Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Finanšu ministrijas lēmums Nr.3

Rīgā 2008.gada 7.janvārī

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība"

 

Finanšu ministrija izskatīja Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 19.decembra atzinumu Nr.27-2007/356 "Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība"" un uzsāka lietu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība".

Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2005.gada 19.maija atzinumu Nr.15-2005/165, 2005.gada 27.maijā pieņēma lēmumu Nr.169 "Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība"" šādam sabiedriskā labuma darbības veidam - sporta atbalstīšanai.

Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 5.pants pilnvaro Finanšu ministriju piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībām, nodibinājumiem, reliģiskajām organizācijām vai to iestādēm un 13.pants uzliek pienākumu Finanšu ministrijai veikt uzraudzības funkciju pār sabiedriskā labuma organizācijām un pār to saņemto ziedojumu izlietojumu. Lai Finanšu ministrija īstenotu iepriekš minēto uzraudzības funkciju pār sabiedriskā labuma organizācijām, sabiedriskā labuma organizācijai katru gadu, bet ne vēlāk kā līdz 31.martam jāiesniedz Finanšu ministrijā atskaites par iepriekšējā gadā veikto sabiedriskā labuma darbību. Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrā daļā ir norādīti dokumenti, kas sabiedriskā labuma organizācijai ir jāiesniedz Finanšu ministrijā. Sabiedriskā labuma organizācijai saskaņā ar iepriekš minēto panta otro daļu jāiesniedz iepriekšējā gada darbības pārskats un turpmākās darbības plāns (papīra formātā un elektroniski), tam pievienojot gada pārskatu un attiecīgās nodokļu administrācijas izziņu par nodokļu samaksu (līdz tā mēneša pirmajam datumam, kad pārskats tiek iesniegts). Sabiedriskā labuma organizāciju likums neparedz izņēmuma gadījumus attiecībā uz atskaišu iesniegšanu.

Sabiedriskā labuma komisija sniedza 2007.gada 21.novembra atzinumu Nr.22-2007/293, saskaņā ar kuru Finanšu ministrija 2007.gada 28.novembra vēstulē Nr.5-6-08/5329 izteica brīdinājumu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" par to, ka tā Finanšu ministrijā nav iesniegusi atskaites par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 13.panta otrajā daļā noteiktajā termiņā. Papildus Finanšu ministrija norādīja, ka, ja iepriekš minētā biedrība Finanšu ministrijas noteiktajā termiņā neiesniegs visus trūkstošos un precizētos dokumentus, tad saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 14.pantu tiks izskatīts jautājums par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu.

Biedrība "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" neiesniedza Finanšu ministrijā visus trūkstošos un precizētos dokumentus par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību arī pēc Finanšu ministrijas brīdinājuma, t.i., nav iesniegusi šādus dokumentus:

1) pašvaldības izziņu par pašvaldības budžetā ieskaitāmo nodokļu samaksu;

2) Administratīvo izdevumu pārskatu no vispārējiem ziedojumiem atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 3.oktobra noteikumu Nr.808 "Noteikumi par biedrību, nodibinājumu un arodbiedrību gada pārskatiem" 3.punktam;

3) pārskatu "2006.gada darbības pārskats un nākamā pārskata gada darbības plāns" papīra formātā un elektroniski, kas sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 18.janvāra noteikumu Nr.52 "Noteikumi par biedrības vai nodibinājuma iepriekšējā gada darbības pārskata un turpmākās darbības plāna veidlapas paraugu" prasībām;

4) informāciju par saņemto ziedojumu izlietojumu.

Sabiedriskā labuma komisija 2007.gada 19.decembra sēdē uzklausīja Finanšu ministrijas sniegto informāciju par to, ka biedrība "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" ir būtiski pārkāpusi Sabiedriskā labuma organizāciju likuma normas, neiesniedzot Finanšu ministrijā atbilstošas atskaites par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību iepriekš minētā 13.panta otrajā daļā noteiktajā termiņā un neievērojot Finanšu ministrijas brīdinājumu par atskaišu iesniegšanu.

Ņemot vērā iepriekš minēto, Sabiedriskā labuma komisijai nebija iespējams izvērtēt to, vai biedrība "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" 2006.gadā ir veikusi sabiedriskā labuma darbību atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajām prasībām un vai tā nav pieļāvusi citus minētā likuma normu pārkāpumus. Ja sabiedriskā labuma organizācija atkārtoti neievēro normatīvo aktu prasības un Finanšu ministrijas rakstveida brīdinājumus, tā neatbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma organizācijas būtībai, un Sabiedriskā labuma komisija 2007.gada 19.decembra atzinumā Nr.27-2007/356 ieteica atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība".

Tā kā biedrība "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" savā darbībā atkārtoti nav ievērojusi Sabiedriskā labuma organizāciju likuma normas un 2007.gadā nav iesniegusi atbilstošas atskaites par 2006.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību, kā arī nav ņēmusi vērā Finanšu ministrijas brīdinājumu par nepieciešamo dokumentu iesniegšanu, Finanšu ministrija, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2007.gada 19.decembra atzinumu Nr.27-2007/356, saskaņā ar Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 14.panta pirmās daļas 4.punktu un trešo daļu nolemj atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu biedrībai "Sporta - veselības futbola kluba "Daugavgrīva" biedrība" (reģ. Nr. 40008023020, juridiskā adrese: Rīga, Maskavas iela 256/4-23).

Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma organizāciju mērķis ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai. Turklāt ziedotie līdzekļi, kuriem tiek piemēroti nodokļu atvieglojumi saskaņā ar nodokļus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, faktiski ir valsts budžetā neienākušie nodokļu maksājumi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, šis administratīvais akts spēkā stājas Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā un, šo administratīvo aktu pārsūdzot, tā darbība netiek apturēta saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 185.panta ceturtās daļas 3.punktu.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu šo lēmumu viena mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010).

Finanšu ministrijas valsts sekretāre I.Krūmane

07.01.2008