Ministru kabineta rīkojums Nr.104
Rīgā 2009.gada 12.februārī (prot. Nr.11 5.§)
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "ANTARIS" (vienotais reģistrācijas Nr.41503000412) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.2.2036).
2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ANTARIS" ierosina privatizēt zemesgabala (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4486 007 0029) "Silenes mežniecība" sastāvā ietilpstošo neapbūvēto zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4486 005 0669) Daugavpils rajona Skrudalienas pagastā (turpmāk - neapbūvētais zemesgabals).
3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. zemesgabals (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4486 007 0029) "Silenes mežniecība" Daugavpils rajona Skrudalienas pagastā zemesgrāmatā nav ierakstīts;
3.2. saskaņā ar Valsts zemes dienesta Dienvidlatgales reģionālās nodaļas 2007.gada 26.marta kadastra izziņu Nr.9B-3.D/2240 zemesgabals (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4486 007 0029) "Silenes mežniecība" Daugavpils rajona Skrudalienas pagastā sastāv no 25 zemes vienībām 2614,8 ha kopplatībā. Neapbūvētā zemesgabala platība ir 22,9 ha;
3.3. saskaņā ar meža inventarizācijas datiem uz neapbūvētā zemesgabala atrodas Meža valsts reģistrā reģistrēta valsts meža zeme 22,9 ha platībā;
3.4. saskaņā ar Skrudalienas pagasta padomes 2007.gada 23.janvāra izziņu Nr.3-13/25 neapbūvētā zemesgabala piederība uz 1940.gada 21.jūliju nav konstatēta. Saskaņā ar Skrudalienas pagasta zemes komisijas 1998.gada 23.februāra lēmumu Nr.399 neapbūvētais zemesgabals piešķirts pastāvīgā lietošanā Daugavpils virsmežniecības Silenes mežniecībai;
3.5. saskaņā ar Meža likuma 44.panta pirmo daļu valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa uz 1940.gada 21.jūliju, kura zemes reformas laikā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskām vai juridiskām personām, kā arī tā meža zeme, kas pieder vai piekrīt valstij, savukārt saskaņā ar 44.panta trešo daļu valsts meža zeme nav privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus, kas attiecas uz apbūvētu valsts meža zemi, ja valsts meža zemi privatizē uz zemesgabala esošo ēku (būvju) īpašnieks;
3.6. ņemot vērā šā rīkojuma 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu privatizācijas ierosinātāja - sabiedrības ar ierobežotu atbildību "ANTARIS" - viedokļa noskaidrošana nav nepieciešama.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektā daļa nosaka, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, šā likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. Saskaņā ar Meža likuma 1.panta 13.punktu un 2.panta pirmo daļu Meža likuma un tajā iekļauto normu mērķis ir regulēt visu Latvijas mežu ilgtspējīgu apsaimniekošanu, lai saglabātu to bioloģisko daudzveidību, produktivitāti un vitalitāti, kā arī atjaunošanās spēju un spēju pildīt nozīmīgas ekoloģiskās, ekonomiskās un sociālās funkcijas tagad un nākotnē.
6. Ņemot vērā šā rīkojuma 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā un 5.punktā konstatēto, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 65.panta pirmo daļu Ministru kabinetam nav jāvērtē, vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai, jo iestādei nav rīcības brīvības.
7. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un Meža likuma 44.panta trešo daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai neapbūvēto zemesgabalu.
8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents I.Godmanis
Ekonomikas ministrs K.Gerhards