1. Noteikumi nosaka kritērijus valsts budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām un plānošanas reģioniem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) līdzfinansēto projektu īstenošanai.
2. Pašvaldības dome (padome) vai tās izveidota iestāde (turpmāk – pašvaldība) vai plānošanas reģions, sagatavojot Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu Eiropas Savienības fondu aktivitātēm, kurās nav noteikts komercdarbības atbalsts, valsts budžeta dotāciju aprēķina no Eiropas Savienības fondu aktivitātes īstenošanas kārtībā noteiktās minimālās nacionālā publiskā finansējuma attiecināmo izmaksu daļas, ko iegulda pašvaldība un kas netiek segta no projekta pašfinansēšanas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem, un Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma veidlapā norāda valsts budžeta dotācijas apmēru, ņemot vērā projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas un piemērošanas kārtību, noteikto pašvaldības vai plānošanas reģiona teritorijas attīstības indeksu un noteikto publiskā finansējuma sadalījuma proporciju starp valsts budžeta dotāciju un pašvaldības finansējumu atbilstoši šo noteikumu pielikumam.
3. Plānošanas reģionam valsts budžeta dotāciju piešķir, ja plānošanas reģions ir finansējuma saņēmējs, bet pašvaldība piedalās projektā ar savu līdzfinansējumu.
4. Plānošanas reģionam valsts budžeta dotāciju piešķir atbilstoši pielikumā minētajai proporcijai, ja Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajā starpniekinstitūcijā apstiprinātais Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums paredz ieguldījumus pašvaldības īpašumā esošajā infrastruktūrā.
5. Valsts budžeta dotāciju plānošanas reģionam pieprasa Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija.
6. Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā starpniekinstitūcija izvērtē Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu un apstiprina pašvaldībai vai plānošanas reģionam noteikto valsts budžeta dotācijas apmēru.
7. Ja stājušās spēkā izmaiņas normatīvajos aktos, kas nosaka pašvaldības vai plānošanas reģiona teritorijas attīstības indeksu, pieņemot lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, starpniekinstitūcija pārvaldes aktā iekļauj nosacījumu projekta iesniedzējam precizēt valsts budžeta dotācijas apmēru, pamatojoties uz izmaiņām normatīvajos aktos.
8. Piešķirtais valsts budžeta dotācijas apjoms ir nemainīgs Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas laikā.
9. Centrālā valsts iestāde, kuras institucionālajā padotībā ir Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā starpniekinstitūcija, kas pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšanu un izdevumu deklarācijas sagatavošanu iesniedz Finanšu ministrijā valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu, kas ietver valsts budžeta dotāciju pašvaldībai.
10. Plānošanas reģionu attīstības aģentūra valsts budžeta dotāciju Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai saņem līdz 2004.–2006.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda beigām.
11. Šajos noteikumos noteiktie kritēriji valsts budžeta dotācijas piešķiršanai neattiecas uz 3.darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma:
11.1. 3.5.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000”;
11.2. 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000”;
11.3. 3.5.1.2.aktivitātes “Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība” 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti “Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija”.
1.tabula
Nacionālā publiskā finansējuma sadalījuma proporcijas starp valsts budžeta dotāciju un tādu pilsētu un novadu finansējumu, kuru sastāvā ir pilsētas
Nr. | Grupa | Teritorijas attīstības indekss | Valsts budžeta dotācija | Pilsētas un novada, kuru sastāvā ir pilsētas, pašvaldības finansējums |
1. | V | zemāks par –1,914 | 60 | 40 |
2. | IV | no –1,914 līdz –1,087 | 50 | 50 |
3. | III | no –1,086 līdz –0,579 | 40 | 60 |
4. | II | no –0,578 līdz 0,261 | 30 | 70 |
5. | I | augstāks par 0,261 | 20 | 80 |
2.tabula
Nacionālā publiskā finansējuma sadalījuma proporcijas starp valsts budžeta dotāciju un tādu pagastu un novadu finansējumu, kuru sastāvā ir tikai pagasti
Nr. | Grupa | Teritorijas attīstības indekss | Valsts budžeta dotācija | Pagasta un novada, kura sastāvā ir tikai pagasti, pašvaldības finansējums |
1. | V | zemāks par –0,701 | 60 | 40 |
2. | IV | no –0,701 līdz –0,349 | 50 | 50 |
3. | III | no –0,348 līdz –0,105 | 40 | 60 |
4. | II | no –0,104 līdz 0,141 | 30 | 70 |
5. | I | augstāks par 0,141 | 20 | 80 |
3.tabula
Nacionālā publiskā finansējuma sadalījuma proporcijas starp valsts budžeta dotāciju un rajonu pašvaldību finansējumu
Nr. | Grupa | Teritorijas attīstības indekss | Valsts budžeta dotācija | Rajonu pašvaldību finansējums |
1. | V | zemāks par –0,652 | 60 | 40 |
2. | IV | no –0,652 līdz –0,328 | 50 | 50 |
3. | III | no –0,327 līdz –0,084 | 40 | 60 |
4. | II | no –0,083 līdz 0,143 | 30 | 70 |
5. | I | augstāks par 0,143 | 20 | 80 |
4.tabula
Nacionālā publiskā finansējuma sadalījuma proporcijas starp valsts budžeta dotāciju plānošanas reģionam un pašvaldības finansējumu
Nr. | Grupa | Teritorijas attīstības indekss | Valsts budžeta dotācija plānošanas reģionam | Pašvaldības finansējums |
1. | V | zemāks par –1,300 | 60 | 40 |
2. | IV | no –1,300 līdz –1,000 | 50 | 50 |
3. | III | no –1,000 līdz –0,500 | 40 | 60 |
4. | II | no –0,500 līdz 1,000 | 30 | 70 |
5. | I | augstāks par 1,000 | 20 | 80 |