Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu

Ministru kabineta rīkojums Nr.103

Rīgā 2009.gada 12.februārī (prot. Nr.11 4.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai daļu no neapbūvēta zemesgabala "Jaunjelgavas mežniecība" Aizkraukles rajona Skrīveru pagastā

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis Andra Bērziņa (adrese - Rīga, Tallinas iela 35-76, LV-1012) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 14.augustā ar Nr.2.642).

2. Andris Bērziņš ierosina privatizēt daļu no neapbūvēta zemesgabala (zemes vienības kadastra apzīmējums 3282 003 0039) "Jaunjelgavas mežniecība" (atrodas līdzās nekustamajam īpašumam "Porieši" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3282 003 0045)) Aizkraukles rajona Skrīveru pagastā.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. saskaņā ar Valsts zemes dienesta Vidusdaugavas reģionālās nodaļas 2007.gada 13.augusta kadastra izziņu Nr.9B-1.A/1406 neapbūvētais zemesgabals "Jaunjelgavas mežniecība" Aizkraukles rajona Skrīveru pagastā sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 3282 003 0039) 622,9 ha platībā un inženierbūves (ceļš) (turpmāk - neapbūvētais zemesgabals);

3.2. neapbūvētais zemesgabals zemesgrāmatā nav ierakstīts;

3.3. saskaņā ar Latvijas Valsts vēstures arhīva 2007.gada 14.jūnija izziņu Nr.5-JP-3650 neapbūvētā zemesgabala (bijusī Rīgas apriņķa Skrīveru pagasta dienesta zeme "Porieši") īpašnieks uz 1940.gada 21.jūliju bija Meža departaments;

3.4. saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 72.panta pirmās daļas 4.punktu nevar privatizēt neapbūvētus valsts meža fonda zemesgabalus, kuri bija Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa uz 1940.gada 21.jūliju;

3.5. saskaņā ar Meža likuma 44.panta pirmo daļu valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa uz 1940.gada 21.jūliju, kura zemes reformas laikā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskām vai juridiskām personām, kā arī tā meža zeme, kas pieder vai piekrīt valstij, savukārt saskaņā ar 44.panta trešo daļu valsts meža zeme nav privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus, kas attiecas uz apbūvētu valsts meža zemi, ja valsts meža zemi privatizē uz zemesgabala esošo ēku (būvju) īpašnieks;

3.6. ņemot vērā šā rīkojuma 3.2. un 3.4.apakšpunktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu noskaidrot privatizācijas ierosinātāja Andra Bērziņa viedokli nav nepieciešams, jo Meža likuma 44.panta trešā daļa aizliedz valsts meža zemes privatizāciju.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektā daļa nosaka, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Saskaņā ar Meža likuma 1.panta 13.punktu un 2.panta pirmo daļu Meža likuma un tajā iekļauto normu mērķis ir regulēt visu Latvijas mežu ilgtspējīgu apsaimniekošanu, lai saglabātu to bioloģisko daudzveidību, produktivitāti un vitalitāti, kā arī atjaunošanās spēju un spēju pildīt nozīmīgas ekoloģiskās, ekonomiskās un sociālās funkcijas tagad un nākotnē.

6. Ņemot vērā šā rīkojuma 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā un 5.punktā konstatēto, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 65.panta pirmo daļu Ministru kabinetam nav jāvērtē, vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai, jo iestādei nav rīcības brīvības.

7. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un Meža likuma 44.panta trešo daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai daļu no neapbūvētā zemesgabala.

8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards