nosaukums |
% no pasākuma finansējuma |
3.3.2.1. Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība |
16. Dzelzceļi |
100" |
1.26. izteikt 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāji
Rādītājs |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums |
Aprēķina skaidrojums |
Iznākuma rādītāji |
|||||
1. Līniju skaits, kurā veikta dzelzceļa elektrovilcienu sistēmas modernizācija |
0 |
0 |
4 |
3.3.2.1.aktivitāte |
Latvijā ir tikai četri elektrificēti dzelzceļa maršruti |
2. Iegādāto trīsvagonu dīzeļvilcienu skaits |
0 |
0 |
7 |
3.3.2.1.aktivitāte |
Apm. 3 milj. EUR viena trīsvagonu dīzeļvilciena izmaksas. Cenām pieaugot, izmaksas var palielināties |
Rezultāta rādītāji |
|||||
1. Pārvadāto pasažieru skaits Rīgā un piepilsētā |
23,856 miljoni |
31,017 miljoni |
35,789 miljoni |
3.3.2.1.aktivitāte |
Pārvadāto pasažieru skaita pieauguma prognoze |
2. Vidējais elektrovilcienu vagonu parka vecums |
23 gadi |
28 gadi |
24 gadi |
3.3.2.1.aktivitāte |
Piepilsētas elektrovilcienu
parka raksturojums: vidējais vagonu parka vecums 2007.gadā - 26 gadi, 2009.gadā - 28 gadi, 2013.gadā - 24 gadi |
3. Vidējais dīzeļvilcienu vagonu parka vecums |
21 gads |
25 gadi |
15 gadu |
3.3.2.1.aktivitāte |
Dīzeļvilcienu parka
raksturojums: vidējais vagonu parka vecums 2009.gadā - 25 gadi, 2013.gadā - 15 gadu" |
1.27. svītrot 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.2.pasākuma "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība" tabulas "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" 8., 9., 10., 11. un 12.rindu.
2. Satiksmes ministrijai iesniegt precizēto darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidents I.Godmanis
Satiksmes ministrs A.Šlesers