Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 280

Rīgā 1999.gada 20.augustā (prot. Nr. 42, 2.§)

Grozījumi Radio un televīzijas likumā

Izdoti Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā

Izdarīt Radio un televīzijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1996, 22.nr.; 1997, 11., 23.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 5.nr.) šādus grozījumus:

1. 2.pantā:

izslēgt 2.punktu;

izteikt 10.punktu šādā redakcijā:

"10) raidorganizācija ir uzņēmums vai uzņēmējsabiedrība, kura reģistrēta Uzņēmumu reģistrā, atbild par programmu izkārtojumu šā panta 1.punkta nozīmē, pati izplata programmas vai nodod to izplatīšanu trešajām personām un ir saņēmusi Nacionālajā Radio un televīzijas padomē apraides atļauju, retranslācijas atļauju vai kabeļtelevīzijas vai kabeļradio (radiotranslācijas) reģistrācijas apliecību;";

izteikt 13. un 14.punktu šādā redakcijā:

"13) slēptā reklāma ir preču vai pakalpojumu, preču ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju vārda, firmas zīmes vai darbības veida iekļaušana raidījumā skaņas vai attēla veidā, ja raidorganizācija to ievietojusi reklāmas nolūkā tā, ka tas var maldināt publiku par šāda attēlojuma patieso raksturu;

14) televeikals ir tiešs piedāvājums par samaksu piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus;".

2. Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā:

"2.1 pants. Eiropas audiovizuālie darbi

(1) Eiropas audiovizuālie darbi ir radoša rakstura vienas valsts darbi vai kopražojumi, kuri ir veidoti:

1) Eiropas Savienības dalībvalstīs;

2) citās Eiropas valstīs, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, bet ir pievienojušās Eiropas Konvencijai par pārrobežu televīziju;

3) citās Eiropas valstīs, ja šo darbu veidošanu nodrošina vienīgi Eiropas Savienības dalībvalstu fiziskās vai juridiskās personas vai šie darbi tiek veidoti sadarbībā ar tādu citu Eiropas valstu fiziskām vai juridiskām personām, ar kurām Eiropas Savienības dalībvalstis ir noslēgušas starptautiskos līgumus audiovizuālajā jomā, ja šos darbus ir veidojuši autori un to darbinieki, kuri pastāvīgi uzturas vai ir dibināti vienā vai vairākās Eiropas valstīs.

(2) Eiropas audiovizuālie darbi, kuri veidoti šā panta pirmajā daļā minētajās valstīs, nedrīkst būt pakļauti jebkādiem diskriminējošiem noteikumiem Latvijā.

(3) Eiropas audiovizuālie darbi ir arī tādi darbi, kurus pamatā veidojuši autori un tehniskie darbinieki no Eiropas Savienības dalībvalstīm vai citām Eiropas valstīm, kas pievienojušās Eiropas Konvencijai par pārrobežu televīziju, un kuri atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:

1) tos veidojis viens vai vairāki producenti, kuri pastāvīgi uzturas vai ir dibināti vienā vai vairākās no šīm valstīm;

2) darbu producēšanu pārrauga un kontrolē viens vai vairāki producenti, kuri pastāvīgi uzturas vai ir dibināti vienā vai vairākās no šīm valstīm;

3) šo valstu kopproducentu ieguldījums sedz lielāko daļu no kopprodukcijas izmaksām, un to nekontrolē viens vai vairāki producenti, kuri pastāvīgi uzturas vai ir dibināti ārpus šīm valstīm.

(4) Eiropas audiovizuālie darbi ir arī tādi darbi, kuri veidoti divpusēju kopprodukcijas līgumu ietvaros, kas noslēgti starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un trešajām valstīm, ja Eiropas Savienības dalībvalstu kopproducentu ieguldījums ražošanā ir lielāks par 50 procentiem un ja produkciju nav kontrolējis viens vai vairāki producenti, kas pastāvīgi uzturas vai ir dibināti ārpus Eiropas Savienības dalībvalstu teritorijas.

(5) Eiropas audiovizuālie darbi ir arī tādi darbi, kurus veidojuši galvenokārt autori un darbinieki no Eiropas Savienības dalībvalstīm un kuros Eiropas Savienības kopproducentu ieguldījums ir lielāks par 50 procentiem no ražošanas izmaksu kopējā apmēra."

3. 18.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Latvijā izplatītajās vizuālajās programmās visiem raidījumiem, izņemot ziņas, sporta notikumus, spēles, reklāmu, teleteksta pakalpojumus un televeikalu, raidlaika kopapjomam nedēļas laikā jāatbilst šādai proporcijai:

1) ne mazāk par 51 procentu - Eiropas audiovizuālajiem darbiem;

2) no Eiropas audiovizuālajiem darbiem ne mazāk par 40 procentiem - latviešu valodā veidotiem raidījumiem.";

papildināt pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Latvijas raidorganizācijas vismaz 10 procentus no raidlaika, izņemot laiku, kas veltīts ziņām, sporta notikumiem, spēlēm, reklāmai, teleteksta pakalpojumiem un televeikalam, vai arī 10 procentus no programmu veidošanai paredzētā budžeta nodrošina Eiropas audiovizuālajiem darbiem, ko veidojuši no raidorganizācijām neatkarīgi producenti.";

uzskatīt līdzšinējo trešo, ceturto un piekto daļu attiecīgi par ceturto, piekto un sesto daļu.

4. 20.pantā:

papildināt panta nosaukumu un tekstu aiz vārda "reklāma" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "(arī televeikals)" (attiecīgā locījumā);

papildināt pantu ar divpadsmito daļu šādā redakcijā:

"(12) Televeikals nedrīkst mudināt nepilngadīgos iesaistīties preču un pakalpojumu pirkuma vai nomas līgumu slēgšanā."

5. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

"21.pants. Reklāmas un televeikala apjoms

(1) Reklāmai un televeikalam atvēlētais laiks nedrīkst pārsniegt 20 procentus no raidlaika kopapjoma diennaktī.

(2) Reklāmai un televeikalam atvēlētais laiks katrā raidlaika stundā nedrīkst pārsniegt 20 procentus. Nacionālā pasūtījuma ietvaros veidotajās programmās un raidījumos reklāmai (arī televeikalam) atvēlētais laiks katrā raidlaika stundā nedrīkst pārsniegt 10 procentus, ja Nacionālā Radio un televīzijas padome atsevišķiem raidījumiem vai programmām (to daļām) nav noteikusi vēl mazāku reklāmas (arī televeikala) apjomu.

(3) Šā panta izpratnē par reklāmu netiek uzskatīti:

1) sludinājumi, kurus raidorganizācija izplata, informējot par savām programmām vai raidījumiem;

2) sabiedriskas nozīmes sludinājumi un aicinājumi piedalīties žēlsirdības kustībā, kuri tiek izplatīti bez maksas."

6. Papildināt 22.panta nosaukumu un pirmo, otro un ceturto daļu aiz vārda "reklāma" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "(arī televeikals)" (attiecīgā locījumā).

7. 23.pantā:

izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:

"23.pants. Reklāmas (arī televeikala) izvietošana ";

papildināt panta tekstu aiz vārda "reklāma" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "(arī televeikals)" (attiecīgā locījumā).

8. 24.pantā:

papildināt panta nosaukumu un pirmo un otro daļu aiz vārda "reklāma" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "(arī televeikals)" (attiecīgā locījumā);

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Aizliegta tādu ārstniecisko līdzekļu un ārstnieciskās palīdzības reklāma un televeikals, kas Latvijā pieejama tikai pēc ārsta receptes vai ārsta norādījuma.";

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Aizliegts ārstnieciskās palīdzības televeikals, kā arī jebkādu tādu zāļu un farmaceitisko produktu televeikals, kuri atbilstoši Farmācijas likumam iekļauti Latvijas zāļu reģistrā vai Veterināro zāļu reģistrā."

9. Papildināt 25.panta pirmo daļu aiz vārda "beigās" ar vārdiem "norādot sponsora vārdu vai firmas zīmi".

10. Papildināt 28.panta trešo daļu aiz vārda "reklāmu" ar vārdiem "(arī televeikalu)".

11. Papildināt 46.panta ceturto daļu aiz vārda "reklāmas" ar vārdiem "(arī televeikala)".

Ministru prezidents A.Šķēle

Kultūras ministre K.Pētersone

25.08.1999