Ministru kabineta rīkojums Nr.232
Rīgā 2008.gada 23.aprīlī (prot. Nr.25 2.§)
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis Māra Štromberga (adrese - Madonas rajona Bērzaunes pagasta Sauleskalns, Saules iela 8, LV-4853) privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.2.3046) un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "MIKOR" (vienotais reģistrācijas Nr.45403001297) privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.2.2746).
2. Māris Štrombergs un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MIKOR" ierosina privatizēt neapbūvētu valsts zemesgabalu "Silagali" Jēkabpils rajona Krustpils pagastā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 5668 005 0031) (turpmāk - zemesgabals) 4,1 ha platībā.
3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. zemesgabals ietilpst nekustamajā īpašumā "Silagali" Jēkabpils rajona Krustpils pagastā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 5668 005 0031), sastāv no vienas zemes vienības 4,1 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 56680050031) un ir neapbūvēts. 2002.gada 23.jūlijā īpašuma tiesības uz zemesgabalu nostiprinātas Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.152 uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā;
3.2. saskaņā ar 2003.gadā veikto meža inventarizāciju uz zemesgabala atrodas mežs 4,1 ha platībā, kas reģistrēts Meža valsts reģistrā;
3.3. saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumu Nr.590 "Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi" 7.punktu meža inventarizāciju veic, sadalot meža zemi nogabalos, katram nogabalam nosakot platību ar precizitāti līdz 0,1 ha;
3.4. saskaņā ar izgatavoto zemes robežu plānu zemesgabala robežas ir noteiktas atbilstoši Krustpils pagasta zemes komisijas 1995.gada 28.septembra sēdes lēmumam Nr.9, un plāns sastādīts pēc robežu ierādīšanas materiāliem. Veicot robežu uzmērīšanu, zemes kopplatība var tikt precizēta;
3.5. saskaņā ar Meža likuma 3.panta pirmās daļas 2.punktu meža zeme ir zeme, uz kuras ir mežs, zeme zem meža infrastruktūras objektiem, kā arī mežā ietilpstošie un tam piegulošie pārplūstošie klajumi, purvi un lauces;
3.6. saskaņā ar Meža likuma 44.panta pirmo daļu valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa uz 1940.gada 21.jūliju, kura zemes reformas laikā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām, kā arī meža zeme, kas pieder vai piekrīt valstij. Saskaņā ar Meža likuma 44.panta trešo daļu valsts meža zeme nav privatizējama, izņemot šā panta ceturtās daļas 3.punktā noteiktos gadījumus, kad to var atļaut ar īpašu Ministru kabineta rīkojumu, atļaujot ēku (būvju) īpašniekiem lauku apvidos privatizēt zemi, ko aizņem ēkas (būves) un pagalms, kā arī šo ēku (būvju) uzturēšanai nepieciešamo zemi līdz 0,5 hektāru platībā un pilsētās - zemi, ko aizņem ēkas (būves) tādā platībā, kādā šī zeme ir ēku (būvju) īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), - līdz 0,12 hektāru platībā;
3.7. ņemot vērā šā rīkojuma 3.2., 3.5. un 3.6.apakšpunktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu nav nepieciešams noskaidrot privatizācijas ierosinātāja viedokli, jo Meža likuma 44.panta trešā daļa aizliedz valsts meža zemes privatizāciju.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu tikai Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. Saskaņā ar Meža likuma 1.panta 13.punktu un 2.panta pirmo daļu Meža likuma un tajā iekļauto normu mērķis ir regulēt visu Latvijas mežu ilgtspējīgu apsaimniekošanu, lai saglabātu to bioloģisko daudzveidību, produktivitāti un vitalitāti, kā arī atjaunošanās spēju un spēju pildīt nozīmīgas ekoloģiskās, ekonomiskās un sociālās funkcijas tagad un nākotnē.
6. Ņemot vērā šā rīkojuma 3.1., 3.2., 3.5., 3.6.apakšpunktu un 5.punktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 65.panta pirmo daļu Ministru kabinetam nav jāvērtē, vai valsts meža zemes nodošana privatizācijai ir lietderīga, jo likumdevējs ir noteicis, ka valsts meža zeme ir nepieciešama Latvijas mežu ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai.
7. Ievērojot minēto un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un Meža likuma 44.panta trešo daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai zemesgabalu.
8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīga, Antonijas iela 6, LV-1010) mēneša laikā pēc šā rīkojuma publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru prezidents I.Godmanis
Ekonomikas ministrs K.Gerhards