Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 29.12.2015. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.817

Rīgā 2008.gada 30.septembrī (prot. Nr.70 26.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.4.aktivitāti “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija”
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.4.aktivitāti “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir panākt augsnes, grunts, pazemes un virszemes ūdeņu kvalitātes uzlabošanu, atjaunot un uzlabot vides kvalitāti piesārņotajās vietās, kā arī novērst iedzīvotāju veselības apdraudējumu.

3. (Zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. 71.punktu)

3.1 Aktivitātes projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Pieejamais publiskais finansējums sastāv no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma 32 294 139 euro apmērā un valsts budžeta finansējuma 14 339 469 euro apmērā.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

3.2 (Zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. 71.punktu)

3.3 Aktivitātes ietvaros pieejamais saistību apjoms, kas pārsniedz šo noteikumu 3.1 punktā norādīto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, ir 7 178 059 euro, bet saistību apjoms, kas pārsniedz valsts budžeta līdzfinansējumu, ir 3 205 924 euro.

(MK 17.02.2015. noteikumu Nr.84 redakcijā)

4. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

5. Atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Atbildīgā iestāde veic visas starpniekinstitūcijas funkcijas (tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums) un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

(Grozīts ar MK 12.04.2011. noteikumiem Nr.284)

6. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

7. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības (ja, tās veicot, netiek gūti ieņēmumi):

7.1. piesārņojuma avota likvidācija;

7.2. piesārņotā areāla sanācija;

7.3. sanācijas procesā izņemtā piesārņojuma utilizācija.

8. Aktivitātes ietvaros nav atbalstāma normatīvo aktu prasībām neatbilstošo sadzīves atkritumu izgāztuvju rekultivācija.

9. Attiecināmas ir izmaksas, kas tieši saistītas ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) ietvaros veiktajām darbībām. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulā (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr. 1183/1999 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā divi procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.2. sanācijas darbu projekta izstrādes, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas ir noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās nosacījumos vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.3. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no to būvdarbu attiecināmajām izmaksām, uz kuriem attiecas autoruzraudzība. Ja tiek slēgti apvienotie projektēšanas un būvdarbu līgumi, noteiktie autoruzraudzības izmaksu apjomu ierobežojumi attiecas uz projekta iesniegumā plānotajām izmaksām;

9.4. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no to būvdarbu attiecināmajām izmaksām, uz kuriem attiecas būvuzraudzība;

9.4.1 inženiertehniskās uzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā seši procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

9.5. sanācijas darbu, tai skaitā būvdarbu, izmaksas;

9.6. (svītrots ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166);

9.7. ar sanācijas projekta īstenošanu saistītas infrastruktūras izbūve un esošo būvju demontāža, kuras traucē projekta īstenošanu;

9.8. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie publicitātes pasākumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

9.9. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas no valsts budžeta.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr. 661; MK 12.04.2011. noteikumiem Nr. 284; MK 15.10.2013. noteikumiem Nr. 1132; MK 15.12.2015. noteikumiem Nr. 733)

10. Šo noteikumu 9. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās pamatotas ar piegādes, pakalpojumu vai būvdarbu līgumu. Nav attiecināmas izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz darba līgumu.

(MK 15.12.2015. noteikumu Nr. 733 redakcijā)

10.1 Lielā projekta ietvaros var būt šādas neattiecināmās izmaksas:

10.1 1. juridisko pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz 512 000 euro;

10.1 2. projekta vadības izmaksas, kas nepārsniedz 503 000 euro;

10.1 3. projekta iesniegumā norādītās neattiecināmās sanācijas darbu izmaksas, kas nepārsniedz 497 600 euro;

10.1 4. visas projektā paredzētās izmaksas, ko finansējuma saņēmējs projektā veic pēc 2015. gada 31. decembra, tai skaitā šo noteikumu 10.1 1. un 10.1 2. apakšpunktā minētās izmaksas, kas kopsummā nepārsniedz 22 037 691 euro.

(MK 15.12.2015. noteikumu Nr. 733 redakcijā)

11. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

12. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

13. Projekta izmaksās iekļauj tikai šo noteikumu 9.punktā minētās izmaksas. Lielā projekta izmaksās var iekļaut arī šo noteikumu 10.1 punktā minētās izmaksas.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr. 661 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.12.2015. noteikumiem Nr. 733)

14. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve neparedzētiem izdevumiem, kas var būt līdz pieciem procentiem no šo noteikumu 9.5. un 9.7.apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 9.5. un 9.7.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgus grozījumus vienošanās nosacījumos.

(MK 21.12.2010. noteikumu Nr.1166 redakcijā)

III. Prasības projekta iesniedzējam

15. Projekta iesniedzējs ir pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde vai aģentūra, kas ir atbildīga par vēsturiski piesārņotās vietas sanāciju, ja šāda sanācija atzīta par prioritāti Nacionālajā vides politikas plānā un saskaņā ar piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra datiem atzīta par 1.kategorijas piesārņotu vietu.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

16. Uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:

16.1. ja zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta, nav projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā;

16.2. ja projekta iesniedzējs saņēmis vai paredz saņemt valsts vai Eiropas Savienības finansējumu tādām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros;

16.3. ja projekta iesniegumā paredzētajai piesārņojuma novēršanas vietai vai tās daļai ir iespējams noteikt piesārņojuma radītāju.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

17. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai neveido partnerību.

IV. Uzaicinājums iesniegt projekta iesniegumu

18. (Zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. 71.punktu)

18.1 Projektu iesniegumu atlasi izsludina divās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajam periodam pieejamiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma līdzekļiem. Pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 31 915 039 euro, kā arī šo noteikumu 3.3 punktā minētais saistību apjoms, kas pārsniedz šo noteikumu 3.1 punktā norādīto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. Otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir vismaz 379 100 euro. Ja otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums netiek izlietots, to izmanto pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

19. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) šo noteikumu 15.punktā minētajiem projektu iesniedzējiem:

19.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

19.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 31.decembrim.

(Grozīts ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166)

20. Atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu projektu iesniedzējiem atlases kārtas ietvaros iesniegt projekta iesniegumu (uzaicinājumu nosūta ne vairāk kā trīs reizes). Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas projektu iesniedzējiem. Ja projektu iesniegumu atlases kārtā uzaicinātais potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu atkārtoti nosūta divu gadu laikā, bet ne agrāk kā sešus mēnešus pēc projektu iesniegumu iesniegšanai noteiktā termiņa beigām vai pēc lēmuma par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņemšanas. Ja projekta iesniegumu atlases kārtā atkārtoti uzaicinātais potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu, atbildīgā iestāde trešo reizi nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu līdz 2011.gada 31.decembrim. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, rakstiski informējot potenciālos projektu iesniedzējus par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu:

20.1. ja Eiropas Savienības fondu uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos;

20.2. ja pēc uzaicinājuma izsūtīšanas šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166)

V. Projektu iesniegumu iesniegšanas nosacījumi un vērtēšanas kritēriji

21. Maksimālā atbalsta intensitāte no Eiropas Reģionālās attīstības fonda nepārsniedz 70 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 30 procentu no attiecināmajām izmaksām finansē no valsts budžeta.

22. Minimālais finansējuma apmērs vienam projektam nav noteikts. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums konkrētajam projektam nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 1.1 pielikumā minēto līdzfinansējuma apmēru attiecīgajam projektam. Projekta finanšu analīzi veic saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu.

(Grozīts ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1132; grozījums punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

22.1 (Zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. 71.punktu)

22.2 Projekta attiecināmās izmaksas nedrīkst pārsniegt projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma apmēru, kā arī pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo šo noteikumu 3.3 punktā minēto saistību apjomu.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

23. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu (3.pielikums) sagatavo atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

24. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

25. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

26. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

27. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

28. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana

29. Atbildīgā iestāde izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un vadošās iestādes pārstāvji, kā arī viens pārstāvis no biedrības vai nodibinājuma, kuras darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā vides piesārņojuma jomā. Vērtēšanas komisijā vadošās iestādes pārstāvis piedalās novērotāja statusā bez balsstiesībām. Ja biedrība vai nodibinājums 15 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes uzaicinājuma ievietošanas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē neizvirza pārstāvi vērtēšanas komisijā, atbildīgās iestādes vadītājs izveido vērtēšanas komisiju bez to pārstāvja. Ja savus pārstāvjus dalībai vērtēšanas komisijā pilnvaro vairākas biedrības vai nodibinājumi, atbildīgā iestāde iekļauj vērtēšanas komisijā biedrības vai nodibinājuma pārstāvi, kurš tiek novērtēts visaugstāk pēc šādiem kritērijiem:

29.1. augstākā izglītība jomā, kas saistīta ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā vides piesārņojuma jomā;

29.2. pieredze projekta iesnieguma sagatavošanā vai projekta vadībā.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.04.2011. noteikumiem Nr.284)

30. Atbildīgā iestāde:

30.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

30.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.varam.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;

30.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, atbildīgā iestāde izsniedz apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu, norādot reģistrācijas numuru, uzreiz pēc projekta iesnieguma saņemšanas.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661; MK 02.10.2012. noteikumiem Nr.681)

31. Projektu iesniegumus vērtē pēc administratīvajiem, projekta iesnieguma atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem.

32. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

33. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

34. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

34.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 27., 28., 29., 30., 31. un 32.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par tā noraidīšanu;

34.2. ja projekta iesniegums šo noteikumu 34.1.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 8., 9., 10., 11., 12., 13., 15., 17., 18., 19., 20., 21., 25., 35., 36., 37. un 38.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par tā noraidīšanu;

34.3. ja projekta iesniegums šo noteikumu 34.2.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 14., 16., 22., 23., 24., 26., 33., 34. un 39.punktā minētajiem kritērijiem, kā arī kvalitātes kritērijiem un kritērijiem par horizontālajām prioritātēm. Ja projekta iesnieguma vērtējums neatbilst šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajam kvalitātes kritērijam, kā arī 6. un 7.punktā minētajam kritērijam par horizontālajām prioritātēm, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par tā noraidīšanu;

34.4. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 34.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un kritērijiem par horizontālajām prioritātēm, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 40.punktā minētajam kritērijam. Ja vērtējums ir "Nē", projekta iesniegumu vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par tā noraidīšanu.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166)

35. Ja divi vai vairāk projektu iesniegumu ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:

35.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam;

35.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam;

35.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 4.punktā minētajam kritērijam;

35.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

36. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:

36.1. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;

36.2. sarindojot novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

37. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt vienošanos:

37.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);

37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 39.punktā minētajam kritērijam;

37.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33. un 34.punktā minētajam kritērijam;

37.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 14.punktam;

37.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm (4.pielikuma 16.punktā minētais kritērijs);

37.6. precizēt naudas plūsmas prognozi (4.pielikuma 22.punktā minētais kritērijs);

37.7. precizēt plānoto projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai (4.pielikuma 23.punktā minētais kritērijs);

37.8. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus (4.pielikuma 24.punktā minētais kritērijs);

37.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 26.punktā minētajam kritērijam.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166)

38. Atbildīgās iestādes vadītājs attiecībā uz lielajiem projektiem var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un noteikt, kāda iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj projekta iesniegumā, lai to sagatavotu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu. Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā:

38.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);

38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4. pielikuma 39.punktā minētajam kritērijam;

38.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33. un 34.punktā minētajam kritērijam;

38.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un 14.punktam;

38.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm (4.pielikuma 16.punktā minētais kritērijs);

38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi (4.pielikuma 22.punktā minētais kritērijs);

38.7. precizēt plānoto projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai (4.pielikuma 23.punktā minētais kritērijs);

38.8. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus (4.pielikuma 24.punktā minētais kritērijs);

38.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 26.punktā minētajam kritērijam.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 21.12.2010. noteikumiem Nr.1166)

39. Ja atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniedzējs sadarbībā ar atbildīgo iestādi sagatavo un atbildīgā iestāde iesniedz vadošajā iestādē lielā projekta iesniegumu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu.

40. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no lēmuma saņemšanas dienas. Minētajā lēmumā noteikto termiņu nedrīkst pagarināt.

41. 20 darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo un paraksta par to atzinumu. Atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta to projekta iesniedzējam.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

42. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis vai nav izpildījis noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā)

43. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu vai lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (attiecībā uz lielajiem projektiem) atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) projekta iesniedzējam.

VII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana

44. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina sešu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas.

(MK 02.10.2012. noteikumu Nr.681 redakcijā)

45. Atbildīgā iestāde divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājaslapā (www.varam.gov.lv) publicē iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus.

(Grozīts ar MK 12.04.2011. noteikumiem Nr.284; MK 02.10.2012. noteikumiem Nr.681)

46. Finansējuma saņēmējs pirms iepirkuma procedūras dokumentu apstiprināšanas vai grozījumu veikšanas tajos nosūta iepirkuma procedūras dokumentu vai iepirkuma procedūras dokumentu grozījumu projektu atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.

47. Ja iepirkuma līguma darbības laikā nepieciešams tajā izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iepirkuma līguma grozījumu projektu un grozījumu nepieciešamības pamatojumu nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.

48. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos vai šo noteikumu 44., 45., 46. vai 47.punktā noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas saskaņā ar attiecīgajiem noslēgtajiem iepirkuma līgumiem, tiek uzskatītas par neattiecināmajām projekta izmaksām.

VIII. Maksājumu veikšana

49. Finansējuma saņēmējs ar grāmatvedības dokumentiem pamato visus izdevumus, ko tas ir veicis. Grāmatvedības dokumentiem jāatbilst finansējuma saņēmēja noslēgtajiem līgumiem.

50. Finansējuma saņēmējs saņem no iepirkuma līguma izpildītāja rēķinu kopā ar attaisnojuma dokumentiem (turpmāk – maksājuma dokumenti). Maksājuma dokumentus reģistrē un uz rēķina norāda saņemšanas datumu.

51. Finansējuma saņēmējs saņemto maksājuma dokumentu kopijas, kas noformētas atbilstoši dokumentu noformēšanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, iesniedz atbildīgajā iestādē triju darbdienu laikā pēc to saņemšanas.

52. Atbildīgā iestāde 20 dienu laikā pēc finansējuma saņēmēja iesniegto maksājuma dokumentu saņemšanas nodrošina to pārbaudi, sagatavo un iesniedz finansējuma saņēmējam atzinumu. Atzinumā norāda, vai maksājuma dokumenti atbilst lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās nosacījumiem, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu vadību, kā arī noslēgtajiem piegāžu vai pakalpojumu līgumiem.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

53. Finansējuma saņēmējs saskaņā ar noslēgto vienošanos pārbauda saņemto maksājuma dokumentu atbilstību faktiskajam sniegto pakalpojumu, piegādāto preču vai veikto būvdarbu apjomam, iepirkuma līguma noteikumiem un normatīvo aktu prasībām un:

53.1. veic maksājumu iepirkuma līguma izpildītājam, ja maksājuma pieprasījums tiek apstiprināts;

53.2. iepirkuma līgumā noteiktajā kārtībā sniedz iepirkuma līguma izpildītājam pamatotu paziņojumu par atteikumu apstiprināt maksājuma pieprasījumu, ja finansējuma saņēmējs ir konstatējis nepilnības maksājuma dokumentos vai ir saņemts atbildīgās iestādes negatīvs atzinums.

54. Ja saskaņā ar šo noteikumu 52.punktu sagatavotajā atzinumā ir norādīts, ka maksājuma dokumenti neatbilst vienošanās nosacījumiem, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu vadību vai neatbilst noslēgtajiem piegāžu vai pakalpojumu līgumiem, izdevumus, kas pamatoti ar pārbaudītajiem maksājuma dokumentiem, par kuriem ir sagatavots atzinums, uzskata par projekta neattiecināmajām izmaksām.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

55. Atbildīgās iestādes atzinumu iesniedz maksājumu iestādē kopā ar katru finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu. Atbildīgā iestāde rakstiski informē maksājumu iestādi par atbildīgās iestādes amatpersonu, kas ir tiesīga parakstīt šo noteikumu 52.punktā minēto atzinumu.

56. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas pārbauda normatīvajos aktos noteiktos finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un tajā iekļauto izdevumu attaisnojuma dokumentus, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par attiecināmo izdevumu atmaksu vai par aizņēmuma atmaksu, vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos.

57. (Svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

IX. Projekta īstenošanas noteikumi

58. Finansējuma saņēmējs visas projekta aktivitātes īsteno četru gadu laikā pēc vienošanās noslēgšanas, bet ne vēlāk kā līdz 2015. gada 1. oktobrim. Lielā projekta finansējuma saņēmējs visas lielā projekta aktivitātes īsteno un pilnībā pabeidz, nodrošinot lielā projekta mērķa sasniegšanu, līdz 2019. gada 31. martam.

(MK 15.04.2014. noteikumu Nr. 201 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.12.2015. noteikumiem Nr. 733)

59. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu projekta iesniedzēja mājaslapā internetā par projekta īstenošanas procesu.

60. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projektā paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem iepirkuma līgumā noteiktajos termiņos, bet ne vēlāk kā 90 dienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.

61. Ja noslēgta vienošanās, bet projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē priekšlikumu par grozījumiem vienošanās nosacījumos pirms priekšlikumos noteikto darbību veikšanas. Ierosinot grozījumus lielajā projektā, finansējuma saņēmējs sagatavo izmaiņu priekšlikumu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2006. gada 8. decembra Regulas Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu.

(MK 20.07.2010. noteikumu Nr. 661 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.12.2015. noteikumiem Nr. 733)

62. Vienošanās nosacījumos grozījumus neizdara, ja nepieciešams mainīt:

62.1. projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās;

62.2. projekta fiziskos rādītājus, ja izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;

62.3. projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

63. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē saskaņā ar noslēgto vienošanos.

63.1 Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzta vienošanās, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta vienošanās laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros.

(MK 02.10.2012. noteikumu Nr.681 redakcijā)

X. Aktivitātes uzraudzība pēc projekta īstenošanas

64. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.

65. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:

65.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;

65.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem;

65.3. atbilstību projekta īstenošanā sasniegtajiem vides kvalitātes mērķiem;

65.4. bijušās piesārņotās teritorijas turpmāko izmantošanu atbilstoši teritorijas plānojumam;

65.5. teritorijas juridisko statusu;

65.6. pēcsanācijā veiktā monitoringa rezultātu atbilstību projektā plānotajiem teritorijas attīrīšanas mērķiem;

65.7. veiktajiem pēcsanācijas monitoringa pasākumiem atbilstoši Valsts vides dienesta noteiktajām prasībām;

65.8. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.

66. Šo noteikumu 6.pielikumā noteikto veidlapu pirmo reizi iesniedz gada laikā pēc projekta īstenošanas un turpmāk – reizi gadā vienošanās nosacījumos noteiktajā kārtībā.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

67. Atbildīgā iestāde vismaz piecus gadus pēc visu aktivitātes projektu īstenošanas nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu, ja vienošanās nosacījumos nav noteikts ilgāks laikposms.

(Grozīts ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

68. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzta vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta vienošanās laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā)

69. (Zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. 71.punktu)

70. Atbildīgā iestāde šo noteikumu 3.3 punktā minēto saistību apjomu uzņemas tikai tad, ja projekta ietvaros atbalstāmās darbības tiks uzsāktas vai turpinātas pirmajā ceturksnī, bet izdevumi tiks veikti pirmajā pusgadā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas vai attiecīgu grozījumu izdarīšanas tās nosacījumos.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

71. Šo noteikumu 3., 3.2, 18., 22.1 un 69.punkts un 1.pielikums ir spēkā līdz 2013.gada 31.decembrim.

(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā)

Ministru prezidents I.Godmanis

Vides ministrs R.Vējonis
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Projektu iesniegumu atlases kārtas

(Pielikums zaudējis spēku ar 01.01.2014.; sk. noteikumu 71.punktu)

1.1 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Projektu iesniegumu atlases kārtas

(Pielikums MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1132 redakcijā; pielikums stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

1. Pirmā projektu iesniegumu atlases kārta

Nr.
p.k.

Projekts

Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (euro)

1.Vēsturiski piesārņoto vietu "Inčukalna sērskābie gudrona dīķi" sanācijas darbi

23 497 018

2.Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 1.kārta

5 866 298

3.Jelgavas šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves "Kosmoss" sanācijas darbi

2 551 723

Kopā

31 915 039

2. Otrā projektu iesniegumu atlases kārta

Nr.
p.k.

Projekts

Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (euro)

1.Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 2.kārta

379 100

Kopā

379 100

2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze

1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes daļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. ekonomiskā analīze;

1.3. alternatīvu analīze;

1.4. risku analīze;

1.5. jutīguma analīze.

2. Finanšu analīzi izstrādā, ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus.

3. Finanšu analīze ietver šādas daļas:

3.1. novērtējuma periods;

3.2. diskonta likme;

3.3. kopējā investīciju un nacionālā kapitāla efektivitāte;

3.4. jutīguma analīze.

4. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētajām naudas plūsmām 30 gadu ilgam laikposmam, ieskaitot investīciju apguves termiņus.

5. Finanšu novērtējumam izmantojami šādi rādītāji:

5.1. investīciju finanšu ienesīguma norma (FRR/C) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/C);

5.2. kapitāla finanšu ienesīguma norma (FRR/K) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/K): aprēķinot un pamatojot finansējuma avotus (valsts budžets, Eiropas Savienības fonda līdzfinansējums);

5.3. ieguvumu un izmaksu rādītājs (B/C);

5.4. parādu nomaksas koeficients (DSCR).

6. Finanšu novērtējumu veic, ja projekta rezultātā tiek gūti ieņēmumi. Šādā gadījumā nosaka Eiropas Savienības fonda atbalsta likmi atbilstoši EK regulas Nr. 1083/2006 55.pantam, pieņemot, ka starpību investīcijām atbalstāmajās darbībās sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

7. Ekonomiskā analīze ietver šādas daļas:

7.1. kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes;

7.2. vides kvalitātes kritēriji;

7.3. ieguvumi naudas izteiksmē;

7.4. efektivitātes rādītāju aprēķins.

8. Projekta ekonomiskās analīzes ietvaros novērtē izmaksas un ieguvumus sabiedrībai kopumā, kas rodas, īstenojot sanācijas projektus. Veicot ekonomisko analīzi, ievēro Eiropas Komisijas izstrādātās vadlīnijas (4.darba dokuments).

9. Izstrādā projekta īstenošanā radīto ienākumu, ietaupījumu, zaudējumu un izmaksu diskontēto naudas plūsmu. Ieguvumus vai izmaksas attiecina uz visu Latvijas sabiedrību. Pamatojoties uz šo naudas plūsmu, aprēķina ekonomisko iekšējā ienesīguma normu (EIRR), ekonomisko tīro pašreizējo vērtību (ENPV) un ieguvumu un izmaksu attiecību (B/C ratio).

10. Alternatīvu analīze ietver šādas daļas:

10.1. inerces scenārijs (investīcijas neiegulda);

10.2. investīciju scenārijs.

11. Inerces scenārijā modelē naudas plūsmas, piemēram, ņemot vērā piesārņotās teritorijas monitoringa izmaksas, teritorijas apsardzi, iespējamo avārijas situāciju novēršanu, dabas resursu nodokļus un soda sankcijas.

12. Investīciju scenārijā ņem vērā objekta sanācijas kapitālās izmaksas, tā uzturēšanas kārtējās izmaksas, lai pēc projekta īstenošanas nodrošinātu pieņemamu vides risku līmeni, iespējamos ienākumus no turpmākas piegulošo teritoriju izmantošanas. Investīciju scenārija ietvaros izskata sanācijas veikšanas alternatīvos variantus (piemēram, attīrīšanas pakāpe, metodes, tehnoloģijas, izmaksas), kā arī analizē dažādas teritorijas izmantošanas iespējas perspektīvā, raugoties no potenciālo ieņēmumu viedokļa.

13. Risku analīzē ietver šādus riska faktorus:

13.1. ārkārtas situāciju novēršana (piemēram, bīstamo vielu noplūde, faunas pārstāvju masveida bojāeja, epidēmiju izcelšanās);

13.2. vides piesārņojuma pakāpeniskas izplatīšanās sekas (piemēram, virszemes, pazemes, augsnes, ūdens objektu, gaisa piesārņojums, kā arī zaudējumi, kas saistīti ar piesārņojuma radītajiem iedzīvotāju veselības traucējumiem).

14. Iespējamos riskus nosaka, klasificē un izvērtē, ja netiek veikta piesārņotās teritorijas sanācija, kā arī ja projektu īsteno.

15. Projekta jutīgumu analizē, ievērojot galvenos faktorus, kas ietekmē projekta īstenošanu (piemēram, investīciju ieguldījumu apmērs, kārtējās izmaksas, finansējuma apmērs no dažādiem avotiem, ja tāds ir paredzēts, diskonta likme).

16. Izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātus apraksta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma 7.daļā.

Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

(Pielikums MK 20.07.2010. noteikumu Nr.661 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1132; grozījums pielikuma 7.2.apakšsadaļā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

Projekta iesnieguma veidlapa

4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

(Pielikums MK 21.12.2010. noteikumu Nr.1166 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1132; pielikuma 40.punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr.p.k.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.Projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:Jāiegūst vismaz 1 punkts
1.1.projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi)

0

1.2.projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)

1

1.3.projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei)

2

1.4.projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)

3

2.Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:Jāiegūst vismaz 2 punkti
2.1.projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums

0

2.2.projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

2.3.projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

2.4.projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

3.Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās projekta īstenošanas alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze:Jāiegūst vismaz 2 punkti
3.1.nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

3.2.analīze veikta tikai vienam parametram (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

3.3.ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

3.4.ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, kā arī izvēlētajai alternatīvai ir viszemākās izmaksas

3

4.Ieguldījumu ilgtspējas novērtējums – turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai teritorija, kur veikta vēsturiski piesārņotās vietas sanācija, atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas:Jāiegūst vismaz 1 punkts
4.1.turpmāko izmaksu novērtējums nav veikts

0

4.2.turpmākās izmaksas veidos 15 procentus vai vairāk no projekta attiecināmo izdevumu summas

1

4.3.turpmākās izmaksas veidos mazāk nekā 15 procentus no projekta attiecināmo izdevumu summas

3

4.4.nebūs nepieciešamas

5

5.Seku analīze, ja projekts netiktu ieviests:Jāiegūst vismaz 1 punkts
5.1.seku analīze nav veikta

0

5.2.seku izvērtējums ir veikts nepilnīgi

1

5.3.ir veikts tikai kvalitatīvs seku izvērtējums, nav sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

2

5.4.ir veikts iespējamo seku ilgtermiņa izvērtējums, kas ir pamatots ar kompetento iestāžu vai organizāciju atzinumiem un pētījumiem, ir sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

3

1.1. kritēriji par horizontālAJām prioritātēm

Vērtējums punktos

6.Projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju:Jāiegūst vismaz 1 punkts
6.1.projekta iesniegumā nav aprakstīta izvēlētā tehnoloģija

0

6.2.izvēlētā tehnoloģija ierobežo piesārņojuma izplatību, bet nelikvidē piesārņojuma avotu

1

6.3.izvēlētā tehnoloģija likvidē piesārņojuma avotu, bet nenodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

2

6.4.izvēlētā tehnoloģija likvidē piesārņojuma avotu un daļēji vai pilnīgi nodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

3

7.Piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (teritorijas līdzsvarota attīstība):Jāiegūst vismaz 1 punkts
7.1.projekta iesniegumā nav aprakstīta sanācijas ietekme uz reģiona attīstību

0

7.2.minimizēts vides piesārņojums un draudi iedzīvotāju veselībai – teritoriju nav paredzēts iekļaut saimnieciskajā apritē

1

7.3.teritorijas sanācija nodrošina tās tālāku izmantošanu ekonomiskajām aktivitātēm

2

7.4.teritorijas sanācija nodrošina tās neierobežotu tālāku izmantošanu

3

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē

8.Piesārņojošo vielu koncentrācija vēsturiski piesārņotajā teritorijā pārsniedz vides kvalitātes normatīvu robežlielumus

N

9.Paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un tā ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras ūdens kvalitāti

N

10.Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā un kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu

N

11.Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu "piesārņotājs maksā", jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja

N

12.Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim

N

13.Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes atbalstāmajām darbībām

N

14.Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes attiecināmajām izmaksām

P

15.Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

15.1.sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums
15.2.norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim
15.3.sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā
15.4.sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi
15.5.sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
15.6.sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā piesārņojuma novēršanas jomā
15.7.aprakstīts principa "piesārņotājs maksā" neievērošanas pamatojums
16.Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

17.Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

17.1.ir atbilstoša institucionālā struktūra
17.2.ir atbilstoši plānotas pēcsanācijas monitoringa izmaksas
17.3.ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu pēcsanācijas monitoringu
18.Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu

N

19.Projekta finanšu analīze veikta atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktivitātes īstenošanu

N

20.Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām

N

21.Projekta budžetā iekļautās izmaksas:

N

21.1.ir samērīgas un pamatotas, skaidri norādīti pieņēmumi izmaksu aprēķiniem
21.2.ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai
22.Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

22.1.parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi
22.2.atbilst plānotajam laika grafikam
22.3.atbilst projekta finanšu plānam
23.Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fonda finansēto projektu vadību noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

23.1.projekta administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
23.2.projekta finanšu vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana)
23.3.projekta tehnisko vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana)
24.Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 8.pantam

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritērijs

Jā/Nē

25.Projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta

N

26.Projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu

P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

27.Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes uzaicinājumā norādītajā termiņā

N

28.Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

29.Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

N

30.Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā

N

31.Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā

N

32.Projekta iesniegumu parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas pilnvarota persona

N

33.Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā)

P (NA)

34.Projekta iesnieguma oriģināls un kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā)

P (NA)

35.Projekta iesniegums un pielikumi ir noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)

N (NA)

36.Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)

N (NA)

37.Projekta iesniegums un pielikumi izstrādāti DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)

N (NA)

38.Projekta iesnieguma veidlapā aizpildītas visas tās sadaļas

N

39.Projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

39.1.piesārņotās teritorijas izmantošanas iespēju plāna kopsavilkums
39.2.projekta kartogrāfiskais materiāls, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā
39.3.Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu
39.4.pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam
39.5.par pēcsanācijas monitoringu atbildīgās institūcijas apliecinājums par monitoringa veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sanācijas procesa vadību (finanšu un cilvēkresursu nodrošinājums)
39.6.būvdarbu tāme
39.7.projekta naudas plūsmas prognoze
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS

Jā/Nē

40.Projekta iesniegumā plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu 1.pielikumā noteikto maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu konkrētajam projektam

N

 

Apzīmējumi.

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

(Pielikums svītrots ar MK 20.07.2010. noteikumiem Nr.661)

6.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

KN817P6_PAGE_1.JPG (80904 bytes)

KN817P6_PAGE_2.JPG (131599 bytes)

KN817P6_PAGE_3.JPG (85799 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis
29.12.2015