Ministru kabineta rīkojums Nr.43
Rīgā 2009.gada 23.janvārī (prot. Nr.6 1.§)
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis:
1.1. Ginta Kiršteina (adrese - Rīga, Praulienas iela 6-72, LV-1021) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 8.augustā ar Nr.1.184);
1.2. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "MC" (vienotais reģistrācijas Nr.59202000571) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 23.augustā ar Nr.1.1261).
2. Gints Kiršteins un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MC" (turpmāk - privatizācijas ierosinātāji) ierosina privatizēt valstij piekrītošo nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 103 2055) Rīgā, Parādes ielā 38.
3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 103 2055) Rīgā, Parādes ielā 38, sastāv no noliktavas (būves kadastra apzīmējums 0100 103 2055 002), garāžas (būves kadastra apzīmējums 0100 103 2055 003), zemesgabala 4,121 ha platībā, tehniskās ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 103 2055 001) un tai piekrītošā zemesgabala (sakarā ar notiekošo zemes ierīcības plāna izstrādi zemesgabala platība, robežas un adrese var mainīties) (turpmāk - valsts īpašuma objekts). Saskaņā ar Valsts zemes dienesta būvju tehniskās inventarizācijas lietu noliktavas, garāžas un tehniskās ēkas adrese ir Rīgā, Parādes ielā bez numura. Saskaņā ar Ministru kabineta 1996.gada 22.maija rīkojuma Nr.187 "Par valsts nekustamā īpašuma objektu nodošanu Aizsardzības ministrijas valdījumā" 29.punktu valsts īpašuma objekts (Jūras sakaru centrs) ir nodots Aizsardzības ministrijas valdījumā. Valsts īpašuma objekts ir bijušais Krievijas Federācijas karaspēka Jūras navigācijas nodrošinājuma centrs, objekta teritorijā atradās četras radio sakaru antenas un tehniskā nodrošinājuma būves. Valsts īpašuma objekta īpašuma tiesības zemesgrāmatā nav nostiprinātas;
3.2. valsts īpašuma objekts nav iznomāts;
3.3. saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 17.pantu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas valsts īpašuma objekta pirmpirkuma tiesības;
3.4. valsts īpašuma objekts ir nepieciešams, lai īstenotu Valsts aizsardzības koncepcijas (apstiprināta Saeimā 2008.gada 19.jūnijā) (turpmāk - koncepcija) 18.punktā noteikto uzdevumu - primāri attīstīt Nacionālo bruņoto spēku kaujas spējas, kas ir izmantojamas dažādās drošības situācijās gan nacionālo, gan kolektīvo aizsardzības uzdevumu izpildei un atbilst noteiktām prasībām. Valsts īpašuma objekta tuvumā - Rīgā, Dzintara ielā 63, - izvietota Nacionālo bruņoto spēku Speciālo uzdevumu vienība. Valsts īpašuma objekta dislokācijas vieta ir atbilstoša plānoto speciālo apmācību veikšanai;
3.5. saskaņā ar aktualizētās Aizsardzības ministrijas darbības stratēģijas 2007.-2009.gadam (apstiprināta ar Ministru kabineta 2007.gada 14.novembra rīkojumu Nr.708 "Par Aizsardzības ministrijas darbības stratēģiju 2007.-2009.gadam") 2.2.5.apakšprogrammu Speciālo uzdevumu vienība ir viena no Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļām. Tā ir īpaši organizēta, apmācīta un ekipēta vienība, kura, izmantojot speciālos paņēmienus un darbību veidus, veic speciālās operācijas visā militāro operāciju spektrā (miera, krīžu un militāro konfliktu laikā), piemēram, piedalās terorisma apkarošanas pasākumos un veic speciālās operācijas valsts aizsardzības un drošības interesēs;
3.6. saskaņā ar koncepcijas 24.2.2.apakšpunktu Nacionālo bruņoto spēku vienību izvietošanai, uzturēšanai un apmācību procesa atbalstam nepieciešams attīstīt atbilstošu daudzfunkcionālu infrastruktūru, lai nodrošinātu Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, tajā skaitā Speciālo uzdevumu vienībai, noteikto uzdevumu izpildi valsts aizsardzības jomā. Līdz ar to valsts īpašuma objektā tiks izveidota apmācības procesa treniņbāze;
3.7. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta pirmo daļu Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Parādes ielā 38, Rīgā" tika nosūtīts privatizācijas ierosinātājiem (Aizsardzības ministrijas 2008.gada 25.septembra vēstule Nr.MV-N/3336 - Gintam Kiršteinam un 2008.gada 26.septembra vēstule Nr.MV-N/3350 - sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "MC"). Privatizācijas ierosinātāju atbildes nav saņemtas.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, kādēļ tas vajadzīgs, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu valsts interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.
Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko iegūst valsts, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, ir lielāks nekā minēto privatizācijas ierosinātāju tiesisko interešu ierobežojums, jo netiek apdraudēta Nacionālo bruņoto spēku Speciālo uzdevumu vienības uzdevumu veikšana. Līdz ar to secināms, ka valsts īpašuma objekts ir saglabājams valsts īpašumā.
6. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, jo tas nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai valsts aizsardzības jomā.
7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu, 79.panta pirmo daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidenta vietā - satiksmes ministrs A.Šlesers
Aizsardzības ministrs V.Veldre